At the Gates – turowa strategia 4X projektanta Civilization V pojawi się w styczniu

Po wielu latach pracy, do posiadaczy pecetów trafi wreszcie pełna wersja nowej strategii 4X, która zatytułowana została Jon Shafer's At the Gates. Za produkcję tytułu, przenoszącego nas w czasy upadku Imperium Rzymskiego, odpowiada główny projektant przebojowego Sid Meier’s Civilization V.

Michał Kułakowski

O grze Jon Shafer's At the Gates usłyszeliśmy po raz pierwszy w lutym 2013 roku, kiedy wystartowała crowdfundingowa kampania w serwisie Kickstarter, mająca na celu sfinansowanie jej produkcji. W przeciągu miesiąca twórcy zebrali wówczas ponad 100 tysięcy dolarów i ruszyli pełną parą z pracami nad tytułem, które trwały nieprzerwanie przez ostatnie lata. Deweloper zapowiedział dziś, że ostateczna data premiery Jon Shafer's At the Gate na PC został wyznaczona na 23 stycznia 2019 roku. Gra dostępna będzie za pośrednictwem serwisu Steam. Jej sugerowana cena nie jest jeszcze znana.

Jon Shafer's At the Gates jest klasyczną turową strategię 4X z dwuwymiarową oprawą graficzną, przypominającą na pierwszy rzut oka pierwsze odsłony serii Sid Meier’s Civilization. Akcja gry osadzona jest w schyłkowym okresie Imperium Rzymskiego. Podczas zabawy jesteśmy przywódcą jednego z wielu barbarzyńskim plemion, które chce wykorzystać malejącą w oczach potęgę mocarstwa do osiągnięcia dominującej pozycji na kontynencie. Naszymi głównymi konkurentami będą inne barbarzyńskie klany, a także samo Imperium, które nadal jest w stenie bronic swoich granic i zagrozić naszemu istnieniu.

Na pierwszy rzut oka tytuł przypomina klasyczne Sid Meier’s Civilization

Rozgrywkę rozpoczniemy na niegościnnych i jałowych ziemiach, kontrolując niewielką grupę osadników i wojowników. Aby osiągnąć sukces musimy eksplorować świat, gromadzić różnego rodzaju surowce, a także opracowywać nowe technologie. Z sąsiadami możemy prowadzić również negocjacje dyplomatyczne oraz zawierać umowy handlowe. Niezwykle ważnym aspektem tytułu są zmieniające się pory roku, mające kluczowy wpływ na dobrobyt naszego klanu. Każda sesja z grą będzie inna za sprawą losowo generowanych map, zasobów, a także umiejscowienia przeciwników.

Pory roku wpływać będą na naszą strategię gry

Przypomnijmy, że deweloperem tytułu jest trzyosobowe studio Conifer Games, które założone zostało w 2012 roku przez Jona Shafera. Twórca to prawdziwy weteran turowych strategii. Karierę rozpoczął jako autor modów, a jego dokonania na tym polu zrobiły tak duże wrażenie na zespole Firaxis, że został przez niego zatrudniony, by ostatecznie otrzymać stanowisko głównego projektanta gry Sid Meier's Civilization V. Następnie przeniósł się do firmy Stardock, gdzie odpowiadał za kampanię w Elemental: Fallen Enchantress. W 2017 roku dołączył do zespołu Paradox Interactive, ale po paru miesiącach rozstał się z firmą z powodu sporów, co do kształtu przygotowywanego wspólnie projektu.

  1. Jon Shafer's At the Gates w serwisie Steam
  2. Oficjalna strona Jon Shafer's At the Gates
Jon Shafer's At the Gates

Jon Shafer's At the Gates

PC
po premierze

Data wydania: 23 stycznia 2019

Informacje o Grze
8.0

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

17

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-12-11
21:56

gerth Konsul

Wygląda tak sobie ale nie zapowiada się ciekawie:
=drzewko technologii albo będzie ubogie albo fałszywe - co mogą unowocześniać barbarzyńcy - prostą maczugę na maczugę z kolcami? Skórzaną zbroję na zbroję z el. metalowymi?

-grafika cukierkowa dla dzieci jak w CivV (pierwsza civka w którą mało co grałem mimo dopakowania dodatkami - stąd "szóstki" już nie kupuje wcale)

Wygląda na smatfonowo-przeglądarkową gierkę zabijacz czasu za 4,99$/sztuka.

Komentarz: gerth
2018-12-11
22:05

zanonimizowany668247 Legend

gerth - Serio chcesz oceniać grafikę przy grach 4x? Przecież nie to jest w nich istotne... Poza tym grafika wcale nie wygląda tak źle. Poza tym słabych i ponurych pozycji na rynku jest aż nadmiar. Lepsza dobrze zrobiona stylistyka 2d z własnym stylem artystycznym, niż kolejny badziew w unity 3D.

Komentarz: zanonimizowany668247
2018-12-11
22:17

siera97 Senator

@ Gerth

Barbarzyńcy to nie to co myślisz. To nie dzikusy które dziwią się jak działa koło, byli mniej zaawansowani technologicznie od Rzymu, szczególnie w dziedzinie inżynierii ale nie byli to neandertalczycy. Barbarzyńca znaczy człowiek obcy, cudzoziemiec o innej kulturze, według greków a potem rzymian, podrzędnej do ich własnej.

Rozwój technologiczny może być bardzo duży, załóżmy od późnej starożytności do wczesnego średniowiecza, można tam zmieścić mnóstwo technologii, zależnie od tego jak bardzo szczegółowo zdecydują się to zrobić.

Komentarz: siera97
2018-12-12
07:44

Malin_1988 Pretorianin

@gerth

Barbarzyńcy od ludów żyjących w wspólnotach plemiennych przeszli do współczesnych narodów europejskich(Sasi, germanie, Frankowie). Katalizatorem była późna starożytność i w tym czasie te plemiona głównie przez styczność z Rzymem dokonały dużego skoku na wszystkich polach. Nie zgodzę dlatego że drzewko technologii musi być ubogie.

Komentarz: Malin_1988

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl