Data wydania: 6 lipca 2010
Gra akcji z otwartym światem i trybem kooperacji. Przenosimy się w niej do futurystycznego miasta, opanowanego przed korporacje i hordy ludzi zainfekowanych tajemniczym wirusem. Produkcja stawiaj na swobodę i widowiskowe sceny walki. W pojedynkę lub w trybie kooperacji przemierzamy ogromne miasto, przechodzimy kolejne pomniejsze misje i zmagamy się z coraz trudniejszymi przeciwnikami.
GRYOnline
Gracze
Crackdown 2 to druga odsłona udanego, futurystycznego klona serii Grand Theft Auto, opracowanego przez studio Real Time. Nad developingiem kontynuacji, osadzonej po wydarzeniach znanych z „jedynki”, czuwała ekipa Ruffian Studios.
Akcja gry została osadzona dziesięć lat po wydarzeniach opowiedzianych w części pierwszej. Mianowicie, po rozgromieniu trzech rywalizujących ze sobą gangów przez bohatera części pierwszej, Pacific City ogarnął pozorny spokój. Przerwało go przybycie do miasta tajemniczego wirusa, zamieniającego mieszkańców niektórych dzielnic w potwory zwane pokrakami.
Nad całością nie potrafiła zapanować Agencja, co doprowadziło do wszczęcia przez gang o nazwie Ogniwo krwawej rewolucji. Efektem był niemalże upadek organizacji mającej zadbać o spokój w Pacific City. W samym środku konfliktu umieszczony został gracz, którego zadaniem jest zapanowanie nad tą trudną sytuacją.
W Crackdown 2 dysponujemy bardzo dużą swobodą prowadzenia działań. Możemy walczyć z Ogniwem o dostęp do kluczowych pozycji strategicznych, likwidować pokraki za pomocą latarni rozstawianych w różnych miejscach Pacific City, odnajdywać notatki dźwiękowe przybliżające sytuację panującą w metropolii, a nawet brać udział w różnego rodzaju wyścigach. Godne odnotowania jest to, że Pacific City żyje własnym życiem, będąc czymś więcej niż tylko tłem dla działań podejmowanych przez głównego bohatera.
Przykładem są tu zachowania zwykłych mieszkańców, którzy prowadzą własne życie i np. niejednokrotnie padają ofiarami rabunków i walk ulicznych. Nie należą jednak do osób spokojnie tolerujących kolejne ataki – widać to choćby na przykładzie pojazdów, jakimi przemierzają ulice miasta. Nie tylko zostały one poddane tuningowi, ale również wyposażone w pancerz oraz broń defensywną i ofensywną.
Sterowana przez nas postać w miarę postępów w grze rozwija różne umiejętności, co odbywa się poprzez wykonywanie ściśle określonych czynności (np. za efektowną jazdę samochodem czy pokonywanie wrogów w walce wręcz) oraz kolekcjonowanie rozrzuconych po całym Pacific City kul. Obiekty te rozmieszczono w wielu trudno dostępnych miejscach, a niektóre kule zwinności są ponadto w stanie uciekać przed sterowaną postacią.
Do naszej dyspozycji oddano wiele różnych broni (m.in. karabiny, miniguny, wyrzutnie rakiet, granaty przyklejające się do różnych powierzchni) oraz środków transportu (w tym śmigłowców). Na drodze stają nam zarówno członkowie Ogniwa jak i różne odmiany pokrak (skoczne bestie, tarany, potwory plujące kwasem itp.).
Omawiana produkcja oprócz trybu dla pojedynczego gracza ma też do zaoferowania liczne tryby multiplayer. W kooperacji może brać udział maksymalnie czterech graczy, a w pozostałych trybach multiplayerowych (m.in. drużynowy deathmatch) nawet szesnaście osób.
Oprawa wizualna gry utrzymana została w zbliżonym stylu graficznym do pierwszej części serii. Głównego bohatera obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, odwiedzając zarówno obszary zurbanizowane jak i tereny górzyste czy platformy wiertnicze. Na warstwę dźwiękową Crackdown 2 składa się przede wszystkim ciekawy soundtrack, choć nie zabrakło też między innymi narratora komentującego naszego poczynania i wyjaśniającego tajniki gry.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Recenzja GRYOnline
Gra, której pierwsza część zasłynęła dzięki promocji Halo 3, powraca. Czy Crackdown 2 poradzi sobie bez pomocy Master Chiefa?
8 października 2009
Pierwsza część Crackdown określana jest przez wielu mianem: "ta gra, która była dołączona do wersji beta Halo 3". Czy nadchodzący sequel da sobie radę bez wsparcia Master Chiefa?
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o nowym logo firmy THQ, kolejnych produkcjach Ruffian Games i Cryptic Studios, problemach Planet Moon Studios, a także jawnej kradzieży w wykonaniu firmy Capcom. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
13 stycznia 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dacie debiutu pecetowego Super Meat Boy, dodatkach do Crackdown 2 i Worms 2: Armageddon, amerykańskiej wersji Prince of Persia Trilogy, a także zestawie gier z serii Splinter Cell. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
17 listopada 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o rękawiczce Michaela Jacksona, kontynuacji Dance Central, łatce do F1 2010, drugim dodatku DLC do Crackdown 2, a także aktualizacji Xbox Live. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
2 listopada 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o pierwszych urodzinach Champions Online, premierze Battlefield: Bad Company 2 – Ultimate Edition, dodatkach do Crackdown 2, Split/Second i Kane & Lynch 2, debiucie dema Vanquish, a także konwersji Puzzle Quest 2 na PSP. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
1 września 2010
Wraz z początkiem miesiąca znany wszystkim posiadaczom Xboksów 360 Major Nelson udostępnił listę wydawniczą gier na najbliższe tygodnie dla serwisu Xbox Live. Dzięki temu dowiedzieliśmy się o datach wydania paru najbliższych tytułów, a także o kilku interesujących okazjach.
gry
Marcin Skierski
1 września 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o otwartych beta testach Final Fantasy XIV, dodatkach DLC do Crackdown 2, specjalnej kompilacji Forza Motorsport 3, a także autorze ścieżki dźwiękowej do Killzone 3. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
24 sierpnia 2010
Organizacja NPD Group ujawniła listę najlepiej sprzedających się gier i konsol w lipcu obejmującą rynek Stanów Zjednoczonych. Największą niespodzianką wydaje się być wysoka pozycja Xboksa 360 w rankingu.
gry
Marcin Skierski
13 sierpnia 2010
W ubiegłym tygodniu na polskim rynku odbyły się dwie głośne premiery. Pierwszą z nich był kolejny dodatek do cRPG Dragon Age, drugą natomiast sequel ciepło przyjętego Crackdowna.
gry
Marek Grochowski
12 lipca 2010
Redakcja serwisu Gamerzines.com, która miała już okazję zagrać w debiutującą dzisiaj w Stanach Zjednoczonych sandboksową grę akcji Crackdown 2, dotarła do pierwszych szczegółów o dodatkach DLC do najnowszego dzieła studia Ruffian Games.
gry
Piotr Doroń
6 lipca 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o weekendzie z darmowym Free Realms, ścieżce dźwiękowej w Nail’d, The Path i Crackdown 2, demie Kane & Lynch 2, a także nowej grze twórców Warhawka. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
2 lipca 2010
Lista małych dodatków do gry Crackdown 2:
DLC Free Deluge Pack Preview 16 listopada 2010
DLC Premium Deluge Pack 16 listopada 2010
DLC Premium Toy Box Pack 31 sierpnia 2010
DLC Free Toy Box Pack Preview 31 sierpnia 2010
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 208 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2010.07.14
Gra, której pierwsza część zasłynęła dzięki promocji Halo 3, powraca. Czy Crackdown 2 poradzi sobie bez pomocy Master Chiefa?
MarcinB323
Ekspert
2024.11.29
29-11-24. Gra jest praktycznie dodatkiem do pierwszej części ( rozgrywka jest identyczna, te same rzeczy irytują te same bawią -kule) ale bawiłem się przy niej lepiej niż przy 1. Gra rozgrywa się na tych samych mapach co 1 tylko na trochę zniszczone są nowi przeciwnicy ( mutanty) I jest ich sporo więc dużo więcej jest strzelania. Fajna muza I malutkie zmiany a frajda z gry spora.
MarcinB323 Pretorianin
29-11-24. Gra jest praktycznie dodatkiem do pierwszej części ( rozgrywka jest identyczna, te same rzeczy irytują te same bawią -kule) ale bawiłem się przy niej lepiej niż przy 1. Gra rozgrywa się na tych samych mapach co 1 tylko na trochę zniszczone są nowi przeciwnicy ( mutanty) I jest ich sporo więc dużo więcej jest strzelania. Fajna muza I malutkie zmiany a frajda z gry spora.
Weider_XBOX360 Pretorianin
To samo co w jedynce, tylko że dali zombiaki.
turbadudrzych Chorąży
+ Rozwój postaci
+ Miasto znane z pierwszej części
+ Duży arsenał broni i cały garaż pojazdów, tym razem także uzbrojonych
+ Całkiem zróżnicowane misje
+ W dwie lub kilka osób gra się na pewno przyjemniej
- Koszmarne, uciążliwe boje z "pokrakami"
- Zamienienie gry o superagencie walczącym z mafią w grę o zombie
- Rezygnacja z komiksowego stylu graficznego
- Narrator obrażający gracza przy każdym niepowodzeniu
- Szczątkowa fabuła "opowiadana" w znajdźkach
- Nastawienie na tryb dla wielu graczy
zanonimizowany980835 Junior
Szału nie ma pierwsza cześć o wiele lepsza kupiłem tylko ze względu na pierwsza część i że była w promocji w media expert za 30 zł :)