Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Seria Vampire The Masquerade - seria gier

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

RPG 2020

Pierwszoosobowa gra RPG będąca kontynuacją kultowego tytułu z 2004 roku. Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 zostało osadzone w uniwersum urban fantasy Świat Mroku. Grę opracowało Hardsuit Labs, wspierane przez niektórych autorów oryginału, a także Chrisa Avellone’a.

PCPS4XONE

Vampire: The Masquerade - Bloodlines
Vampire: The Masquerade - Bloodlines

RPG 16 listopada 2004

Trzecioosobowe RPG akcji, będące drugą odsłoną komputerowej adaptacji klasycznego systemu fabularnego Vampire: The Masquerade. W przeciwieństwie do pierwszej części serii, za powstanie gry odpowiada ekipa Troika Games, mająca na swym koncie m.in. ciepło przyjęte Arcanum: Of Steamwork and Magick Obscura. Akcja gry przenosi nas do alternatywnej wersji współczesnego Los Angeles, które staje się areną rywalizacji 7 wampirzych klanów. Główny bohater gry próbuje wspiąć się w hierarchii jednego z nich, wykorzystując unikalne zdolności specjalne, takie jak niewidzialność, nadnaturalna szybkość czy kontrola umysłu. W miarę zdobywania doświadczenia, umiejętności te możemy dodatkowo rozwijać. Podczas zabawy czeka nas eksploracja i rozmowy z postaciami niezależnymi oraz oczywiście walka, w której oprócz 12 wampirzych zdolności wykorzystujemy spory arsenał broni tradycyjnej. O wysokiej jakości warstwę wizualną gry zadbał silnik Source, zaprojektowany przez firmę Valve na potrzeby gry Half-Life 2.

PC

Vampire: The Masquerade - Redemption
Vampire: The Masquerade - Redemption

RPG 7 czerwca 2000

Oryginalna gra RPG, stanowiąca próbę przeniesienia uniwersum popularnego systemu fabularnego Vampire: The Masquerade na grunt gry komputerowej. Akcja tytułu rozgrywa się na przestrzeni 8 wieków, a gracze wcielają się w postać krzyżowca imieniem Cristof Romuald, który trafia pod opiekę zakonnicy Anezki i zakochuje się w niej. Kiedy jego wybranka zostaje porwana, nasz protagonista odkrywa, że jest jedynie pionkiem w odwiecznej wojnie wampirzych rodów. Ugryziony przez wampira rycerz usiłuje odnaleźć ukochaną oraz ocalić własną duszę od wiecznego potępienia. Mechanika rozgrywki znacząco odbiega od papierowego pierwowzoru, koncentrując się na marginalnie w nim potraktowanej walce, z użyciem sporego arsenału broni oraz wampirzej magii. Podczas wykonywania misji, Cristof spotyka szereg postaci niezależnych, które mogą przyłączyć się do drużyny. Zgodnie z regułami gatunku, każda z nich opisana jest szeregiem parametrów, które rozwijamy wraz ze wzrostem doświadczenia.

PC