Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 września 2025, 14:45

autor: Adrian Werner

Twórca AC: Shadows wie, że Valhalla przesadziła z rozmiarem po DLC. „Stała się potworną grą”

Jeden z projektantów z Ubisoftu wreszcie przyznał, że Assassin's Creed: Valhalla były zwyczajnie zbyt dużą grą, zwłaszcza po dodaniu dodatków.

Źródło fot. Ubisoft
i

Dzisiaj wieczorem na rynku zadebiutuje Claws of Awaji, czyli pierwszy dodatek do Assassin's Creed: Shadows. Stojący na czele zespołu odpowiedzialnego za to DLC projektant Simon Arsenault udzielił ciekawego wywiadu serwisowi GamesRadar+.

  1. W nim deweloper przyznał, że twórcy przesadzili z rozmiarami Assassin's Creed: Valhalla.
  2. Jak tłumaczy, sama bazowa gra była ogromna, ale jeszcze dało się ją jakoś ogarnąć. Jednakże potem Valhalla otrzymała trzy wielkie DLC i masę aktualizacji, więc osoby, które dołączyły do zabawy późno mogły się czuć przytłoczone rozmiarami całej tej przygody. Jak stwierdził:

Jeśli grałeś w Valhallę w dniu premiery, gra była dobra, ale im dłużej czekałeś, tym więcej dodatków i darmowej zawartości się pojawiało. W pewnym momencie stała się potwornie wielką grą. Już wcześniej była monstrualna, ale pod koniec stała się jeszcze większą potworną grą.

  1. Simon Arsenault tłumaczy, że Claws of Awaji nie sprawi, że podobny problem czeka AC Shadows. DLC opracowane zostało przez odrębną ekipę w Ubisoft Bordeaux („podstawkę” stworzyło głównie Ubisoft Quebec). Zespół ten był relatywnie mały, więc od początku twórcy uważali, aby nie przesadzić ze skalą i dostarczyć mocno skoncentrowaną przygodę na około 10 godzin zabawy.

Trudno nie zgodzić się z Arsenaultem, że Valhalla była przytłaczająca, ale też wielu graczom się to podobało. Nie bez powodu do dzisiaj pozostaje najbardziej dochodową odsłoną serii. Pomiędzy tak wieloma dodatkami (był to pierwszy przypadek gry z tego cyklu, która dostała aż trzy DLC) i masą aktualizacji, w praktyce w tytuł można było grać całymi latami, powracając do niego co kilka miesięcy i spędzając za każdym razem kilkadziesiąt godzin bawiąc się nową zawartością.

Assassin's Creed: Shadows ukazało się 20 marca tego roku na PC, Xboksa Series X/S oraz PlayStation 5. Według Ubisoftu produkcja okazała się sporym sukcesem, zaliczając drugi najlepszy debiut w historii serii. Claws of Awaji będzie dostępne za darmo dla wszystkich, którzy kupili podstawkę w preorderze.

  1. Assassin’s Creed: Shadows na Steamie
  2. Warto było porzucić PS4 i Xboksa One. Recenzja techniczna Assassin’s Creed: Shadows
  3. Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
  4. Poradnik do gry Assassin’s Creed: Shadows

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej