

Najciekawsze materiały do: Marvel's Midnight Suns

Recenzja Marvel’s Midnight Suns - RPG z duszą gry mobilnej
recenzja gry30 listopada 2022
Światowa premiera 2 grudnia 2022. Mimo wycenienia tej gry na kilkaset złotych Marvel’s Midnight Suns przypomina budżetową produkcję małego studia. Granie weń okazuje się męczące i żadne aktualizacje tu nie pomogą. Tytuł ów nie jest przyjemny w samych swoich założeniach.

Twórca XCOM-a odpuszcza strategie turowe
wiadomość21 marca 2023
Jake Solomon, reżyser najnowszych odsłon serii XCOM i Marvel's Midnight Suns, opuścił Firaxis Games, ale nie żegna się z branżą. Deweloper planuje założyć własne studio. Wiemy, jaką grę pragnie stworzyć.

Civilization 7 już powstaje, ale szef Firaxis opuszcza studio
wiadomość17 lutego 2023
Studio Firaxis Games potwierdziło, że trwają prace nad kolejną grą z serii Sid Meier's Civilization. Jednocześnie poinformowano o odejściu z firmy Steve'a Martina oraz Jake'a Solomona.

Take-Two ze stratą, firma szuka oszczędności; Marvel's Midnight Suns bez sukcesu
wiadomość7 lutego 2023
Porażki Marvel's Midnight Suns, PGA Tour 2K23 oraz New Tales from the Borderlands odbiły się mocno na wynikach finansowych firmy Take-Two. W odpowiedzi wydawca planuje wdrożenie planu oszczędnościowego.
- Stworzył nowe XCOM-y, po 14 latach opuszcza Firaxis 2023.01.11
- Deadpoola zamknięto w płatnym DLC do Midnight Suns, żeby nie ukradł show 2022.12.01
- Marvel's Midnight Suns urzekło recenzentów - ale nie wszystkich 2022.11.30
- Midnight Suns ma więcej linii dialogowych niż Wiedźmin 3 2022.11.28
- Nowości na Steam. W tym tygodniu krwawy horror i uliczne wyścigi 2022.11.28
- Deadpool potwierdzony w Marvel's Midnight Suns, ale trzeba za niego dopłacić 2022.10.27
- Deadpool przejmuje Marvel's Midnight Suns z właściwym sobie humorem 2022.10.22

Czarne konie 2022 roku - gry, które mogą nas zaskoczyć
artykuł2 stycznia 2022
Co roku mamy do czynienia z produkcjami, których sukces z łatwością można było przewidzieć. Zawsze jednak trafi się też parę miłych zaskoczeń. Jakie więc growe niespodzianki czekają nas w 2022 roku?

Mam przeczucie, że to będzie słabizna, jak wszystko ze świata Marvela :/ szkoda, że nie poszli w kontynuację serii XCOM
Bardzo podobają mi się gry z serii XCOM od Firaxis dlatego mam nadzieje że i ta gra okaże się dobra. Od kilku lat dodają wsparcie dla modów do swoich gier więc nie zdziwię się gdy będziemy mogli pograć nawet postaciami z DC. Było by fajnie.
kolejna slabizna nastawiona na latwy zarobek dzieki logo marvel

Świetnie że nowsza gra Marvela wychodzi niedługo napewno kupie jak tylko wyjdzie . Narzekaczom precz !!!!!! . Gry dla jednego gracza są czaderskie i niech będzie ich jak najwięcej .

Nikt ci NIE KAŻE grać w gry marvela, jeśli na serio uważasz za totalny rak za duzo tego '' . Masz setki innych gier do wyboru .Krytyka gry przed samą premierą to już przegięcie ,na maksa pisałem na serio z tym '' Gry dla jednego gracza są czaderskie i niech będzie ich jak najwięcej .''

premium84403298542Centurion
Nikt ci NIE KAŻE grać w gry marvela, jeśli na serio masz takie przeczucie '' to będzie słabizna, jak wszystko ze świata Marvela :/ szkoda, że nie poszli w kontynuację serii XCOM '' Masz setki innych gier do wyboru ja te gre kupie .
przez to że wydawcą jest 2k nie kupię gry nie ma pełnego dźwięku odhaczonego na steam a Marvel Guardnians ma pełny dziwię poczekam aż mindnight suns cudawa cesarzowa zhakuje

mimo że wygląda jak mobilny s%^& to dam szansę bo jednak od twórców Xcoma1/2. Aczkolwiek marvel i te karciane zagrywki ...
Dobra, kupiłem na wyprzedaży i jednak zmieniam na 8
licze na mila gierke 7/10 pozyjemy zobaczymy
jeszcze 2 dni
Ja jestem osobiście zadowolony z tej gry. Karcianka w tym przypadku nie irytuje i jest dobrze zrealizowana, jednocześnie czuć mocne naleciałości z serii xcom. Jest bardzo dobrze. Oceny na razie nie wystawiam.
„.Nie mam pojęcia, jakie traumy/ambicje mają naprzykład Nico, Magik, Strange, Iron-Man, Captain America, Captain Marvel - od pewnego momentu przewijałem bez czytania ich wypowiedzi.”
Na liczniku prawie 60 godzin, niby wszystkie poziomy przyjaźni masz zrobione, a nie wiesz jakie traumy przechodziły konkretne postaci? Przecież takie backstory Magik jest już w miarę jasne mniej więcej po 10-20h gry, tylko no – trzeba czytać, co tam mają do powiedzenia :P
Jestem pewny, że czytania ze zrozumiem uczą jeszcze w pierwszych klasach podstawówki - wróc do ZACYTOWANEGO przez Ciebie fragmentu mojego postu, przeczytaj raz jeszcze, powoli, i zrozumiesz dlaczego nie znam ich backstory.
Gra skończona, na liczniku 58,7 godzin gry, w tym czasie:
- zrobione wszystkie poziomy przyjaźni i wyzwania,
- odblokowane wszystkie karty,
- 80% osiągnięć STEAM.
Główny atut to mechanika i "głębia" gry. Możliwości kombinowania, rozwiązywania problemów, wpadanie wielkich złych (niczym Chosen z XCOM2), losowość kart (nigdy nie wiadomo, którą się wylosuje). Jak ktoś lubi łamigłówki, taktyczne rozgrywki, kombinacje i szukanie najlepszego rozwiązania - to szczerze Midnight Sun polecam. Nie było w tym roku tak przyjemnej dla mnie gry, która kazała przewidywać następne ruchy z uwzględnieniem losowości.
Niesamowicie nierówne postacie - niektóre w pewnym momencie zacząłem przewijać, tak glęboko miałem ich historię. Nie mam pojęcia, jakie traumy/ambicje mają naprzykład Nico, Magik, Strange, Iron-Man, Captain America, Captain Marvel - od pewnego momentu przewijałem bez czytania ich wypowiedzi. A to aż prawie połowa grywalnych postaci! Są one napisane naprawdę w płaski sposób, niczym pierwsze komiksy Marvela - może taki także był zamiar, odnieść sie do nostalgii, ale w pewnym momencie zgrzytałem zębami z zażenowania, a od połowy gry te postacie już dla mnie nie istniały fabularnie (bo Nico i Magik to moje ulubione postacie taktyczne). I są perełki, takie jak pewny w swojej niepewności Spider-Man, zapatrzony w innych Ghost Rider (oraz jego bromance z pajączkiem), zakochany Blade, straumatyzowana "spojler postać", próbujący się odnaleźć we współczesności Wolverine.
Fabuła - jest. Nic więcej nie można powiedzieć, wszystko przewidywalne, ot, wielkie zło powraca, zbierz drużynę, powstrzymaj zło, oglądnij zachodzące słońce, obejrzyj "ukrytą scenę po napisach" - niczym dowolny film Marvela.
Na ogromny minus poziom trudności. Jest ten sam problem, co trawił np. Phoenix Point - zjadłeś zęby na taktycznych grach? To (póki nie odblokujesz najwyższego poziomu trudności) będziesz ziewać. Mimo całej głębi kart i ich kombinacji, póki nie odblokowałem wyższych poziomów trudności gra była absurdalnie prosta, dopiero wyższe trudności (a wraz z nimi większe życie wrogów) kazało myśleć, a nie używać w kółko kart zwracających koszt użycia. Trzy przedostatnie poziomy trudności pozwalają już się niekiedy spocić (mózgowi).
Plusik także za podejście do tego poziomu - każdy zaczyna na "normalu". Idzie Ci dobrze? To odblokowują się coraz wyższe poziomy trudności. Fajny zabieg, pozwalający stopniować i dopasować poziom przeciwników do gracza.
Pomiędzy misjami można zwiedzać siedzibę i odkrywać jej sekrety - lubię lizać ściany, więc mi się podobał zabieg "RPG" o poranku i nocy, XCOMa w dzień.
Oczywiście, nie mogło obyć się bez craftingu - absolutnie niepotrzebnego, gdyż przydatne są może z 5 itemów (z ponad 20, liczba z głowy). Występuje także płatny sklep w grze - ale sprawnie schowany, oferujący skórki, które (moim zdaniem) wyglądają tak odrażająco, że to graczom powinno się płacić za ich używanie.
Ewidentnie jestem cienki bolek w tego typu grach, bo nie ziewam. Nie używam w kółko kart zwracających koszt użycia, bo po pierwsze mam ich u dowolnej postaci mało, po drugie wielu przeciwników w walce ma na tyle dużo hp, żeby nie móc ich zabić tymi kartami w jednym ruchu, a jest to konieczne, by odzyskać użycie karty
Z tym wielu przeciwników w walce ma na tyle dużo hp to bym się kłócił - o ile nic nie zmienili w ilościach wrogów w patchach po premierze, to większość była/jest na jednego strzała (bez HP w ogóle).
I tak, może to wynikać z braku doświadczenia w tym typie gier (nie ma w tym absolutnie nic złego), bo jak ktoś gra w gry taktyczne ponad 20 lat, to z miejsca widzi, co w której kolejności robić (co w sumie świadczy wyłącznie o braku innowacji w branży).
No to może coś zmienili, bo wystarczy, że mam w pierwszej fali jednego gościa z tarczą (ok. 150 hp+tarcza) + jednego, dwóch z 84 hp + dwóch, trzech z 24 hp, a moje karty zadają 11-15, inne z 80 (max 1-2 takie karty). Do tego odebranie jakiegoś przedmiotu, czyli zużycie karty. Na razie jestem na etapie zdobycia po misji jednej gwiazdki. A jeśli nic nie zmienili, to po prostu słabo mi idzie.