Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePSPPCPSVANDSwitchXONEiOS
Okładka Danganronpa 2: Goodbye Despair (PSP)
OkładkaDanganronpa 2: Goodbye Despair (PSP)

Danganronpa 2: Goodbye Despair

Danganronpa 2: Goodbye Despair Anniversary Edition

Detektywistyczna przygodówka od Spike Chunsoft. W Danganronpa 2: Goodbye Despair poznajemy losy uczestników szkolnej wycieczki uwięzionych na tropikalnej wyspie; żeby się z niej wydostać, uczniowie muszą zamordować jednego z rówieśników, nie dając się złapać przez pozostałych.

Przygodowe | thriller | detektywistyczne | visual novel | elementy zręcznościowe | Xbox Game Pass

Danganronpa 2: Goodbye Despair Premiera

26lip2012

PSP

10paź2013

PSV

18kwi2016

PC

20sie2020

iOS AND

3gru2021

Switch

10maj2022

XONE

Gry podobne do Danganronpa 2: Goodbye Despair

428: Shibuya Scramble

Danganronpa 2: Goodbye Despair (org. Super Danganronpa 2 Sayonara Zetsubo Gakuen) jest przygodówką z gatunku visual novel, będącą kontynuacją cieszącej się sporym powodzeniem gry Danganronpa: Trigger Happy Havoc. Za stworzenie tytułu odpowiada ponownie japońskie studio Spike Chunsoft, które na swoim koncie ma już podobne produkcje, takie jak chociażby 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors. Danganronpa 2 na platformie PC, PSP i PSV jest poprawionym portem z konsoli PlayStation Vita. Deweloperzy wprowadzili nowy model sterowania oparty na myszce i klawiaturze oraz podwyższyli rozdzielczość i jakość przerywników filmowych oraz grafiki.

Fabuła

Podobnie jak w przypadku pierwszej odsłony serii, historia w sequelu opiera się na tym samym schemacie, chociaż akcja została przeniesiona z wnętrza budynku szkolnego na tropikalną wyspę. Głównym bohaterem gry jest chłopak o imieniu Hajime Hinata, który jest jedną z wielu osób rozpoczynających naukę w elitarnej prywatnej szkole średniej. Przyjmuje ona jedynie kandydatów odznaczających się niesamowitymi osiągnięciami na różnych, często dziwnych, polach zainteresowań i specjalizacji. Na początku rozgrywki Hajime cierpi jednak na amnezję i nie może sobie przypomnieć, czym zasłużył, aby wstąpić w szeregi studentów akademii. W trakcie szkolnej wycieczki klasa protagonisty dowiaduje się z ust dwóch sterowanych elektronicznie maskotek o imieniu Monokuma oraz Monomi, że aby wydostać się z wyspy, na którą trafili, muszą zamordować kolegę lub koleżankę tak, by nie zostać złapanym przez pozostałych. Jeżeli tego nie zrobią będą więźniami i spędzą całe swoje życie na odosobnionym skrawku lądu z centrum wypoczynkowym.

Mechanika

Model rozgrywki przypomina popularną serię Ace Attorney i praktycznie nie zamienił się w porównaniu do pierwszej części. Jak w wielu innych standardowych visual novel akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby i śledzimy dialogi postaci wyświetlane na ekranie, którym towarzyszą dwuwymiarowe portrety mówiących. Wszystkie lokacje przedstawione zostały w trójwymiarze, chociaż nie możemy się po nich swobodnie poruszać. Każdy rozdział gry podzielony został na fazy. W pierwszej rozmawiamy z wybranymi przez nas uczniami, budując z nimi relację oraz zdobywając w ten sposób specjalne umiejętności przydatne w śledztwach. W drugiej dochodzi do morderstwa i przenosimy się na miejsce zbrodni. Możemy wówczas zdobywać zeznania świadków oraz zbierać dowody. W ostatnim dochodzi do procesu, w którym wszyscy uczniowie muszą wyznaczyć wspólnie mordercę. Każdy przedstawia swoje racje i teorie, a gracz dzięki zebranym dowodom ma okazję za pomocą zręcznościowej minigry sprzeciwić się wyrażonym konkluzjom. Jeśli morderca zostanie wybrany poprawnie, zostaje on skazany na śmierć przez sędziego, którym jest wspomniana już maskotka.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna w wersji na platformę PC, PSP i PSV jest wyjątkowo kolorowa i surrealistyczna, mimo dość ponurej tematyki gry. Projekty postaci są mocno przerysowane i karykaturalne. Jak już zostało wspomniane tytuł łączy trójwymiarowe tła z dwuwymiarowymi statycznymi portretami bohaterów.

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 4,7 / 10 na podstawie 232 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Danganronpa 2: Goodbye Despair

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Danganronpa 2: Goodbye Despair Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core 2 Duo 2.8 GHz
  • 3 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB RAM GeForce GTX 460/Radeon HD 5870 lub lepsza
  • 5 GB HDD
  • Windows 7
  • Zalecane:
  • Intel Core i5-3470 3.2 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB RAM GeForce GTX 460/Radeon HD 5870 lub lepsza
  • 6 GB HDD
  • Windows 7
PSP
PSV
PC
iOS
AND
Switch
XONE