God Of War - poradnik do gry

God Of War - poradnik do gry

God Of War - poradnik do gry

Bóg Wojny powraca w 2018 roku na PS4! Poradnik do nowego God of War (2018) to kompletny i całościowy zbiór porad, który umożliwi przejście gry na 100%. Nasza solucja zawiera wszystkie misje główne i zadania poboczne, sekrety i znajdźki oraz opis pojedynków z bossami.

Powrót Boga Wojny. W tym poradniku znajdziesz całość potrzebnych informacji, by ukończyć grę God of War na 100%. To bardzo duża gra, pełna sekretów, opcjonalnych wyzwań i znajdziek - z naszym poradnikiem, uda ci się wszystko skompletować. Stworzyliśmy bogato ilustrowaną solucję, która poprowadzi cię przez wszystkie zadania wątku głównego. Dodatkowo, przeczytasz jak dotrzeć do ukrytych światów, jak pokonać 9 ukrytych bossów w grze i nauczysz się podstaw gry.

Spoilery

Pamiętaj, że poradnik zawiera spojlery. Staraliśmy się stworzyć najlepszy poradnik do God of War na świecie, więc pewne mniejsze lub większe spojlery są nie do uniknięcia. Mamy nadzieję, że odnajdywanie wszystkich sekretów sprawi Wam tyle samo radości, co nam praca przy poradniku God of War.

Porady God of War

Ten dział opisuje sterowanie, przedstawia mechanikę rozwoju Kratosa i Atreusa, omawia Sklep Krasnoludów - przeczytasz tutaj również porady ogólne, które pomogą ci w początkach przygody z grą God of War.

  1. Porady ogólne
  2. Sterowanie
  3. Rozwój Atreusa i Kratosa
  4. Sklep Krasnoludów
  5. Trofea w God of War

FAQ

Ten dział poświęcony jest odpowiedziom na wiele pytań związanych z grą God of War. Dowiesz się tutaj m.in. jak zdobyć najlepsze wyposażenie w grze, kiedy zyskasz dostęp do nowej broni, jak dotrzeć do części sekretów w grze, jak ukończyć grę God of War na 100%, jak zdobywać dużą ilość srebra i doświadczenia - i wiele, wiele innych rozdziałów:

  1. Które umiejętności są najlepsze w grze?
  2. Gdzie zdobyć najlepsze wyposażenie?
  3. Czy można grać po ukończeniu trybu fabularnego?
  4. Jak ukończyć grę w 100%?
  5. Jak zmienić sterowanie na klasyczne?
  6. Jak odblokować wszystkie światy?
  7. Jak trwale zwiększyć zdrowie i poziom szału?
  8. Które wyposażenie warto tworzyć u kowala?
  9. Kiedy najlepiej eksplorować świat gry?
  10. Jak zdobywać dużo doświadczenia i srebra?
  11. Jak pokonać trolla?
  12. Jak zniszczyć skały blokujące przejście?
  13. Jak otworzyć zarośnięte skrzynie?
  14. Jak otworzyć skrzynię z runami, czyli tzw. skrzynie Norn?
  15. Jak walczyć z pradawnymi?
  16. Czy w grze da się nurkować?
  17. Jak używać fast travel?
  18. Jak łatwo odnajdywać Kruki Odyna?
  19. Jak zdobywać kolejne poziomy doświadczenia?
  20. Kiedy zdobywamy inne bronie?
  21. Jak wykonać finiszera?
  22. Czy Atreus może zginąć?
  23. Czy Kratos ginie? (spoiler)
  24. Gdzie najlepiej odnaleźć Rozżarzony Węgiel? - Rozżarzony Węgiel to specjalny surowiec konieczny do ulepszania ekwipunku. Nasze FAQ podpowie Ci, gdzie go szukać.
  25. Jak odblokować ukryte zakończenie - tzw. secret ending w God of War na PS4 to kwestia nieoczywista; dowiedz się, jak go odblokować.

God of War - Solucja

Ten dział obejmuję bardzo rozbudowaną i bogato ilustrowaną solucję głównego wątku fabularnego w grze God of War. Czeka na ciebie 17 bardzo rozbudowanych misji, w których odwiedzisz różne światy: Midgard, Aflheim, Helheim, Jotunheim. Oto spis wszystkich zadań w grze:

  1. Oznaczone drzewa
  2. Droga w kierunku góry
  3. Poza granicami świata
  4. Światło Aflheimu
  5. Wnętrze góry
  6. Nowy cel podróży
  7. Magiczne dłuto
  8. Za zamkniętymi drzwiami
  9. Choroba
  10. Czarna runa
  11. Wróć na szczyt
  12. Ucieknij z Helheimu
  13. Droga do Jotunheimu
  14. Między światami
  15. Jotunheim w zasięgu ręki
  16. Prochy matki
  17. Powrót do domu

Sekrety i znajdźki w God of War

Ten dział poświęcony jest sekretom w grze God of War. Znajdziesz tutaj bogato ilustrowany poradnik, który poprowadzi cię przez wszystkie krainy w grze i wskaże w nich rozmieszczenie znajdziek takich jak: Kruki Odyna, Artefakty, Znaczniki Informacji, Legenadrne skrzynie, czy Skrzynie Norn. Używając naszego poradnika, będziesz w stanie osiągnąć 100% ukończenia wszystkich lokacji w grze.

  1. Informacje na start
  2. Dziki Las
  3. Rzeczna Przełęcz
  4. Przedgórze
  5. Alfheim
  6. Góra
  7. Zwłoki Thamura
  8. Helheim
  9. Świątynia Tyra
  10. Muspelheim i Niflheim

Wybrzeże Dziewięciu

Ten dział jest bezpośrednio kontynuacją poprzedniego. By jednak ułatwić nawigację, stworzyliśmy działy, które opisują poradnik odkrywania sektorów regionów położonych blisko centralnej części mapy w grze God of War.

  1. Informacje o sekretach
  2. Zapomniane jaskinie
  3. Wyspa śmierci
  4. Żelazna Zatoka
  5. Wieża Strażnicza
  6. Posterunek Elfów Światła
  7. Kopalnie Volundr
  8. Skalne Wodospady
  9. Krucze Klify
  10. Kopalnie Landsudr
  11. Magazyn Fafnira
  12. Kanał Kamieniarza
  13. Magazyn Buriego
  14. Veidrrgard
  15. Rada Walkirii
  16. Twierdza Northri
  17. Konunsgard

Prace w God of War

Prace, to specjalne wyzwania w grze God of War. To dodatkowa zadania, które wymagają od ciebie np. pokonanie określonej ilości wrogów. W tym dziale, zapoznasz się z wszystkimi pracami w grze - najważniejsze z nich otrzymały odrębne rozdziały. Dzięki temu, szybko dotrzesz do ukrytych komnat, odkryjesz wszystkie Ołtarze Jotunów i ocalisz trzy ukryte smoki.

Dodatkowe zadania i wyzwania

Poza omówionymi zadaniami w powyższych działach, czekają na ciebie jeszcze dalsze wyzwania. W kolejnych rozdziałach, dowiesz się jak dotrzeć do ukrytych bossów w grze God of War, przeczytasz opis wszystkich przysług w grze, dowiesz się jak skompletować wszystkie mapy skarbów, poznasz sekrety dwóch ukrytych światów - Niflheim i Muspelheim i poznasz solucję, jak odnaleźć i pokonać wszystkie walkirie w grze.

God of War w pigułce

Tutaj znajdziesz kilka najważniejszych informacji związanych z grą God of War.

  • God of War to kolejna pełnoprawna odsłona słynnej serii trzecioosobowych gier akcji w konwencji hack-and-slash, stanowiącej od lat jeden z najważniejszych tytułów ekskluzywnych kolejnych generacji konsol firmy Sony.
  • Nowa odsłona gry God of War jest bardzo długa i oferuje rozrywkę na ok. 30-50 godzin, zależnie od chęci zapoznania się z dodatkową zawartością gry.
  • Nowy God of War jest bardzo mocno skupiony na fabule. Kratos i jego syn Atreus budują między sobą zaufanie i wspólnie przeżywają pierwsze przygody. Choć początkowo tempo gry może wydawać się wolniejsze niż w poprzednich odsłonach - szybko akcja nabiera tempa i spotykamy coraz groźniejszych mieszkańców nordyckiego świata.
  • W grze używamy potężnego topora Lewiatana, choć wraz z rozwojem fabuły zdobywamy również inną broń. Nie chcemy wam psuć zabawy - jednak z całą pewnością można powiedzieć, że system walki i kombinacja obu broni jest niezwykle satysfakcjonująca.
  • W grze można bardzo dużo czasu poświęcić na eksplorację i odkrywanie różnych sekretów. Niektóre lokacje, a nawet światy są opcjonalne. Wizyta w Muspelheim i Niflheim są doskonałym przykładem - obie krainy oferują długie godziny rozgrywki, choć ich odwiedzenie nie jest konieczne, by ukończyć główny tryb fabularny.
  • Nowością w serii jest rozbudowany rozwój Kratosa - możesz ulepszać główną postać, kupować nowe ciosy, ulepszać ekwipunek i modyfikować ciosy z pomocą run.
  • Jeśli chodzi o poziom trudności gry, to każdy znajdzie tu coś dla siebie. Domyślny poziom trudności potrafi być naprawdę wymagający, a cięższe poziomy są zarezerwowane dla najlepszych graczy. Walka z opcjonalnymi walkiriami na wyższym poziomie trudności przypomina trudne walki z Dark Souls.
  • Gra ocieka nordyckimi mitologią, która co najważniejsze jest doskonale przekazana. Często mamy przyjemność opowieści, poznajemy ciekawych bohaterów i odwiedzamy różne światy.
  • Na chwilę obecną, gra jest najwyżej ocenianą grą w bibliotece ekskluzywnych tytułów na ps4. Jakość God of War czuć na każdym kroku - to dopracowany do granic możliwości projekt, który oferuje niezapomnianą przygodę dla nawet najbardziej wymagającego gracza.

Jak długi jest God of War?

Długość God of War zależy od Twojego stylu gry. God of War na PS4 jest zdecydowanie dłuższe niż poprzednie odsłony z cyklu. Tym razem, aby ukończyć sam główny wątek fabularny, należy poświęcić ok. 20-25 godzin. Zwiedzimy przy tym również kilka światów: Midgard, Alfheim, Helheim i Jotunheim. Twórcy postarali się jednak umieścić mnóstwo dodatkowej zawartości w grze i oprócz trybu fabularnego, możemy walczyć z ukrytymi Walkiriami, tropimy Kruki Odyna, czy eksplorujemy liczne wyspy niedaleko Wybrzeża Dziewięciu. Dzięki temu, znacząco wydłużamy całościowy czas gry - aby ukończyć grę w 100%, musimy poświęcić ok. 50-60 godzin.

God of War aktualizacja 1.15

Kolejny dzień i kolejny patch od Sony Santa Monica do swojego nowego dziecka, God of War (PS4). Tym razem łatka ma numer 1.15 i na wzór poprzednich patchy, wprowadza pomniejsze poprawki. Oficjalnie poprawione błędy ujawnione przez Sony to "Added UI fix" oraz "God of War version 1.15 added stability and performance umprovements". Innymi słowy, aktualizacja 1.15 naprawia błąd związany z interfejsem gry oraz poprawia stabilność produkcji, jak również jej ogólne działanie. Sony zatem nie przestaje wspierać swojej gry, każdego dnia dostarczając patche poprawiając działanie i tak już bardzo dobrej gry. Aby ściągnąć patcha 1.15 należy po prostu uruchomić konsolę PS4 z podłączonym internetem.

God of War update 1.14

25 kwietnia Sony Santa Monica wprowadziło łatkę o numerze 1.14. Podobnie jak w przypadku poprzednich poprawek, jedyną adnotacją opisującą zawartość patcha jest: "various bug fixes and improvements". Innymi słowy, poprawiono błędy i wprowadzono ulepszenia. Nie podano jednak dokładniej listy, tzw. patch notes. Warto przy tym zaznaczyć że w odróżnieniu od małej aktualizacji 1.14 nadciąga duży patch, który wprowadzi tryb Photo, w którym Kratos będzie mógł wykonać sobie selfie (z uśmiechem!)

God of War update 1.13

Nowa odsłona God of War to świetna, dopracowana i udana gra, ale nie ma gier doskonałych. Nowych patch podpisany numerem 1.13 wydany został dziś, 24 kwietnia. To już trzecia aktualizacja od premiery gry i widać doskonale, że Sony ciężko pracuje nad swoim nowym dzieckiem. Co zawiera nowy patch 1.13? Santa Monica nie udostępniło listy, zamiast tego poinformowało, że patch łatał kilka błędów i wprowadzał kilka niewidocznych usprawnień. Przypomnijmy, że poprzedna aktualizacja 1.12 wprowadzała usprawnienia w kwestii wielkości fonta. Czcionka była zbyt mała, aby z powodzeniem czytać ją na telewizorze i update 1.12 naprawiał ten problem.

Grzegorz Misztal (www.gry-online.pl)

Informacje o God Of War - poradnik do gry

Autor : Grzegorz Alban3k Misztal

Ostatnia aktualizacja : 19 kwietnia 2018

Poradnik zawiera : strony: 95, ilustracje: 686 .

Popularne strony w God Of War - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (117)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
24.08.2018 19:32
odpowiedz
ROGI
21
Chorąży

Brakuje opisu jednej pracy. ,,Przyparci do muru". Trzeba ,,Przyszpilaj mniejszych wrogów, rzucając toporem, przyciskiem R2, gdy znajdują się blisko ścian." 10 przyszpileń 250 XP, 20 przyszpileń, 750 XP, 30 przyszpileń 3500 XP. Jak można się domyślić to ,,Praca" typu ,,Sprawność".

27.08.2018 15:43
odpowiedz
2 odpowiedzi
makron
1
Junior
Image

POMOCY!!!!
Brakuje mi 1 Kruka do 100 %!
Wydaje mi się że znajduje się on w ruinach pradawnych znalazłem tam jednego czy są tam dwa? Jeżeli tak to gdzie? Nigdzie tego nie ma, nie mogę znaleźć na dodatek wyświetla mi się to tak jak na zdjęciu jakiś błąd gry? Czy co?? Proszę o pomoc

13.09.2018 10:17
odpowiedz
1 odpowiedź
mevico
58
Generał

Jestem mniej więcej w połowie gry, może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób zwiększyć ilość strzał Atreusa?

13.09.2018 11:00
Albanoid
odpowiedz
2 odpowiedzi
Albanoid
37
Pretorianin

GRYOnline.plTeam

"Zawsze staraj się kupować lepsze wyposażenie dla chłopca - zdecydowanym priorytetem jest ulepszenie łuku i zakup lepszego kołczanu, który zwiększy ilość możliwych do wystrzelenia strzał. "

Odwiedzaj kowala i sprawdź ulepszenia dla Atreusa.

16.09.2018 08:51
odpowiedz
zanonimizowany1204223
22
Generał

"Rozwiązanie znajdziesz powyżej"
Powyżej nie ma nic. Nie wiem czy to dlatego, że przeglądam poradnik na tel czy może trzeba kupić pdf by wszystko widzieć... Ale jak już jest coś widoczne to powinno być widoczne w całości. Jest obrazek do skrzyni w Konunsgard, brak filmiku czy zdjęć. Skutecznie mnie to zniechęciło do zakupu pdf. Idę szukać pomocy na yt.

post wyedytowany przez zanonimizowany1204223 2018-09-16 08:53:48
19.09.2018 20:14
odpowiedz
Hubus18
3
Junior

Bardzo fajna gierka

post wyedytowany przez Hubus18 2018-09-19 20:15:48
19.09.2018 23:59
odpowiedz
Triplek
1
Junior

Gdzie sa 2 dodatkowi pradawni? Nie Ci z glownego watku.

13.10.2018 17:53
odpowiedz
meloncom
89
Graczu

gorszego poradnika nie mogliście napisać?
"Komentarz: Kruk siedzi na szczycie figury."...no powiem wam, że bardzo pomocne wskazówki.

Polecam Eurogamera

30.10.2018 18:24
odpowiedz
sachu
1
Junior

jak dojść do 2 kruków w helhaim jak pominięto je podczas misji choroba

18.12.2018 07:23
odpowiedz
1 odpowiedź
Marioxx
1
Junior

Witam. Jak zdobyć kamienie wejścia czy to do kopalni volundr czy do magazynu fanfhira? Oprócz tego mam dwie lokacje do których wejść nie mogę a grę już prawie ukończyłem. Brak kamieni wejścia... Pomoże ktoś?

26.12.2018 13:59
odpowiedz
1 odpowiedź
Baku1993
1
Junior

Pilne!!!
Witajcie proszę o pomoc.
W czasie misji magiczne dłuto niestety ominelem jednego Kruka odyna, jestem już dużo dalej, przejście jest zablokowane pytanie czy w jakiś magiczny sposób uda mi się go zabić? Dziękuję za pomoc

26.12.2018 14:14
odpowiedz
1 odpowiedź
Baku1993
1
Junior

Dzięki O to dobrze bo chce tutaj mieć platynke ??
A w jaki sposób uda mi się później go zabić?

26.12.2018 14:28
odpowiedz
1 odpowiedź
Baku1993
1
Junior

W ukrytej komnacie zabiłem Kruka, mam problem z drugim ponieważ nie ma jiz łańcucha po którym wchodziłem na górę, a ze skreena widzę właśnie ze jest on na górze. Stąd moje pytanie jak tam się dostać by go zabić?

26.12.2018 15:10
1
odpowiedz
Baku1993
1
Junior

Dzięki bardzo, bardzo mi pomogłeś!!
Życzę powodzenia

28.12.2018 23:58
odpowiedz
1 odpowiedź
Skoczpowino
1
Junior

Witam czy aby dostać trofeum Platynowe muszę mieć (Midgard) ukończone doki na 100%? Zacząłem zwiedzać te wyspy dopiero pod koniec gry.
Pokazuje mi "nieodkryte" a wszystkie doki zwiedzałem razem z poradnikami.
P.S. skończona fabuła oraz dodatkowe misje dla krasnoludów + wszystkie Valkirie z królową.

post wyedytowany przez Skoczpowino 2018-12-28 23:59:05
03.01.2019 16:22
odpowiedz
1 odpowiedź
AdrianGamer
1
Junior

Witam!
Mam pewien problem z lokacją zwłoki Thamura. W trakcie przechodzenia misji magiczne dłuto ominąłem kruka Odyna. Czy jest możliwość dotrzeć do tego miejsca?
Proszę o szybką odpowiedź.
Dzięki
PS. Zabiłem już kruka znajdującego się na arenie walkirii.

16.01.2019 15:21
odpowiedz
AdrianGamer
1
Junior

Witam!
Mam pytanie: Czy zabijając pożeraczy dusz nabija mi się praca ''Ostatni pradawni?
PS: Mógłbym dostać listę lokacji lub misji gdzie mogę znaleźć pradawnych?
Dzięki.

20.01.2019 13:31
pingwiniasty
odpowiedz
3 odpowiedzi
pingwiniasty
6
Legionista

witam, gdzie można znaleźć wielki ornament ognia po zakończeniu gry? mało tego, potrzeba minimum 5 sztuk :-) tak samo z węglem, próby ukończone i nie ma jak tego zdobyć, a czeka mnie walka z Goldun

21.01.2019 13:49
odpowiedz
wamp75
1
Junior

Siema ko potrzebna mi pomoc... chce osiągnąć platynke i 100 % gry ale w świecie alfheim nie mam pojęcia jak otworzyć ten jar na jeziorze ... te dwa kołowrotki które ustawiamy żeby ułożyło się w rune są schowane i bij zabij nie mam pomyslu dodam że ukończyłem wątek fabularny i brakuje mi praktycznie tylko tego świata do końca

24.01.2019 11:49
odpowiedz
1 odpowiedź
Yakuzzz
1
Junior

Chce ulepszyć rękawice wieczności. Potrzebuje do tego jeszcze 1 smoczej łzy. Uwolnione wszystkie smoki i nie mam łzy w ekwipunku, możliwe ze wulykorzystalem je do ulepszenia czegoś. Czy mogę w jakiś sposób zdobyć dodatkowe Smocze łzy?

29.01.2019 17:11
odpowiedz
3 odpowiedzi
swistak661
1
Junior

Witam mam problem z lokalizacja Góra. Brakuje mi parę zeczy które znajdują się na wyższym poziomie a mianowicie na tym po którym jedziesz winda go góry i są te polapki z ogniem. Ominolem tam parę zeczy i niewiem jak się tam znowu dostać miał ktoś podobna sytuację?

10.02.2019 12:25
odpowiedz
1 odpowiedź
WestbaM
1
Junior

Witam. Mój problem jest z ostatnią legendarną skrzynią. Mam ich w Migdard 24/25 gdzie okazuje się ich być nawet 26 A każda możliwa lokalizacja pokazuje mi 100% znalezione. Kruki artefakty zrobione. Tylko jeden ołtarz j. do odnalezienia ale chce też mieć resztę na 100% zrobione. NG+ dostarcza dużo emocji.

11.02.2019 08:02
rollo88
odpowiedz
rollo88
2
Junior

Siema. Mam pytanie, brakuje mi szczątków pradawnego do pancerza(niewiem jakim cudem) przeszedlem grę i niewiem gdzie mogę spotkać pradawnych. Brakuje mi do trofea. Pomocy

11.02.2019 12:36
rollo88
odpowiedz
rollo88
2
Junior

???

14.02.2019 12:59
odpowiedz
1 odpowiedź
Yogi997
1
Junior

Witam. Mam pewien problem z artefaktem który znajduje się w lokacji z misji światło alheimu. Po ukończeniu fabuły nie mogę się tam w żadnej znany mi sposób dostac choć wydaje mi się że próbowałem już wszystkich opcji. Zostało mi jedno trofeum właśnie związane z tym artefaktem aby zdobyć platynę. Może ktoś wie jak dostać się tam na dół do tego kompleksu aby zebrać ten przeklęty artefakt. Z góry dzięki.

01.04.2019 07:30
odpowiedz
Asgardczyk
1
Junior

Dzięki Pilav. Szukam już tej łzy od kilku dni w poradniku nie znalazłem odpowiedzi!

13.04.2019 21:06
odpowiedz
1 odpowiedź
zlegram
1
Junior

hejka, mam ogromny problem. przeszłam już całą grę (czyli zabiłam Baldura i wkurzylam Freje) jak teraz wrócić do domu wiedźmy bo mam tam nieodnaleziony skarb koło żółwia. mogę się pożegnać z platyna?

02.05.2019 04:08
Aiyven
odpowiedz
Aiyven
1
Junior

Mam pytanie otóż napisaliście że skarby można zdobywać po przejściu gry. Natomiast po przejściu wiedźma blokuje przejście do swojej chaty a obok nogi żółwia jest skarb do zdobycia nie mogę się tam dostać. Czy teraz muszę przejść grę od nowa?

10.06.2019 19:44
odpowiedz
KOX223
1
Junior

Mam pytanie gdzie moge znaleść zgube asów w niflheim już znalazłem a brakuje mi jednej do ulepszenia rękojeści mgławica proszę o pomoc

03.09.2019 20:20
odpowiedz
Nikon221
1
Junior

Czy da się jakoś wrócić na polanę wiedźmy bo ominąłem jedną skrzynię norn

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
God of War - screen - 2018-06-18 - 376341God of War - screen - 2018-06-18 - 376340God of War - screen - 2018-06-18 - 376339God of War - screen - 2018-06-18 - 376338God of War - screen - 2018-06-18 - 376337God of War - screen - 2018-06-18 - 376336God of War - screen - 2018-06-18 - 376335God of War - screen - 2018-06-18 - 376334God of War - screen - 2018-06-18 - 376333