
Data wydania: 10 października 2013
Pakiet dwóch odświeżonych i poprawionych części popularnej serii przygodówek z gatunku visual novel, które ukazały się na PSP w 2010 i 2012 roku. W obu tytułach gracze wcielają się w ucznia liceum, który próbuje znaleźć sprawców morderstw dokonywanych w jego klasie, uwięzionej w odosobnionym miejscu przez sadystycznego dyrektora szkoły.
Gracze
Danganronpa 1-2 Reload to zestaw dwóch części popularnej w Japonii serii przygodówek z gatunku visual novel. Pakiet zawiera gry, która pierwotnie zostały wydane na PSP w 2010 i 2012 roku. Deweloperem oryginałów oraz ich portów jest japońskie studio Spike Chunsoft, które ma spore doświadczenie z podobnymi produkcjami. Jego zawierające elementy logiczne visual novel 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors zostało wydane także na Zachodzie i spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem, zarówno wśród graczy, jak i recenzentów. Konwersja wprowadza nowy model sterowania oraz podwyższa rozdzielczość i jakość przerywników filmowych czy oprawy graficznej.
Obie gry przedstawiają podobną historię. Ich bohaterami są kilkunastoletnie chłopaki rozpoczynający naukę w elitarnej szkole średniej. Przyjmuje ona jedynie kandydatów odznaczających się niesamowitymi osiągnięciami na różnych, często dziwnych, polach zainteresowań i specjalizacji. W pierwszej części protagonista wraz ze swoją klasą zostaje niespodziewanie uwięziony w budynku szkolnym. Bohater drugiej odsłony nie może wydostać się natomiast z tropikalnej wyspy, która była celem wycieczki. Dwie grupy szybko dowiadują się z ust elektronicznie sterownej maskotki, przedstawiającej się jako dyrektor akademii, że aby wydostać się z pułapki muszą zamordować kolegę lub koleżankę tak, by nie zostać złapanym przez pozostałych. W przeciwnym razie resztę swego życia spędzą z dala od rodziny i przyjaciół.
Model rozgrywki przypomina popularną serię Ace Attorney. Jak w wielu innych standardowych visual novel akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby i śledzimy dialogi postaci wyświetlane na ekranie, którym towarzyszą dwuwymiarowe portrety mówiących. Wszystkie lokacje przedstawione zostały w trójwymiarze, chociaż nie możemy się po nich swobodnie poruszać. Każdy rozdział gry podzielony został na fazy. W pierwszej rozmawiamy z wybranymi przez nas uczniami, budując z nimi relację oraz zdobywając w ten sposób specjalne umiejętności przydatne w śledztwach. W drugiej dochodzi do morderstwa i przenosimy się na miejsce zbrodni. Możemy wówczas zdobywać zeznania świadków oraz zbierać dowody. W ostatnim dochodzi do procesu, w którym wszyscy uczniowie muszą wyznaczyć wspólnie mordercę. Każdy przedstawia swoje racje i teorie, a gracz dzięki zebranym dowodom ma okazję za pomocą zręcznościowej minigry sprzeciwić się wyrażonym konkluzjom. Jeśli morderca zostanie wybrany poprawnie zostaje on skazany na śmierć przez sędziego w procesie, którą jest wspomniana już maskotka.
Oprawa graficzna jest wyjątkowo kolorowa i surrealistyczna mimo dość ponurej tematyki gry. Projekty postaci są mocno przerysowane i karykaturalne. Jak już zostało wspomniane tytuł łączy trójwymiarowe tła z dwuwymiarowymi statycznymi portretami bohaterów.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PlayStation 4 10 lutego 2017Angielskie napisy i dialogi
PlayStation Vita 10 października 2013Japońska wersja językowa
Producent: Spike Chunsoft
Wydawca: Spike Chunsoft
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Średnie Oceny:
Średnia z 39 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2021.12.20