Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Hyde Park 27 stycznia 2005, 19:50

autor: Cenega Press Release

Wywiad z producentem Silent Huntera III

Silent Hunter III to może najbardziej oczekiwany symulator, mający się ukazać w tym roku. Prezentujemy wywiad z producentem gry, Florinem Boitorem, przeprowadzony przez wydawcę.
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Cenega: Czy wroga SI odróżnia takie stany jak zbyt wysokie wysunięcie peryskopu czy niepełne zanurzenie?

FB: Wynurzenie peryskopu za mocno może skończyć się źle, jeśli w pobliżu znajduje się niszczyciel, a widoczność jest dobra. Im mniej elementów statku pozostaje wynurzonych nad powierzchnię, tym mniejsza jest szansa na jego lokalizację – czy to poprzez obserwację, czy za pomocą radaru.

O warunkach pogodowych

Cenega: Czy w trakcie misji następować będą zmiany pogody?

FB: Warunki pogodowe zostały odtworzone tak realistycznie, jak to tylko możliwe: zmieniać się będzie kierunek wiatru, formacje chmur, stan powierzchni morza, opady deszczu i śniegu. A wszystko to w zależności od szerokości geograficznej i pory roku.

Cenega: Czy możemy się spodziewać burz z piorunami i grzmotami?

FB: Tak, ta opcja jest już zaimplementowana. Będą ogromne fale, odległe rozbłyski i grzmoty przetaczające się po morzu. Co więcej, załoga będzie się szybciej męczyć w trakcie złej pogody, oczywiście podczas żeglugi przy wynurzeniu.

O dokładności technicznej

Cenega: Czy uszkodzone cele będą poruszały się wolniej?

FB: Zachowanie celów będzie się zmieniać w zależności od rodzaju uszkodzenia.

  • Zniszczenie mostka – niemożność wykonywania manewrów unikowych.
  • Zniszczenie maszynowni – obniżenie szybkości maksymalnej.
  • Zniszczenie usterzenia – statek będzie płynął tylko na wprost.
  • Zniszczenie śruby napędowej – statek się zatrzyma.

Cenega: Czy uszkodzenia okrętów podwodnych też będą realistyczne?

FB: Modele okrętów w naszej symulacji są dość złożone. Bardzo dokładnie zasymulowano strukturę okrętu, nie tylko poszczególnych przegród, ale i sprzętu oraz załogi do nich przypisanej. Po trafieniu, nasz okręt zachowywać się będzie inaczej, w zależności od uszkodzeń. Przykładowo, jeśli uszkodzony zostanie ster głębokości, będziemy mieć kłopot z utrzymaniem zanurzenia. Oczywiście, zorganizowana zostanie drużyna naprawcza, ale nie każde uszkodzenie można naprawić – czasem potrzebne będzie wynurzenie w celu dokonania napraw.

Cenega: Jak będziemy korzystać z hydrofonów akustycznych? Czy możemy sami dokonywać nasłuchu i lokalizować statki i konwoje? A może będzie się dało je zidentyfikować?

FB: Gracz będzie mógł korzystać z hydrofonów i lokalizować odległe statki i konwoje. Wprawny gracz będzie mógł na podstawie sygnałów ocenić typ statku, wykrywanego przez hydrofon.