Data wydania: 7 sierpnia 2018
Sequel jednej z najpopularniejszych koreańskich gier MMORPG. MU 2 jest dziełem studia deweloperskiego firmy Webzen Inc., która podjęła się również roli wydawcy. Akcja gry osadzona została na mitycznym kontynencie Mu, według teorii Jamesa Churchwarda zamieszkiwanego przez starożytną cywilizację Naascalów. Gracze wcielają się w role bohaterów, którzy na legendarnym lądzie poszukują bogactwa, przygód i potworów do zgładzenia.
Gracze
Steam
MU Legend jest kontynuacją MU Online – niezwykle popularnej gry typu MMORPG, wydanej w 2003 roku. Podobnie jak za pierwowzór, za powstanie tej produkcji odpowiedzialne jest studio Webzen. Tytuł został wydany na platformie PC.
Akcja MU Legend rozgrywa się na tytułowym, mitycznym kontynencie, o którym świat usłyszał za sprawą Jamesa Churchwarda. Twierdził on, że ponad pięćdziesiąt tysięcy lat temu na Ziemi istniała zaawansowana cywilizacja Naacalów, która zamieszkiwała ową krainę. Jej kres położył jednak kataklizm, w wyniku którego spotkał ją podobny los do Atlantydy – została pochłonięta przez wody Oceanu Spokojnego. Kontrowersyjne teorie Churchwarda zostały oczywiście rozwinięte przez koreańskich deweloperów i wzbogacone o elementy fantastyczne.
Gra opowiada historię wojny, jaka przed tysiącem lat szalała pomiędzy Rugardem, czyli Bogiem Światła, a Sekneumem – Bogiem Zniszczenia. Ten ostatni został pokonany przez Najwyższą Stwórczynię – Aknerię. Sielanka nie trwała jednak długo – niedługo później przyjął ludzką powłokę, by po raz kolejny powrócić do świata śmiertelników. Jego niecne zamiary przejrzał jednak Wielki Mag Kundun, który uwięził go we własnym ciele celem ostatecznego zaprowadzenia pokoju. W końcu jednak poddał się jego potędze i przebudził się już jako Władca Ciemności, który pustoszy świat stojący u progu apokalipsy. W tym momencie do akcji wkraczają gracze, wcielający się w rycerzy Devias, towarzyszących ostatniemu mędrcowi Icarusowi. Ich zadaniem jest ocalenie Mu od całkowitej zagłady.
Zabawę w MU Legend na platformie PC rozpoczynamy od wyboru klasy prowadzonej przez nas postaci. Do naszej dyspozycji oddano zróżnicowane specjalizacje: Dark Lords to mroczni rycerze, którzy poświęcili część swojego człowieczeństwa w zamian za wielką moc; Whisperers to doskonali zwiadowcy wyposażeni w broń dystansową i zdolność władania siłami natury, co pozwala im na cichą eliminację niemal dowolnego celu; Bladers są brutalnymi wojownikami czerpiącymi siłę z niekończącej się furii; War Mages z kolei to twórcy niebywale potężnych zaklęć bitewnych, zdolni do siania chaosu w szeregach przeciwnika przy pomocy magii żywiołów.
Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie właściwej przygody. Akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a rozgrywka została oparta na eksploracji zróżnicowanych miejsc, wykonywaniu zadań fabularnych i misji pobocznych oraz walce z napotkanymi przeciwnikami. Na naszej drodze stają zarówno standardowi adwersarze, jak i ich silniejsi pobratymcy, występujący w roli bossów. W miarę czynionych postępów zdobywamy punkty doświadczenia, w zamian za które rozwijamy statystyki bohatera i uczymy go coraz potężniejszych umiejętności. Całości dopełnia system gildii, umożliwiający stworzenie własnego ugrupowania bądź dołączenie do już istniejącego.
Interesujące urozmaicenie stanowią specjalne lokacje – ich odwiedzenie zapewnia dostęp do niepowtarzalnego ekwipunku. Mowa między innymi o Rift, czyli generowanych losowo labiryntach, w jakich roi się od oponentów; Endless Tower, czyli o wyzwaniach opracowanych z myślą o wysokopoziomowych herosach; a także o Lupa's Labirynth kuszącym potężnymi reliktami gwarantującymi rozmaite bonusy, których zdobycie utrudnia obecność mocarnych adwersarzy.
W MU Legend zaimplementowano zarówno warianty rozgrywki oparte na zasadach PvE, jak i tryby skoncentrowane na multiplayerowych pojedynkach z innymi graczami (PvP). Te ostatnie mogą polegać na starciach dwóch maksymalnie dziesięcioosobowych drużyn lub na walkach jeden na jednego, w których stawiamy czoła postaciom innych graczy, kontrolowanym przez sztuczną inteligencję. Warto odnotować, że takie potyczki odbywają się na specjalnie przygotowanych arenach.
MU Legend na platformie PC charakteryzuje się wysokiej jakości, trójwymiarową oprawą graficzną. Na uwagę zasługują przede wszystkim zaawansowane efekty specjalne, jakie towarzyszą rzucaniu opartych na żywiołach zaklęć ofensywnych.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Webzen Inc.
Wydawca: Webzen Inc.
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Aktualizacja: 23 listopada 2017
Poradnik do MU Legend to porady na start i sekrety, które pomogą Ci zdobyć doświadczenie. Opisaliśmy również mounty (wierzchowce), pety (towarzysze) oraz zwróciliśmy uwagę na walkę. Znajdziesz tu opis klas postaci: Dark Lord, Blader, Mage i Whisperer.
21 listopada 2017
Webzen postanowił zaatakować graczy nostalgią i przywrócić do życia uniwersum MU w nowej, darmowej odsłonie. Czy ten MMOARPG jest w stanie się wybronić na tle konkurencji?
Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy m.in. o nowym legendarnym pokémonie w Pokémon GO, bliskim uruchomieniu trybu PvP w MU Legend, dodaniu klasy Assassina do Revelation Online, nowych serwerach Tibii, drugim uderzeniu strzelanki Veterans Online oraz pożegnaniu Marvel Heroes Omega. Zapraszamy!
gry
Łukasz Mitka
1 grudnia 2017
Studio Webzen poinformowało o rozpoczęciu otwartych beta-testów swojej najnowszej produkcji – MMORPG MU Legend. Z tej okazji udostępniono także nowy, widowiskowy zwiastun.
gry
Bartosz Świątek
7 listopada 2017
Firma Webzen ujawniła ostateczny - miejmy nadzieję - termin startu globalnych otwartych beta-testów gry MU Legend. Ponadto zdradzono kilka innych ciekawostek.
gry
Kamil Zwijacz
19 września 2017
We wrześniu 2017 roku zostaną przeprowadzone otwarte beta-testy MU Legend, następcy osławionego MMORPG-a MU Online. W zabawie będą mogli wziąć udział wszyscy chętni.
gry
Łukasz Szliselman
6 lipca 2017
Dzisiaj piszemy m.in. o nadchodzących beta testach MU Legend, banach w World of Warcraft, łączeniu serwerów w Black Desert, nowym zwiastunie Lineage Eternal, który zapowiada koreańskie testy, a także o problemach w grach wydawanych przez Trion Worlds (np. ArcheAge).
gry
Michał Marian
15 listopada 2016
Dzisiaj piszemy o zapowiedzi morskiego dodatku do Neverwinter, zapisach na beta-testy MU Legend, teaserze nowego rozszerzenia do Star Wars: The Old Republic (Knights of the Eternal Throne), aktualizacji 5.1 do Aion, kolejnych dużych zmianach planowanych w DC Universe, a także o "przebudzeniu" klasy berserkera w Black Desert.
gry
Michał Marian
4 października 2016
Wymagania sprzętowe gry MU Legend:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Quad Core / AMD Phenom II X4, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT / Radeon HD 4850 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows XP(SP3)/7(SP1).
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-760 2.8 GHz / AMD X4 740 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 / Radeon HD 4890 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 39 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Brak recenzji"
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Belert Legend
Gram w te gre juz troche i tak:
Wbezenowi udalo sie wykonczyc handel , ot tak stwierdzili ze boterzy psuja rynek i zablokowali AH i trade.
Po czym zamilkli na wiele dni podajac liste zbanowanych kont.
Ciekawe ze goscia ktory w niedlugim czasie wyfarmil 3 mld zenow nie zablokowali widac uczciwie trzepal kase :))
Handel nie istnieje w tej grze wogole .
Na dodatek sadzac po debilnej polityce Webzenu wylewania dziecka razem z kapiela z sporymi obawami mozna oczekiwac ich dalszych posuniec.
Wszedzie kody odstepu , debilne pomysly z kilkunastoma zdjeciami wielkosci 50 groszowki i wyszukiwaniu na nich samochodzikow albo znakow drogowych z nosem przylepionym do ekranu ( to co wystaje z boku to kawalek znaku czy nie ? ) , tylko po to zeby sie zalogowac do gry , skutecznie zniechecaja graczy do samej gierki.
Sama gierka dosc przyjemna , fajnie sie w nia gra , ludzie dosc mili ale widoczny jest odplyw graczy, wkurzonych na webzena.
Coz obawiam sie ze wczesniej czy pozniej sami wykoncza te gre , dlatego nie polecam tej gierki.
Ja zaczalem i jestem w fajnej gildii to troche jeszcze pogram ale ....czarno widze przyszlosc tej gry.
Problemem tej gry jest sam wydawca i jego paranoja na punkcie bezpieczenstwa za wszleka cene .Co graczom utrudnia granie i cieszenie sie calkiem mil grą.A boterom jakos nie przeszkadzalo.i nie przeszkadza bo boty farmia nadal.
I jakos ich zabezpieczneia bez problemu omijaja.
Support nie istnieje , forum martwe bo na polskim forum moda ani tym bardziej admina nikt nie widzial.Ale nawet na angielskim forum moderatorzy znikneli natychmiast jak sie pojawli problem z zamknieciem Ah i ew. zwrotem kasy ludziom ktorzy wykupili platynowe i zlote uslugi premium.
Sandro_de_Vega Centurion
Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego ludzie jarają się tą grą. Chyba bardziej przemawia do nich sentyment do Mu online(w które nie grałem). Ta gra ma masę elementów(co nie koniecznie jest dobre). Interfejs zajebany prawie jak(i to słowo klucz) w mobilkach. W ogóle na pierwszy rzut oka gra wygląda jakby ją z sklepu play wzięto. W prologu gra oferuje krótką rozgrywkę na maksa dopakowaną postacią by pokazać co osiągniesz jak nie umrzesz przy tej grze. Dla osób chcących grać Łuczniczką, albo za niedługo zaklinaczką ostrzeżenie(choć może wam to nie przeszkadza) wasza postać w dialogach będzie prawie naga i w pozycji "do loda". Generalnie gra ma wiele minusów, ale nie chce mi się pisać eseju więc wymienię 3 powody dla których lepiej sobie tą grę odpuścić.
Powód 1. Balans postaci. Na początku dla testu stworzyłem łuczniczkę pod(nie pamiętam nazwy klasy czy buildu) kuszę. Czyli kontrola tłumu kosztem mniejszego dmg. Potem stworzyłem Slashera(czy coś takiego) bo gra twierdziła, że to najmocniejszy dps w grze. No i nie. Nawet na pojedynczej jednostce bije mniej niż ta łuczniczka. Kolega powiedział mi, że teraz to może tak, ale na endgamie to ta klasa wymiata. Ale do cholery. Wziąłem jakiegoś pieprzonego berserkera z wielkim mieczem(albo dwoma małymi), a nie szamankę z metina. Co mnie to, że za 100 godzin będzie mocny?
Powód 2. Bardziej mmo niż H'n'S. H'n'S przyzwyczaiły nas do coopowego multi i a co za tym idzie możliwości grania samemu. A ta gra nie. Masa ludzi będzie się przewijać między wami. Zawalą wam cały ekran skillami. Będą wam ksuć questy. Albo wciągać na was grupy przeciwników w czasie gdy stoicie i rozmawiacie z npcem. Po co to? Większa interakcja? Nieprawda. To darmowa gra, jak ktoś chce pograć z kimś to namówi znajomego, a nie będzie zapraszał jakiegoś randoma. Nie chcę nawet wiedzieć jaki chaos na ekranie to musi generować w bardziej uczęszczanych lokacjach.
Powód 3. Balans walki. Każde mmorpg przyzwyczaiło nas do tego, że moby na levelu adekwatnym do naszego(i nie jakieś elitarne) giną na 2-4 ciosy, albo na jeden od skilla. W Mul'e(heh) nie. Tu musisz stać nad każdym przeciwnikiem(albo grupką) parę minut. A najlepsze, że ani ty nie robisz im żadnej szkody, ani oni ci nic nie robią. I tak stoi typ z wielkim mieczem naprzeciw 2 kleszczy. Typ łota mieczem, kleszcze gryzą, a paski życia stoją w miejscu(inna sprawa jak ci się gra zawiesi, ale miały być 3 powody więc nie będę mówił o gównianej optymalizacji). W takim wypadku misja z zabiciem 3 szczurów w piwnicy nie byłaby misją na 2 minuty tylko epickim rajdem na 4 dni. Na szczęście ratują skille. Które nic nie zmieniają. Co mi z tego, że mogę walnąć kleszcza skillem za 380% dmg skoro moje 100% dmg zabiera mu jakieś 5% hp? No super. Walnę tym podstawowym skillem(2-3 s cooldown) 6 razy i uda mi się zabić pierwszego moba po wyjściu z pierwszej wioski.
A wracając do powodu 1. Wyobraźcie sobie jak to komicznie wygląda jak chuda dziewczynka z patykiem przewiązanym gumą od majtek ściąga całe agro z lochu i musi spieprzać dookoła, a wielki goryl z gigantycznym mieczem musi ganiać za tą chmarą potworów bo nie jest w stanie przebić obrażeń łuczniczki.
Do tej pory często miałem tak, że zniechęcałem się rosnącym poziomem trudności, rosnącym poziomem skomplikowania, albo dalszą częścią gry. W elswordzie elysion jest przejebane(ostatni rejon gry). W warframe jest straszny grind. W poe solo naprawdę trzeba być hardcorem by na mid/high gamie nie padać jak szmata co planszę. A tutaj... ta gra odrzuca już samym wstępem. Nie tak powinno się robić grę. Nie kupować graczy wysokolevelową postacią w prologu(patrz bodajże aion), ani cyckami, ani cyckami. Ani cyckami. Serio. Pierwsza postać jaką spotykamy, jakaś prosta wieśniaczka, to mega lachon z dekoltem do kolan.
Gra jako gra jest ok. Casualowi może się spodoba. Bo nic innego nie widział i nie ma porównania. Ale nie ma w tej grze żadnych plusów, które by zbijały konkurencję.
Belert Legend
ad.1 Luczniczka ma najwiekszy dps w grze ale ...na 65 lvl i majac przynajmiej z 90+ skili i wtedy jej dps jest potworny.
ad.2 nowych graczy jest malo co przewidywalem w poprzenim poscie, wiec o to sie nie trzeba martwic.
ad3. to prawda , a juz bossowie na instancjach to... ciezki orzech do zgryzniea.Ofc zalezy jak dla kogo.Moim Dl 65/105 cp 150k + bez problemu je soluje aczkolwiek jest to meczace.A i pasc sie zdarza bo lagi sa.DL to taki pi razy oko paladyn.
Casuale nie maja czego szukac w tej grze , bez dobrej gildii i TS nie masz szans utrzymac sie w jako takiej czolowce.
Jestem dosc miernym graczem ale majac moc bojowa ponad 150 000 ( taki wskaznik ) widze graczy majacych powyzej 200 k a sa tacy ktorzy maja 270 k , z nimi nie mam za bardzo o czym gadac bo w grze niby jest mozliwosc losowego dolaczania ale..... jak masz mapo sily bojowej ( a 150 k to tak sobie ) to Cie nawet nie wezma.Zreszta bez komend Rl przed TS czy discorda bedziesz tylko obciazeniem bo bedziesz padal co chwila.( a podniesienie sily bojowej zalezy od dropienia itemow w epickich lochach - dropia marnie i trzeba non stop na nie chodzic - 2 wejscia dziennie wiekszosc jest przypisana do postaci w momencie otwarcia kostki - wypadaja z bossow - albo i nie :) )
Sa dwa lochy epickie i tam bez TS -a marnie jest bo glowny bosss a i posrednie tez maja swoje specjalne ataki i bez komend (plecy k... plecy, pentagram , chmura etc ) padasz momentalnie.
Da sie grac choc widac ze na serwertach coraz mniej graczy co nie oznacza ze nie ma z kim grac.
Ale na pewno przeciazenia serwerow nie ma.
Co do samego Webzena o ktorym pisalem to event swiateczny polega na dropieniu misaczkow leczaycych 30 k hp ( ja mam ponad 120 k hp ) i mozliwosci kupona skrzydelek mikolajowych za relna kase.Nawet glupiej choinki nie ma w glownym miescie .
Tak ze bida z nedza .
zanonimizowany147511 Pretorianin
Pobrałem wczoraj na steam a tu nie da się wcale uruchomić gry bo wyskakuje komunikat: Wykryto program Game Hack. O co chodzi? Nie mam żadnym hakerskich programów.