Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Rozdział 10 - Rozstaje | Dreamfall The Longest Journey poradnik Dreamfall: The Longest Journey

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

Ścieżka, którą do tej pory podążałem bez zastanowienia, może prowadzić w mrok, a nie do światła...

Osada rebeliantów na bagnach... Tam właśnie ląduje Zoe, po spotkaniu z Białą. Jest równie zaskoczona jak Ty, przecież spodziewała się znaleźć całkiem gdzie indziej... Dziewczyna idzie drewnianym mostkiem w stronę zatopionego okrętu. Po drodze widzi lecącą w niebo racę. Przechodzi przez statek i dociera do domków. Zbiega po schodkach i długą kładką wędruje dalej. Trafia na pomost, przy którym przycumowana jest łódź. Tam wchodzi na kolejną kładkę i maszeruje przed siebie. Dotarłszy do podestu, widzi April idącą w oddali podobnym mostem.

Kruczowłosa rozmawia z kapitanem statku o pogromie, jakiego doznali w Markurii. Uważa, że tym bardziej powinni wrócić, by zadać wrogowi ostateczny cios. Mężczyzna nie jest zachwycony tym pomysłem, ale jeśli dziewczyna się uprze, zawiezie ją tam, gdzie będzie chciała. Na razie musi zakończyć rozładunek zapasów. April obiecuje pomóc, chce tylko jeszcze pogadać z paroma osobami.

Dziewczyna kieruje się w lewo za dom i wspina po drabinie. Stąd skręca znów lewo i wędruje w dół, drogą wokół drzewa. Dociera do kolejnego wiszącego mostu, a przeszedłszy przezeń, znów za domkiem skręca w lewo i zmierza w dół po schodach wzdłuż drzewa aż ujrzawszy dwie rozmawiające osoby, podchodzi do nich (zejściem po prawej, prosto i schodkami po lewej). Kobieta to Kara - zasiada na czele tutejszej rady. April rozmawia z nią o aresztowaniu Benrime, planuje bowiem ją odbić. Jednak tamta nie zgadza się, co więcej, sugeruje, że Kruczowłosa nie znajdzie chętnych do tej samobójczej wyprawy i podziękowawszy za dostarczenie zapasów, oddala się.

1 - Rozdział 10 - Rozstaje | Dreamfall The Longest Journey - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
April idzie przed siebie pod górkę, potem skręca w lewo w dół, a następnie w prawo do przystani - Rozdział 10 - Rozstaje | Dreamfall The Longest Journey - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

April idzie przed siebie pod górkę, potem skręca w lewo w dół, a następnie w prawo do przystani. Tam spotyka Na'ane. Zdziwiona i ucieszona jej widokiem wypytuje, jak udało się jej zbiec z Markurii. Czarodziejka opowiada jakąś bajeczkę, a gdy zmartwiona dziewczyna wspomina o Benrime, sugeruje, że jeszcze można jej pomóc, bowiem jest ktoś, kto przybył z wieściami o niej i czeka przy zachodnim pomoście. Nie namyślając się wiele, April biegnie na spotkanie. Kieruje się w lewo przed dom, a stamtąd prosto długim mostem. Po drodze widzi tę samą co Zoe wystrzeloną w górę racę. Dziewczyna przecina spory plac między domami i dalej wędruje przed siebie. Już jest na miejscu. Czeka...

Apostoł Alvane stoi w pobliżu jednego z domków. Teraz musisz doprowadzić go na spotkanie z Na'ane, czyli powtórzyć część trasy April (do spotkania Kary, a potem na zachodni pomost). Należy iść prosto, za domem w prawo, w stronę przystani, po czym zejść po schodkach znajdujących się po lewej stronie kolejnego domku. Skręcić w prawo, przejść kawałek wzdłuż domu, a przed nim po małych schodkach w dół. Następnie przez niewielki plac udać się prosto do góry i w lewo w dół. Gdy Kian skręci w prawo, zobaczy lecącą w niebo racę. Idzie jeszcze kawałek przed siebie w stronę domku, przy którym czeka czarodziejka.

Kobieta wskazuje mu gdzie jest "Skorpion". Alvane ostrzega ją, że jeśli spotkają się raz jeszcze - zginie z jego ręki. Na'ane odchodzi, mówiąc, że i tak jest już martwa...

Teraz mężczyzna kieruje się w prawo (za dom) i wchodzi na most, którym idzie prosto aż do sporego placu, przecina go i wchodząc do góry po pomoście, widzi już sylwetkę April. Drugie spotkanie tych dwojga jest pełne emocji, wyznań mężczyzny na temat przemiany, jaka w nim zaszła i zrozumienia dla sytuacji ludu walczącego z najeźdźcą. Kian głęboko wierzy, ze przywiodło ich ku sobie przeznaczenie... Kruczowłosa jest zdecydowanie bardziej nieufna, jednak jego słowa robią na niej wrażenie. Alvane chce powiadomić Szóstkę o tym, co naprawdę dzieje się w podbitych krainach. Niestety... Niespodziewanie na niebie pojawiają się statki powietrzne. To kapitan Vamon i jego żołnierze przybyli śladem Apostoła.

2 - Rozdział 10 - Rozstaje | Dreamfall The Longest Journey - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Azadi spuszczają się po linach i w trakcie gwałtownej wymiany zdań między dwoma nienawidzącymi się mężczyznami Kian staje w obliczu wyboru - Rozdział 10 - Rozstaje | Dreamfall The Longest Journey - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Azadi spuszczają się po linach i w trakcie gwałtownej wymiany zdań między dwoma nienawidzącymi się mężczyznami Kian staje w obliczu wyboru. Jeśli nie chce zostać aresztowany, ma udowodnić swoją wierność Bogini, wykonując misję, z którą wyruszył z Sadiru, czyli zabijając "Skorpiona"... to znaczy - April.

Cokolwiek nie zrobisz w jego imieniu (cztery opcje), sytuacja i tak zakończy się tak samo - Kruczowłosa wpadnie do wody ugodzona mieczem żołnierza, na rozkaz Vamona, rzecz jasna. Apostoł poprzysięga mu zemstę, po czym zostaje zabrany przez Azadi, którym kapitan każe spalić wioskę i nie brać jeńców. Świadkiem całego zajścia jest Zoe, obserwująca je z drugiego pomostu, do momentu, gdy nie porwie jej silne ramię Chawana.

W jednej z chat ciemnoskóry mężczyzna próbuje powstrzymać Brynna od rzucenia się w wir walki, by pomścić April. Jest z nimi Zoe, którą natychmiast trzeba odesłać do jej wymiaru. Dziewczyna nie umie jednak zasnąć na zawołanie. Chłopak podaje mężczyźnie woreczek z szafki, a ten wsypuje magiczne zioła do ognia. Zoe oddycha głęboko i po chwili znika. Cały czas słychać odgłosy walki, a wreszcie walenie w drzwi. Brynn wbrew poleceniu Chawana porywa się na żołnierzy.