Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 13 "David and Goliath" | Commandos Za linią wroga poradnik Commandos: Za linią wroga

Misja 13 "David and Goliath"

Data: 15 maj 1944 r - Misja 13 David and Goliath | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Data: 15 maj 1944 r.

Miejsce: Port of Le Havre.

Komandosi: Zielony Beret, Snajper, Nurek, Saper, Kierowca.

Zadanie: wysadzić w powietrze niemiecki pancernik kotwiczący w porcie.

Legenda - Misja 13 David and Goliath | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Legenda

S - start, K - koniec

D - działo, B1, B2 - budki, W1, W2 - wrota, Z - zbiorniki z paliwem, L - mini łódź podwodna, S - samochód ciężarowy

G - garaż z czołgiem, W - wartownia, P - pancernik

Wszyscy komandosi dostępni w tej misji zaczynają w jednym miejscu (K na obrazku, S na mojej mapie). Wybierz najpierw Zielonego Bereta i (korzystając z jego umiejętności wspinaczkowych) wejdź nim na betonowe molo (zielona strzałka z cyfrą 1 ). Ukrywając się za skrzyniami które na nim stoją załatw po kolei majchrem Fryców (1, 2, 3 i 4) . Ukryj się Beretem gdzieś tutaj za skrzynią i przełącz się na Nurka. Wejdź do wody, załóż butlę tlenową i płyń do miejsca X1 - tam zaczekaj na niemiecki kuter K . Kiedy przypłynie, Niemiec (5) na molo po lewej wejdzie do pobliskiej budki B1 aby otworzyć wrota W1 by kuter mógł wpłynąć do portu. Skorzystaj z okazji i wpłyń Nurkiem do portu za kutrem. Wyjdź z wody w miejscu X2 , padnij na glebę, podczołgaj się za "oddżwiernego" i wpakuj mu harpun w plecy. Potem sam wejdź do budki i otwórz już na stałe wrota. Zwróć uwagę na działo D stojące w pobliżu - może z niego korzystać Kierowca jeśli zajdzie taka potrzeba. Znowu wejdź do wody i popłyń do X3 . Ostrożnie wynurz się, padnij i przeczołgaj w miejsce X4 . Tam zaczekaj na Frycka (6) - kiedy będzie przechodził w pobliżu szybko wyczołgaj się i poczęstuj Szkopa harpunem. Jego ciało musi upaść na ziemię zasłonięte skrzyniami przed wzrokiem (7) (pamiętaj, że Nurek nie może przenosić ciał). Następnie przeczołgaj się do X5 (za narożnik garażu G ) i zaczaj się tam na Adolfa (7) - kiedy będzie Cię mijał zademonstruj mu działanie harpuna. Wróć z powrotem do wody i płyń aż na miejsce startu (gdzie są pozostali komandosi prócz Bereta). Tam "zwoduj" ponton i zapakuj do niego całą ekipę. Wracaj (unikając wzroku Frycka (8) ) do X3 - tam wysadź pasażerów a sam powiosłuj jeszcze kawałek na dół i zabierz Zielonego Bereta. Jego również wysadź w X3 . Następnie przełącz się właśnie na Bereta i zasuwaj do Adolfa (8) stojącego nad wodą. Kiedy (9 i 10) nie patrzą załatw rzeczonego (8) majchrem a ciało przenieś kawałek za pobliską przeszkodę. Uważaj bo (8) co jakiś czas odwraca się i idzie w kierunku tej właśnie przeszkody ! Teraz (uważając na patrol (P1) ) Kierowca może wsiąść do pobliskiej ciężarówki S i zaparkować ją przed garażem G (w środku którego znajduje się niemiecki czołg wyjeżdżający na zewnątrz kiedy tylko podniesie się alarm !) w miejscu oznaczonym X tak aby zablokować wyjazd. Potem Nurek może podrzucić Kierowcę pontonem do działa D (każ Kierowcy zasiąść za owym działem) a sam płynąć (już pod wodą) do X6 . Tam powinien się wynurzyć (kiedy (9) idzie w dół ekranu), od razu paść na ziemię i przeczołgać się z lewej strony Frycka (9) . Podczołgaj się do Szkopa bliżej, zabij go harpunem i natychmiast schowaj za pobliską skrzynię. Poczekaj tam aż Niemiaszek (10) zobaczy zwłoki kolegi i przybiegnie zbadać sprawę - wtedy poczęstuj go harpunem. Wracaj do kolegów. Teraz wybierz Snajpera i przeczołgaj się nim w miejsce oznaczone Sn . Zaczaj się tam z karabinem wyborowym na niemiecki patrol (P1) - zacznij strzelać gdy Szkopy dojdą do skrajnie dolnego punktu swojej trasy, zawrócą i ruszą w górę ekranu. Powinno Ci się udać ich wszystkich "zdjąć" bez wszczynania ogólnego alarmu. Na miejsce powinien jednak przybiec Niemiaszek (11) - dla niego masz ostatnią (czwartą) kulę. Zwłoki Fryców mogą tam leżeć, ewentualnie przenieś je w inne miejsce(a) Zielonym Beretem (np. koło ciężarówki). [obrazek poniżej]

Teraz przedostań się ekipą (oprócz Kierowcy i Snajpera) w miejsce oznaczone X (za barakami) - Misja 13 David and Goliath | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry

Teraz przedostań się ekipą (oprócz Kierowcy i Snajpera) w miejsce oznaczone X (za barakami). Stamtąd przeczołgaj się Saperem w miejsce X1 , poczekaj chwilę aż patrolujący Fryc (1) ruszy w górę ekranu a wtedy szybko podłóż sidła Sapera w miejsce X1 i znowu się ukryj. Kiedy biedny Szkopek wpadnie w pułapkę zabierz ją a potem podłóż zdalnie odpalaną bombę gdzieś koło zbiorników z paliwem Z (koło X1 ). W tym samym czasie Zielony Beret może majchrem załatwić Niemiaszków (2 i 3) , podczołgując się za nich i atakując kiedy Adolf (7) odwraca głowę w lewo (po uderzeniu natychmiast padnij na glebę). Potem przemieść się Beretem do X2 , zostaw tam wabik i poczołgaj do Sapera ukrytego w pobliżu zbiorników Z (w X1 ). Włącz wabik i zlikwiduj Szwaba (4) , ciało najlepiej przenieść i ukryć koło zbiorników. Niemiaszka (5) zabij majchrem podchodząc do niego z prawej strony gdy (6) idzie w dół (ciało szybko wynieś). Dwóch następnych Szwabków (6 i 7) zabij atakując ich Zielonym Beretem z góry ekranu - (6) gdy będzie schodził na dół. Otwórz wrota W2 wajchą znajdującą się w budce B2 . Pozostał ostatni Adolfik (8) stojący na pomoście przy mini łodzi podwodnej Ł - zejdź Nurkiem po drabince za nim i poczęstuj go nożem. Potem wejdź Nurkiem (tylko on może) na pokład mini łodzi podwodnej Ł i płyń nią w stronę otwartych wrót W2 . Tam ustaw się w pozycji (X na obrazku) do odpalenia torpedy w pancernik P (w jego dziób czyli w to co widać za wrotami W2 :-). Reszta komandosów (oprócz Kierowcy, który siedzi przy dziale D na południu) powinna w tym czasie ukryć się gdzieś przy zejściu do wody na południe od garażu G . Odpal torpedę z łodzi podwodnej, popatrz sobie na eksplozję (oczywiście podniesie się raban) i zacznij płynąć na południe. W międzyczasie przełącz się najpierw na Sapera, który zostawił bombkę przy zbiornikach Z i teraz właśnie ją zdetonuj. Chwilę później wybierz Kierowcę i ostrzelaj z działa niemiecki kuter, który pojawi się przy dolnej krawędzi mapy. Podpłyń łodzią podwodną do swoich ludzi na południu, wysiądź z niej, "zwoduj" ponton Nurka i załaduj do niego ludzi (w łodzi podwodnej niestety nie da się uciec). Płyń w stronę boi w lewym dolnym rogu ekranu po drodze zabierając jeszcze Kierowcę - zadanie wykonane. [obrazek poniżej]

1 - Misja 13 David and Goliath | Commandos Za linią wroga - Commandos: Za linią wroga - poradnik do gry