Data wydania: 11 listopada 2011
Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin).
GRYOnline
Gracze
Steam
The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna część serii cRPG autorstwa zespołu Bethesda Softworks. Ponownie odwiedzamy w niej kontynent Tamriel, a fabuła tym razem obraca się wokół powrotu do tej krainy pradawnej rasy smoków.
Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Krzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.
Zabawę zaczynamy od stworzenia naszego wirtualnego alter-ego. Do wyboru jest dziesięć różnorodnych ras, brak natomiast podziału na klasy. Wraz z postępami w zabawie nasza postać staje się coraz potężniejsza. Po przejściu na kolejny poziom można samodzielnie zwiększyć jedną z trzech podstawowych cech: magię, wytrzymałość i zdrowie. Autorzy gry zupełnie przebudowali system umiejętności – zostały one podzielone na czytelne grupy, np. bronie jednoręczne, czy dwuręczne. Każda z takich kategorii zawiera konkretne zdolności i ataki. Zmiany zaszły także w systemie magii – zaklęcia ze szkoły Mistycyzmu zostały przeniesione do innych grup.
W Skyrim pojawia się nowy system walki, który jest bardziej dynamiczny i jednocześnie wymaga myślenia taktycznego. Każdej z dłoni bohatera można teraz przypisać broń, tarczę lub zaklęcie. W ten sposób tworzymy wiele kombinacji, łącząc np. czar ofensywny w jednej ręce z mieczem w drugiej. Bezpośrednie starcia polegają już nie tylko na bezmyślnym wciskaniu klawiszy, ale odpowiednim manewrowaniu bohaterem, unikaniu lub parowaniu ciosów i powalaniu przeciwników. Herosi mogą z łatwością stracić równowagę i wystawić się na niebezpieczne uderzenia wrogów, którzy teraz są znacznie bardziej żywotni i groźni. Postać gracza potrafi też wyprowadzać efektowne ciosy wykańczające.
Kolejna odsłona The Elder Scrolls jeszcze raz próbuje stworzyć wrażenie, że przemierzamy prawdziwy świat, zaludniony przez żywych mieszkańców. Decyzje gracza mają teraz poważniejsze konsekwencje, związane z ciekawszym zachowaniem innych postaci. Kiedy przykładowo wyrzucimy sztylet na środku miasta, to być może ktoś nam go odniesie lub wręcz przeciwnie - ukradnie. Zmianom uległy także dialogi, które stały się znacznie bardziej naturalne. Gdy znudzi nam się ratowanie świata możemy odpocząć przy bardziej przyziemnych czynnościach. The Elder Scrolls V: Skyrim pozwala zbierać plony z ziemi, wykuwać bronie w kuźni, gotować, wydobywać surowce w kopalniach, a nawet produkować pancerze.
The Elder Scrolls V: Skyrim oferuje możliwość zwiedzania olbrzymiego wirtualnego świata, w którym znajdziemy m.in. pięć dużych miast i setki podziemi. W celu ułatwienia poruszania się po tak dużym terenie autorzy wprowadzili opcję szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Ponownie zastosowano system automatycznego dostosowania siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, choć jednocześnie upewniono się, że nie będzie on tak inwazyjny jak w Oblivionie. Usprawniony silnik gry dobiera zadania pod kątem naszych dotychczasowych dokonań i siły postaci. Przykładowo, gdy kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki system sprawdza, które podziemia już odwiedziliśmy, a następnie umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dodając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla naszego bohatera.
Gra korzysta z udoskonalonego silnika graficznego znanego z The Elder Scrolls IV: Oblivion. Znacznie poprawiono wygląd postaci oraz ich mimikę i gestykulację, dodano dynamiczne efekty pogodowe (m.in. śnieg) i symulację wiatru, który teraz realistycznie porusza gałęziami drzew. Gra oferuje opcję wyłączenia wszystkich elementów interfejsu z ekranu, pozwalając tym samym na głębsze zanurzenie się w wirtualny świat.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
PlayStation 3
Xbox 360
Producent: Bethesda Game Studios
Wydawca: Bethesda Softworks
19GIER
Seria gier action-RPG w realiach high-fantasy, zaliczana do ścisłej czołówki tego gatunku. Cykl rozwijany jest przez firmę Bethesda Softworks i stanowi jedną z kluczowych marek w portfolio wydawniczym tej firmy.
Recenzja GRYOnline
The Elder Scrolls V: Skyrim uderzył mocno i na tyle skutecznie, że straciliśmy dla niego głowy. Czy nowy produkt Bethesdy jest murowanym kandydatem do tytułu gry roku? Na to pytanie odpowiadamy w recenzji.
Aktualizacja: 13 sierpnia 2018
Poradnik opisujący główny wątek fabularny do gry Skyrim zawiera szczegółowy opis przejścia wraz z wariantami pozwalającymi na przechodzenie wybranych misji na kilka różnych sposobów. Nie zabrakło w nim również szeregu porad czy poradnika trofeowego.
2 czerwca 2025
Mamy dopiero czerwiec, a 2025 rok już przyniósł nam taką perełkę w gatunku RPG jak Clair Obscur: Expedition 33. To zresztą niejedyna świetna produkcja role playing, jaka ukazała się w pierwszej połowie tego roku.
30 kwietnia 2025
Gry typu open world i sandboxy od lat kuszą nas pięknymi widokami, mnogością aktywności do wykonania i obietnicami kilometrów niezwykłej przestrzeni do poznania. Wybraliśmy sto najlepszych gier z otwartym światem.
10 kwietnia 2023
Jakie frakcje najmocniej zapadły nam w pamięć i dlaczego? Opisujemy najbardziej wyraziste stronnictwa z gier wideo, a przy okazji nasze redakcyjne grono dzieli się swoimi wspomnieniami i doświadczeniami z nimi związanymi.
25 grudnia 2022
Granie to pasja – ta zaś skłania do analizowania ulubionych tytułów, a także snucia dziwnych, lecz ciekawych teorii. Raz mają one dużo sensu, a kiedy indziej rozpadają się w mgnieniu oka niczym domek z kart. Oto czternaście z nich.
9 października 2022
Popularność można mierzyć różną miarą. Sprawdziliśmy, jakie gry RPG są na liście najpopularniejszych na świecie na podstawie liczby sprzedanych egzemplarzy.
Jeden z twórców Skyrima przyznał, że Bethesda celowo pozostawiła niektóre niedoróbki w grze, jeśli te owocowały większą nieprzewidywalnością rozgrywki.
gry
Adrian Werner
14 października 2025
Ogromny mod do gry The Elder Scrolls V: Skyrim wreszcie otrzymał pełną wersję – twórcy Lordbound po 12 latach prac zamierzają jednak nadal rozwijać swój projekt.
gry
Krzysztof Kałuziński
5 października 2025
Fan przeniósł świat The Elder Scrolls V: Skyrim na silnik Unreal Engine 5, oferując okazję do przespacerowania się po słynnej krainie studia Bethesda.
gry
Adrian Werner
3 października 2025
Czy to kres pewnej ery? Skyrimowa babcia po raz kolejny stara się skończyć z kultowym RPG, a powodem jest... mała dojrzałość widzów.
gry
Danuta Repelowicz
29 września 2025
Były szef marketingu Bethesdy wspomina, jak Skyrim nie uciekł sprzed nosa Call of Duty: Modern Warfare 3 i mimo to odniósł sukces. To kontrast wobec dzisiejszej sytuacji, gdy wiele studiów przesuwa premiery, by nie stanąć w szranki z nadchodzącym GTA 6.
gry
Kamil Kleszyk
6 września 2025
Twórca Skyrima opowiedział o rozwoju technologii Radiant AI, która odpowiada za zachowanie NPC. Todd Howard opracował ją na serwetce.
gry
Marcin Bukowski
17 lipca 2025
Jeden z deweloperów odpowiedzialnych za Skyrima, Nate Purkeypile, przyznał w wywiadzie, że wiele wspaniałych rzeczy znalazło się w tym ponadczasowym hicie Bethesdy dzięki swobodzie twórczej, jaką niegdyś oferowało to amerykańskie studio.
gry
Michał Harat
27 marca 2025
Producent The Elder Scrolls V: Skyrim, Jeff Gardiner, opowiedział o tym, jak na kilka tygodni przed premierą podjął się samodzielnego zbalansowania hitowej produkcji.
gry
Kamil Kleszyk
23 lutego 2025
Skyblivion trafi do rąk graczy w tym roku, ale zespół TESRenewal może jeszcze potrzebować pomocy graczy przed wydaniem tej ambitnej modyfikacji Skyrima.
gry
Jakub Błażewicz
2 stycznia 2025
Fan The Elder Scrolls: Skyrim opracował modyfikację wielkości DLC, w której czekają na nas 4 możliwe zakończenia.
gry
Maciej Gaffke
3 grudnia 2024
Popularne pliki do pobrania do gry The Elder Scrolls V: Skyrim.
mod The Elder Scrolls V: Skyrim - Vortex v.1.15.2 (Nexus Mod Manager) - 8 października 2025
mod The Elder Scrolls V: Skyrim - SkyUI v.5.1 - 12 października 2013
trainer The Elder Scrolls V: Skyrim - v1.9.32.0 - 1.9.32.0.8 (Legendary Edition) +11 Trainer - 13 grudnia 2013
mod The Elder Scrolls V: Skyrim - Script Extender v.1.7.3 - 12 października 2013
trainer The Elder Scrolls V: Skyrim - v1.9.32.0 +31 Trainer - 17 kwietnia 2013
mod The Elder Scrolls V: Skyrim - Immersive Armors v.8 - 30 kwietnia 2016
mod The Elder Scrolls V: Skyrim - Falskaar v.1.2.1Final - 20 października 2019
mod The Elder Scrolls V: Skyrim - RealVision ENB v.3.15b - 22 października 2018
mod The Elder Scrolls V: Skyrim - Unofficial Skyrim Patch v.3.0.13a - 22 października 2018
mod The Elder Scrolls V: Skyrim - Skyrim HD - 2K Textures v.1.7 - 13 marca 2016
Wymagania sprzętowe gry The Elder Scrolls V: Skyrim:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe.
Lista dodatków do gry The Elder Scrolls V: Skyrim:
Dodatek
4 grudnia 2012
RPG
Kolejny fabularny dodatek DLC do wydanego pod koniec 2011 roku gry RPG The Elder Scrolls V: Skyrim firmy Bethesda Softworks. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Dragonborn rozgrywa się na mroźnej wyspie Solstheim, położonej na północny wschód od prowincji Skyrim i stanowiącej arenę zdarzeń z drugiego dodatku do gry The Elder Scrolls III: Morrowind. Fabuła DLC koncentruje się na postaci tajemniczego Miraaka – obdarzonego podobnymi umiejętnościami co główny bohater pierwszego Dragonborna, który setki lat temu popadł w obłęd i zaginął w odmętach czasu. Nowy wątek fabularny stawia przed nami zadanie powstrzymanie wspomnianego szaleńca przed ponownym objęciem władzy nad wyspą. Jedną z najważniejszych nowości na gruncie mechaniki stanowi wprowadzenie możliwości dosiadania smoków i wznoszenia się wraz z nimi w przestworza. Prócz tego, dodatek oferuje masę nowych zadań i nowe rodzaje przeciwników, broni, pancerzy oraz mocy.
Steam
Gracze
Dodatek
4 września 2012
RPG
Drugie, dość nietypowe rozszerzenie DLC do piątej części słynnego cyklu RPG The Elder Scrolls autorstwa Bethesda Game Studios. Dodatek zatytułowany Hearthfire nie wprowadza żadnych nowych wątków ani zadań fabularnych, skupiając się na zupełnie nowej w grze opcji, jaką stanowi możliwość wybudowania domu i założenia rodziny. Dzięki niej bez konieczności korzystania z dodatkowych edytorów możemy w świecie gry zbudować swój wymarzony dom (lub kilka), choć jest to proces dość skomplikowany i wymaga m.in. kupna ziemi, zaprojektowania budynku na stole kreślarskim, zgromadzenia odpowiedniej ilości materiałów i przerobienia ich na potrzebne do budowy elementy. Po wzniesieniu domu, możemy umeblować go i wyposażyć według własnych preferencji, a następnie zająć się np. uprawą ogródka, hodowlą ryb, pszczół lub bydła. Kwintesencję rodzinnej sielanki stanowi możliwość adopcji dzieci, z którymi możemy się bawić, ale także wychowywać i dbać o ich bezpieczeństwo.
Steam
Gracze
Dodatek
26 czerwca 2012
RPG
Pierwszy duży dodatek fabularny do piątej odsłony kultowego cyklu RPG firmy Bethesda The Elder Scrolls V: Skyrim. Fabuła rozszerzenia o nazwie Dawnguard osnuta jest wokół powrotu lorda wampirów – Harkona, który używając Pradawnych Zwojów usiłuje zniszczyć słońce i sprowadzić na świat wieczną ciemność. Na drodze krwiopijcy staje jednak tytułowy zakon łowców wampirów, zaś główny bohater gry musi na jakiś czas przerwać polowanie na smoki, aby opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu. W zależności od wyboru, przed protagonistą otwierają się nowe ścieżki – od możliwości przemiany w wampira po dostęp do ciekawych rodzajów broni. Oprócz nowych terenów do eksploracji, kolejnych zadań do wykonania i niespotykanych dotąd przeciwników, dodatek wprowadza również oczekiwaną przez fanów możliwość walki z grzbietu wierzchowca, opcję zmiany wyglądu bohatera oraz nowe drzewka umiejętności, które – co ciekawe – przydzielane są nie za punkty doświadczenia, ale za zabicie posiadających je przeciwników.
GRYOnline
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 47 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 42776 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 181131 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krystian Smoszna
Recenzent GRYOnline.pl
2011.11.22
The Elder Scrolls V: Skyrim uderzył mocno i na tyle skutecznie, że straciliśmy dla niego głowy. Czy nowy produkt Bethesdy jest murowanym kandydatem do tytułu gry roku? Na to pytanie odpowiadamy w recenzji.
MarcinB323
Ekspert
2025.01.23
10-01-25. Gra jedyna w swoim rodzaju pochłania na setki godzin a dopiero skończyłem wątek główny i kilka frakcji zostały dlc i kilka misji. Swoboda z jaką można zwiedzać i przechodzić tę grę jest olbrzymia, gra jest może trochę prostsza od poprzedniczek ale to czyni ją bardziej dostępną i przystępną na krótkie posiadówki idealne na zwiedzenie jaskini. Jedyna wada to chyba ekwipunek a dokładniej interfejs tego ekwipunku jest strasznie mało czytelny. Poza tym wszystko zagrało idealnie.
ShadyYo
Ekspert
2021.10.09
Dla mnie gra ideał. Każda kolejna część z serii The Elder Scrolls wydaje się coraz lepsza, a Skyrim osiągnął ten najwyższy poziom.Świat jest OGROMNY i eksploracja go to niesamowita frajda. Na tej wielkiej mapie poukrywanych jest mnóstwo różnych jaskiń, kopalń, lochów, podziemi, obozów i tak dalej i tak dalej. I niektórzy zarzucają "Skyrim" powtarzalność tychże pod względem tekstur, obiektów, pomieszczeń, a ja wam powiem, że jakoś tego nie dostrzegłem. Dla mnie każda pojedyncza lokacja jest na swój sposób unikalna i jest w niej coś charakterystycznego. Nie lubię też grać w gry powierzchownie, chcę się zagłębić w świat, poznać jego historię. Dlatego też łącznie spędziłem na Skyrimie ponad 200 godzin :D A i tak nie udało mi się zdobyć wszystkich osiągnięć, ukończyć wszystkich możliwych celów pobocznych, zdobyć wszystkie poukrywane, tajemnicze przedmioty.Sama główna historia może nie jest jakaś odkrywcza. Na pewno jest bardzo filmowa. Nawet jeśli czasem wydaje się, że więcej jest tu gadania niż samej właściwej akcji, to i tak trzeba pochwalić rozmach z jakim starano się tę historię przekazać. Przypominała mi też trochę Oblivion pod kątem budowania tej historii. Myślę, że równie ciekawe, a momentami nawet ciekawsze są wątki pozostałych gildii, z można przystąpić do co najmniej kilku. Zajmują wiele godzin, ale warto zapoznać się z każdą z nich by poznać Skyrim z wielu różnych stron.Przyznam, że na początku przystąpiłem do gry z zamiarem kolekcji różnych fajnych rzeczy w swoim domu i wszystkich książek, jakie w tej grze można znaleźć (które chciałem też później przeczytać). Przeceniłem swoje możliwości. Tego było tak dużo, że w pewnym momencie zacząłem się już za bardzo gubić co już mam, a czego jeszcze mi w gablocie brakuje. Książek przeczytałem całe mnóstwo (niektóre były ciekawe, fajnie napisane, niekiedy bardzo zabawne, niektóre bywały powtarzalne i nuuudne), ale to i tak była może połowa całej kolekcji, jaką można tu znaleźć.Trochę nie doceniłem też chyba swoich umiejętności grając na normalnym poziomie. Mogłem śmiało przystąpić do gry na jakimś wyższym, bo jak to ja, zanim przystąpiłem na poważnie do głównego wątku, to zdążyłem zaliczyć tyle zadań pobocznych i wybić tylu wrogów, zdobyć taki ekwipunek, że praktycznie wszystkie następne misje były dla mnie po prostu łatwe. Niekiedy tylko niektórzy bossowie sprawiali nieco problemów. Ale dla mnie plus tego wszystkiego był taki, że mogłem dzięki temu skupić się na moim od zawsze ulubionym aspekcie - spokojnej eksploracji.Kolejna rzecz, która wzbudziła mój zachwyt, to piękno tego świata i sposoby poruszania się po nim. Gracz ma pełną kontrolę nad tym, co i kiedy chce robić. Każde miejsce ma zupełnie inny klimat w różnych porach dnia. Napotykamy na różne zwierzęta, porzucone obozy, szkielety podróżników i skarby, jakie pozostawili, liczne punkty widokowe. O właśnie, w tej grze jest wiele miejsc, kiedy po prostu trzeba stanąć, rozejrzeć się wokoło i podziwiać krajobraz. Na mnie szczególne wrażenie robiły widoki z tych najwyższych gór - WOW.Ale krajobrazy naturalne to nie wszystko - świetnie wyglądają miasta i wioski (te drugie może odrobinkę zbyt powtarzalne). Każde miasto jest na swój sposób unikalne. Ma swój styl architektoniczny, ale też ludzie jacy je zamieszkują mają specyficzne dla danego miasta poglądy. Biała Grań, Samotnia, Pęknina... zarówno z dalekich wzgórz jak i z centrum miast wyglądają epicko.Dodać należy jeszcze walkę, która stoi na wysokim poziomie. Można pokonywać wrogów na wiele, wiele możliwości. Musiałbym poświęcić na to chyba kilka stron, więc skończę po prostu na tym - system walki jest bardzo mocno rozbudowany, a do tej walki posłuży nam mnóstwo różnego rodzaju broni, czarów...Na koniec dodam tylko, że jak na tak bardzo rozbudowany gameplay wielkie wrażenie wywarło na mnie to, że przez tak wiele godzin gry miałem tak niewiele błędów, bugów. Po prostu w ogóle mnie Skyrim nie denerwował, nie miałem z nim najmniejszych problemów.
Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2021.08.01
Nawet w 2021 roku, na XsX z Game Passa wbiłem ponad 100 godzin. Wzór sandobxa w mojej opinii!
Toril
Ekspert
2021.01.26
Skyrim to pierwsza gra w którą zagrałem po zmianie komputera na lepszy. Powiedzieć, że byłem oczarowany to mało. Bez większych problemów ignorowałem bardzo liczne wady i dałem się całkowicie pochłonąć. Nawet teraz z perspektywy czasu oceniam Skyrim bardzo wysoko i nie jest to jedynie sentyment. Nie jest to jednak gra dla każdego. Przy innych nawet średnich tytułach możemy się dobrze bawić bo np wyjątkowo podoba nam się walka albo jesteśmy ciekawi głównego wątku fabularnego jednak przy Skyrim wszystko zależy od tego czy wczujemy się w klimat i poczujemy się częścią przedstawionego świata.Nie grałem ani w Obliviona ani w Morrowinda. Właściwie nie wiem czemu, tak się złożyło. Dlatego nie oceniam Skyrima jako część cyklu a tylko jako samodzielny tytuł.Zalety:1. Ogromny świat i całkowita swoboda. Setki zadań, postaci, lochów, ruin, zamków, przedmiotów. Nie musimy nawet brać zadań by mieć zagwarantowaną przygodę, wystarczy podróżować a co jakiś czas będzie trafiać na coś do zbadania, kogoś komu możemy pomóc lub coś do ubicia. Duża część lokacji jest do siebie podoba ale jest też bardzo dużo unikatowych. Co więcej, sami decydujemy co i kiedy zwiedzimy. Obowiązkowy jest tylko krótki prolog a potem pełna swoboda. Poważnie. Ogrom świata i rzeczy do zrobienia potrafi wręcz przytłoczyć.2. Skyrim czyli miejsce gry. Mam słabość do mroźnych krain. Twórcy postarali się by nie było zbyt monotonnie więc otoczenie bywa różne, są bagna, tundry, wysokie góry i inne. Jest ładnie i klimatycznie. Świat jest bogaty, ma swoją historię, mity, problemy polityczne i legendy.3. Żyjące miasta. Nie są one przesadnie wielkie ale jest ich sporo i zostały dobrze zaprojektowane. Wszystko wydaje się mieć sens, NPCki idą do pracy, po pracy idą do domów, zaglądając do karczm, rozmawiają, czasem komentują nasze zachowanie i wykonane zadania. Przyjemnie się tego słucha i to obserwuje.4. Muzyka z dużą ilością różnych utworów. Jeden z lepszych soundtracków jakie powstały.5. Kilka dłuższych serii zadań czyli przede wszystkim wątki gildii magów, złodziei, wojowników. Miła odmiana od zwykłych, polegających na jednej czynności misji.6. Sposób zdobywania umiejetności. Chcesz lepiej walczyć mieczem i tarczą? Musisz walczyć mieczem i tarczą. Naturalny i intuicyjny system rozwoju postaci.Wady:1. Jakość. Właściwie jakość wszystkiego co nie jest zaletą. Większość zadań jest średniej jakości, postaci są średnio ciekawe, walka średnio wciągająca, udźwiękowienie takie sobie. W Skyrimie jest bardzo dużo rzeczy ale mało które są zrobione naprawdę porządnie.2. Kiepsko przemyślany sposób w jaki świat reaguje na zachowanie naszej postaci. Zwykle nie czepiam się braku logiki w grach ale Skyrim bywa pod tym względem po prostu męczący a twórcy nie potrafili lub nie chciało im się zrobić tego dobrze. Poza tym odbiór Skyrimia zależy od tego czy wczujemy się w świat i klimat a nic tak nie wybija z klimatu jak to gdy gra co jakiś czas mówi nam '' hehe sorry no to tylko gra zignoruj to i graj dalej''.3. Smoki.
Seba01
Ekspert
2019.08.31
Jedyna gra, która nie pozwala mi grać w nic innego, tylko w to. Fabułę można przez jakiś czas olać i zająć się czymś innym, ale nie mówię, że jest nieciekawa. Mnóstwo questów pobocznych, daedrycznych, te dla akademii, dla gildii złodziei (i to dobrze płatne), a jeśli chodzi o skille, to można je zdobywać z nudów, by zdobywać poziomy i to aż na 180 lvl, czyli tyle cech trzeba mieć, by uzupełnić wszystkie drzewka. Można jeszcze do tego podziwiać widoki i posłuchać symfonicznej muzyki. Czysty sandbox, ot co. I za to bardzo go polubiłem, a z dodatkami jest jeszcze bardziej przyjemna, polecam :)
Charson
Ekspert
2019.04.16
The Elder Scrolls V Skyrim 2011 Pc 7,5/10:Siemanko, grę można ukończyć w 7-8h, ja ukończyłem ją trzy razy na poziomie Czeladnik, dwa razy jako rycerz, a raz jako mag. Co do samej gry, system walki mieczem, toporem dwuręcznym jest bardzo dobry, tak samo miecz jednoręczny i tarcza zdają egzamin, podoba mi się parowanie oraz walka, czary są prze różne np: zniszczenia, iluzji, ognisty pocisk, lodowe czary, itp, dużo by wymieniać, gra jest urozmaicona, rzucanie czarów też sprawia przyjemność. Kupienie własnego domu oraz wykończenie go jak najbardziej na plus, można mieć nawet dzieci w tej grze. :O Dużo zbroi, broni do wyboru. Jazda konno też mi się podobała, można szybko się przemieszczać. Grafika w grze oraz świat jest bardzo piękny, ładne krajobrazy, góry, lasy, rzeki, postacie, bronie, zwierzęta, domy, stwory, ect zostały ładnie wykonane w tej grze. Co do samej fabuły jest krótka, ale wciągająca jak się ją przechodzi pierwszy czy drugi raz, bo za trzecim razem to już tą grę męczyłem. Co do zadań pobocznych są one ciekawe, np w akademii zimowej twierdzy, czy też zadania dla gromowładnych, w akademii miałem problem z misją laska magnusa nie mogłem jej znaleźć po zabiciu tego stworka, nie było w nim tej laski. Tak samo miałem bug w pękninie, gdy ściągałem haracz od kilku osób wszystko poszło gładko, a natomiast z Bersim nie mogłem porozmawiać, po prostu się nie dało. Dużo by takich bugów wymieniać w samej fabule oraz w zadaniach pobocznych. Muzyka w tej grze również zasługuje na plus, podoba mi się. To tyle ode mnie, zagrajcie w Skyrim'a a przekonacie się, że to dobra gra. Do zobaczenia!
arkadius2
Ekspert
2019.04.03
Parę dni temu ukończyłem Skyrim'a, jako że to pierwszy TES z jakim spędziłem dłużej niż 3 godziny nie muszę go porównywać z poprzednimi częściami cyklu ^^, więc krótko : Gra świetna, nie spodziewałem się że wciągnie mnie na pawie 300 godzin, świat, fabuła, swoboda działania, tworzenie postaci na podstawie używania umiejętności - bardzo fajne, to na plus. Co na minus ? Otóż zdaję sobie sprawę że w tytule tak wielkim jak Skyrim muszą być większe lub mniejsze błędy - tu ok, rozumiem, ale mam dwa poważne zarzuty. Pierwszy - problem ze skryptami w misjach fabularnych, otóż w kilku misjach na czas nie odpalił się odpowiedni skrypt skutkiem czego nie byłem w stanie ukończyć zadania, tu na szczęście pomogło wczytanie gry, ale jednak w takiej produkcji i to w misjach istotnych dla fabuły takie coś nie powinno mieć racji bytu. Drugi zarzut dotyczy mechaniki gry - a dokładnie śmiertelności ludzi w miastach, ok to realistyczne, ale do momentu gdy okazuje się że np. w atakach wampirów zginęli sklepikarze bądź postacie z sub questami, a gracz tego nie zauważył od razu i nie wczytał gry. Nie rozumiem dlaczego w takim przypadku gra nie generuje np. kolejnej postaci sklepikarza bądź postaci z zadaniem do wykonania, która zastępuje poległego, jak robił to stareńki BG. Nie miej Skyrim to świetna i godna polecenia gra na wiele, wiele godzin :)
gutosaw
Ekspert
2017.03.31
+++ Ciekawe wątki daedryczne ++ Ładny, duży, zróżnicowany świat ++ Dobrze wykonana gra łotrzykiem ++ Ciekawe drzewka ‘perków’ + Przyzwoite zadania z gildii + Dobrze wykonany interface + Możliwość kupna nieruchomości - - - Beznadziejnie napisane postaci (na tak dużą grę są tylko niektóre daedry) - - - Poziom trudności jest skalowany, a jego zwiększenie zmniejsza tylko twoje obrażenia i życie - - - Krzyki (zdecydowanie za dużo i za słabe) - - Puste miasta - - Losowo generowane misje - - Słaby rozwój postaci (dodawanie życia, kondycji lub many) - Brak klimatu wojny i strachu przed smokami
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2016.03.25
The Elder Scrolls to jedna z moich ukochanych serii gier, ale przy Skyrimie miłość do niej trochę zardzewiała. Owszem, badanie sekretów Tamriel znów skradło mi setki godzin i bawiłem się przez ten czas znakomicie, jednak chyba już jestem za stary, by w pełni doceniać to, co reprezentuje sobą dziś The Elder Scrolls. W piątej części seria stała się zbyt sandboksowa, zbyt casualowa i zbyt konsolowa. Prowincja Skyrim zachwyca klimatem, ale to już nie jest ten nieprzyjazny świat, w którym trzeba się odnaleźć na własną rękę, za który pokochałem Morrowinda. Choć i tak wypada lepiej niż w Oblivionie.
czorny50
Ekspert
2016.03.04
Moja ocena 7.5Skyrim jest dobre grą, ale jest wiele „ale” ( i nie chodzi mi o nazwę alkoholu z gry ). Przede wszystkim BUGI uniemożliwiające w moim przypadku zakończenie wątku głównego ( jakoś sobie poradziłem ). Drugim wielkim zarzutem jest monotonność: liniowe podziemia, pusty sztuczny świat, słabe miasta. Seria niestety z części na część ma coraz bardziej zubożałe drzewko umiejętności, a ekwipunek coraz bardziej nieczytelny. Nie da się ukryć że wśród swych „młodszych braci” kraina Nordów ma naprawdę klimat, choć jest parę elementów co go zaburza. Prawie wcale nie występują jeźdźcy na szlakach, tak jak to było w Oblivionie, obozy bandytów są zbudowane na środku szlaków, zbroje wyższych poziomów wyglądają strasznie bajkowo, no i ten denerwujący mnie fakt że w każdej części można przystąpić do prawie każdej gildii jednocześnie ( w piątce podczas wątku głównego niemal wymagane jest zaciągniecie się u złodziei i magów). Animacje dalej są tak sztywne jakby bohater miałby kija w rzyci. Kończąc z psioczeniem muszę bardzo pochwalić soundtrack, oraz naprawdę niezłe widoczki – szczególnie nocą. Dubbing też nie wyszedł najgorzej. Questów jest w zatrzęsienie wiec jest co robić. Bardzo fajny motyw wojny domowej jako tło do innych wydarzeń, jednak sama kampania i zdobywanie posterunków jest bardzo ubogie. Fabuła nie wybitna ale ma parę niezłych momentów. Dużo rzeczy do craftingu, oraz spory wybór towarzyszy walki jak i współmałżonków – choć mają skromne możliwości interpersonalne. Będę się powtarzał, ale Skyrim stoi przede wszystkim modami , które potrafią zniwelować większość minusów które wskazałem. Wiem że nie padło tu wiele ciepłych słów, ale po prostu spędziłem za wiele godzin z tą produkcją by dać jej wyższą ocenę, a jednocześnie jestem gotów na hejt pod tym komentarzem.
game _hunter
Ekspert
2015.08.23
Jeden z najlepszych RPG. Gra powinna przypaść do gustu nawet graczom którzy nie są zwolennikami gatunku.
HETRIX22
Ekspert
2014.04.06
10 ! Perfekcyjny RPG. Ogromny świat, przy tym bardzo szczegółowy. Zachowany klimat magicznego świata fantasy. Możliwość modowania gry. Jedyną wadą jest to, że przygniata ona graczy swym ogromem. Działa to na zasadzie: " po co mam robić tego questa skoro w miejscu w którym go skończę czeka na mnie 10 kolejnych questów. Poza tą wadą (tylko dla niektórych) w tej grze można właściwie żyć!
Adam Kaczmarek
GRYOnline.pl Team
2011.12.04
Skyrim to nie tylko ciekawa fabuła i mnóstwo questów do wykonania. To przede wszystkim ogromny, przykryty śniegiem i obity chłodem świat, w który można uwierzyć.
Lukas1983
Gracz
2025.02.02
Ta gra ma w sobie coś takiego, że czuję się w niej jak w domu. Pomimo wszechobecnego zimna świat Skyrim jest ciepły niczym koc, którym można się otulić.
boy3
Gracz
2018.03.07
Zalety +Gildie poboczne+Postacie nawet dają radę +Świat, klimat i soundtrack, zakochałem się w tym soundtracku skyrim, chyba najlepszy nawet z całej serii+WalkaElementy które wyszły średnio+/- Questy poboczne, niektóre ciekawsze inne beznadziejne+/- Rozwój postaci +/- CraftingWady-Po pierwsze zbyt rozległe poziomy lokacji-Lvl skalling który jest głównym powodem, dlaczego ta gra jest zrypana pod względem rozgrywki -Bardzo monotonne i nudne lokacje poboczne, forty i te jaskinie są beznadziejnie zrobione na jedno kopytoMorrowind i oblivion miały dużo lepiej wykonane lokacje - Limit trenowania 5 umiejętności na poziom, co strasznie psuję rozgrywkę- Koszmarne trenowanie umiejętności takich jak otwieranie zamków, retoryki, kowalstwa I do tego beznadziejne artefakty magiczne, co wynika też z lvl scallingu w skyrim, morrowind miał epickie itemy które zdobycie ich sprawiało mega satysfakcji jak w baldurze 2, typu chryzamer, kirys bogów, miecz umbryNajwiększą i najmocniejszą oraz chyba jedyną zaletą tej gry są gildie poboczne, które nawet zrobiły na mnie wrażenie, o dziwo, a jednocześnie morrowind jedyną wadę jaką miał to gildie poboczne No a teraz porównując do morrowinda. Gdzie rozbudowane tworzenie czarów i zaklinanie w jak w morrowind? Czemu npc nie mogą zaklinać nam itemów tylko sami musimy? CZEMU WYWALONO STATYSTYKI I DANO TEN POPSUTY LVL SCALLING Dlaczego najciekawsze skille jak lewitacja NIE ISTNIEJĄ a samych zaklęć jest bardzo mało patrząc morrowindaW cesarstwie w morrowind dostawaliśmy od cholery ekwipunku,rękawice, hełmy, buty, 3 kirysy, i każdy był dużo lepszy W skyrim dostajemy 3 beznadziejne miecze, bo LVL SCALLING DLACZEGO BETHESDASkyrim, to okrojony, i spłycony konsolowy tytuł względem morrowinda który jedyne czym może się pochwalić to gildie poboczne, z koszmarną rozgrywką, kucie 1000 sztyletów, pozdro to nie dla mnie Bez modów ta gra jest średniakiem i tyle
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2023.09.24
manek23
Ekspert
2023.09.03
Sebastian Grys
GRYOnline.pl Team
2022.08.22
Krzysztof Lewandowski
GRYOnline.pl Team
2022.03.20
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2021.06.11
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
Damian Stróżek
GRYOnline.pl Team
2020.09.18
Orzech
Ekspert
2020.06.23
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.04.27
Cainoor
Ekspert
2019.11.11
Karolina Złamańczuk
GRYOnline.pl Team
2019.09.13
ereboss
Ekspert
2018.07.16
Mateusz Sawka
GRYOnline.pl Team
2018.01.25
Sir klesk
Ekspert
2018.01.24
Bigos-86
Ekspert
2017.12.01
Radosław Wasik
GRYOnline.pl Team
2017.10.19
pan martin
Ekspert
2017.09.11
Aleksy Leśniak
GRYOnline.pl Team
2017.04.01
Jakub Mirowski
GRYOnline.pl Team
2016.09.09
ogórekdamian
Ekspert
2016.05.29
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
Łukasz Łasisz
GRYOnline.pl Team
2016.04.12
Dawid Czaja
GRYOnline.pl Team
2016.03.30
Michał Wołowicz
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.20
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Tal_Rascha
Ekspert
2016.03.18
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
kęsik
Ekspert
2016.03.17
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (181 131)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
tr00y Pretorianin
Dopiero zaczynam grać. I bardzo mi się podoba póki co. Na ocenę jeszcze przyjdzie czas. Obawiałem się, jak gra będzie wygladać graficznie, ale w wersji na PlayStation 5 wygląda bardzo ladnie; nie jest to co prawda to samo co gra z modami na PC, ale nie mam aż takich wymagań pod tym względem. Gra naprawdę cieszy oko po tym upgradzie na PS5.
zanonimizowany1411674 Junior
Skyrim to jest gra Która nigdy się nie starzeje bo za sprawą modów dodając reshade enbseries + setki modów zmieniających gre można zrobisz takiego potwora że będzie wymagać potężnej karty graficznej i procesora.
Kazimir Pretorianin
Ta gra to prawdziwy Czołg... dopiero z modami których na Nexusie jest kosmiczna ilość rozwija skrzydła, gdzie grę można dostosować do swojego upodobania w sumie nagrane ok 1000h z modami 10/10 bez modów 8/10. Eksploracja i walka to największe atuty Skyrima i kilka gildii.
dawidw2581114 Junior
ta gra to najlepsze co mnie spotkało w życiu, jak czyta to twórca gier niech bierze przykład bo klimat tej gry poraża ot co ! :)