Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 6 sierpnia 2004, 09:55

autor: Techland Press Release

Model fizyczny zachowania się samochodu w Xpand Rally

Kolejna, bardzo obszerna garść wiadomości poświęcona najnowszej produkcji firmy Techland – Xpand Rally. Tym razem szczegółowo opisany został model fizyczny zachowania się samochodu, z jakim spotkamy się w tej grze.
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Opory powietrza

Na poruszające się z dużą prędkością obiekty działają znaczne siły oporu powietrza. Fizyka Xpand Rally uwzględnia te siły stosując je zarówno do samochodu jak i innych obiektów znajdujących się na trasie. Siły wynikające z oporu powietrza widać np. gdy pęd powietrza urywa maskę samochodu. Oczywiście aerodynamiczny kształt samochodów sprawia, że przy dużej prędkości są one również dociskane do drogi, co poprawia ich przyczepność.

Modele sterowania

W momencie zakończenia prac nad fizyką XpandRally okazało się, że stworzona fizyka jest bardzo realistyczna, a co za tym idzie sterowanie samochodem jest dosyć trudne, szczególnie przy użyciu klawiatury. Dlatego też, aby umożliwić zabawę graczom nie posiadającym kierownicy dodane zostały helpery, których celem jest ułatwienie grania na klawiaturze. Nie powodują one zmiany parametrów fizycznych samochodu, a raczej starają się symulować zachowanie gracza sterującego samochodem za pomocą kierownicy.

Dla graczy, którzy zamiast zmagania się z trasą i samochodem wolą pełne zabawy ściganie się z wielkimi prędkościami został stworzony tryb fizyki arcade, który tylko nieznacznie zmienia parametry fizyki, mocno jednak upraszczając sterowanie.