Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePS3X360
Okładka Destroy All Humans!: Path of the Furon (X360)

Destroy All Humans!: Path of the Furon

Path of the Furon to kolejna odsłona serii Destroy All Humans! – popularnych gier akcji, w których w konflikcie między Obcymi a ludźmi stajemy po stronie kosmitów.

Przygodowe | TPP | science fiction | humorystyczne | TPS | przygodowe gry akcji | lata 60. i 70. XX wieku

Path of the Furon to kolejna odsłona serii Destroy All Humans! – popularnych gier akcji, w których w konflikcie między Obcymi a ludźmi stajemy po stronie kosmitów. Podobnie jak w przypadku poprzednich części, wydawcą jest firma THQ, choć opracowanie tytułu zlecono nowopowstałemu studiu deweloperskiemu Sandblast Games.

Ponownie wcielamy się w kosmitę o imieniu Crypto. Sympatyczny ufoludek postanawia zbudować kasyno w Las Vegas, żeby w bardziej efektywny sposób pozyskiwać elementy furońskiego DNA. Tym razem nie zajmujemy się wyłącznie zgładzaniem jak największej liczby ludzi, bo nieoczekiwanie pojawił się inny, potężny i niezwykle groźny przeciwnik, który może doprowadzić do zagłady całej rasy Furon i to z nim nasz Obcy zmierzy się w pierwszej kolejności. Początkowo zajmujemy się wzmacnianiem sterowanej postaci, wysłuchując rad mistrza wschodnich sztuk walki i uczestnicząc w nadzorowanych przez niego treningach.

Twórcy gry oddali do dyspozycji graczy pięć krain, które możemy swobodnie eksplorować i w których oczywiście trzeba siać zniszczenie (mowa tu między innymi o Las Vegas, Hollywood, Hong Kongu oraz Paryżu). Możemy to robić z użyciem wielu różnych, często zabawnych broni – niektóre z nich pojawiły się w poprzednich częściach serii, choć Crypto poznał też nowe umiejętności, dzięki naukom pobranym u mistrza Kung Fu. Lista nowych środków zagłady obejmuje między innymi ogromną roślinkę, która przyzwana na pole walki pożera zbliżających się do niej cywilów. Crypto może też teraz całkowicie zatrzymywać upływ czasu. Ponadto znajdując się w takim stanie manipuluje obiektami z otoczenia, doprowadzając do wielu zabawnych sytuacji. Pewnych modyfikacji doczekał się także latający spodek głównego bohatera. Może on być wyposażany między innymi w pojawiające się po raz pierwszy w serii samonaprowadzające się rakiety. Statek ten w dalszej fazie zabawy pojawia się też w ulepszonej wersji.

Grafika uległa znacznej poprawie w stosunku do wersji na konsole poprzedniej generacji, choć w dalszym ciągu utrzymana jest w tej samej stylistyce – postaci to karykatury, a rozgrywce wciąż towarzyszą przeróżne wybuchy i inne efekty specjalne. W tym drugim przypadku możemy liczyć na zdecydowanie ciekawsze rezultaty swoich ataków, gdyż w grze zawarto złożony system odpowiedzialny za symulowanie zniszczeń otoczenia. Burzymy potężne wieżowce, zrównując z ziemią wybrane sektory eksplorowanej mapy. Co ważne, Destroy all Humans: Path of the Furon posiada tryb multiplayer online. Gracze mogą się wzajemnie zwalczać lub działać w kooperacji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,1 / 10 na podstawie 62 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 6,4 / 10 na podstawie 19 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

Gry podobne do Destroy All Humans!: Path of the Furon

Wymagania wiekowe Destroy All Humans!: Path of the Furon

16+

Destroy All Humans!: Path of the Furon - zapowiedź

Przed premierą 23 sierpnia 2007, 11:58

Jednym z dwóch najciekawszych w moim przekonaniu gadżetów będzie możliwość przyzywania mięsożernej rośliny. Będzie to ogromny potwór, który pojawi się w wyznaczonym przez nas miejscu. Roślinkę będzie oczywiście można karmić, podsyłając w okolicę jej „macek” wybranych przez siebie cywilów. Druga umiejętność na chwilę obecną sprawia wrażenie najbardziej dopracowanej. W grze pojawi się możliwość całkowitego zatrzymywania upływu czasu. Wykorzystywanie tej zdolności nie będzie miało na celu ulotnienia się z danego miejsca z planszy. Wyraźnie widać, iż autorzy będą chcieli zachęcić nas do różnych... hmm... sadystycznych trochę zachowań. Przebywanie w trybie zatrzymania czasu nie zablokuje możliwości używania telekinezy. Zarówno ludzi, jak i przedmioty będzie więc można do woli przesuwać. Możliwości wydają się nieskończone. Będziemy na przykład mogli zebrać grupkę osób i zawiesić ich kilkadziesiąt metrów nad ziemią, czy przesunąć nad ich głowy kilkanaście zebranych z okolicy pojazdów. Wybrane obiekty będzie też można wprawiać w ruch, tak aby po wyłączeniu spowolnienia czasu automatycznie zaczęły się przemieszczać. Moim zdaniem jest to genialny pomysł, który na dodatek nie powinien się szybko znudzić.

X360
PS3