Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Seria Danganronpa - seria gier na platformę PC

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls
Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls

Akcji 27 czerwca 2017

Gra akcji wzbogacona elementami survival horroru, stanowiąca spin-off cyklu Danganronpa. Gracz wciela się w rolę nastoletniej Komaru Naegi, której zadaniem jest powstrzymanie dziecięcego gangu, mordującego dorosłych mieszkańców Towa City w celu stworzenia własnej utopii. Rozgrywka koncentruje się na rozwiązywaniu rozmaitych zagadek środowiskowych oraz walce z zastępami napotkanych przeciwników przy pomocy oryginalnego arsenału.

Danganronpa 2: Goodbye Despair
Danganronpa 2: Goodbye Despair

Przygodowe 18 kwietnia 2016

Kontynuacja wydanej w 2010 roku detektywistycznej przygodówki visual novel studia Spike Chunsoft. W grze Danganronpa 2: Goodbye Despair wcielamy się w postać zupełnie nowego bohatera imieniem Hajime Hinata, który zostaje przyjęty do grona uczniów elitarnej szkoły średniej, choć sam nie pamięta, czym sobie na to zasłużył. Podczas jednej ze szkolnych wycieczek klasa naszego bohatera zostaje uwięziona na tropikalnej wyspie i żeby się z niej wydostać, uczniowie muszą zamordować jednego ze swych rówieśników, nie dając się złapać przez pozostałych. Mechanika rozgrywki opiera się na tych samych schematach co pierwowzór, a zabawa podzielona została na trzy odrębne fazy, w których najpierw prowadzimy swobodne rozmowy, następnie zbieramy zeznania i dowody w sprawie popełnionego morderstwa, aby finalnie przenieść się na salę sądową i wytypować mordercę. Całość została okraszona typową dla gatunku visual novel oprawą graficzną.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc
Danganronpa: Trigger Happy Havoc

Przygodowe 18 lutego 2016

Opracowana przez japońskie studio Spike Chunsoft detektywistyczna gra przygodowa z gatunku visual novel. Głównym bohaterem Danganronpa: Trigger Happy Havoc jest rozpoczynający naukę w elitarnej szkole średniej nastolatek Naegi Makoto, który - w przeciwieństwie do odznaczających się imponującymi osiągnięciami kolegów - przyjęcie do szkoły zawdzięcza wygranej na loterii. Wkrótce po inauguracji roku szkolnego Makoto wraz z rówieśnikami zostaje zamknięty w budynku szkoły, a z ust sterowanej elektronicznie maskotki dowiaduje się, że aby wydostać się z pułapki, trzeba zamordować kolegę lub koleżankę z klasy tak, aby nie można było udowodnić mu winy. Sama rozgrywka podzielona została na trzy odrębne fazy. Najpierw rozmawiamy z wybranymi uczniami, budując relacje i dowiadując się przydatnych rzeczy. Kiedy dochodzi do morderstwa, naszym zadaniem jest zebrać dowody oraz zeznania świadków. W końcu przenosimy się na salę sądową, gdzie podczas procesu staramy się wyłonić mordercę w serii minigier.