
Data wydania: 26 czerwca 2020
Beyond a Steel Sky to gra przygodowa autorstwa zespołu Revolution Software oraz kontynuacja kultowego Beneath a Steel Sky. Tytuł kontynuuje historię poprzedniczki, lecz znacznie zmienia formułę rozgrywki.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Beyond a Steel Sky to pełnoprawna kontynuacja klasycznej przygodówki z 1994 roku Beneath a Steel Sky. Tytuł był tworzony przez twórców oryginału, z Charlsem Cecilem ze studia Revolution Software oraz rysownikiem Davem Gibbonsem na czele.
Beyond a Steel Sky kontynuuje wątki poprzedniej produkcji. Ponownie wcielamy się w Roberta Fostera, który po wydarzeniach z Beneath a Steel Sky musi odnaleźć się w świecie nadzorowanym przez czujną sztuczną inteligencję. Ambicją twórców było stworzenie współczesnej wersji Roku 1984 w formie gry przygodowej. Dlatego też autorzy starali się przedstawić tę rzeczywistość w niejednoznaczny sposób, ukazując zarówno dobre, jak i złe strony pełnej inwigilacji.
Rozgrywka w Beyond a Steel Sky daleko odbiega od tej z Beneath a Steel Sky. Zamiast klasycznej przygodówki point-n-click otrzymujemy otwarty świat, który zmienia się z każdym działaniem gracza. Zaawansowana sztuczna inteligencja postaci niezależnych pozwala im na reagowanie na poczynania bohatera, co umożliwia na znajdowanie niespodziewanych rozwiązań wyzwań stawianych przez grę.
Beyond a Steel Sky odchodzi od statycznych, dwuwymiarowych plansz znanych z oldschoolowych przygodówek na rzecz w pełni trójwymiarowych lokacji, po których możemy się swobodnie rozglądać. Grafikę utrzymano w komiksowym stylu, opracowanym przez Dave’a Gibbonsa. Autorzy zadbali też o wsparcie technologii HDR oraz rozdzielczości 4K.
Autor opisu gry: Jakub Błażewicz
Platformy:
PlayStation 5 30 listopada 2021Polskie napisy
Xbox Series X/S 30 listopada 2021Polskie napisy
PC Windows 16 lipca 2020Polskie napisy
Apple iOS 26 czerwca 2020Polskie napisy
PlayStation 4 30 listopada 2021Polskie napisy
Xbox One 30 listopada 2021Polskie napisy
Nintendo Switch 30 listopada 2021Polskie napisy
Producent: Revolution Software
Wydawca: Microids/Anuman Interactive
Polski wydawca: Plaion Polska / Koch Media Poland
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Beyond a Steel Sky to stara szkoła robienia gier, za którą tęsknię. Oto tytuł bez dziesiątek znajdziek, skórek, sezonów, sztucznie wydłużanych fabuł czy wskazywaniu palcem kolejnych kroków w rozgrywce. Beyond to gra przygodowa w czystej postaci i nie sposób jej za to nie docenić.
Gra Beyond a Steel Sky, czyli kontynuacja kultowego Beneath a Steel Sky, doczekała się ujawnienia terminu premiery. Abonenci usługi Apple Arcade sprawdzą ten tytuł dosłownie już niebawem, natomiast komputerowi gracze poczekają na niego nieco dłużej.
gry
Krystian Pieniążek
25 czerwca 2020 16:34
Dziś piszemy o terminie premiery przygodówki Beyond a Steel Sky oraz darmowym weekendzie z humorystyczną sieciową strzelanką Goat of Duty. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
6 grudnia 2019 14:10
Poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe kontynuacji kultowej przygodówki Beneath a Steel Sky od studia Revolution Software. Otrzymaliśmy również potwierdzenie, że gra ukaże się na platformie Steam.
gry
Bartosz Krawcewicz
6 września 2019 15:58
W sieci pojawił się nowy zwiastun i pierwszy większy gameplay z gry Beyond a Steel Sky, czyli kontynuacji przygodówki Beneath a Steel Sky od studia Revolution Software. Tytuł ma ukazać się na PC, urządzeniach Apple oraz nieznanych jeszcze konsolach w tym roku.
gry
Miłosz Szubert
19 sierpnia 2019 15:00
W trakcie konferencji firmy Apple ujawniono kontynuację kultowej gry przygodowej Beneath a Steel Sky. Beyond a Steel Sky tworzone jest przez twórców oryginału i zadebiutuje jeszcze w tym roku na urządzeniach Apple, PC oraz nieznanych konsolach.
gry
Jakub Błażewicz
25 marca 2019 21:55
Beneath a Steel Sky 2, kontynuacja cyberpunkowej przygodówki z 1994 roku, ujrzy światło dzienne. Stanie się tak mimo wcześniejszych zapowiedzi dewelopera mówiących o tym, że warunkiem rozpoczęcia prac nad grą będzie zebranie ponad miliona dolarów na kickstarteowej zbiórce Broken Sword: The Serpent’s Curse.
gry
Michał Kułakowski
24 września 2012 18:40
Wymagania sprzętowe gry Beyond a Steel Sky:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100 3.1 GHz / AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 650 / Radeon HD 7770 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3470 3.2 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / 3 GB Radeon R9 280X lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 44 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1203 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Dariusz Matusiak
Recenzent GRYOnline.pl
2020.07.16
Beyond a Steel Sky udowadnia, że na właściwy sequel warto poczekać nawet ćwierć wieku. Albo, że i dziś warto zapoznać się z 26-letnią grą z Amigi, by lepiej bawić się przy tej nowszej produkcji.
kęsik
Ekspert
2020.08.04
Jeżeli ktoś jest fanem klasycznych przygodówek to naprawdę grę mogę gorąco polecić. Patrzę po screenach; wygląda nieźle, cyberpunk więc rozgrzewka przed ponownym nadejściem mesjasza 2077, myślę: przygodówka w nowoczesnym wydaniu więc pewnie coś ala Telltale więc się nada. No i w sumie to jest klasyczna przygodówka point-and-click w nowym wydaniu ale to nie jest Telltale. W zasadzie wszystko jest jak sprzed 20 lat tylko zamiast kamery w koncie mamy normalną kamerę TPP, cała reszta to jest totalny oldschool; dialogi, postaci, zagadki wszystko to jest praktycznie żywcem przeniesione z klasycznych przedstawicieli gatunku. Wiecie jakie u Telltale są dialogi; szybkie, dynamiczne, dosyć krótkie, itd ale tutaj? Klasyka. Można stać 5 minut w miejscu i klikać wszystkie opcje dialogowe jakie mamy. Stara szkoła, dialogi dużo bardziej rozbudowane niż w niejednej współczesnej grze RPG. Dialogi są dobrze napisane, czasami śmieszne. Tak samo jak postaci. Tutaj nie ma żadnej akcji, to jest spokojna gra w starym stylu polana nowym sosem. W Syberii też nie było za bardzo wartkiej akcji, chodziliśmy sobie spokojnie po miasteczku i fabryce, gadaliśmy z ludźmi i tym podobne. Tutaj jest tak samo, zagadki nie są przesadnie złożone, w większości musimy używać naszego specjalistycznego sprzętu do hakowania. Jest też system podpowiedzi który nas nakieruje jak będziemy mieli jakiś problem. Ogólnie naprawdę bardzo dobra gra. Przejście całości zajmuje 8-12 godzin.
pieterkov
Ekspert
2020.07.26
Gra jest nieco toporna, w wielu dialogach pobocznych brakuje dźwięku. Chodzi o dialogi między npcami w tle – kiedy nie prowadzimy dialogu, za to npce gadają między sobą. Jest niby wsparcie dla pada ale działa to tak sobie – ciężko wybiera się opcje dialogowe. Sposób interakcji też jest denerwujący – trzeba wybrać z listy interakcję z ekwipunkiem zamiast oglądania przedmiotu, a często musimy to zrobić na uciekającym od nas robocie lub ptaku.Mimika i ruchy postaci są toporne, ale od biedy ujdą.Mimo wszystko gra jest całkiem grywalna i może dawać frajdę. Mnie jednak mocno znudziła powtarzalnością – w kółko kręcimy się po podobnych lokacjach, a większość zagadek sprowadza się do głupiutkiego hakowania polegającego na podmienianiu algorytmów pomiędzy przedmiotami lub zmienianiem ich logiki – np. drzwi które nie wykrywają naszej karty ID mają się otworzyć zamiast zamknąć, a automat z napojami ma wypluć puszkę zamiast wszczynać alarm kiedy walniemy go łomem. Na początku pomysł jest fajny ale potem staje się pwotarzalny i przekombinowany, szczególnie gdy trzeba np. przenosić plik pomiędzy kilkoma przedmiotami lub ganiać ruchome roboty.Historia jak najbardziej na plus, aczkolwiek główny motyw tj. szukanie zaginionego dziecka jest dosyć słaby, bo nie związujemy się z nim w żaden sposób jako gracz. Po prostu ścigamy jakiegoś randoma bo jest ważny dla jakiegoś faceta, którym akurat sterujemy.Na plus mechanizm podpowiedzi - nie pozwoli nam utknąć. Chociaż jest on zrobiony słabo - ma niby kilka etapów, ale bardzo często wiedziałem mniej więcej co chcę zrobić i musiałem czekać 2 minuty do 4 podpowiedzi, żeby wiedzieć jak to zrobić. Poza tym niektóre porady praktycznie się dublują np. druga porada to "robot musi jechać się gdzieś ładować" a trzecia to "podmień logikę procesu kiedy robot się ładuje". No przecież to oczywiste jest, nic nowego ta informacja mi nie wnosi.
Ocena OpenCritic
51% rekomendacji (62)
PlayStation LifeStyle
Rebecca Smith
PlayStation Universe
Alan Strawbridge
TechRaptor
Nick Maillet
Metro GameCentral
God is a Geek
Mick Fraser