Data wydania: 15 kwietnia 2014
Klasyczna, dwuwymiarowa przygodówka point’n’click, za której powstanie odpowiada legenda branży, Jane Jensen, autorka takich bestsellerów, jak King’s Kuest VI, Gray Matter czy seria Gabriel Knight. W grze wcielamy się w postać prostego handlarza antykami, który zajmuje się odnajdywaniem cennych przedmiotów na zlecenie dobrze płacących klientów.
Gracze
Steam
Moebius to przygodówka korzystająca z tradycyjnego interfejsu point-n-click. Grę zaprojektowała Jane Jensen, czyli autorka takich gier jak King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow, Gray Matter oraz przede wszystkim kultowej serii Gabriel Knight.
Wcielamy się w mężczyznę imieniem Malachi Rector, prowadzącego sklep z antykami na Manhattanie. Kilka lat temu z jego usług zaczęli korzystać ekscentryczni bogacze. Od tego czasu bohater zajmuje się podróżowaniem po świecie i odnajdywaniem starych oraz wyjątkowo cennych przedmiotów dla dobrze płacących klientów. Akcja gry rozpoczyna się, gdy sklep Rectora zostaje strawiony przez pożar, a jego samego wkrótce potem zatrudnia milioner Amble Dexter. W zamian za pokaźne wynagrodzenie Malachi ma zbadać serię pozornie niezwiązanych ze sobą zdarzeń, a następnie przedstawić swojemu pracodawcy dokładną dokumentację własnego śledztwa.
Realizację zadania bohater rozpoczyna od przyjrzenia się śmierci młodej dziewczyny mieszkającej w Wenecji, której ciało znaleziono zwisające z jednego z lokalnych mostów. Rector rozpoczyna dochodzenie i dowiaduje się, że ofiara nie miała żadnych prawdziwych wrogów. Nie można również wskazać jakiegokolwiek motywu morderstwa. Dalsze śledztwo doprowadza jednak do odkrycia, że zabójstwo miało ukryte znaczenie, podobnie jak pozostałe zdarzenia, których zbadanie zlecił Amber Dexter. Rector zaczyna rozumieć, że wszystko jest częścią większego planu mającego na celu wpłynięcie na siły rządzące całym życiem na Ziemi. Malachi będzie musiał odkryć motywy stojących za tym osób i zdecydować czy chce odegrać powierzoną mu rolę, czy też spróbować zmienić bieg tej historii.
Moebius to tradycyjna przygodówka, więc większość czasu spędzamy na zwiedzaniu lokacji, prowadzeniu rozmów, gromadzeniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek. Gra oferuje dwa tryby zabawy – przygodówkowy oraz casualowy. Ten pierwszy odpowiada tradycyjnym produkcjom z tego gatunku. Natomiast drugi z trybów jest znacznie łatwiejszy. W nim możemy korzystać z rozbudowanego systemu podpowiedzi i podświetlać istotne punkty w każdej lokacji. Znacznemu uproszczeniu ulegnie też interfejs.
Mocną stroną Moebiusa jest grafika, której wszystkie elementy, zarówno tła, jak i postacie, są całości dwuwymiarowe. Podczas przygód towarzyszy nam klimatyczna muzyka autorstwa Roberta Holmesa, czyli kompozytora ścieżki dźwiękowej z dwóch pierwszych odsłon cykl Gabriel Knight. W grze pojawia się również kilka piosenek wykonanych przez zespół The Scarlet Furies.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Phoenix Freeware Online
Wydawca: Phoenix Freeware Online
Ograniczenia wiekowe: 12+
Studio Pinkerton Road wypuściło wersję demonstracyjną Moebius: Empire Rising, czyli najnowszej przygodówki Jane Jensen, będącej autorką cyklu Gabriel Knight.
gry
Adrian Werner
28 marca 2014 11:07
Studio Pinkerton Road ogłosiło datę premiery gry Moebius: Empire Rising. Nowa przygodówka Jane Jensen, czyli twórczyni cyklu Gabriel Knight, zadebiutuje na pecetach w połowie kwietnia tego roku.
gry
Adrian Werner
21 lutego 2014 10:55
Studio Pinkerton Road opublikowało pierwszy zwiastun z Moebius - przygodówkowego thrillera, którego autorką jest Jane Jensen, czyli twórczyni legendarnej trylogii Gabriel Knight.
gry
Adrian Werner
1 kwietnia 2013 06:55
Jane Jensen ujawniła, że jej nową grę Moebius stworzy studio Phoenix Online. Deweloper jest znany z fanowskiego King’s Quest: The Silver Lining oraz niedawnej przygodówki Cognition: An Erica Reed Thriller. Wersja alfa tytułu pojawi się w styczniu 2013 roku.
gry
Szymon Liebert
19 listopada 2012 09:30
Kickstarter pomógł sfinansować dwa kolejne projekty: grę Grim Dawn oraz studio Jane Jensen, które stworzy przygodówkę Moebius. Twórcy obu tytułów otrzymali więcej pieniędzy niż potrzebowali, więc raczej nie będą mieli problemów z doprowadzeniem ich do końca.
gry
Szymon Liebert
20 maja 2012 13:53
Mamy dobre wieści dla fanów przygodówek. Kickstarterowi Moebiusa, czyli nowego paranormalnego thrillera Jane Jensen, udało się uzyskać poziom wymagany do realizacji projektu. Co więcej, dzięki pomocy wydawcy powstanie też drugi tytuł, a w przyszłości planowany jest też remake pierwszej odsłony Gabriel Knighta.
gry
Adrian Werner
6 maja 2012 17:57
W ramach przygodówkowego Kickstartera Jane Jensen fani mieli zdecydować, który z trzech przedstawionych projektów tej autorki trafi do produkcji. Ostatecznie zwyciężył paranormalny thriller Moebius.
gry
Adrian Werner
17 kwietnia 2012 11:21
Popularne pliki do pobrania do gry Moebius: Empire Rising.
Wymagania sprzętowe gry Moebius: Empire Rising:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GTS lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 98 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 152 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
MadtPL
Ekspert
2020.11.18
Niezła historia, ale gameplay trochę kuleje. Zagadki nie stawiają wyzwań, zaś nowe pomysły, takie jak dopasowywanie bohaterów niezależnych do postaci historycznych, nie zostały należycie zrealizowane, choć mogły być dużym atutem gry.
Butryk89
Ekspert
2017.12.06
zanonimizowany453591 Senator
Przyzwoita przygodówka choć po Jane Jensen można by spodziewać się dużo więcej. Pomysł na intrygę i fabuła są w miarę ciekawe jeśli przymknie się oko, bo często jest to wszystko bardzo mocno naciągane. Główny bohater w zamyśle miał być chyba nowym Gabrielem Knightem tyle że nijak ma się do uroku i charyzmy tamtej postaci i często zwyczajnie irytuje. Podobnie zresztą jak wszyscy bohaterowie tej gry. Projekt postaci i dialogów zdecydowanie tu kuleje, niekiedy wręcz wywołując grymas zażenowania, zwłaszcza w relacjach głównego bohatera z jego "ochroniarzem".
Interfejs jest bliźnaczo podobny do tego z Cognition i sprawdza się przyzwoicie. Poziom trudności jest generalnie niski, w obrębie poszczególnych rozdziałów jest mało dostępnych lokacji, a sam projekt zagadek pozostawia bardzo dużo do życzenia, bo wyglądają one niekiedy wręcz na robione na odwal. Np. będąc w Paryżu musimy zejść do katakumb, ale potrzebujemy źródła światła. Co robi nasz ultra genialny sawant? Ano jedzie na wieś zajumać jakąś bogu ducha winną latarnię, bo widocznie w całym Paryżu nie ma ani jednej latarki (już pomijając, że cały czas ma przy sobie smartfona). Albo w innym rozdziale lecimy z Waszyngtonu do Nowego Jorku kupić butelkę whisky (może w stolicy panuje prohibicja?). Takich przykładów jest niestety sporo. W teorii ciekawym punktem gry miało być analizowanie npc-ów aby dowiedzieć się czegoś o ich osobowości, a także dopasowywanie postaci z gry do postaci historycznych na podstawie zdobytych informacji. W praktyce to pierwsze sprowadza się często do losowych prób zgadnięcia co autor miał na myśli, a to drugie, choć mogło być naprawdę interesującą minigierką, spłycono do liczenia obrazków. Nie wiem czy zabrakło chęci, pomysłów, czasu, pieniędzy czy wszystkiego na raz, ale na pewno brakuje dużo aby mówić o doszlifowanym produkcie. Poziom Gabriela Knighta, Gray Matter czy nawet wspomnianego Cognition to nie jest.
ary38 Junior
Fajna przygodoweczka aczkolwiek prosciutka bez lamania glowy
zanonimizowany1288057 Chorąży
Duży plus za tę przepiękną grafikę.