
Blackbird Interactive
Firma producent
Kanadyjskie studio deweloperskie z siedzibą w Vancouver. Blackbird Interactive tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole, a rozpoznawalność na całym świecie przyniósł mu już jego debiutancki projekt, czyli wydana w 2016 roku strategia pod tytułem Homeworld: Deserts of Kharak.
Historia
Studio Blackbird Interactive oficjalnie rozpoczęło działalność w 2010 roku. Założycielami firmy byli Rob Cunningham (dyrektor generalny) oraz Jon Aaron Kambeitz (dyrektor kreatywny). Mowa o osobach, które zakładały studio Relic Entertainment i odegrały kluczową rolę w powstawaniu kultowej serii Homeworld.
Homeworld...
Pierwszym projektem Blackbird Interactive miał być duchowy następca wspomnianego cyklu, pod tytułem Hardware: Shipbreakers. Choć autorzy starali się wynegocjować z firmą THQ możliwość wcielenia swojego dzieła w strukturę oryginalnej marki, przedsięwzięcie to zakończyło się fiaskiem. Po bankructwie THQ w kwietniu 2013 roku, Blackbird Interactive próbowało nabyć prawa do marki Homeworld, jednak firma Gearbox Software złożyła lepszą ofertę i ostatecznie to ona przejęła kontrolę nad serią. Na szczęście dla opisywanego zespołu, Gearbox Software nawiązało z nim współpracę i zainwestowało w jego debiutanckie dzieło.
Tak narodziła się gra Homeworld: Deserts of Kharak, czyli osadzona w uniwersum Homeworld strategia czasu rzeczywistego, która zadebiutowała na komputerach osobistych w styczniu 2016 roku. Produkcja odniosła sukces, mogąc pochwalić się „bardzo pozytywnymi” recenzjami na platformie Steam, a także średnią ocen na poziomie 79/100 (według serwisu Metacritic).
Następnie Blackbird Interactive zaangażowało się w nietypową współpracę z NASA Jet Propulsion Laboratory, której owocem był Project Eagle, czyli interaktywny model marsjańskiej bazy. Choć nie był to jednorazowy „skok w bok”, prędko stało się jasne, że jednym z filarów działalności opisywanego zespołu będzie praca nad rozwojem marki Homeworld. W sierpniu 2019 roku oficjalnie zapowiedziano bowiem trzecią odsłonę tego cyklu, która powstawała pod okiem kluczowych twórców wcześniejszych części serii, na czele z Robem Cunninghamem i kompozytorem Paulem Ruskayem. Początkowo planowano, że produkcja trafi do sprzedaży w 2022 roku, jednak ostatecznie nie udało się dotrzymać tego terminu.
...i nie tylko
W międzyczasie Blackbird Interactive pracowało również nad innymi projektami. Deweloperzy nawiązali współpracę ze studiem Mojang, której owocem były gry Minecraft Earth oraz Minecraft Legends. Ponadto twórcy porozumieli się z zespołem Smilegate i opracowali RTS-a pod tytułem Crossfire: Legion.
W lutym 2020 roku autorzy zaprezentowali światu jeszcze jeden autorski projekt. Blackbird Interactive postanowiło powrócić do swojej pierwotnej koncepcji i wypuścić swoisty „symulator kosmicznego złomiarza”, zatytułowany Hardspace: Shipbreaker. Produkcja najpierw zadebiutowała we Wczesnym dostępie na platformie Steam, gdzie odniosła wielki sukces. W maju 2022 roku pełna wersja tej pozycji zawitała na komputery osobiste, natomiast we wrześniu trafiła na PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S.
Pozostałe
We wrześniu 2021 roku Blackbird Interactive postanowiło wypróbować na swoich dwóch zespołach czterodniowy tydzień pracy. Rezultaty tego testu były na tyle obiecujące (odnotowano znaczną poprawę samopoczucia pracowników przy jednoczesnym utrzymaniu tempa pracy), że ostatecznie takie zasady wdrożono w całym studiu.