Wyszukiwarka gier
Assassin's Creed: Valhalla

Assassin's Creed: Valhalla

PCPlayStationXbox

AC Valhalla, Assassin's Creed: Ragnarok, Assassin's Creed: Legion

po premierze

Data wydania: 10 listopada 2020

Akcji, TPP, Skradanki, Średniowiecze, Sandbox, Wikingowie, Przygodowe gry akcji, RPG akcji, Xbox Game Pass Ultimate, Romanse, PS Plus Premium, PS Plus Extra, Singleplayer, Xbox Game Pass Premium, PC Game Pass

Dwunasta główna odsłona bestsellerowego cyklu od firmy Ubisoft. Assassin's Creed: Valhalla to gra RPG akcji przenosząca nas do IX-wiecznej Anglii. W trakcie zabawy wcielamy się w postać o imieniu Eivor, której klan wikingów szuka dla siebie nowego domu.

7.2

GRYOnline

6.8

Gracze

7.0

Steam

OCEŃ
Oceny

Assassin’s Creed: Valhalla to dwunasta główna część bestsellerowej serii sandboksów. Pomimo że początki cyklu reprezentowały gatunek gier akcji, z czasem ewoluował on w kierunku action RPG-ów; tak jest i w tym wypadku. Tytuł został opracowany przez piętnaście zespołów deweloperskich należących do firmy Ubisoft pod przywództwem Ubisoft Montreal.

Eivor

Akcja gry Assassin’s Creed: Valhalla toczy się na północy IX-wiecznej Europy. Wcielamy się w stojącą na czele klanu wikingów postać o imieniu Eivor; co ciekawe, możemy nie tylko wybrać żeńską lub męską wersję protagonisty, lecz także pozwolić, by animus przełączał między tymi wersjami w konkretnych momentach (i jest to opcja kanoniczna). Po opuszczeniu pogrążonej w konflikcie Norwegii i przebyciu Morza Północnego bohater i jego świta przybijają do wybrzeży Anglii. Niestety, w tej bogatej w zasoby krainie toczy się krwawa walka o władzę, a klan Eivora przyciąga uwagę Alfreda Wielkiego z Wessex, który nie tylko uznaje się za prawowitego władcę Anglii, lecz także potępia pogańskich wikingów. Chcąc uczynić Anglię swym nowym domem, a także zapewnić sobie miejsce w tytułowej Valhalli, Eivor i jego wojowie muszą stanąć do walki. Ich dalsze losy zależą od zawieranych przez nas sojuszy czy wybieranych kwestii dialogowych.

Czytaj więcej

Platformy:

PlayStation 4

PlayStation 4 10 listopada 2020

PC Windows

PC Windows 10 listopada 2020

Xbox One

Xbox One 10 listopada 2020

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 10 listopada 2020

PlayStation 5

PlayStation 5 12 listopada 2020

Producent: Ubisoft Montreal

Wydawca: Ubisoft

Gry z serii

Assassin's Creed: Valhalla
Assassin's Creed: Valhalla
Assassin's Creed: Valhalla

39GIER

Gry z serii Assassin's Creed

Seria produkowana i wydawana przez koncern Ubisoft, która narodziła się jako gry akcji z otwartymi światem, jednak po latach wykonała zwrot w stronę gatunku action RPG. Cykl zadebiutował w 2007 roku grą Assassin's Creed. Za twórców marki uznawani są Patrice Désilets, Jade Raymond oraz Corey May.

Gry z serii Assassin's Creed

Publicystyka

8.0
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Assassin's Creed: Valhalla

Pomimo zatrzęsienia technicznych baboli, Valhalla jest co najmniej bardzo dobra. Spośród erpegowych odsłon Assassin’s Cred to zdecydowanie najlepsza gra, a w ogólnym rankingu serii to ścisła czołówka. Ubisoft najwyraźniej wziął pod uwagę narzekania fanów, którzy kręcili nosem na Odyseję. Valhalla stanowi próbę zadowolenia wszystkich zainteresowanych i jest to próba udana.

Recenzja Assassin's Creed Valhalla - to jest Asasyn, którego szukacie
Recenzujący:
Platforma:
PlayStation 4 PlayStation 4
Data recenzji:
9 listopada 2020
Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 9 listopada 2020

Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry

Poradnik do Assassin's Creed Valhalla to solucja, porady i opis przejścia gry. Porady do takich elementów jak walka, sekrety, romanse, eksploracja i Drakkar. Opisujemy najważniejsze wybory Eivor, wymagania sprzętowe, opis sterowania i poradnik trofeowy.

Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry
Opinie

9 lipca 2022

Najlepsze gry RPG z katalogu gier PS Plus

Nowy PS Plus oferuje znacznie więcej niż jego poprzednik, a w katalogu różnorodnych tytułów można się pogubić. Dla ułatwienia wybraliśmy najciekawsze gry RPG z ofert PlayStation Plus Extra i Premium.

Najlepsze gry RPG z katalogu gier PS Plus
Najlepsze gry RPG z katalogu gier PS Plus
Opinie

1 lipca 2022

Najlepsze gry z katalogu gier PS Plus

Nowe abonamenty od Sony o nazwach PS Plus Extra i PS Plus Premium otwierają dostęp do katalogu gier wszelkiej maści Niezależnie od tego, jak prezentuje się ta oferta na tle Game Passa, jest w niej sporo wartych ogrania hitów.

Najlepsze gry z katalogu gier PS Plus
Najlepsze gry z katalogu gier PS Plus
Opinie

24 marca 2022

Świt Ragnaroku? Raczej zmierzch Assassin's Creed: Valhalla

Najbardziej ambitne DLC? Nie, po prostu duże. Krasnoludy w AC: Valhalli – Dawn of Ragnarok miały wydobyć kamień szlachetny z kopalni pomysłów, a wyszło jak zwykle. Assassin’s Creed: Infinity nie ma z takim podejściem większych szans na sukces.

Świt Ragnaroku? Raczej zmierzch Assassin's Creed: Valhalla
Świt Ragnaroku? Raczej zmierzch Assassin's Creed: Valhalla
Opinie

16 lutego 2022

Gry to nie rekonstrukcje historyczne - nie muszą trzymać się prawdy

Historyczne nieścisłości w grach to problem, który wśród graczy wywołuje spore kontrowersje – szczególnie gdy dotyczy kwestii społecznych. Czy luźne podejście do prawdziwych wydarzeń jest jednak w gruncie rzeczy czymś naprawdę złym?

Gry to nie rekonstrukcje historyczne - nie muszą trzymać się prawdy
Gry to nie rekonstrukcje historyczne - nie muszą trzymać się prawdy
Opinie

19 stycznia 2022

500 godzin w Dying Light 2 i wieczność w Valhalli? Sorry, ja wysiadam

Techland zapowiedział, że na zapoznanie się z całą zawartością Dying Lighta 2 potrzeba 500 godzin, Assassin's Creed Valhalla to pasmo wiecznie ciągnących się zadań, a ja mówię: stop. Postawmy na otwarte światy w nieco mniejszym, ale lepszym wydaniu.

500 godzin w Dying Light 2 i wieczność w Valhalli? Sorry, ja wysiadam
500 godzin w Dying Light 2 i wieczność w Valhalli? Sorry, ja wysiadam

Wiadomości

Twórca AC: Shadows wie, że Valhalla przesadziła z rozmiarem po DLC. „Stała się potworną grą”

Twórca AC: Shadows wie, że Valhalla przesadziła z rozmiarem po DLC. „Stała się potworną grą”

Jeden z projektantów z Ubisoftu wreszcie przyznał, że Assassin's Creed: Valhalla były zwyczajnie zbyt dużą grą, zwłaszcza po dodaniu dodatków.

gry

Adrian Werner

16 września 2025 14:45

Twórca AC: Shadows wie, że Valhalla przesadziła z rozmiarem po DLC. „Stała się potworną grą”
Kiedyś wyznacznik jakości, teraz działa odstraszająco. Gry AAA są za duże dla własnego dobra

Kiedyś wyznacznik jakości, teraz działa odstraszająco. Gry AAA są za duże dla własnego dobra

Dawniej informacja „gra na 12 godzin” dyskwalifikowała dany tytuł, teraz coraz częściej okazuje się zaletą. I to nie wyłącznie dlatego, że mamy coraz mniej czasu na granie. Duże gry to problem nie tylko graczy, ale całej branży.

opinie

Piotr Wasiak

13 lipca 2025 10:00

Kiedyś wyznacznik jakości, teraz działa odstraszająco. Gry AAA są za duże dla własnego dobra
Assassin's Creed od 53 dni nie działał na Windowsie 11 24H2. Ubisoft wreszcie zareagował, by uspokoić rozeźlonych graczy

Assassin's Creed od 53 dni nie działał na Windowsie 11 24H2. Ubisoft wreszcie zareagował, by uspokoić rozeźlonych graczy

Assassin’s Creed Origins i Valhalla miały problem z aktualizacją 24H2 na Windowsie 11. Gracze zaczęli tracić cierpliwość, lecz teraz Ubisoft wreszcie zareagował na ich zgłoszenia.

Tech

Zbigniew Woźnicki

20 stycznia 2025 17:46

Assassin's Creed od 53 dni nie działał na Windowsie 11 24H2. Ubisoft wreszcie zareagował, by uspokoić rozeźlonych graczy
W Assassin’s Creed: Shadows możemy nie spotkać ważnej postaci z AC: Valhalli i AC: Mirage. Ubisoft „położy podwaliny pod nowy rozdział współczesnej narracji”

W Assassin’s Creed: Shadows możemy nie spotkać ważnej postaci z AC: Valhalli i AC: Mirage. Ubisoft „położy podwaliny pod nowy rozdział współczesnej narracji”

Fan wykorzystał niedawną sesję AMA z przedstawicielami Ubisoftu, by zapytać się o potencjalną obecność Basima w Assassin’s Creed: Shadows.

gry

Maciej Gaffke

16 grudnia 2024 18:50

W Assassin’s Creed: Shadows możemy nie spotkać ważnej postaci z AC: Valhalli i AC: Mirage. Ubisoft „położy podwaliny pod nowy rozdział współczesnej narracji”
Windows 11 24H2 nie współpracuje z grami Ubisoftu. Star Wars Outlaws jedną z ofiar błędów aktualizacji

Windows 11 24H2 nie współpracuje z grami Ubisoftu. Star Wars Outlaws jedną z ofiar błędów aktualizacji

Aktualizacja Windowsa 11 24H2 sprawia kolejne problemy. Microsoft wstrzymał instalację dla komputerów, na których zainstalowane są gry Ubisoftu.

Tech

Zbigniew Woźnicki

25 listopada 2024 10:13

Windows 11 24H2 nie współpracuje z grami Ubisoftu. Star Wars Outlaws jedną z ofiar błędów aktualizacji
Assassin’s Creed: Valhalla na Steam wreszcie otrzymało osiągnięcia. Ubisoft dwoi się i troi, by zyskać w oczach graczy

Assassin’s Creed: Valhalla na Steam wreszcie otrzymało osiągnięcia. Ubisoft dwoi się i troi, by zyskać w oczach graczy

Gracze na Steamie długo musieli na to czekać. Do Assassin’s Creed: Valhalli wreszcie trafiły osiągnięcia.

gry

Hubert Śledziewski

8 października 2024 16:40

Assassin’s Creed: Valhalla na Steam wreszcie otrzymało osiągnięcia. Ubisoft dwoi się i troi, by zyskać w oczach graczy
Aleksandra Mirosław jutro powalczy o medal olimpijski dla Polski. Zobacz, jak porównała wspinaczkę z Assassin’s Creed do rzeczywistości

Aleksandra Mirosław jutro powalczy o medal olimpijski dla Polski. Zobacz, jak porównała wspinaczkę z Assassin’s Creed do rzeczywistości

Jutro odbędą się finały we wspinaczce sportowej na czas kobiet. Jedną z reprezentantek będzie Polka, Aleksandra Mirosław, która jakiś czasu temu porównywała system wspinaczki z Assassin’s Creed do rzeczywistości.

gry

Marcin Bukowski

6 sierpnia 2024 17:31

Aleksandra Mirosław jutro powalczy o medal olimpijski dla Polski. Zobacz, jak porównała wspinaczkę z Assassin’s Creed do rzeczywistości
Jako gracz i jako tłumacz powiem: tworzenie polskich wersji gier się opłaca, choć jest to ciężka praca

Jako gracz i jako tłumacz powiem: tworzenie polskich wersji gier się opłaca, choć jest to ciężka praca

Na czym polega lokalizacja? Czy opłaca się tłumaczyć gry na język polski? Jakie są wzloty i upadki polskiej lokalizacji? Jako fan gier i tłumacz spróbowałem odpowiedzieć na te pytania oraz na kilka innych.

opinie

Maciej Bogusz

13 maja 2024 17:07

Jako gracz i jako tłumacz powiem: tworzenie polskich wersji gier się opłaca, choć jest to ciężka praca
Humble Choice na kwiecień 2024 jeszcze mocniejsze niż to na marzec. Zestawowi 8 gier przewodzą AC: Valhalla i Returnal (plotka)

Humble Choice na kwiecień 2024 jeszcze mocniejsze niż to na marzec. Zestawowi 8 gier przewodzą AC: Valhalla i Returnal (plotka)

Dzięki informacjom, do jakich dotarł znany branżowy leaker billbil-kun, poznaliśmy prawdopodobną listę gier, które będą dostępne w ramach Humble Choice w kwietniu.

gry

Kamil Kleszyk

29 marca 2024 13:34

Humble Choice na kwiecień 2024 jeszcze mocniejsze niż to na marzec. Zestawowi 8 gier przewodzą AC: Valhalla i Returnal (plotka)
Assassin’s Creed, Far Cry, Rainbow Six Siege i inne „klasyczne” gry Ubisoftu za 34 zł miesięcznie na konsolach PlayStation

Assassin’s Creed, Far Cry, Rainbow Six Siege i inne „klasyczne” gry Ubisoftu za 34 zł miesięcznie na konsolach PlayStation

Subskrypcja Ubisoft+ Classic jest już dostępna w PlayStation Store. Oferuje ona 50 „klasycznych” pozycji z katalogu francuskiej firmy, w tym serię Assassin's Creed.

gry

Jakub Błażewicz

8 marca 2024 13:20

Assassin’s Creed, Far Cry, Rainbow Six Siege i inne „klasyczne” gry Ubisoftu za 34 zł miesięcznie na konsolach PlayStation

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Assassin's Creed: Valhalla.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Assassin's Creed: Valhalla:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 380 lub lepsza, 160 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 570 lub lepsza, 160 GB SSD, Windows 10 64-bit.

Ultra wymagania sprzętowe:
(4K / 30 fps) Intel Core i7-9700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2080 / Radeon RX 5700 XT lub lepsza, 160 GB SSD, Windows 10 64-bit.

Sony PlayStation 5

PlayStation 5

Wspiera:
Performance Mode: 60 fps, Quality Mode 30 fps

Microsoft Xbox Series X/S

Xbox Series X/S

Wspiera:
XSX: Performance Mode: 60 fps, Quality Mode 30 fps / XSS: 30 fps

Dodatki

Lista dodatków do gry Assassin's Creed: Valhalla:

Assassin's Creed: Valhalla - Ostatni rozdział

Assassin's Creed: Valhalla - Ostatni rozdział

PCPlayStationXbox

Dodatek

30 listopada 2022

RPG

Assassin's Creed: Valhalla – The Last Chapter stanowi zwieńczenie rozwoju gry Assassin's Creed: Valhalla. To ostatnie, darmowe DLC skupia się na domknięciu wątków fabularnych i jest niejako pożegnaniem z Eivor i innymi bohaterami.

4.6

Gracze

Assassin's Creed: Valhalla - Ostatni rozdział
Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku

Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku

PCPlayStationXbox

Dodatek

10 marca 2022

Akcji

Świt Ragnaroku to trzecie duże rozszerzenie do Assassin's Creed Valhalla. DLC jest inspirowane mitologią nordycką i pozwala się wcielić w poszukującego swojego syna Odyna.

6.8

GRYOnline

6.4

Gracze

Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku
Assassin's Creed: Valhalla - Oblężenie Paryża

Assassin's Creed: Valhalla - Oblężenie Paryża

PCPlayStationXbox

Dodatek

12 sierpnia 2021

RPG

Drugie duże rozszerzenie do gry Assassin’s Creed: Valhalla. W The Siege of Paris trafiamy do obleganego przez wikingów Paryża, gdzie jako Eivor odkrywamy sekrety wrogów i zawiązujemy sojusze mające zabezpieczyć przyszłość naszego klanu.

6.1

GRYOnline

6.2

Gracze

Assassin's Creed: Valhalla - Oblężenie Paryża
Assassin's Creed: Valhalla - Gniew druidów

Assassin's Creed: Valhalla - Gniew druidów

PCPlayStationXbox

Dodatek

13 maja 2021

RPG

Pierwszy duży dodatek do gry RPG akcji Assassin’s Creed: Valhalla. W Wrath of Druids Eivor trafia do porośniętej lasami Irlandii, próbując zdobyć wpływy wśród tamtejszych celtyckich władców oraz zbadać tajemnice starożytnego druidzkiego kultu.

6.6

GRYOnline

6.7

Gracze

Assassin's Creed: Valhalla - Gniew druidów

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.2

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 31 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
6.8

Ocena Graczy

Średnia z 6725 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.0

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 31178 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
Krystian Smoszna
PC

Krystian Smoszna

Recenzent GRYOnline.pl

2020.11.09

Miniony tydzień był cholernie intensywny. Spędziłem go z grą AC Valhalla, u boku Eivor, dzielnej wojowniczki z Norwegii, która wraz z bandą przyjaciół wyruszyła do Anglii, żeby zbudować swój dom.

5.0
HETRIX22
PC

HETRIX22

Ekspert

2024.11.21

Tyle co pograłem to miałem wrażenie, że to takie singleplayerowe MMO. Proste, te same questy podszyte nawet niezbyt wymyślnymi dialogami. Zresztą nie ma co się dziwi, skoro zawartości jest na kilkaset godzin grania to jak mieliby zadbać o jakość fabuły. Anglia nie zachwyca grafiką pod względem klimatu, widać tu dużo modeli zapożyczonych z poprzednich części i teraz to się nie trzyma kupy. Większość wikingów przypomina tych serialowych (te same epickie fryzury i tatuaże) i są super grzeczni bo przecież w AC gramy zbawcami ratującymi świat. Nie ma się na co wspinać, system parkour nudzi, a nasza postać wspina się po zlodowaciałej płaskiej górze łapiąc się gołymi rękami lodu. W Odysei bardzo dobrze się sprawdzały te wszystkie mechaniki i był klimat, tak tutaj połączyli te same mechaniki z wikingowskimi klimatami co w ogóle nie działa (to samo było w AC Black Flag gdzie pływaliśmy tylko pomiędzy małymi wyspami). Na plus całkiem fajny model walki i skradania. Grę można śmiało polecić komuś kto lubi związać się ze światem gry i ogólnie dużo czasu spędzać na graniu bo gra pochłania zapychaczami ogromne ilości czasu.

7.5
Michal_Skowron
PC

Michal_Skowron

Ekspert

2024.11.04

Grę zakupiłem w 2023 roku w październiku z wszystkimi dodatkami a skończyłem dopiero teraz, dlaczego? Bo gra jest po prostu przeogromna!! Nie dało się skończyć wszystkiego grając cały czas w ten tytuł bo wkradała sie monotonia. Główny wątek podzieliłem na trzy części robiąc sobie sporą przerwe od Valhalli przeskakując na inny tytuł. Potem znowu wracałem do Eivor. Każde DLC grałem od poczatku aż do końca robiac sobie pauze miedzy dodatkami bo były normalnie krótsze ale cała gra została zaliczona w 311h. Poprzednio ukończyłem AC Origins i zamiast grać w Odyssey zagrałem w Valhalle aby zmienic troche rejon bo Egipt i Grecja byłyby w jakimś stopniu trochę podobne jak dla mnie, dlatego postanowiłem najpierw zaliczyć zieloną Anglie która też bardzo mi się podobała. Czy gra rózni się bardzo od poprzednich części?  Raczej nie bardzo, inne okolice,wątek fabularny, reszta to zwykłe AC ale bawiłem się fajnie. Ogólnie tytuł już nie robi takiego wrażenia bo Ubisoft już nas oswoił ze swoimi dziełami i wiem co po nicha się spodziewać! Także Valhalla to następna jak dla mnie dobra historia, walka jak i okolice które są naprawde ładne, ale jako gra AC nie wnosi jakiejś świeżości do rozgrywki ale warto zagrać i poznać następną cześć.Oczywiście czekam na AC Shadows i myśle że tu też będą piękne miejsca do zobaczenia jak i dobra historia! Jedyny minus Valhalli to za duży obszar do zwiedzania jak i długośc gry, ubisoft trochę przesadził!

8.5
Harry M
PC

Harry M

Ekspert

2023.03.04

87h hard, niby 100% Wiele rzeczy robi lepiej, wiele gorzej od ostatnich części Fabuła mieszana. Watek podbojów Eivor mało mnie interesował, ale wątek zakonu, Isu, Odyna i współczensy są według mnie świetne, z jeszcze lepszymi zakończeniami genialnie wplatającymi się w całą serię. To jest dobry kierunek Świetne rozwiązania z ekwipunkiem i skalowaniem wrogów Muzyka jak zawsze na wysokim poziomie Walka mi się nie podoba, dużo gorsza niż w pośredniczkach. Na plus wiele możliwości stylu walki Dużo aktywności, ale tez dużo monotonni Graficznie wydaje się jakby był regres, drewno wszędzie - animacje

8.0
Adrian Werner
PC

Adrian Werner

GRYOnline.pl Team

2022.11.30

Kolejny dobry Asasyn. Cudownie opracowany świat, jak zwykle solidna jak stal rozgrywka i dużo ciekawych zmian w rozgrywce. Jednak gra pozostawia lekki niedosyt. AC Odyssey było szalenie ambitne i stanowiło rzadki przypadek gry z open-worldem, która wprowadziła nowe i ciekawe mechanizm związane z otwartym światem. Valhalla zamiast je rozwinąć większość z nich porzuciła. To wciąż bardzo fajne RPG, ale spory krok wstecz dla marki.

9.5
n0rbji
PC

n0rbji

Ekspert

2022.03.11

Dla mnie full wypas. Moja ulubiona część z serii AC. Po 3 miesiącach i prawie 100 godzinach ukończyłem główna fabułę a i tak nie przeszedłem jeszcze do końca Asgardu. Cieszy mnie że jest tu dużo otwartej walki która daje mega przyjemny relaks. Siekanie, rąbanie, strzelanie z łuku. Miodzio. Świat gry jest piękny i mega klimatyczny. Co najważniejsze nie ma częstych przerywników animusa! Chyba tylko dwa razy przez całą grę trzeba było się krótko przemeczyć i można było dalej delektować się historią Wikingów. Dla mnie motyw animusa mógłby całkowicie zniknąć bo tylko rozprasza. Możnaby dużo pisać ale po co. Lepiej zagrać :)

7.0
PC

buddookann

Ekspert

2022.02.27

Pograłem trochę we free weekend i mam takie przemyślenia:Nie lubie gier gdzie za KAŻDYM razem musze odczekać by zobaczyć ekran o :- padaczce- deklaracji że nie mamy nic do gejów, lesbijek i Eskimosów- sprawdzania dodatków- sprawdzania czy masz prostatę- oferowania dodatków- kolejne sprawdzanie czy masz dodatki i tak po milion razy . Nawet z tej gry wyjść się nie da normalnie.Kiedyś wyczytałem, że gra ma świetną grafikę. Jakim cudem? Grafika w oddali jest mocno rozmazania ( gram na laptopie na urtla). Wszystko sprawia wrażenie jakby było namalowane. Nie czuje się masy obiektów.Odgłosy są takie, że wchodząc po drabinie widziałem przed oczami dźwiękowca ocierającego szmatę o podłogę.Walka jest dla upośledzonych. Specjalnie celowałem strzałami obok głowy i ... zawsze trafiałem.Goście przyjmują frontalne ciosy siekierą jakby to był blok i dostają małe obrażenia.Gra jest mocno oskryptowana w wyniku czego postać pojawia się często w innym miejscu niż byliśmy.Fabuła taka sobie. Nie wciąga.

8.5
LilXavi
PC

LilXavi

Ekspert

2022.02.24

+Doskonale wygladajacy swiat +Krwisty dający satysfakcje model walki +Mini gry +Najazdy na klasztory +Soundtrack (mimo że często brakuje go w free roomie) +Dobrze napisane postacie w głównym wątku. +Gra nie prowadzi za rączke przez całą gre wiele rzeczy trzeba sie domyśleć i rozwikłać samemu. +- Fabuła, to jest naprawde ciężki przypadek. Mamy tutaj naprawde dobrze napisane questy ale no własnie, gra jest zdecydowanie za duża zeby zostawić odpowiedni impakt. +Dobrze wykonane aktywności poboczne... -Które po raz kolejny przez ogrom gry staja się powtarzalne. -Oczywiscie glicze.

7.5
pan martin
PC

pan martin

Ekspert

2022.02.13

Pisze to po przejściu podstawki + gniewu druidów. Oblężenie Paryża jeszcze przede mną ale pewnie za wiele to nie zmieni w ogólnej opinii a że teraz mam chwilke czasu przy klawiaturze to zdecydowałem sie na napisanie mojej subiektywnej recki ;) Na ostatnim sejwie mam 191 godzin, podstawke skończyłem po jakichś 175. Oczywiście pewnie kilkanaście godzin z tego to stanie i grzebanie w telefonie ale i tak gra jest meeega długa. - Same segmenty fabularne w poszczególnych krainach w których nasz główny bohater musi zawierać sojusz są przyjemne, nierzadko są jakieś zwroty akcji, ktoś umiera, natomiast sama rozgrywka jest powtarzalna i to po kilku takich krainach zaczyna być widoczne - za każdym razem masz ataki na obozy wrogów, na sam koniec obowiązkowo atak na zamek/twierdzenie anatgonisty w danym segmencie. Dodatkowo miałem problem z dramatycznymi momentami w historii - jest tu sporo teoretycznie wzruszających momentów gdy umiera ktoś kogo można było polubić natomiast brakuje wydzwięku tego jakoś, nie wiem czy to kwestia jak to jest wyreżyserowane? Może kiepskiej muzyki? Ta w tej grze praktycznie nie istnieje, poza głównym motywem który może z 3 razy wybrzmiewa przez 150 godzin (i jeszcze kawałkiem z ataków na klasztory) to reszta jest mizerna. Zobaczcie jak w takim Wiedźminie to buduje nastrój. Tu niektóre mocne sceny przez brak odpowiedniej muzyki były dla mnie takie whatever. Dodatkowo same zakończenie wątku w Anglii taki jakis niesatysfakcjonujacy. W sensie mamy bitwe na koniec, ale nie sprawia ona wrażenie ostatecznej i myślimy że coś jeszcze dalej będzie. A tu nic. Koniec gry. Pozostały wątek bardziej mitologiczny też zakończenie średnio satysfakcjonujące - mówie tu głównie o kwestii brata Eivora, te mary senne opowiadające mitologie nordycką z perspektywy Odyna były spoko - aczkolwiek grałem niedawno w God of War i przychodziło mi ciągle na myśl w trakcie przechodzenia mitów że GoW jest zwyczajnie lepszą grą ;) - Głównego bohatera (facet w moim przypadku) da sie polubić - początkowo problem miałem z jego niewikingowym głosem (chodzi stricte o voice acting; wygląda jak wiking, ale nie mówi jak wiking) ale potem sie przyzwyczaiłem. Jest sporo problemów przy tłumaczeniach i do mojego faceta niektórzy sie zwracają jak do kobiety co troche z immersji wyprowadzało.- Co sie tyczy aktywności pobocznych - co kraine mamy jednakowe znaczniki typu ułóż kamienie, zjedz muchomora, zniszcz klątwe i już nie pamiętam co jeszcze które na początku są spoko - ale jak już jesteś po kilkudziesięciu godzinach to zaczynasz tym sie nudzic, typowy ubisoft - dużo tego samego aż do obrzydzenia. Natomiast na drugim biegunie znajdują sie mini misje fabularne w postaci znaczników - krótkie, często humorzaste i bardzo różne w wykonaniu. Bawiłem sie na nich świetnie, robiłem je jako jedyne aż do samego końca. Tu duży plus względem poprzednich AC.- Same ataki na klasztory są okej ale jest w nich jeden denerwujący element - żeby dostać sie do nagród to MUSISZ przywołać załoge. Nawet jak sam wyczyścisz sobie cały teren to i tak nie otworzysz tych cholernych skrzyń czy niektórych drzwi bez pomocy. Co było mega denerwujące. Po co to było zrobione? Żeby utrzymać ten motyw statku i załogi z Odyssey? Tylko że tam faktycznie sie pływało tym często, tu pływanie rzekami jest kompletnie zbyteczne.- Dodatek Rzeczne Najazdy to nuda dla masochistów, po prostu więcej najazdów które i tak sie już w trakcie właściwej rozgrywki zdążyły znudzić.- Romanse.. Zapowiadali że będą dużo lepsze a jest żenada jak do tej pory. Wręcz bym powiedział że krok wstecz wzgledem Oddysey. Wątki romansowe nadal mega krótkie. Róznica jest taka że LI znajduje sie w twojej osadzie i możesz ja zabrać do łoża kiedy chcesz...tylko po co? - Motyw posiadania własnej osady spoko, tylko za dużo nawalone w jednym miejscu, kiepsko to wszystko oznaczone i poza 3-4 miejscami nie wiesz gdzie to jest musisz błądzić przy pomocy kruka.- Apropo kruka ten w tej osłonie praktycznie nieużywalny. A pamiętajmy jak ważny był w Odyssei. Kompletny brak pomysłu na niego- marginalizacja skradankowych ataków. Szczególnie w pierwszej połowie gry mega cięzko jest sie skradać co pewnie spowodowane jest drzewkiem umiejętności, potem pod tym względem już jest dużo lepiej, ale czy w tym kierunku powinniśmy podążać?- drzewko umiejętności prawie jak w path of exile, ale tylko w teorii bo w praktyczne przez gre i tak całe zużyjesz więc nie ma co zastanawiać sie długo. Na minus zbyt duzo tych skilli, zbyt często wbijasz poziomy i praktycznie co 5min musisz wchodzić i rozdawać nowe skille- Zakon to powtórka z Odyssei - współgra to z wątkiem głównym ale same zabójstwa, rozmowy z członkami przed śmiercią to kompletna nuda która najlepiej przewijać bo poza filozoficznym pierdzieleniem nic z tego nie wynika- Wątki współczesne to dramat, kompletnie mnie to nie interesowało i klnąłem za każdym razem jak mnie przenosiło tam. Na szczęście to chyba z 3-4 razy przenosi przez ponad 150h. Jeszcze aporpo side activity mamy badanie anomalii które wiążą sie z wątkiem współczesnym i też były one dramatycznie słabe i sama otoczka fabularna (poza zręcznościowym parkourem) kompletnie nieinteresująca.- TA GRA MA FANTASTYCZNE WIDOKI - pod tym względem ubisoft to mistrzowie, nie grałem w nic tak cieszącego oczy że często przystawałeś i podziwiałeś krajobraz. Norwegia, Anglia, Irlandia. Wszystko wspaniałe.- Poziom trudności - tutaj koniecznie trzeba włączyć skalowanie poziomu, domyślnie na normalu tego nie ma a jak ktoś robi też coś więcej niż tylko main story to bardzo szybko zrobi sie op i zepsuje to zabaweGniew Druidów to było więcej tego samego. Główna historia przyjemna, mniej przyjemne aktywności poboczne no i rzecz jasna piękna(!!) Irlandia.Z wątków krain jestem zadowolony, z wątku brata głównego bohatera troche mniej. A tak poza tym to typowy Ubisoft, po 3 miesiącach ogrywania jestem ogólnie zadowolony z tego runu, aczkolwiek był on troche męczący. Chyba wole troszke bardziej Valhalle niż Odyssey ale to może przez setting - taki bardziej swojski sie wydawał, czasami jak gdzieś chodziłeś to mogło sie wydawać jakbyś gdzieś w małopolsce był w podgórskich terenach. Miła odmiana od tropikalnych/pustynnych AC. ;)

6.5
PC

wwad

Ekspert

2022.01.01

Zawsze lubiłem assasyny z tym jest tak samo.Fajnie że jest opcja ustawiająca skrytobójstwa jako zawsze śmiertelne choć mały z tego zysk bo skradać opłaca się tylko na początku potem to już tylko po to by szybciej zabić najtwardszych przeciwników ( z lenistwa nie potrzeby ) .Świat jest przyjemny w dobrym klimacie. Misje i historie zaciekawiają + główne postacie NPC mają charaktery. Napady na opactwa palenie, mordowanie, łupienie , nawet było spalenie człowieka żywcem, sporo zdrad i zawiłości więc gra nie boi się podejmować trudniejszych tematów. Mapa świata wykonana w 3D a nie płaska, pozwalająca się dokładnie zorientować jaka droga wysokościowo przed graczem.Jeden krok na przód to drzewko rozwoju i 3 kroki do tyłu zmiany w systemie lvli i itemizacji dla mnie na -, ulepszanie itemów z dziadowskim dropem który nie daje okazji do zmiany itemów bo nie są one zależne już od lvlu gracza -, i powiązanie typu pancerzy z umiejętnościami to już duży -. Wracając do itemizacji jak mam wiedzieć czy coś drop jest warty skoro ja mam ulepszony a drop jest niższej jakości wcale nie powiązany jak dawniej z lvlem. Do tego ulepszanie jest bardzo drogie więc szaleć tu nie ma jak. Bez sensu to wymyślili.Skille którymi można się posługiwać wymyślono ich bardzo wiele ( 5x tyle co w odysei na oko ) ale użyteczność ich jest wątpliwa poza 1 - 2ma, w odysei skupiono się na kilku i czuło się przydatność wielu z nich tutaj pół gry da się przejść nie używając ich w ogóle ( do tego dochodzi random albo gracz je znajdzie albo nie i nie będzie o nich wiedział ). Tragedia.Spalić można domy itp. fajnie ale by ludzie ze środka wybiegali albo coś to nic z tego ( zrobione poza misjami ), wszyscy sobie w środku siedzą w najlepsze a cały dom się pali.DLC Gniew druidów bardzo dobre. Ciekawa historia i broń legendarna do zdobycia którą mi się walczyło miodnie aż do końca gry.DLC Oblężenie Paryża ostatecznie uznaję za fajną odmianę akcja jest bardziej skoncentrowana i więcej się w pomieszczeniach dużych budynków dzieje, sama historia jakoś nie powala ale miejsca były bardzo klimatyczne.Przyszłe DLC raczej odpuszczę bo rola Odyna w wizji jakoś mi się nie podobała wole losy śmiertelników.Podsumowując DLC to trochę odskocznia od głównej mapy dobrze że są i można trochę zmienić wątki fabularne robi się nie tak monotonnie, sama podstawka to jednak jest zbyt schematyczna.Szkoda ze zakon w kampanii dodano jako zapychacz w porównaniu do odysei to nie odczuwa się tu jego potęgi ( poza 2 - 3 misjami ). Mnie po ukończeniu gry się nie chce ich szukać nie czuję potrzeby co w odysei do ulepszenia sprzętu.Z grafikom się męczyłem nieprzeciętnie ani SDR ani HDR nie zapewniały mi komfortu wizualnego, były momenty naprawdę ładne ale i bardzo słabe. Za dużo mgieł i filtrów koloru.Błędów sporo zaobserwowałem wpływających dość negatywnie i drażniąco na rozgrywkę. Wiele crushów niestety.AI jest beznadziejne trwa bitwa a nie raz NPC stoją i nic nie robią, respią się gdzieś przy ścianach czy w krzakach. Sama walka też jest sporo gorsza niż w poprzednich 2 odsłonach gry. Większą część gry tutaj na najwyższym poziomie trudności to w odysei się na normalu to samo odczuwało.Optymalizacja jest na standardowym poziomie dla mnie podobnym do poprzednich odsłon. Dałem tylko AA na niski i jest super ( 4K to AA nie wymagany ).Muzyka miała momenty wybitne choć trochę jej za mało.Gra mi się podobała fabularnie królowie, polityka, wikingowie i główna postać ale technicznie jest to tandeta straszna. Do tego trochę przynudza po 100+h ja wielu rzeczy nie wykonałem bo nie było po co, zwykłe zapychacze.

8.5
Daniel Burzykowski
PC

Daniel Burzykowski

GRYOnline.pl Team

2021.10.10

Piękna i płynna na XSX. 108 godzin, ukończone wszystkie wątki fabularne, ale nawet nie zbliżyłem się do wymaksowania gry. Ciekawa, ale za długa!

7.0
ogórekdamian
PC

ogórekdamian

Ekspert

2021.05.30

Po ograniu 130h i po wykonaniu wszystkich zadań pobocznych, głównych i pierdu znajdziek i tego typu, na najwyższym poziomie trudności, stwierdzam, że nie wiem jak mi to się udało, bo tak do połowy gry grało mi się świetnie, a później jak to w grach od UBI zaczyna wiać nudą, że HEJ. Zacznę od plusów.+Całkiem fajna grafika+Walki z mini Bossami, których jest dość sporo+Przyjemny system walki+Asgard+Fabuła może być, ale bez polotu.+Rozbudowanie osady i najazdy z nią związane+Tak do 60h naprawdę mnie gra bardzo wciągnęła i gdyby gra skończyła się na tych max 70h to ocena byłaby o wiele wyższaMINUSY- Kretyńskie zadania poboczne, ze 120 dostępnych misji zostawił bym max dwie- Niestety gra w późniejszych etapach staja się strasznie powtarzalna i nudna, dawno nie cieszyłem się z faktu, że udało mi się ukończyć grę, bo przypuszczam jeszcze z 10h i bym nie dał rady więcej się zmuszać.-Błedy w grze te małe i te duże, które uniemożliwiają dalsze postępy, których miałem strasznie dużo. W życiu nie grałem w tak zbugowaną grę, no może jeszcze Gothic 3- Długie czasy wczytywania - nawigacja tym zdziczałym krukiem Podsumowując gra nawet dobra, ale tylko na wątek główny i bez zmuszania się do robienia wszystkiego, dla mnie to raczej pierwszy i ostatni Assassin's i myśl o tym że jeszcze musiałby grać w dodatki to mnie mdli na samą myśl. Oceniam i tak wysoko bo tak jak pisałem do pewnego czasu grało mi się świetnie, tylko niepotrzebnie próbowałem naxowac te mapy.

6.0
mastarops
PC

mastarops

Ekspert

2021.04.17

Wszystko zostało już tej grze chyba napisane. Dla mnie porażka, ma swoje momenty, niestety strasznie nudny gameplay, walki, raidy to jakaś pomyłka. Po głównym wątku i zdobyciu Anglii poddałem się, wolę łazienkę sprzątać niż zbierać poszlaki do odkrycia tożsamości Porządku.Raidy i "wielkie" walki najbardziej zawodzą, biegasz od znacznika do znacznika i tyle. Cała twoja załoga bezużyteczna, nie walczą, nic nie są w stanie zrobić. Drzewko postaci to porażka, niepotrzebnie wielkie zważywszy na fakt, że i tak rozwijasz wszystko.

5.5
Messerschmitt
PC

Messerschmitt

Ekspert

2021.03.22

Po 15h nie mam najmniejszej ochoty odpalać kolejny raz valhalli. Jest okrutnie nudna, rozwleczona i schematyczna, a walka, której jest mnóstwo, jest naprawdę słaba ( już w wieśku była ciekawsza ). Dałoby się to przeboleć gdyby historia, dialogi i klimat dawały radę, ale z przykrością stwierdzam, że tak kiepsko napisanych i zagranych rozmów ( nie trawię typowego dla serii kaleczenia angielskiego akcentu ) dawno nie słyszałem. Klimatu też za wiele nie znalazłem, a przecież temat wikingów wydaje się wręcz samograjem... Fabuła zaś ma taki potencjał usypiania, że cierpiący na bezsenność powinni niezwłocznie zwrócić swe zaspane oczęta na ten tytuł - głęboki i spokojny sen gwarantowany! Ta gra to po prostu apoteoza przeciętności...

8.5
Jacek Winkler
PC

Jacek Winkler

GRYOnline.pl Team

2020.12.26

Ze względu na nostalgię do Assassin's Creed II, nie mogę z czystym sercem napisać, że Valhalla to najlepsza część serii. Jest jednak bardzo blisko. Tak blisko, że zastanawiam się, czy w 2020 roku AC2 zdobyłby chociaż 5 punktów w tej samej skali. Oprawa wizualna, muzyka, gameplay, fabuła, zadania poboczne. Wszystko to po prostu jest takie jak trzeba - jak na grę na 100+ godzin. Tyle mi zajęło jej przejście. Pomimo tego, że końcówka jest faktycznie naciągana, nie czujemy zawodu po przejściu historii Eivor, szczególnie w akompaniamencie finałowego utworu.

8.0
m4tekt
PC

m4tekt

Ekspert

2020.12.26

Assassin's creed 8/10Czas ukończenia: 75hPlatforma: Xbox Series XNigdy nie byłem fanem AC, ale valhalla to w sumie jedyna nextgenowa gra w czasie premiery nowych konsol więc sprawdziłem.Zmiany jakie wprowadzili w serii przyjąłem pozytywnie i podoba mi się kierunek jaki obrali. Zepchnięcie bractwa assassynów na drugi lub trzeci plan, trochę się gryzie z duchem produkcji, ale nie jest źle.Valhalla przenosi nas w czasy wikingów a gra kupi klimatem mitologii nordyckiej. Eivor to świetna oraz charyzmatyczna postać, która nie jest marionetką i ma swoje zdanie. Fabularnie gra jest dobrze poprowadzona, choć nieco przedłużona. Opowiadana historia jest ciekawa i wpisuje się w moje gusta, ale przez większość czasu gra skupia naszą uwagę głównie na "rzeczach" doczesnych a nie na tym do czego dąży. System walki jest satysfakcjonujący a najazdy oraz podboje dają dużo radości. Niestety z biegiem czasu są nieco nużące, bo robią się zbyt powtarzalne. Rozwój postaci jest raczej symboliczny, tak samo jak rola ekwipunku w grze. Graficznie gra jest bardzo ładna i nawet stojąc w rozkroku generacyjnym pokazuje pazur. Ogólnie grało mi się bardzo fajnie i jestem zaskoczony jak dużą metamorfozę przeszła ta seria. Polecam :)

6.0
PC

enzomori

Gracz

2024.12.08

Poprzednie Asasyny - Origins i Odyssey ograłem w całości z przyjemnością, tak tutaj po 12h grania tak się wynudziłem i patrząc w "Zadania" nawet nie wiedziałem, gdzie wypadałoby iść żeby pchnąć to coś do przodu.... wszędzie jakieś questy typu posprzątaj pozamiataj wplecione w główne questy? Kompletny nonsens... niestety odstawiłem mimo, że lubię tą serię.

7.5
cycu2003
PC

cycu2003

Gracz

2023.08.28

Grało mi się bardzo dobrze ale też mam słabość do tej serii od czasów Blag Flag. Od części 1 i 3 się odbiłem ale potem już było ok. Tutaj fabuła nie wybija się jakoś specjalnie ale też nie jest nudna (z mojej perspektywy). Końcówka lekko szokująca ale to dobrze bo robiło się miałko. Miałem nie grać w Mirage ale w obecnej stytuacji chętnie sprawdzę:) Duży krok naprzód względem wygody w graniu jak i graficznie też daje rade. Nawet 3 lata po premierze.

5.5
PC

simon_harrison

Gracz

2022.10.03

krótko, nie ma co się rozpisywać, skoro wszystko już zostało powiedziane Około 100h w grze, gdzieś w połowie zacząłem już robić tylko wątek główny, bo tzw. znajdźki mnie wynudziły. Postacie i fabuła, widać spory potencjał ale jak zwykle wszystko zrobione tak aby nie przemęczać się, aby było zrozumiałe i aby dzieci nie musiały mieć dylematów moralnych, ok takie czasy. Graficznie wygląda nawet ciekawie, ale osobiście wolę zajmujący i wielowątkowy scenariusz z krwistymi postaciami, niż piękne obrazki, ok takie czasy. Mapa ogromna, rzeczy i lokacje powtarzalne, postacie słabe i nudne, wątek główny infantylny. Inteligencja przeciwników zerowa, żeby nie powiedzieć żadna. Gra jest kolorowa i ogromna ale mało w niej treści. Kiedy postacią osiągniecie, jakiś 100 poziom i wybierzecie skila, który przy uniku spowalnia czas, jesteście nieśmiertelni. Gra ma w tytule zabójca (kojarzący się z ukrytym zabójstwem), a w rzeczywistości wchodzicie w każdą wrogą lokację jak Bóg. Biorąc do tego inteligencję komputera, gra jest na H&S z poziomem trudności -10. PSKobiety w zbrojach średniowiecznych rycerzy i jako woje wikingów napadające na brytolskie ziemie.... idźcie i wsadźcie sobie swoje skretyniałe, "nowoczesno-myślące" mózgu do stawu z zimną wodą. Tego już nawet na głębszym nie idzie znieść.

3.0
PC

pabloliberdo

Gracz

2020.12.29

Jak dla mnie niestety rozczarowanie. Lubie gry z otwartym swiatem, bawilem sie swietnie z Odyseja a tutaj niestety kupa. Niby ładnie to wszystko wyglada ale coś jest nie tak. Jedyna droga rozwoju osady to najazdy na klasztory. Postacie niezalezne zachwuja sie czesto jak by nie zyly. Walka z dzikimi zwierzetami i niektorymi przeciwnikami porażka. Zadania poboczne: ukraść ubrania nudystom, wyciagnąc topór z glowy wikinga ktory nie wie dlaczego go glowa boli ( i umiera w efekcie), zabic mnicha psychopatę itd. A dopiero jestem na poczatku gry. Jak bedzie tak dalej to ja pierdzielę. Chyba sobie odpuszcze i wracam do Odysei albo Ghost of Tsushima - moze nie tak rozbudowany, tez majacy wady ale miało to wszystko więcej sensu.

5.0
Przemysław Dygas
PC

Przemysław Dygas

GRYOnline.pl Team

2025.10.15

7.5
Michał Mańka
PC

Michał Mańka

GRYOnline.pl Team

2024.11.15

8.0
Tal_Rascha
PC

Tal_Rascha

Ekspert

2024.06.15

8.0
Michał Ciężadlik
PC

Michał Ciężadlik

GRYOnline.pl Team

2023.02.16

6.0
Krzysiek Kalwasiński
PC

Krzysiek Kalwasiński

GRYOnline.pl Team

2022.12.12

6.0
Adam Zechenter
PC

Adam Zechenter

GRYOnline.pl Team

2022.11.26

9.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2022.10.25

5.5
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2022.01.19

8.5
Łukasz Telesiński
PC

Łukasz Telesiński

GRYOnline.pl Team

2021.02.07

8.0
zvr
PC

zvr

Ekspert

2021.01.23

7.5
Bigos-86
PC

Bigos-86

Ekspert

2020.12.10

Ocena STEAM

7.0

W większości pozytywne (31 178)

[title]

Główne zalety gry

  • Immersyjne otoczenie wikingów: Gra oferuje oszałamiające krajobrazy i bogatą atmosferę, która skutecznie oddaje kulturę wikingów i mitologię nordycką.
  • Wciągająca walka: Gracze doceniają brutalne i satysfakcjonujące mechaniki walki, w tym możliwość posługiwania się dwoma broniami oraz różnorodne drzewko umiejętności, które pozwala na różne style gry.
  • Eksploracja i budowanie świata: Otwarty świat jest rozległy i pełen tajemnic, skarbów oraz zadań pobocznych, co zapewnia satysfakcjonujące doświadczenie eksploracji.
  • Bogata narracja: Wiele osób uznało fabułę za wciągającą, z emocjonalną głębią i powiązaniami z mitologią nordycką, co czyni ją atrakcyjną dla fanów gatunku.
  • Budowanie osady: Możliwość rozwoju i wzrostu osady gracza dodaje element strategii i zaangażowania do rozgrywki.

Główne wady gry

  • Problemy techniczne: Wiele osób zgłaszało uporczywe błędy, usterki i awarie, które wpływały na ogólne wrażenia, sugerując brak dopracowania przy premierze.
  • Powtarzalna rozgrywka: Kilka recenzji wspomniało, że gra staje się nużąca z upływem czasu z powodu powtarzalnych zadań i grindowania zasobów, co może wydawać się treścią wypełniającą.
  • Słabe elementy skradania: Niektórzy gracze zauważyli, że gra zbytnio odbiega od tradycyjnej formuły *Assassin's Creed*, z niedorozwiniętymi mechanikami skradania i odczuciem, że bardziej przypomina symulator wikingów niż doświadczenie asasyna.
  • Problemy z tempem: Tempo narracji często krytykowane jest za bycie wolnym i przeładowanym, a wiele zadań pobocznych wydaje się obowiązkowych, a nie opcjonalnych.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Poprawiona stabilność techniczna: Użytkownicy wyrazili chęć lepszej optymalizacji i mniejszej liczby problemów technicznych, ponieważ wielu zgłaszało awarie i błędy, które utrudniały rozgrywkę.
  • Bardziej angażujące treści poboczne: Niektórzy gracze pragnęli większej różnorodności i głębi w zadaniach pobocznych, ponieważ wielu uważało, że są one powtarzalne i brakuje im znaczących powiązań z główną fabułą.
  • Ulepszone mechaniki skradania: Pojawiły się wezwania do powrotu do bardziej rozbudowanej rozgrywki skradankowej, która charakteryzowała wcześniejsze odsłony serii, ponieważ wielu uważało, że *Valhalla* nie dostarczyła tego aspektu w wystarczającym stopniu.
  • Lepsze śledzenie zadań: Gracze zauważyli, że system śledzenia zadań może być mylący i pragnęli bardziej intuicyjnego interfejsu do zarządzania zadaniami i celami.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, *Assassin's Creed Valhalla* jest chwalona za swój immersyjny świat i wciągającą walkę, ale spotyka się z krytyką za problemy techniczne, powtarzalną rozgrywkę oraz odejście od kluczowych elementów, których fani serii oczekują.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-07-05
09:57

RoyPremium Konsul

RoyPremium

Niech mnie dunder świśnie, no nie. Po prostu nie. Absolutnie nie! Jakim chorym pojebem trzeba być, by takie gry robić? Oczywiście, po pierwszych 5 godzinach myślałem sobie "jaki kozak tytuł, oceniam na 8,5". Po 25 godzinach "kurde faja, trochę to monotonne, raczej takie 7,5 będzie". Po 55 godzinach "no lipa jest, co tu się odstawia, 5.5 daję". I cisnąłem dalej, bo nie wierzyłem, że to takie może być, myślałem, że to do czegoś prowadzi. Po 125 godzinach zostałem złamany. Miesiąc temu odpaliłem tytuł ostatni raz i więcej do niego nie wrócę, nie ma mowy. Tu ciśnie się w koło to samo i to samo i to samo i to samo i bez końca jest to nijakie bez pomysłu i im dalej tym większa tragedia.

Przede wszystkim level designer - ktoś mu powiedział "rób mapę" i on zaczął robić mapę, i nikt nie powiedział mu, żeby skończył, więc ten natłukł całą Brytanię i na tym nie przestał, tłukł dalej. Odwalił ten tragiczny Asgard, który momentami wygląda jak z Rune 2. Valhalla to śmiech, idiotyczny pałac. Teren po za nią jest opustoszały wybitnie i sadystycznie wertykalny wręcz, że wchodzisz po pół godziny, a punktów szybkiej podróży praktycznie nie ma. Ale to oczywiście nie wszystkie mapki, bo jeszcze Jotunheim jest, który przynajmniej ma nieco odświeżający pomysł z patrzeniem pod właściwym kątem. Dalej jeszcze tę wyspę z Death Stranding dali, bo czemu nie, no ale nieco wizualnie się różni tylko, przeciwnicy i reszta tacy sami są.

5 rodzajów przeciwników to zresztą jeden z powodów, dla których gra tak męczy. Może i różne skiny mają, ale jak na tyle terenu to jedni i ci sami totalnie wtórni przeciwnicy. Mają fajne mechaniki z rozwalającymi się tarczami chociażby, ale też mocno cheatują jak ci włócznicy z blokami z pupy wyciągniętymi.

Oczywiście zostały mi ze 3 prowincje jeszcze do przejścia, więc nie wiem, jak to się kończy, ale fabuła nawet nie jest taka zła, ma spoko cutscenki. Powtarza się schemat, że tak trochę tam dupkę wylizujemy rządzącym i im pomagamy i przez to zyskujemy sojusznika, ale czasem nawet jest wybór i różne rozwiązania, co szanuję. Na tym polu akurat starano się wątki nawiązywania sojuszy zróżnicować. Dodatkowo niektóre postaci przewijają się przez kilka prowincji i tam gdzie doszedłem, no to z każdej prowincji sojusznik przybywał nam na pomoc i wspólnie walczyliśmy, więc pewnie ta historia może mieć ręce, nogi i jaja, gdyby można się było na niej skupić.

Ale 90% gry to są durne aktywności poboczne, których nie trzeba oczywiście robić, ale jak się tytuł sprawdza no to porządnie. Zresztą ja w ogóle nie robiłem wyzwań, nie robiłem tych zadań od dzieciaczków na walutkę premium, a i tak zwariowałem od zadań pobocznych. Jeszcze na początku dawało to nadzieję, że może przynajmniej zabawnie będzie, gdy starego trzeba było do mycia zagonić, też udział w naradzie dzieciaków nawet spoko, ale jest też dużo przeciętnych zadań, gdzie idziemy i zabijamy po prostu nieco poważniejszego przeciwnika. A takich większych questów pobocznych jak te trzy córki tego heretyckiego króla to więcej nie spotkałem, a i finał tego zadania był rozczarowujący. Prócz historii/anegdoty samej w sobie, jaką są te zadania to nie ma dobrych nagród w postaci sprzętu. Nie dość, że zawsze marnej jakości dostajemy wyposażenie, to wiele się od siebie różne tarcze i zbroje nie różnią. Jedynie dane typy oręża wprowadzają różne możliwości w walce. No ale ogólnie twórcy i tak mało dają surowców, sztucznie je blokują, potrzebne ci rzeczy możesz znaleźć tylko robiąc w kółko daną poboczną aktywność. Ulepszyć można jeden zestaw na maksa właściwie, jak myślę, ile bym musiał cisnąć, by kolejny set wymaksować, to mnie zbiera na niestrawności. No i fabularnie poboczne zadania kłócą się z główną linią fabularną. Mój typ ostatnie 5 godzin spędził w Asgardzie i Jotunheimie, a po wyjściu się dziwi, że jak to możliwe, że ten jego brat ma kontakt z bogami. Serio?

Tyle grindu w ogóle wstawili, że wstyd po prostu. Tryb rogue-lite nie dość, że jest idiotyczny, to jeszcze strasznie ograniczony, bo nie możemy wziąć dużo łupów, bo mamy małą łódź, więc najpierw trzeba zrobić kilka rajdów by ulepszyć łódź, a potem by ulepszyć ekipę. Choć najzabawniejsze, że rajdy najlepiej jest wykonywać w pojedynkę i po cichu. Trwa to dłużej, ale nasi pachołowie są automatycznie wręcz wybijani, jeśli ze zbyt niskim levelem wejdą do nieco silniejszego zamku i żadne nasze działania tego nie zmieniają, najlepiej im siedzieć na statku i czekać.

Starcia masowe i zdobywanie zamków/wiosek/klasztorów jest tak ustawione i oskryptowane, że szkoda w to grać. W Warbandzie o wiele lepsze były podboje. W Valhalli po prostu musisz przejść od punktu do punktu i nie liczy się, ilu przeciwników wybijesz, ważne byś dotarł do bossa czy też skarbu na końcu. Przeciwnicy spawnują się bez końca, za twoimi plecami, w pomieszczeniach, które oczyściłeś i często po prostu stoją i paczą. Niby podobnie w Cieniu wojny to wyglądało, ale tam więcej urozmaiceń było, no i nasi customowi mini-bossowie walczyli z customowymi mini-bossami przeciwnika, no i tam wszystko mogło się zdarzyć, nie było to ustawione. W Valhalli to mocno jest sztuczne i zabiera całą radość z mordowania.

Bo gra też jest very "modern" w swoim przekazie. Wszystkie praktycznie kobiety są płaskie, obdarte z seksapilu jak tylko to możliwe, by przypadkiem nie były atrakcyjne. Scen seksu nie ma. Nawet jak quest wyraźnie sugeruje dźwiękami, że takowa obok nas się właśnie rozgrywa. Nudyści chodzą zakryci. Nasza postać jest bezpłciowa praktycznie. Czuć, że kobietę wstawiono na ostatnią chwilę i jej obecność nie ma żadnego sensu, szczególnie fabularnego. Oczywiście wszystkie panie dotrzymują w walce pola facetom bez problemu. Nasz wiking to dobry wiking, więc często pomaga dzieciaczkom w ich zabawach. A później idzie plądrować klasztory, bo nie można po cichu chociażby ukraść skarbów, możliwość wyboru czy brutalnie, czy skrycie to zbyt wiele swobody dla gracza. Jeszcze może by wskaźnik prawilności dać jak w RDR2, który by decydował, kto się do nas przyłączy, a kto nie? To akurat przerosło twórców. Chociaż rajdy są grzeczne. Nie można gwałcić ani kobiet, ani mężczyzn, a to akurat byłby motyw LGBT, który idealnie by pasował do czasów. Nie można nawet zabijać bezbronnych.

Długo tu można tej grze cisnąć. Jeszcze na początku fajnie było, że bossowie i zwierzątka legendarne stanowiły pewne wyzwanie, ale po połowie gry to już jakiekolwiek wyzwanie znika i się na autopilocie gra. Podstawa tej gry jest przyzwoita i gdyby ograniczyć mapę i poboczne aktywności, a skupić się na trzonie fabularnym, zrobić tytuł na 30 godzin, to by było przyzwoicie. Ale ten sandbox co wyszedł to jest szczyt masochizmu, mmo dla pojedynczego gracza i jakieś abogeum powtarzalnej nijakości. Na początku to robi wrażenie i ruiny i odcięte łby i podboje i widoczki i muzyka i wszystko, ale za 100 razem, to czujesz, że zaraz wyjdziesz i jebniesz babę na pasach, żeby odrobinę normalności poczuć. To nie jest tak, że ktoś coś tu spartolił. To celowo zaprogramowano, by było nijakie i czasochłonne, by trafiło do jak najszerszego grona.

P.S. Właśnie sobie przypominam powieść Cornwella z podobnego okresu historycznego i tam już w pierwszym rozdziale druidka podczas porodu oddaje mocz pod drzwiami rodzącej i nim namaszcza też, jako jedna z wielu czynności. A w drugim ta sama postać w masce ze skóry "śniadego mężczyzny" z żywym nietoperzem przypiętym do włosów oraz dwoma wężami wijącymi się dookoła rąk paraduje nago odstraszając obcą delegację. I to jest jakiś przykład kreatywności, oddania realiów, a Valhalla jest tak obrzydliwie grzeczna, że aż wstyd.

Komentarz: RoyPremium
2025-08-23
23:56

PanDaneX Konsul

PanDaneX

Rok temu próbowałem w to zagrać po ograniu Odyssey (świetny tytuł) i sobie dałem spokój jakoś po 15 godzinach. Teraz po przejściu Mirage postanowiłem dać drugą szansę no ale cóż... odbiłem się drugi raz. Rozciągnięte wszystko do granic możliwości, podziwiam ludzi którzy to przeszli kilka razy.
Nie zrozumcie mnie źle bo gra nie jest zła, wręcz przeciwnie, klimat to sie tu wylewa litrami ale za dużo wszystkiego XD
Mapa przejebutna, znajdziek w hooj, wszystko kusi żeby podejść i zobaczyć. Jak olejesz to potem masz wyrzuty że olałeś a jak zaczniesz zaglądać pod każdy kamień to gra zaczyna się wydłużać do chorej ilości godzin. Kolega się poświęcił i stracił prawie 300 h życia XD

Komentarz: PanDaneX
2025-08-23
23:57

Admin Senator

Admin

Assassin's Creed: Valhalla - recenzje graczy

Komentarz: Admin
2025-10-13
22:08

PP603 Junior

Jednym słowem tragedia, nie da się grać może i historia wydaje się ciekawa.... zaznaczam może ale sterowanie to jest czysty dramat, nieintuicyjne i straszne

Komentarz: PP603
2025-10-14
15:14

PP603 Junior

Jedna wielka tragedia. Sterowanie jest dramatyczne i nieintuicyjne, przez co gra traci bardzo wiele. Zagrałem parę godzin i podziękowałem Wracam do Assasin's Creed III

Komentarz: PP603

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl