Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 7 "Chase of the Wolves" | Commandos Za linią wroga poradnik Commandos: Za linią wroga

Misja 7 "Chase of the Wolves"

Data: 7 luty 1942 r - Misja 7 Chase of the Wolves | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Data: 7 luty 1942 r.

Miejsce: Arendal, Norwegia.

Komandosi: Zielony Beret, Nurek, Saper, Kierowca, Szpieg.

Zadanie: wysadzić w powietrze dwie lodzie podwodne.

Legenda - Misja 7 Chase of the Wolves | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Legenda

1,2,3,4,5 - miejsca gdzie zaczynają grę poszczególni komandosi.

S - spadochron z materiałami wybuchowymi (bombami), M - mundur na sznurze, Sm - samochód pancerny, B - beczki, Ł - łódka

W - wartownie, D - działa, U - U-boty (łodzie podwodne)

Jak widać cały oddział trochę rozrzuciło po zrzucie. Przełącz się najpierw na Szpiega (6) i podczołgaj się nim (uważając aby nie widział Cię patrol (P1) ) za budkę wartowniczą przy wejściu do bazy z niemieckimi U-botami (łodziami podwodnymi). Poczekaj aż patrol (P2) ruszy w dół ekranu a Niemiec (1) odwróci się plecami i zacznie iść w stronę budynku pobliskiej wartowni W a wtedy szybciutko postaw Szpiega na nogi i biegnij sprintem zaaplikować truciznę (1) . Natychmiast kiedy ten ostatni padnie martwy na ziemię porwij z pobliskiego sznura niemiecki mundur M , gazem podnieś ciało Szkopa i przenieś je za sznur, w miejsce oznaczone na obrazku X - tam porzuć zwłoki. Zapamiętaj - tu będziesz zostawiał trupy wszystkich Niemców jakich zabijesz na terenie bazy niemieckich łodzi podwodnych. Na razie jednak, przebrany w zdobyty mundur, wróć do Sapera i Kierowcy i biegnij dalej na północ w stronę leżącego spadochronu (S na mojej mapie). Odwróć Szpiegiem (6) uwagę krążącego tam niemieckiego patrolu a Saperem (4) podbiegnij i zabierz z zasobnika leżącego nieopodal spadochronu cztery bomby. Wróć Saperem w miejsce, w którym zaczynał grę, poczekaj aż znikną ze śniegu jego ślady i wtedy wróć także Szpiegiem. Biegnij Szpiegiem (6) z powrotem do bazy U-botów i zacznij wykańczać pozostałych Niemców tu się znajdujących ((1) już wykończyłeś zabierając mundur M ). Nie jest to łatwe zadanie ale jeden Szpieg może sam zlikwidować prawie wszystkich obecnych tu Niemców (oprócz patrolu (P2) i żołnierzy siedzących za działami (D) (drugiego nie widać na screenie). Potrzebna jest odrobina szczęścia, opanowanie skrótów klawiszowych i dobry "timing". Przede wszystkim "zdejmuj" Frycków kiedy patrol (P2) kieruje się w dół ekranu/jest na dole ekranu. Zacznij od (2) - ustaw się za nim, poczekaj aż (4) zacznie iść w kierunku muru, (6) w dół ekranu a (3) zacznie odwracać głowę w swoje lewo (odpowiedni "timing"). Wtedy piorunem wstrzyknij (2) truciznę, jeszcze szybciej podnieś ciało (opanowanie skrótów klawiszowych) i od razu zacznij je taszczyć za sznur na którym wcześniej wisiał mundur M , w miejsce oznaczone X . Podobnie powinieneś zlikwidować (3) . (4) załatw w momencie kiedy jest najbliżej muru otaczającego bazę, odwraca się i idzie w dół a (5) jednocześnie również idzie na dół. (5) załatw gdy ... (6) nie patrzy :-). (6) zdejmij tak aby nie zauważył tego Frycek siedzący za działem (D) i kiedy patrol (P2) mija was i idzie na dół ekranu. Wszystkie ciała musisz przenosić i chować (jak wspominałem) w miejscu X za sznurem z wiszącym praniem. [obrazek poniżej]

Przejdźmy teraz do Zielonego Bereta (1) i Nurka (3) , którzy wylądowali w innym miejscu i - Misja 7 Chase of the Wolves | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Przejdźmy teraz do Zielonego Bereta (1) i Nurka (3) , którzy wylądowali w innym miejscu i ... w nieciekawej sytuacji z niewielkim polem manewru. Fryca (1) Zielony Beret (1) może załatwić kiedy patrol (P1) i Niemiaszek (2) idą w lewo a sam (1) - w dół. Zwłoki podnieś i szybko ukryj za skałką za którą cały czas stoi Nurek (3) . (2) załatw podobnie (gdy patrol idzie w lewo czy w dół a sama (2) w lewo) - zwłoki przenieś za "swoją" skałę. Ślady butów Bereta patrol (P1) pewnie zauważy - kiedy znajdą Was za skałkami zwyczajnie wystrzelaj ich z pistoletów Bereta i Nurka (strzelanina nie zaalarmuje pozostałych Fryców). (3) i (4) zlikwiduj wystawiając im na wabia brzęczyk (kiedy idą w dół ekranu). (5) zwyczajnie zarżnij majchrem od tyłu. Potem, kiedy następny patrol (P2) idzie w dół ekranu zabij cicho i szybko nożem (6) w momencie kiedy robi on przystanek na swojej trasie (dokładnie w miejscu w którym znajduje się na obrazku). Ciało może tu leżeć. Patrol (P2) zlikwidujesz wykorzystując beczki B (przy okazji rozwalając wartownie) - przenieś jedną z nich Zielonym Beretem i ustaw koło drzwi niedalekiej wartowni W , tuż przy trasie przemarszu Niemców z patrolu - miejsce dla beczki wskazuje X . Cofnij się a kiedy Fryce będą przechodzić koło Twojej pułapki strzel w bekę z pistoletu. Wystrzelaj ewentualnie też tych Niemców z wartowni, którzy mogli wyjść cało z walącego się budynku. Pewnie zrobi się raban i z dołu mapy przyleci kolejnych dwóch Szkopów i jeden z mola na południu. Ukryj się Beretem w śniegu, poczekaj aż Frycki się uspokoją i kiedy będą wracać na swoje stare pozycje wykop się i zabij nożem tego, który wraca na molo. Dwóch nierozłącznych Adolfików możesz bez obawy zastrzelić, nikt nie przybiegnie im na pomoc. [obrazek poniżej]

Teraz ruszaj Nurkiem (3) w dół planszy zabijając po drodze nożem Fryca (1) - zaskocz go z boku kiedy odwraca głowę w przeciwną stronę - Misja 7 Chase of the Wolves | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Teraz ruszaj Nurkiem (3) w dół planszy zabijając po drodze nożem Fryca (1) - zaskocz go z boku kiedy odwraca głowę w przeciwną stronę. Zajmij Nurkiem miejsce w łódce którą wykorzystasz w dalszej części zadania a potem uciekniesz nią z planszy po wykonaniu misji. Zielonego Bereta (1) w tym samym czasie poślij po ostatnią beczkę, która została niedaleko zniszczonej wartowni w miejscu B . Przenieś ją Beretem aż do miejsca oznaczonego na obrazku niebieskim kółeczkiem - podłóż ją tam kiedy patrol (P1) będzie szedł na południe w kierunku latarni a potem szybko schowaj się Zielonym Beretem (1) za pobliskim murkiem i zakop w śniegu. Patrol (P1) wracając zauważy ślady Bereta i pobiegnie za murek, jednak nie widząc nikogo podejrzanego po chwili zacznie wracać na trasę patrolu. Wtedy wykop się ze śniegu swoim komandosem, idź za niemieckim patrolem i kiedy Szwaby będą mijać beczkę strzel w nią z pistoletu zabijając wszystkich Fryców. Potem biegnij do łódki Nurka Ł . Płyńcie morzem tak jak wskazują zielone strzałki nie wpływając przypadkiem w pole ostrzału działa (D2) i zatrzymując się na razie za drugim U-botem. Przełącz się na Szpiega (6) i odwróć nim uwagę niemieckiego patrolu (P2) , który się ostał w bazie U-botów. Zagadaj ich gdzieś w pobliżu działa (D2) tak aby byli odwróceni twarzami w kierunku latarni. Wtedy możesz wejść do bazy Saperem (4) i Kierowcą (5) , przejść koło wartowni W i podkraść się do działa (D1) . Tam zatrzymaj Sapera a Kierowcę poślij wzdłuż brzegu do stojącego na nim samochodu pancernego Sm . Wejdź do maszyny i poczekaj aż Saper (4) podłoży pierwszą bombkę koło działa (D1) . Kiedy to zrobi ostrożnie wyślij go do miejsca oznaczonego X1 ale nie za szybko aby działo (D1) nie otworzyło do niego ognia zanim bombka nie wybuchnie. Kiedy nastąpi eksplozja i zacznie wyć alarm szybko przełącz się na Kierowcę (5) siedzącego w samochodzie i zacznij strzelać do Fryców z patrolu (P2) zagadywanych do tej pory przez Szpiega (uważaj aby nie zastrzelić tego ostatniego !). Zaraz po wybiciu tych Szkopów zacznij strzelać do Niemiaszków wybiegających z wartowni W - trochę ich będzie, wystrzelaj wszystkich. Prawdopodobnie drugie działo (D2) weźmie samochód Kierowcy na celownik ale dopóki ten w nim siedzi i nie próbuje przemieścić pojazdu głupi Adolf nie będzie strzelał. Działo (D2) możesz prawdopodobnie rozwalić ostrzeliwując je dłuższą chwilę z samochodu albo ostrożnie podejść do niego Saperem (kiedy wystrzelasz "zawartość" wartowni !) nie wchodząc w pole widzenia armaty i podłożyć pod nie bombkę. Kiedy wszyscy Niemcy nie żyją a armaty zostały zniszczone możesz wreszcie podpłynąć łódką z Nurkiem i Zielonym Beretem pomiędzy U-botami do miejsca X1 . Tam "zapakuj" do łódeczki pozostałych komandosów czyli Szpiega, Kierowcę i Sapera i płyń tym razem do X2 . Wyskocz z łódki Saperem (4) , wejdź po drabinie na pomost pomiędzy łodziami podwodnymi i biegnij podłożyć pierwszą z dwóch bombek, które powinny zostać jeszcze Saperowi na rufę jednego z okrętów (rufa jest po lewej stronie ekranu :-). To samo uczyń z ostatnim ładunkiem. Szybko wróć na łódkę i całą ekipą wiosłujcie do boi w prawym dolnym rogu ekranu (K na mojej mapce). U-boty oczywiście wylecą w powietrze a kiedy dopłyniesz do boi misja zakończy się sukcesem. [obrazek poniżej] Dodatkowa porada do tej misji - pamiętaj, że Zielonego Bereta możesz zakopywać w śniegu na trasach przemarszu pojedynczych niemieckich szwejków albo chować się w śniegu przed ewentualnym pościgiem Fryców.

1 - Misja 7 Chase of the Wolves | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry