
Data wydania: 8 października 2009
Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.
Gracze
Cities XL jest kolejną po City Life symulacją miejską stworzoną przez studio Monte Cristo. Idea rozgrywki w tej produkcji nawiązuje do kanonu gatunku, czyli serii SimCity, a zatem opiera się na zasadzie: najpierw wybuduj miasto, a następnie dbaj o nie i jego mieszkańców.
W grze udostępniono kilka stylów architektonicznych, w których możemy wznosić nasze miasto, tj. azjatycki, amerykański i europejski, co w dużej mierze sprowadza się do tego, że mamy wiele możliwości kreowania przestrzeni miejskiej. Oprócz stylistyki zabudowań gracz ma do wyboru kilka stref klimatycznych na fikcyjnych planetach, gdzie może umieścić swoją tętniącą życiem metropolię. I tak, ma opcję umiejscowienia jej w górach, u podnóża wulkanu, wzdłuż plaży czy na pięknym archipelagu - w każdej ze stref klimatycznych, począwszy od tropikalnej aż do subpolarnej.
Istotnym elementem Cities XL jest budowa infrastruktury miejskiej, a także zaplanowanie rozmieszczenia i liczby budynków użyteczności publicznej. Jako burmistrz musimy dbać o naszych mieszkańców poprzez zapewnienie im miejsc pracy, terenów rekreacyjnych czy też świadczeń socjalnych. Czasem przychodzi nam również organizować dla nich imprezy kulturalne, na przykład koncerty oraz mecze na stadionie. Wszystko, co robimy i planujemy, trzeba dokładnie przemyśleć, uwzględniając przyszłe kierunki rozwoju miasta.
Oprócz opcji single, gra posiada też płatny tryb multiplayer. Pozwala on graczom budować miasta na wirtualnych planetach. Burmistrzowie mogą ze sobą współpracować i zawierać umowy partnerskie. To, jaką politykę prowadzimy w stosunku do sąsiadów, zależy tylko od nas samych. W grze wieloosobowej na organizowane przez nas imprezy kulturalne mogą przyjeżdżać również turyści z innych miast, a to dzięki opcji Avatar, pozwalającej wykreować własnego bohatera i wysłać go w dowolne miejsce na wirtualnej planecie.
Autor opisu gry: Bartek Sarna
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: Monte Cristo
Wydawca: Bandai Namco Entertainment
27 lipca 2009
Wielbiciele SimCity długo czekali na możliwość wcielenia się w zarządcę wielkiego miasta. Cities XL może być dla nich spełnieniem marzeń lub niespełnionym snem o wirtualnej potędze.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o rzeczywistości rozszerzonej w wydaniu Sony, sprzedaży Direct2Drive, tajemniczych grach BioWare, a także premierze polskiego Honest Hearts do Fallout: New Vegas. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
23 maja 2011 14:20
Cities XL wystartowało jako ambitna gra strategiczna w wydaniu MMO. Formuła ta nie sprawdziła się i twórcy na początku tego roku zostali zmuszeni do usunięcia trybu online oraz przerobienia gry na w pełni przeznaczoną dla pojedynczego gracza. Nie wystarczyło to, by uratować autorów i ich studio zostało wkrótce potem zamknięte. Okazuje się, że nie oznaczało to końca tej marki.
gry
Adrian Werner
26 czerwca 2010 11:43
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o nowych mapach do Defense Grid, starcie zamkniętej bety Tactical Intervention, końcu studia Monte Cristo, wznowieniu Earthworm Jim z kooperacją, a także obietnicy kolejnych dodatków DLC do Red Dead Redemption. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
31 maja 2010 12:00
Cities XL okazało się nie do końca udaną próbą podbicia rynku symulacji miejskich. Potwierdza to najświeższe oświadczenie producenta, firmy Monte Cristo. Czytamy w nim, że 8 marca, po trzech miesiącach funkcjonowania gry, nastąpi wyłączenie serwerów zapewniających działanie sieciowego trybu Planet Offer. Powodem tej decyzji jest znikoma liczba subskrybentów tej dodatkowo płatnej opcji zabawy.
gry
Piotr Doroń
27 stycznia 2010 20:59
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: ścieżki dźwiękowe do Dragon Age: Origins i Zeno Clash, aktualizacja Cities XL, opóźnienie premiery filmu Resident Evil: Afterlife i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
10 grudnia 2009 13:48
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: premiera drugiego dodatku do The Lord of the Rings Online, nowe PSP Go z jedną z trzech gier, zmiana modelu płatności w Battlefield Heroes, długość głównego wątku Final Fantasy XIII i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
2 grudnia 2009 14:55
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: rekordowy Assassin’s Creed: Lineage, Activision pozwane przez członków No Doubt!, data premiery Braid w wersji na PS3, 100 tysięcy aplikacji w App Store i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
5 listopada 2009 13:00
Cities XL – najnowsza strategia ekonomiczna studia Monte Cristo (autorzy m.in. 7 Sins, City Life) – debiutuje na europejskim rynku. Produkcja umożliwiająca budowę potężnych, wirtualnych metropolii i dbanie o szczęście ich mieszkańców nie posiada niestety polskiego dystrybutora. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by jej zakup sfinalizować drogą sieciową (cenę ustalono na poziomie 39,99 euro).
gry
Piotr Doroń
9 października 2009 10:30
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: data premiery GTA: Chinatown Wars na PSP i Resident Evil: Darkside Chronicles na Wii, Matthew Bellamy i Kurt Cobain w Guitar Hero 5, debiut dema WET, trzy miliony egzemplarzy Wii Sports Resort i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
26 sierpnia 2009 14:15
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: złote Raven Squad, ceny gier w ramach Xbox Live Games on Demand, Activision wycofuje pozew przeciwko Brutal Legend, chiński World of Warcraft ocenzurowany, kolekcjonerska edycja Cities XL i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
7 sierpnia 2009 12:10
Popularne pliki do pobrania do gry Cities XL.
demo Cities XL - - 2 września 2009
trainer Cities XL - Money Trainer - 28 października 2009
trainer Cities XL - v1.1.0.457 Money Trainer - 30 kwietnia 2010
patch Cities XL - v.2.0.0.953 Platinum - 15 lutego 2013
patch Cities XL - v.1.1.0.457-B4 - 1 marca 2010
patch Cities XL - v.2.0.4.954 Platinum - 20 lutego 2013
patch Cities XL - Protection Patch for Windows 8.1 - 5 listopada 2013
Wymagania sprzętowe gry Cities XL:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Pentium 4 2.5 GHz, 1.5 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1.
Średnie Oceny:
Średnia z 268 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.