Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Legends of Eisenwald (PC)

Legends of Eisenwald PC

Legends of Eisenwald to strategia turowa z elementami cRPG. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Aterdux Entertainment i stanowi rozwinięcie pomysłów z wcześniejszego projektu białoruskiego dewelopera - Discord Times.

Strategiczne | fantasy | turowe | średniowiecze | elementy RPG | crowdfunding | indie

PC Windows
Okładka Legends of Eisenwald (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

2lipca2015

2lipca2015

Steam

Legend of Eisenwald to turowa strategia wzbogacona silnymi elementami RPG. Grę opracowało białoruskie studio Aterdux Entertainment. Jest to duchowy spadkobierca niewydanego na zachodzie Discord Times autorstwa tego samego zespołu.

Autorzy nie chcieli osadzać swojej gry w realiach typowego fantasy będącego kalką Śródziemia. Zamiast tego akcja toczy się w czasach średniowiecza, ale jednocześnie w zaprezentowanej przez twórców wizji tego okresu wszystkie ówczesne wierzenia i legendy są prawdziwe. Nie brakuje więc magii, choć nie pojawią się czarodzieje ciskający kulami ognia - spotkamy za to alechemików i wróżbiarzy. Również nadnaturalne stworzenia nie przypominają tolkienowskiego bestiariusza. Fabuła obraca się wokół typowo ludzkich motywacji. Zamiast historii o ratowaniu świata otrzymujemy opowieść o chciwości, rządzy władzy, pragnieniu zemsty i wzgardzonej miłości. Możemy wcielić się w rycerza, baronową lub mistyka, a wybór ten wpływa głównie na naszą rolę podczas bitew.

Legend of Eisenwald w równym stopniu łączy elementy RPG oraz strategii tworząc koktajl mocno przypominający serię King’s Bounty. Zabawa polega więc głównie na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zadań pobocznych i toczeniu bitew, a podróżowanie po mapie odbywa się w czasie rzeczywistym. Autorzy położyli nacisk na aspekt wojenny, w tym na rozwój i personalizację jednostek oraz podbijanie wrogich zamków. W grze nie pojawia się rozbudowane zarządzanie królestwem, zabrakło też opcji toczenia kilku bitew w wielu miejscach jednocześnie. Zamiast tego wszystkie zgromadzone jednostki zawsze towarzyszą bohaterowi.

System walki bazuje na turach. Celem twórców było zagwarantowanie sporego dynamizmu potyczek, dlatego w trakcie starć nie poruszamy się po planszy. Zamiast tego wybieramy tylko kogo zaatakować lub obronić oraz jakich czarów i przedmiotów użyć. Podbicie wrogiego zamku przynosi wiele korzyści. Nasze sakiewki zostają napełnione złotem i uzyskujemy dostęp do budynków umożliwiających szkolenie kolejnych oddziałów, dlatego istotną rolę w rozgrywce pełnią oblężenia. Podzielone one zostały na dwie fazy – wpierw musimy pod ostrzałem nieprzyjaciół zniszczyć bramę, a następnie pokonać stacjonującą za murami armię. Zabawę urozmaicają silne elementy RPG. Wszystkie jednostki posiadają własne drzewka rozwoju, za pomocą których możemy ulepszać ich umiejętności. Gra pozwala też na swobodne dobieranie pancerza, uzbrojenia i ekwipunku.

Istotnym faktem jest też to, że podczas wielu misji musimy dokonywać wyborów, a Legends of Eisenwald posiada trzy różne zakończenia, zależne od naszych poczynań.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.315 / 10 na podstawie 74 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.6 / 10 na podstawie 83 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 69,90 PLN

Wymagania wiekowe Legends of Eisenwald

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Legends of Eisenwald

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core 3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560/ Radeon HD 6950 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8
Minimalne: Dual Core 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 630/Radeon HD 6670 lub lepsza, Windows XP/Vista/7/8

Recenzja gry Legends of Eisenwald - Heroes of Might and Magic w średniowiecznym wydaniu

Recenzja 10 lipca 2015, 15:53

No właśnie – tu można by trochę podebatować, który z tych gatunków został silniej zaakcentowany, niezależnie od ogromnych uproszczeń w obu z nich. Zarówno nasz bohater, jak i cała drużyna powoli i stopniowo awansują na kolejne poziomy, zyskują doświadczenie i większe możliwości w walce. O ich progresie decydujemy za pośrednictwem bardzo mocno ograniczonego drzewka rozwoju. Każdą postać da się też indywidualnie ubrać i uzbroić, wyposażyć w magiczne mikstury i amulety – choć w tej części akurat napotkamy sporo ograniczeń typu „ta czapka czy ten topór nie nadaje się dla tej osoby”. Niestety, cała zabawa z awansem i wyglądem idzie do kosza wraz z początkiem każdego nowego rozdziału, w którym musimy od nowa zacząć proces rekrutacji i rozwoju naszej małej armii. Kwestie strategiczne sprowadzają się do utrzymywania wiosek i zamków, generujących złoto przeznaczone na żołd dla żołnierzy, oraz do ustawiania tych ostatnich w trzech rzędach przed walką.