
Czwartkowa aktualizacja do Baldur’s Gate 3 jest rewolucyjna przede wszystkim dla społeczności moderskiej. Po roku od premiery, Larian Studios wprowadziło do gry oficjalne wsparcie dla modów – od teraz kreatywni gracze mogą realizować nowe pomysły przy pomocy Toolkita. Dodatkowo udostępniono także Mod Manager służący do zarządzania projektami i pobierania nowych.
Choć zmiany dotyczą póki co jedynie komputerów osobistych, fani już teraz hucznie korzystają z dobrodziejstw inwentarza. W ciągu pierwszej doby od premiery patcha dobito do progu miliona pobrań.
Mody jako sposób na sukces
Swen Vincke podzielił się fortunnymi statystykami za pośrednictwem Twittera/X. Narzędzie radzi sobie całkiem dobrze, przy czym mowa tu o zainstalowaniu ponad miliona modów w ciągu zaledwie jednej doby.
Modowanie radzi sobie całkiem dobrze – mamy ponad milion zainstalowanych modów w ciągu mniej niż 24 godzin.
Kilka godzin po wiadomości Swena, pracujący nad narzędziem Scott Reismanis ogłosił przebicie liczby trzech milionów pobrań, których będzie tylko więcej – numery bowiem wciąż rosną. Są to szczególnie dobre wieści dla graczy, którzy zwracają uwagę na zalety toolkitów i chcieliby doczekać się podobnych inicjatyw w innych produkcjach.
Przysięgam, że mody są w 80 procentach powodem, dla którego Skyrim odniósł tak ogromny sukces. Modowanie dziesięciokrotnie wydłuża długość życia gry. Wystarczy, że devowie dodadzą nowe mechaniki dla moderów. Zrobcie to, a gracze będą błagać o robienie kolejnych DLC.
- Qix213
Modowanie to NAJLEPSZA rzecz, jaka może spotkać grę dla jednej osoby/co-opa. [Mody] zapewniają czystą regrywalność. Za każdym razem.
Wszystkie studia chciały stworzyć „kolejnego Skyrima”, ale żadne z nich nie zrozumiało, jak ważna dla długowieczności i popularności Skyrima była społeczność moderów.
Czy konsole także otrzymają narzędzie do modów?
Odpowiedź brzmi: jest to niewykluczone, ale czasochłonne. Vincke wypowiedział się na ten temat podczas PAX West, wyznając iż celem studia jest zapewnienie wieloplatformowego wsparcia dla modów. Zadanie to nie należy do najłatwiejszych, biorąc pod uwagę problematykę narzędzi do modowania na konsolach.
Zaczniemy od wersji na komputery osobiste. Wersja na konsole pojawi się nieco później, z racji że musi najpierw przejść przez mnóstwo procesów. To daje nam czas, by wyłapać ewentualne błędy i je naprawić.
Warto przy tym wspomnieć, że siódmy patch zawita na konsolach dopiero w październiku. Jest to jednocześnie ostatnia większa aktualizacja do Baldura.
Więcej na temat: cRPG Baldur's Gate 3
Night City z Cyberpunka jest jeszcze gorszym miejscem w 2079 roku. Małe detale z zakończenia dodatku wiele mówią
Jak zmieniło się Night City po upływie dwóch lat? Zakończenie Phantom Liberty może uczynić miasto jeszcze bardziej ponurym miejscem.
Night City z Cyberpunka jest jeszcze gorszym miejscem w 2079 roku. Małe detale z zakończenia dodatku wiele mówiąMini-gra w Cyberpunku 2077 to coś więcej niż ciekawostka. Dzięki niej zdobędziecie fanty niedostępne w inny sposób
Spędzacie dużo czasu przy grach arcade w Night City? Jeśli jesteście w nich naprawdę dobrzy, to czas spędzony na oldschoolowych tytułach może wam się opłacić.
Mini-gra w Cyberpunku 2077 to coś więcej niż ciekawostka. Dzięki niej zdobędziecie fanty niedostępne w inny sposóbGracz znalazł w Baldur's Gate 3 nietypowy sposób na pozbycie się kijanki. Co prawda psuje grę, ale zasadniczo działa
Kolejne rozwiązanie kijankowego problemu czy może po prostu bug? Specjaliści są podzieleni.
Gracz znalazł w Baldur's Gate 3 nietypowy sposób na pozbycie się kijanki. Co prawda psuje grę, ale zasadniczo działa