Phasmophobia - poradnik do gry

Phasmophobia - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Phasmophobia: Poziomy trudności - lista, różnice Phasmophobia poradnik, porady

Z tego rozdziału poradnika dowiesz się jakie poziomy trudności dostępne są w grze Phasmophobia, czym się różnią, a także czy poziom trudności można zmienić w trakcie rozgrywki.

W grze Phasmophobia Gracze mogą wcielić się w rolę łowców duchów i będą mieli okazję odwiedzić wiele ciekawych lokacji - rodzinne domy w miastach, domy na farmie, a nawet szkołę. Deweloperzy podzielili dostępne w grze mapy na trzy poziomy trudności: Amateur, Intermediate i Professional, które dość znacznie różnią się między sobą.

Każdy początkujący łowca duchów zaczyna swoją przygodę na małych mapach o niskim poziomie trudności (Amateur) - Phasmophobia: Poziomy trudności - lista, różnice - Phasmophobia - poradnik do gry

Amatorski poziom trudności (Amateur)

Każdy początkujący łowca duchów zaczyna swoją przygodę na małych mapach o niskim poziomie trudności (Amateur). To doskonała okazja, by nauczyć się podstaw rozgrywki i zapoznać się z głównymi mechanikami gry: korzystaniem z przedmiotów, zdobywaniem dowodów, a także obrony przed duchami. Na niskim poziomie trudności Gracze mogą skorzystać z fazy przygotowawczej, która trwa aż 5 minut i w tym czasie mogą eksplorować budynek i szukać potrzebnych dowodów bez obawy o to, że zostaną natychmiast zaatakowani przez duchy.

  1. Faza przygotowawcza trwa 5 minut;
  2. Można grać samotnie i z powodzeniem ukończyć misje;
  3. Zwrot 50% kosztów przedmiotów po śmierci (ubezpieczenie);
  4. Brak dodatkowych punktów doświadczenia i pieniędzy za ukończenie misji.

Średniozaawansowany poziom trudności (Intermediate)

Dostęp do średniego poziomu trudności (Intermediate) można odblokować po zdobyciu 10 poziomu doświadczenia. Gracze wciąż mogą korzystać z fazy przygotowawczej jednak jej czas został zmniejszony do zaledwie 2 minut.

  1. Faza przygotowawcza trwa 2 minuty;
  2. Można grać solo jednak rozgrywka jest nieco trudniejsza;
  3. Poziom zdrowia psychicznego (Sanity Level) postaci obniża się o 50% szybciej w porównaniu do najniższego poziomu trudności;
  4. Zwrot 25% kosztów przedmiotów po śmierci (ubezpieczenie);
  5. Podwójna nagroda pieniężna za pozytywne ukończenie misji;
  6. Podwójne punkty doświadczenia za pozytywne ukończenie misji.

Profesjonalny poziom trudności (Professional)

Dostęp do profesjonalnego poziomu trudności (Professional) można odblokować po zdobyciu 15 poziomu doświadczenia. Ze względu na to, że profesjonaliści na pewno wiedzą co robią, nie występuje tu faza przygotowawcza więc musisz mieć się na baczności od chwili w której przekroczysz próg budynku.

  1. Brak fazy przygotowawczej;
  2. Zdecydowanie należy grać w grupie;
  3. Duchy mogą atakować już chwilę po tym, jak Gracze wejdą do budynku;
  4. Poziom zdrowia psychicznego (Sanity Level) postaci spada w znacznie szybszym tempie (100% w porównaniu do najniższego poziomu trudności);
  5. Po śmierci Gracze tracą cały sprzęt, który zabrali ze sobą na misje - brak jakiegokolwiek ubezpieczenia (Insurance) więc nie ma częściowego zwrotu kosztów;
  6. Potrójna nagroda pieniężna za pozytywne ukończenie misji;
  7. Potrójne punkty doświadczenia za pozytywne ukończenie misji.

Ze względu na brak fazy przygotowawczej przed wejściem do budynku warto rozmieścić potrzebny sprzęt tuż przed drzwiami, by nie tracić czasu na bieganie do ciężarówki.

Czy można zmienić poziom trudności?

W grze Phasmophobia te same mapy mogą mieć różny poziom trudności jeśli oczywiście Twoja postać zdobyła odpowiedni poziom doświadczenia, ale nie można zmieniać poziomu trudności samodzielnie. Zadania na które możesz się zdecydować zmieniają się dynamicznie więc może zdarzyć się, że jedna mapa będzie miała raz łatwy poziom trudności, a po kolejnym stworzeniu serwera średni lub profesjonalny poziom trudności.

Ilość dostępnych map na danym serwerze również może różnić się od siebie i jest to całkowicie losowe - niekiedy będą to zaledwie 3 mapy, a innym razem 4 lub nawet 5 - Phasmophobia: Poziomy trudności - lista, różnice - Phasmophobia - poradnik do gry

Ilość dostępnych map na danym serwerze również może różnić się od siebie i jest to całkowicie losowe - niekiedy będą to zaledwie 3 mapy, a innym razem 4 lub nawet 5. Możliwe, że w późniejszym czasie zostanie to zmienione i nie będzie tak mylące.

Jeśli zależy Ci na przejściu określonej mapy na odpowiednim poziomie trudności po prostu sprawdź różne serwery publiczne lub twórz kilkukrotnie własne lobby gry dopóki nie trafisz na odpowiednią kombinację.