Data wydania: 23 stycznia 2019
Turowa gra strategiczna studia Conifer Games, na którego czele stanął Jon Shafer – jeden z głównych projektantów Sid Meier’s Civilization V. Akcja gry At the Gates toczy się w schyłkowym okresie panowania Imperium Rzymskiego, a gracze obejmują kontrolę nad niewielkim barbarzyńskim plemieniem, które pragnie wykorzystać gasnącą potęgę mocarstwa do osiągnięcia dominującej pozycji w Europie.
Gracze
At the Gates to turowa strategia autorstwa studia Conifer Games. Jest to debiutancka produkcja tej firmy, ale głównym projektantem był Jon Shaker - prawdziwy weteran gatunku, który pełnił tę samą role przy Sid Meier’s Civilization V oraz opracował kampanię fabularną w grze w Elemental: Fallen Enchantress.
Akcja toczy się w schyłkowym okresie Imperium Rzymskiego. Gracze obejmują we władanie małe barbarzyńskie plemię, które chce wykorzystać gasnącą potęgę mocarstwa do osiągnięcia dominującej pozycji w Europie. Nie będzie to łatwe, gdyż inne plemiona mają podobne ambicje. Co więcej, Rzymianie, choć znacznie słabsi, wciąż stanowią ogromne zagrożenie. Gra w ogólnych zarysach przypomina to, co oferuje seria Sid Meier’s Civilization. Zabawę rozpoczynamy na niegościnnych ziemiach z niewielkim plemieniem, które musi szybko zacząć eksplorowanie świata i gromadzenie surowców. Potem przeniesiemy się na bardziej żyzne tereny i rozpoczniemy handel oraz współpracę z innymi nacjami, w tym z Rzymem, który wykorzystamy do własnych celów, a następnie zniszczymy. Złożoność rozgrywki ulega zwiększeniu wraz z rozwojem nacji, aż w końcu pod naszą kontrolą znajdzie się prawdziwe barbarzyńskie imperium.
Autorzy dołożyli starań, aby uniknąć częstego problemu wielu produkcji tego typu, gdzie w późniejszych partiach rozgrywka staje się nudna z powodu nieuniknionego triumfu gracza. W At the Gates surowce są ograniczone i z każdą turą jest ich coraz mniej. Wymusza to nieustanne poszukiwanie nowych ich źródeł, nawet w końcowych fragmentach zabawy. Ponadto świat gry symuluje zmiany pór roku. Przykładowo, w zimie żyzne ziemie staną się jałowe, a rzeki ulegną częściowemu zamarznięciu utrudniając podróż drogą wodną. Istotną rolę odgrywają również stosunki dyplomatyczne. Kształtowane one są przez akcje samego gracza, w tym zwłaszcza pomaganie innym nacjom w potrzebie. Podarunek w postaci żywności złożony głodującym podwładnym Attyli ma spore szanse uczynić z tego władcy naszego wiernego przyjaciela. Nie zabrakło też bitew, podczas których ważne są nie tylko zagrywki taktyczne, ale również wykorzystywanie terenu oraz pór roku, np. do odcięcia dostaw zaopatrzenia do wrogich wojsk.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
31 grudnia 2018
W styczniu na rynku w końcu pojawi się świetnie zapowiadający się remake Resident Evil 2. Zagramy także w wyczekiwaną latami trzecią odsłonę Kingdom Hearts, szóste Tropico oraz siódme Ace Combat.
Po wielu latach pracy, do posiadaczy pecetów trafi wreszcie pełna wersja nowej strategii 4X, która zatytułowana została Jon Shafer's At the Gates. Za produkcję tytułu, przenoszącego nas w czasy upadku Imperium Rzymskiego, odpowiada główny projektant przebojowego Sid Meier’s Civilization V.
gry
Michał Kułakowski
11 grudnia 2018 21:03
Jon Shafer, główny projektant gry Sid Meier's Civilization V, dołączył do wewnętrznego studia firmy Paradox Interactive. Mimo tego ma nadal pracować nad swoim wcześniejszym projektem, strategią At the Gates.
gry
Jakub Mirowski
13 maja 2017 10:35
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów piszemy m.in. o sukcesach At the Gates, The 90's Arcade Racer i Fortis Rex: Rise Of The King oraz startach zbiórek na takie tytuły jak Dreamfall Chapters, Death Inc., czy będącą duchowym spadkobiercom serii Commander Keen platformówkę Secret Spaceship Club.
gry
Adrian Werner
11 lutego 2013 12:25
Jon Shafer, czyli główny projektant Sid Meier’s Civilization V, zapowiedział grę At the Gates. W tej turowej strategii pokierujemy barbarzyńskim plemieniem w czasach schyłku Imperium Rzymskiego. Twórca chce zebrać potrzebne na produkcję środki za pomocą Kickstartera.
gry
Adrian Werner
7 lutego 2013 10:37
Popularne pliki do pobrania do gry Jon Shafer's At the Gates.
Wymagania sprzętowe gry Jon Shafer's At the Gates:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 1.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 7900 GT / Radeon X1950 Pro lub lepsza, 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
borys333 Legionista
Czy gra będzie dostępna tylko w wersji cyfrowej na steamie? Będzie spolszczona czy też nie?
przemek_em Legionista
Jak na razie mogę napisać, że jest wciągająca, ale spodziewałem się mimo wszystko czegoś lepszego. Mocno ograniczone możliwości rozwojowe, przynajmniej w early game. Najbliżej jej chyba do Thea: the Awakening, ale tamta zdecydowanie lepiej się prezentuje. Tutaj z kolei mamy zorganizowanych przeciwników. Może w mid lub late game pokaże się z lepszej strony.
robak8 Pretorianin
Z tymi wyczerpanymi surowcami to nie jest tak do końca jak w opisie. Po zbudowaniu budynku z kamienia surowce są nieskończone. Dotyczy to wszystkich rodzajów produkcji: plantacje, farmy, kopalnie itd.
Plusy:
+ Całkiem sporo technologii (chociaż większość można zignorować).
+ Ciekawa mechanika rozgrywki. Każdą z populacji można wyszkolić w danej profesji, których jest bardzo dużo (mi. zbieracze owoców, farmerzy, rybacy, wojownicy, górnicy itd.). populacje zdobywają doświadczenie zwiększając wydajność. Civka może się schować.
+ Fajne efekty pogodowe. Civka może się schować.
+ Wojna potrafi być bardzo kosztowna. Tak powinno być w każdej grze tego typu.
Minusy:
- Gra na jedną dłuższą rozgrywkę. Później nudy.
- Tryb sieciowy mógłby zmienić powyższy minus ale twórcy stwierdzili, że gra go nie potrzebuje. Byli w błędzie.
- Brak dyplomacji. Ot "Wypowiedz wojnę" lub "Bądźmy sojusznikami". Wsio. Nawet Civ 5 jest bardziej rozbudowany.
- Surowce wcale nie są niewyczerpalne. Z budynkiem z kamienia są niekończone. Obrobiony kamień można dość szybko zdobyć.
- Karawany (sprzedawcy zasobów) ułatwiają grę. Po jaką cholerę mam wypowiadać wojnę o żelazo czy kamień skoro mogę je kupić za pieniądze? Taniej, skuteczniej, prościej...
Nie mam zamiaru więcej w to grać. Szybko nuży. Mimo iż uważam, że Civilization 5 jest najbardziej "upośledzoną" grą serii, to i tak jest bardziej ciekawa niż Jon Shafer's At the Gates. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę tylko rozgrywkę z debilnym AI z Civ5\6.
Szkoda.