Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Total War: Attila
Total War: Attila
Total War: Attila Game Box

Najciekawsze materiały do: Total War: Attila

Total War: Attila - poradnik do gry
Total War: Attila - poradnik do gry

poradnik do gry9 kwietnia 2015

Poradnik do gry Total War: Attila stanowi wyczerpujące kompendium dotyczące tego tytułu. W opracowaniu przedstawiono mechanikę gry, objaśniono występujące w niej frakcje, politykę i prowadzenie wojen, a także cechy i umiejętności postaci i wysłanników.

Recenzja gry Total War: Attila - Europa na kolanach
Recenzja gry Total War: Attila - Europa na kolanach

recenzja gry12 lutego 2015

Światowa premiera 17 lutego 2015. Już nie starożytność, jeszcze nie średniowiecze. W najnowszej odsłonie serii Total War podzielone rzymskie imperium stawia czoła hordom barbarzyńskich najeźdźców.

Total War: Attila – debiut DLC Slavic Nations i patch z darmową frakcją
Total War: Attila – debiut DLC Slavic Nations i patch z darmową frakcją

wiadomość26 lutego 2016

Wczoraj na rynku zadebiutowało DLC Slavic Nations Culture Pack do strategii Total War: Attila. Studio Creative Assembly wypuściło przy tej okazji patch zawierający darmową frakcję dla wszystkich posiadaczy gry – Garamantów.

Wieści ze świata (Total War: Attila, David Gaider, Fallout 4, Street Fighter V, Ty The Tasmanian Tiger) 10/2/2016

wiadomość10 lutego 2016

Dziś piszemy m.in. o dodatku Slavic Nations do gry Total War: Attila, przejściu Davida Gaidera do firmy Beamdog, konsolowym patchu 1.3 do Fallouta 4, kolejnych zawodnikach i pierwszym DLC dla Street Fighter V oraz o planach wydania klasycznej platformówki Ty The Tasmanian Tiger na PC. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Age of Charlemagne - duży dodatek do Total War: Attila zadebiutował na rynku
Age of Charlemagne - duży dodatek do Total War: Attila zadebiutował na rynku

wiadomość11 grudnia 2015

Popularna strategia Total War: Attila doczekała się potężnego dodatku Age of Charlemagne, który wprowadził nową kampanię, osiem grywalnych frakcji, ponad 300 jednostek i nie tylko.

18 lat wojowania – historia serii Total War
18 lat wojowania – historia serii Total War

artykuł16 lutego 2018

Japonia, Europa, Ameryka; starożytność, średniowiecze, oświecenie; Stary i Nowy Świat Warhammera – w 11 głównych odsłonach seria Total War zwiedziła już wiele miejsc i epok. Przytaczamy historię jednego z największych fenomenów w gatunku strategii.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
12.05.2015 14:47
👍
odpowiedz
kaczmarrasta
9
Legionista
9.0

Witam! Na horyzoncie Total War pojawia się godna swego miana pozycja. Po raczej słabej poprzedniczce (ROME 2) robi imponujące wrażenie, twórcy znowu zmierzają w dobrym kierunku i nie rezygnują ze sprawdzonych rozwiązań (wróciły realistyczne miniaturki oddziałów ;) ). W grę gra się przyjemnie, nie nudzi się. Poziom trudności dobrze wyważony. Muszę jednak odjąć za nie dokończony projekt. Mianowicie twórcy rzucili się z motyką na słońce próbując wrzucić do TW system dyplomacji rodem Z Crusader Kings'a 2. W tym wypadku to nie wypaliło i pełni raczej funkcję ozdobną- atrapa. Kolejny, tym razem duży minus to "DLC". Pierwsze DLC w serii np. w EMPIRE, dawało tylko jakieś specjalne postaci no ewentualnie jakąś mini kampanię, robili to raczej na małą skalę. Tutaj jest to już coś strasznego. Mniej więcej w ciągu 2-3 miesięcy od premiery pojawiają sie 4 DLC które zawierają całe frakcyjne paczki. Innymi słowy jeżeli nie zapłacę extra to na połowę frakcji mogę sobie popatrzeć. Gra nie kosztuje mało, a DLC są zabójczo drogie. Takim działaniem wzmaga się tylko piractwo i chciałbym powrotu do Medievala, gdzie nikt nie słyszał o żadnych DLC, a jeden dodatek w cenie 40-50 % podstawki zawierał 4 bardzo zróżnicowane kampanie, masę dodatkowych jednostek oraz 4 różne mapy. No ale cóż miejmy nadzieję, że te czasy wkrótce wrócą i kupując grę z półki będziemy mieli pełnowartościowy produkt.
Pozdrawiam

21.05.2015 22:28
odpowiedz
michal2010
21
Legionista

Moge spokojnie potwierdzic po rozegraniu kilkunastu nowych tur (niestety, ale czasu na zabawe w Attile mam malo).

Po grę mogą spokojnie sięgnąć także weterani pierwszych czesci Total Wara - o ile jeszcze się tacy ostali.

Gra bez watpienia po dluzszej rozgrywce nie rozczarowuje.

Czuc ktore prowincje sie bogaca, ktore biednieja. Bez watpienia jest atmosfera ktorej zabraklo w podstawowej czesci.

Szczegolnie ciekawe wydają sie zapowiedzi wydania modyfikacji Attyli pt powrot do starozytnosci - czyli zbudowania na bazie attyli podstawowego Rome'a gdzie bedzie mozna zaczac od nowa.

Gra ma dwa podstawowe bledy: jednym jest korupcja, ktora uniemozliwia ekspansje. Pojawil sie do tego juz niezly mod ktory wiaze korupcje z poziomem kontroli nad panstwem (ten srodkowy pasek w panelu zarzadzania caloscia imperium) - i tak np po przekroczeniu okreslonego stopnia kontroli zbijamy korupcje i to nawet porzadnie (mozna wybrac rozne stopnie takiego wplywu - od bardzo silnego po uwazny - gdzie dopiero najwyzsze stopnie kontroli daja nam realne efekty).

To nie powinno niszczyc mechanizmu gry - bo wraz ze wzrostem kontroli pojawia sie tez wiele niekorzystnych efektow - wiec pieniedzy bedzie wiecej - ale i dodatkowe problemy pojawia sie rowniez)

Problemem jest tez regularne palenie prowincji przez rozne frakcje. WRE tez moze to stosowac i to jako strategie - zeby odgrodzic sie od wschodu pasem spalonej ziemi. Poniewaz AI odbudowuje takie prowincje chyba raz na milion lat albo w ogole - po jakims czasie wokol nas jest krajobraz jak po wojnie atomowej a WRE nic faktycznie nie grozi bo panstwa oscienne praktycznie przestaja istniec.

Na to tez powstaly mody ktore np ograniczaja palenie prowincji poprzez ograniczenie tej mozliwosci tylko dla hunow lub tez ludow koczowniczych.

Bardzo, bardzo udana produkcja - z ktorej bedzie mozna wycisnac jeszcze wiecej.

Attila, Medieval Total War II i Shogun II to najbardziej udane produkcje tej serii.

07.06.2015 00:29
1
odpowiedz
zarys
3
Junior
2.0

Panowie powiem wam tak, moim zdaniem prowadzenie bitew to jest jakaś porażka, chaos jest taki ze szkoda słów, grałem w poprzednie części i tą jestem rozczarowany wydawało by się że nowa era gry a ty dupa zbita stary engine trochę pokolorowane postaci i to wszystko. Prowadzenie bitew w dużych formacjach na najwyższym poziomie trudności jest wręcz niemożliwe bo kamerą cza być dosłownie wszędzie, ogólnie SŁABO!!!! Pozdrawiam szaleńców którzy w to grają:)

08.06.2015 18:47
odpowiedz
NiszczycielZombie123
21
Legionista
9.0

Wciąż czekam na Total Wara który umieści nas w czasach Starożytnej Azji.Najlepiej Tereny od Korei do Pakistanu aż po Chiny,Indie,Mongolie,Myanmar,Wietnam itp

09.07.2015 11:19
odpowiedz
sadler
99
Konsul
3.0

Ta gra to optymalizacyjna porażka, nie wiem czemu nikt o tym w ogóle nie mówi

19.07.2015 15:48
odpowiedz
LikeGhost
37
Chorąży

Jeżeli twój komp jest starszy od Amigi to i pasjans wydaje się optymalizacyjną porażką.

22.07.2015 00:36
1
odpowiedz
sadler
99
Konsul

LikeGhost-- i5 4590, GTX 970 spadki poniżej 30 klatek to jest optymalizacyjna porażka. Zmiana ustawień gówno daje, to znaczy że optymalizacja jest totalnie do d**y. Gra wygląda gorzej od Shoguna II a działa tragicznie.

24.07.2015 18:38
odpowiedz
LikeGhost
37
Chorąży

r9 290 i5 4690k 4,[email protected] 8gb ram ponizej 30klatek nie spada.

24.07.2015 22:18
1
odpowiedz
sadler
99
Konsul

Nawet jak Ci nie spada poniżej 30 klatek i masz te 30-40, to uważasz, że na takim sprzęcie to jest ok ? O najwyższych ustawieniach graficznych to już nie wspomnę, bo przy dużych bitwach za chiny tyle klatek nie będę miał. Zresztą żaden Total War nie był dobrze zoptymalizowany. Premiery Rome II chyba nie muszę wspominać ? Chyba, że dla kogoś granie w strategie w 30 klatkach jest spoko, nawet jeżeli daje za PC ponad 3K

31.07.2015 20:56
odpowiedz
jan118
5
Konsul
7.5

Może być

12.08.2015 22:49
odpowiedz
Horcyk
1
Junior

Siema pojdzie ta gra badz jej poprzednie wersje na procku intelcore i5 5200U oraz geforce 920M 8 ram?

04.09.2015 19:49
odpowiedz
zanonimizowany776006
11
Legionista
5.0

Skopana optymalizacja, budowanie idiotyczne nie da się zbudować miasta z takimi budynkami aby zapewniły minimalną wartość każdego "bonusu" czy to zadowolenia, higieny czy religii przez co ciągle są problemu. Niewypał gra.

28.09.2015 12:07
Rumcykcyk
odpowiedz
Rumcykcyk
83
Głębinowiec

Genialnie się gra, oczywiście rozwiązania techniczne są lepsze niż w Rome2 więc po formacie zostawiłem tylko Attila. Największym minusem po nowych patchach w Rome2 jest system buntu gdzie przeciwnik zabiera nam sporo prowincji. Nie ma się do czego przyczepić w Attila a do osób co mają słabą optymalizacje, Total War zawsze potrzebował i zawsze będzie potrzebował mocnego procesora.

13.11.2015 22:40
bugsbunny69
odpowiedz
bugsbunny69
15
Chorąży
7.0

Moim skromnym zdaniem Rome 2 jest lepszy. Nie będę tu wyliczał tych starszych, bo to klasyki i są świetne. Teraz tylko czekać na Warhammer.

23.12.2015 10:22
odpowiedz
Zawodowiec_M
107
Konsul

Mi się bardzo podoba to, że AI w bitwach nie rozciąga maksymalnie swoich linii jak to robiło w ROME 2, ale ustawia szyk w 2-3-4 liniach, a czasami decyduje się na 2 rzuty, a nie wszystko na razi hip hip hura. Bo największy plus.

11.02.2016 07:14
odpowiedz
michal2010
21
Legionista

Widze ze wiele postów od mojego ostatniego komentarza rok temu tutaj sie nie pojawilo :). Jako ze tez nie gralem od tamtego czasu wlasciwie to jeszcze mala wskazowka dla wszystkich ktorzy chca ewentualnie kupic - niestety, nie napisalem ostatniego wrazenia - wszystko w grze jest pieknie, cacy, tyle ze jest jeden blad (blad albo nie - autorzy twierdza ze chodzilo po prostu o historycznosc realiow) - nawet jak jest ciezko - to nasi przeciwnicy nie buduja "imperiow". Nawet wiec jesli chwilowo zaczniemy dostawac w tylek, to na wschodzie nie powstanie realnie silne nowe panstwo. Finalowo ostatecznie walczymy z płotkami. Płotki moga sie sprzymierzac, mamy jeszcze Bizancjum ktore wyglada w miare przyzwoicie. I niestety nic poza tym. Wiec niestety de facto radocha jest tylko do chwili, kiedy realnie zatrzymamy nawale barbarzyncow ze wschodu. Potem jest juz tylko stabilizowanie sytuacji wewnetrznej, zwiekszanie zyskow + stala eskpansja. Sa oczywiscie jeszcze Hunowie i Bizancjum - i tylko oni faktycznie pozniej sa jakimis godnymi przeciwnikami. Niestety, nic w tej sprawie nie poradzimy bo taka jest mechanika gry. Jesli wiec marzy sie nam wielka wojna z odrodzonym Imperium Partyjskim albo jakims innym tworem z alternatywnej rzeczywistosci - to sie jej niestety nie doczekamy... A walka z Bizancjum (wschodnim Rzymem) jako najwieksza atrakcja (legionista vs legionista) jakos do mnie nie przemawia..... Szkoda, ze autorzy nie postanowili po prostu najzwyczajniej przeszczepic swietnych zasad szoguna II - gdzie rozgrywka byla naprawde wyzwaniem. Ze byloby niehistoryczne? No byloby. Ale przeciez nie udawajmy, ze to jakas wierna symulacja wojny w starozytnosci. Byloby tylko ciut bardziej fikcyjnie, ale byloby fajnie.

post wyedytowany przez michal2010 2016-02-11 07:21:48
17.02.2016 18:55
odpowiedz
Assassyn07
26
Konsul

Jak ja uwielbiam jak gracz typu "michal2010" odpali najnowszego TW z piękną grafiką i twierdzi, że to najlepsza część TW oraz, że powinien w nią zagrać każdy weteran serii..... Może dodasz jeszcze, że twórcy są tak wspaniali, że postanowili stworzyć "tanią, zupełnie nową zawartość w formie dlc". Po prostu każdy wierny weteran tylko czeka na "zupełnie świeżą" porcję dodatków do gry JEDYNIE za 8 - 15 euro za dlc.

18.02.2016 23:38
odpowiedz
1 odpowiedź
szumi jawor
55
Centurion
7.0

Nie jest źle, gra się fajnie ale jakoś bardziej mnie wciągał Rome II. Ciekawa mechanika z hordami, jakaś odskocznia od budowania imperium, tylko że mnie nie wiem dlaczego ale jednak szybko nudzi. Kupiłem w dniu premiery a ani razu nie ukończyłem rozgrywki. Bardziej mnie kręci początek gry kiedy trzeba kombinować ale jak już zaczynam kontrolować dość duży obszar popadam w monotonię. Chyba dziadzieje z wiekiem. Nie wiem dlaczego zrezygnowali z prowincji z czterema miastami, było ciekawiej. Tutaj wszystkie mają po trzy. Wielki plus do bitew bo jednak względem Rome II jest wielka poprawa. Nie jest to mój ulubiony okres historyczny więc może dlatego bardziej wciągał mnie Rome II. Chciałbym zagrać w Medieval 3 z bitwami z Attila, rozwojem prowincji z Rome II, dlatego z zapowiedzi Warhammera nie jestrem zbyt zadowolony, wolałbym "M3". W Shoguna nie grałem, podobno jest najlepszy ale odrzuca mnie sama myśl że gra toczy się tylko w Japonii. Ogólnie to czekam na Total War, który by się rozgrywał na całej mapie świata. Nie wiem, który okres historyczny można by wtedy wprowadzić, na pewno nie 2 WŚ bo to nie pasuje do tej serii.

27.02.2016 22:25
BracoForOne
odpowiedz
1 odpowiedź
BracoForOne
8
Konsul
4.0

najlepsze stare total war

05.05.2016 14:02
odpowiedz
Kaszubkomandos
1
Junior

Moim zdaniem optymalizacja tej gry jest spier..... do kwadratu. Roma II R9 270x 8gb ram i i5 4670 ciagnely ta gre na Ekstremalnych w 45-60fps z wylaczonym AA w bitwach il.jednostek Ultra 2vs2. Gdzie w Attila w na ustawieniach ultra w bitwie 1 na 1 mam 25fps plus ta gra wyglada gorzej niz napoleon total war w ultra w ktorym nic sie nie cielo na ultra w duzych bitwach nawet 4vs4.
Gre ta ratuje bajerancki soundtrack plus dobrze zbalansowane jednostki a tak pozatym to nic nowego , no moze lepiej zrobione motywiki w kampanii ale co z tego jak gra ta chodzi jak gowno.

05.05.2016 14:07
odpowiedz
Kaszubkomandos
1
Junior

aha i dodam jeszcze ze gre potrafi nieziemsko zmulic po przyblizeniu blizej kamery do jednostek

13.07.2016 14:03
odpowiedz
R3NZO81
1
Junior

Witam

Na R9 270x i3-4170 i 8GB ram gra na ustawieniach w więkoszości wysokich działa płynnie a sama rozgrywka mega wciąga, szczególnie polecam granie wikingami ;)

15.07.2016 22:46
1
odpowiedz
Polemajos
1
Junior

Dla osób pragnących doświadczyć średniowiecznych klimatów oraz czegoś w rodzaju Rome 3 polecam sprawdzić odpowiednio modyfikacje Medieval Kingdoms oraz Ancient Empires. W betę tej pierwszej już można grać.

post wyedytowany przez Polemajos 2016-07-15 22:49:06
02.01.2017 22:33
odpowiedz
Kwiatek1989
2
Junior

Gra ok ale brakuje mi jednak rozbudowanego dodatku o rozszerzone średniowiecze
byłoby fajnie pograć polską

post wyedytowany przez Kwiatek1989 2017-01-02 22:33:25
06.02.2017 23:09
Legardus
odpowiedz
Legardus
13
Legionista

Seria TW się stoczyła a zaczęło się od afery z Rome II (które jeszcze daje radę) gdzie SI było skretyniałe do reszty, była masa błędów graficznych i lista się nie kończyła. Później masa patchy, fixów, poprawek i jakoś to załatali. Ale sam fakt jak takie doświadczone studio może po tylu latach i tylu swoich poprzednich udanych częściach odwalać taką manianę. Attila to już odgrzewany kotlet, masa DLC i tylko skok na kasę. Te nowe TW nawet się nie umywają do tych starych, niby ładna graficzka, jakieś nowości, wszystko odświeżone, ale włączasz i po chwili wyłączasz bo wieje nudą i w ogóle nie ma chęci grać. Nie wspomnę już o skopanej optymalizacji. Szkoda, że w taką stronę to zmierza bo nie pozostaje nic innego jak grać w starsze części.

post wyedytowany przez Legardus 2017-02-06 23:12:51
24.11.2017 18:02
SuperSamuraj
odpowiedz
SuperSamuraj
46
Konsul

Zakupiłem TW: Attyle z dodatkiem o karolu wielkimi i frakcjami nordyckimi i słowiańskimi.

Narazie nie oceniam gry, ale... boże jaka straszna grafika. Mapa jest strasznie "nieprzejrzysta". Ciężko się połapać co gdzie jest. Ikony osad są malutkie, wszystko się zlewa ze sobą. Okropieństwo ! A do Roma zrobili taką ładną mapę... Interfejs też nie robi wrażenia. Mam nadzieję, że się wkręcę i nie będę żałował, ale grafika mnie mocno zniechęca. Mam shoguna 2, roma 2 (na modach radiousa zajebisty TW), warhammera i pierwszy raz czuje się zawiedziony...

03.02.2018 17:27
odpowiedz
Executioner
27
Konsul

W rozdzielczości 1920x1080 na max ustawieniach w trakcie bitew z max ilością jednostek mam 20 fps. Z żadną inną grą problemu nie mam.
Intel i7 6700k 4.40GHz.
GTX 1080
16 gb ram
Gra na dysku SSD.
No jak dla mnie to optymalizacja jest skopana.
TW:ROME 2 na max ustawieniach, w trakcie bitew chodzi w 50-60 fps. Attyla ma tragiczną optymalizację. No chyba, że dla kogoś 30 fps to płynna rozgrywka...

post wyedytowany przez Executioner 2018-02-03 17:28:04
03.05.2020 22:48
odpowiedz
1 odpowiedź
GoHomeDuck
29
Senator

Ogarnia ktoś, czy warto zagrać nie grając w Rome 2?

18.07.2020 18:09
👎
odpowiedz
1 odpowiedź
Se7sat1oN
4
Junior

Tragicznie źle zrobiona gra...
Optymalizacja leży totalnie, bugi na mapie, teksty opisu jednostek inne na mapie a inne w encyklopedii.
Największą tragedią tej gry jest to, że grając kampanią inną niż Hunów to jednostki Hunów mnożą się na mapie po każdej rundzie. Zabijesz jedną armię to po kolejnej rundzie pojawia się kolejna w jej miejsce z tak samo mocno rozwiniętą od razu armią.
Prawdopodobnie dali brak limitu na pieniądze, tury po których mamy odpowiednie budynki i jednostki itd.
Twórca tej serii gier skończył się na ROME II potem już padaczka totalna w ATTILI, niedokończony projekt ARENA który wyglądał przepięknie. Zobaczymy co będzie w TROJI...

04.07.2021 19:57
odpowiedz
ahafan
42
Centurion
7.0

Generalnie pomysł gry jest dobry, wg mnie fajnie oddany jest świat upadku imperium, ogromny plus za to, że można grać frakcjami na wschód od Odry. Jednak ogromnym mankamentem gry są Hunowie, którzy podobnie jak mongołowie w obu Medievalach spawnują niezniszczalnymi armiami nieustannie, co niezmiernie irytuje, bo dobrze wiemy, że ich hordy nie były ani niezniszczalne ani nie odnawiały się jak w jakimś RTS-ie. O wiele lepszy jest dodatek do gry, który mogę polecić z czystym sercem.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze