God Of War: Droga w kierunku góry - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry God of War znajduje się opis przejścia zadania Droga w kierunku góry. Poniższa solucja informuje m.in. jak zaliczać sekcje wspinaczkowe, jak pokonywać nowe potwory (m.in. upiory) podczas nowej przeprawy, jak wydostać się z ruin, jak pokonać ognistego trolla, gdzie znaleźć Atreusa po rozdzieleniu się, jak pomóc wiedźmie i jak rozprawić się z ogrem (mini-boss).
- Podróż do góry
 - Idź dalej w kierunku góry
 - Odeprzyj zbójów
 - Wydostań się z ruin
 - Idź dalej w kierunku góry
 - Idź na polowanie z Atreusem - ognisty troll (mini-boss)
 - Znajdź Atreusa
 - Podążaj za wiedźmą i ocal dzika
 - Udaj się do łodzi i płyń w stronę światła
 - Przybij do mostu i zbadaj świątynię
 - Przejdź przez wieżę i jaskinie
 - Idź dalej w kierunku góry
 - Pojedynek z ogrem - mini-boss
 
Podróż do góry

Czas kontynuować podróż. Rozdysponuj zdobyte punkty doświadczenia i idź przed siebie. Przejdź wąską krawędzią dalej, przeskocz na drugą stronę, a następnie wspinaj się dalej, a dotrzesz do jaskini.
Na prawo od wejścia, znajdziesz wiszące wiadro - strąć je i zabierz srebro. Następnie podejdź do kołowrotka i opuść most - wyceluj młotem w mechanizm, by go zamrozić. Podejdź teraz do Atreusa, podsadź go do góry i każ mu zrzucić łańcuch.

Na górze, idź w prawo i przeskocz do skrzyni ze srebrem. Wróć na most i wspinaj się do góry. Na kolejnej skalnej półce zrzuć łańcuch w dół i wspinaj się dalej do góry.
Przejdź dalej, a dotrzesz do Skraju dzikiego lasu. Podnieś srebro ze zwłok nieszczęśnika i idź przed siebie. Czeka cię walka z grupką draugrów. Po wszystkim, pomyszkuj trochę po okolicy (zniszcz m.in. wazy i zabierz trochę srebra) i wespnij się do góry.
Idź dalej w kierunku góry

Na górze czeka cię samotny wróg - pokonaj go i idź dalej.
Po prawej stronie natkniesz się na złotą skrzynię - to tzw. legendarna skrzynia i miejsca ich odnajdywania zestawiliśmy w rozdziale o sekretach i znajdźkach). Legendarne skrzynie skrywają cenny łup, choć przeważnie są dobrze ukryte. W tym przypadku znajdziesz runę - wyposaż ją, a wzmocnisz Kratosa.

Idź dalej przed siebie, podnieś kolumnę i biegnij za Atreusem na most. Wylądujecie poniżej, gdzie czeka na ciebie dość duża grupka wrogów. Używaj zdobytej runy i staraj się walczyć z pojedynczymi przeciwnikami. Koniecznie zestrzel również draugra, który będzie atakował cię z góry.
Podejdź do obelisku z runami i przeczytaj je. Zjawią się nowi wrogowie, - opancerzone draugry, które atakują z pomocą silnej broni. Atak tego wroga bardzo boli, więc zachowaj szczególną uwagę i unikaj ciosów.

Po wszystkim, wespnij się po ścianie do góry i przejdź dalej. Zeskocz do Atreusa i idźcie dalej. Zabierz srebro z poległych żołnierzy i idź w kierunku istoty, która nuci melodię.
Czeka cię walka z upiorem - to nowy typ wroga, który jest bardzo silny. Aby go zranić, Atreus musi go trafić strzałą, wtedy wróg przez chwilę będzie podatny na inne ciosy. Unikaj pocisków bestii i staraj się ją osaczyć w kącie.

Po walce, przejdź dalej i wskocz na resztki mostu. Zrzuć wiadro ze srebrem, idź w prawo i otwórz czerwoną skrzynię. Przeskocz na drugą stronę i stocz walkę z walkę z draugrem. Znajdziesz tutaj również kolejną skrzynię Norn.
Gdy otworzysz skrzynię warto się cofnąć i rozejrzeć po okolicy - możesz odkryć ołtarz jotunów, zdobyć zwój, oraz zejść na dół wnęki, gdzie stoczysz ciężki pojedynek o kolejną czerwoną skrzynię.

Gdy będziesz gotowy, przeskocz dalej i otwórz pomniejszą skrzynkę po prawej stronie.
Po chwili dotrzesz do miejsca, w którym czeka cię ciężka walka. Najpierw musisz pokonać draugry, a potem zjawy i opancerzone draugry. Koniecznie skorzystaj z furii i staraj się wykonywać przewroty i uniki.

Po wszystkim, pozbieraj srebro i opuść most - musisz wycelować toporem w znak poniżej.
Przejdź dalej i otwórz czerwoną skrzynię po prawej stronie. Następnie podejdź do wrót i je otwórz.
Odeprzyj zbójów

Pojawią się zbóje, którzy naprawdę źle trafili chcąc was zabić. Szybko uporaj się z przeciwnikami.
Po krótkiej scence, wrogowie powrócą "do życia" daj im ponownie nauczkę i unicestw na dobre.
Wydostań się z ruin

Po walce, czas uciec z felernych ruin. Podejdź do drewnianych desek i posadź Atreusa do góry. Chłopak opuści ci łańcuch - wejdź nim na górę.
Podążaj dalej - idź wąską krawędzią na drugą stronę.
Idź dalej w kierunku góry

Usłyszysz czyiś głos - kieruj się do niego, a po drodze zabierz czerwoną skrzynię. Aby utorować sobie dalej przejście, rzuć toporem w drzewa po prawej stronie mostu.
Brok okaże się jednym z braci, którzy wykuli twój topór. Krasnolud zaoferuje ulepszenie broni - czeka cię krótki samouczek związany z ulepszeniem ekwipunku i korzystaniem ze sklepu. Więcej informacji na ten temat zamieściliśmy na stronie Sklep Krasnoludów.
Po ulepszeniach od razu możesz przetestować wzmocnioną broń - zjawią się wrogowie. Udaj się teraz kierunku zamkniętej bramy, ale skręć w lewo. Opuść most i zejdź łańcuchem niżej, a dotrzesz do czerwonej skrzyni.

Możesz teraz wejść wrotami do środka góry. Standardowo, wyceluj w mechanizm nad bramą, zamroź wrota i przejdź dalej.
Przejdź wąskim przejściem dalej, a następnie wyceluj w prawy górny róg kolczastej pułapki, a przesuniesz ją i odsłonisz dalsze przejście.

Powtórz sztuczkę i idź dalej. Dostrzeżesz czerwoną skrzynkę, za wnęką w ścianie.
Odwróć się, wyceluj w róg kolczastej bramy i otwórz skrzynię.

Idź dalej, a dotrzesz do kolczastej pułapki. Musisz wycelować w drewniany, obrazowy znak i "odkręcić" pułapkę. Następnie strzel w mechanizm na dole i przeskocz dalej.
Zjawi się spora fala wrogów - pokonaj ich, możesz również przywołać topór i wrócić do Atreusa, by zmiażdżyć część oponentów. Po walce, wróć na arenę, zniszcz barykadę po lewej stronie i otwórz małą skrzynkę ze srebrem.

Przywołaj topór i wyceluj w róg kolejnej spiczastej bariery. Przejdź dalej i odwróć się. Możesz teraz zdobyć otworzyć kolejną skrzynię Norn.
Wyjdź na powierzchnię, a po cutscencę biegnij za Atreusem. Niech chłopak rozszyfruje zagadkę, a ty odwróć się, wejdź na wzniesienie i uruchom mechanizm zagadki.

Twoim zadaniem jest strzelić w mechanizmy tak, by stworzyć runę - pożądany efekt końcowy prezentuje powyższy obrazek.
Wejdź do jaskini i idź za synem Kratosa. Czas na kolejne polowanie!
Idź na polowanie z Atreusem - ognisty troll (mini-boss)

Tropicie kolejną zwierzynę. Zeskocz na dół... czeka cię konfrontacja z kolejnym trollem. Tym razem do pokonania jest ognisty troll.
Walka jest bardzo podobna do poprzedniej z trollem, a więc zakłada wykorzystywanie powolnych ruchów bossa, wykonywanie uników i szukanie okazji do kontrataków. Nowością jest konieczność unikania płomiennych ataków trolla. Możliwe jest atakowanie mini-bossa na odległość dzięki rzucaniu toporem i korzystaniu ze wsparcia Atreusa.

Po walce, pomyszkuj trochę po okolicy, zbierz loot i idź kierunku skrzyni Norn.
Tym razem, musisz zlokalizować trzy dzwony i w nie uderzyć, by otworzyć kufer. Powyżej znajdziesz solucję, jak poradzić sobie z tą zagadką.

Po eksploracji, udaj się do jaskini i zeskocz niżej.
Jako Atreus, wyceluj w dzika i strzel w niego. Stwór będzie odporny na strzałę - goń go!

Zeskocz do starej wioski i dokonaj eksploracji starych chatek. Znajdziesz trochę srebra - idź dalej.
Jak się łatwo domyślić, zjawi się grupka wrogów. Użyj Lewiatana, by szybko przywołać ich do porządku. Następnie podnieś kamienny blok i obejrzyj cutscenkę.
Znajdź Atreusa

Czas odszukać Atreusa, który pognał za dzikiem. Biegnij przed siebie - trafisz do labiryntu i musisz odnaleźć chłopaka, używając swojego słuchu.
Udaj się w prawo, w lewo, w prawo i dalej ścieżką w lewo, a dotrzesz do chłopaka - w towarzystwie tajemniczej kobiety.
Podążaj za wiedźmą i ocal dzika

Pomóż ocalić dzika i nieś go do chatki wiedźmy. Połóż zwierzę na stole i idź do ogrodu, by zebrać lecznicze zioła.
Podejdź do białych kwiatów i je podnieś. Następnie udaj się do Atreusa i porozmawiaj z nim i wspólnie udajcie się do wiedźmy.
Udaj się do łodzi i płyń w stronę światła

Od tej pory możesz używać kompasu wiedźmy - wyznaczy on aktualny cel historii i ułatwi nawigację.
Przed sobą znajdziesz dziwne zielone kółko i czerwone kryształy - te przeszkody dopiero później będziesz mógł usunąć. Możesz natomiast łatwo zdobyć legendarną skrzynię i dość solidny talizman. Na dole jaskini możesz również przepchnąć skrzynię i zyskać dostęp do czerwonej skrzyni.

Gdy będziesz gotowy, udaj się do łodzi i wypłyń z jaskini. Kompas wyznacza kierunek - podpłyń do ruin świątyni, a Atreus odczyta runę. Przebudzisz Jormunganda, który na szczęście będzie przyjaźnie nastawiony.
Od tego momentu możliwa jest eksploracja okolicznych wysp, która ma nieobowiązkowy charakter. Sekrety, znajdźki i opcjonalne lokacje opisaliśmy w osobnych rozdziałach poradnika i mogą one pozwalać na pozyskiwanie m.in. lepszego wyposażenia. Dostępna jest też pierwsza opcjonalna przysługa dla Broka.
Przybij do mostu i zbadaj świątynię

Gdy będziesz chciał kontynuować przygodę, idź do wskaźnika na kompasie i porozmawiaj z Brokiem, który otworzył tutaj swój sklep. Krasnolud podaruje ci kamień do szybkiej podróży, dzięki któremu będziesz mógł przenosić się do jego sklepu - gdy skorzystasz mistycznych bram.
Na chwilę obecną będzie to jednak podróż w jedną stronę, więc wracaj tylko wtedy, gdy uznasz, ze dana lokacja już cię nie interesuje.

Przebiegnij przez duży most i idź w kierunku szczytu góry.
Napotkasz nowych wrogów i dowiesz się, że Atreus będzie teraz atakował w zwarciu przeciwników, często ich ogłuszając. To przydatne - syn Kratosa rośnie na prawdziwego wojownika!
Przejdź przez wieżę i jaskinie

Otwórz wrota i przejdź dalej. Czekają na ciebie nowi wrogowie, więc zachowaj czujność. Korzystaj z umiejętności strzeleckich Atreusa i staraj się ogłuszać wrogów.
Natkniesz się na żółty płomień i pochodnię. Wyceluj w nią toporem, a zniwelujesz płomień i odsłonisz sobie dalsze przejście. Skorzystaj ze sztuczki kilka razy, aż dotrzesz do srebrnej skrzyni. W środku znajdziesz szyfr.
Szyfr powiązany jest z odblokowaniem dostępu do opcjonalnej krainy Muspelheim, którą dokładniej opisaliśmy w osobnym rozdziale poradnika. Docelowo trzeba skompletować cztery szyfry do odczytywania run.

Wespnij się na górę i idź dalej w prawo, a dotrzesz do nowej krainy - Przedgórza.
Spotkasz Sindriego, brata Brooka, który ulepszy twój topór.
Idź dalej w kierunku góry

Gdy tylko oddalisz się od sklepu, napadnie na ciebie spora grupka wrogów.
Pokonaj ich i idź w prawo - natkniesz się na skrzynię Norn. Aby ją otworzyć, musisz odtworzyć runy ze skrzyni na okolicznych znakach.

Możesz również otworzyć dwie czerwone skrzynię. Pierwszą otworzysz, strzelając w ogień nad kamieniem, tuż nad kufrem. Drugą skrzynkę (tę obok dźwigu), możesz otworzyć, gdy rzucisz młotem w ogień, tuż za namiotem Sindriego.
Trzecią czerwoną skrzynię znajdziesz kawałek dalej - musisz wspiąć się na górę (na lewo od skrzyni Norn) i dezaktywować dwie pułapki dymne.

Możesz kontynuować przygodę. Zeskocz na dół i idź w kierunku góry.
Kawałek dalej czekają na ciebie kolejni wrogowie i wilki. Po walce, zdetonuj bomby i otwórz czerwoną skrzynię.
Pojedynek z ogrem - mini-boss

Idź kawałek dalej... napadnie na ciebie Ogr! Ten wielki stwór jest bardzo silny i musisz bardzo uważać, by nie paść jego ofiarą.
Musisz postawić na uniki, spokojnie punktować wroga i rzucać w niego toporem. Uważaj również na wrogów dookoła - gdy zadasz wystarczającą ilość obrażeń przeciwnikowi, możesz go dosiąść, zmusić do ataku i wyczyścić arenę z pozostałych wrogów.
Konfrontację z ogrem opisaliśmy również na stronie Pierwszy ogr w rozdziale Bossowie.

Za pokonanie ogra zdobędziesz m.in. mroźny płomień - dzięki niemu będziesz mógł ulepszyć Lewiatana u kowala i odblokować nowe umiejętności .
Po walce, przejdź przez wrota i idź dalej - w kierunku czarnego dymu. Niestety, droga na szczyt góry jest zablokowana. Zjawi się wiedźma, a zadanie zostanie zakończonei otrzymasz - 2000 XP.
0
- God Of War - poradnik do gry
- Poradnik do gry
	
- Opis przejścia
		
- God Of War: Wszystkie zadania - lista
 - God Of War: Oznaczone drzewa - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Droga w kierunku góry - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Poza granicami świata - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Światło Alfheimu - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Wnętrze Góry - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Nowy Cel Podróży - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Magiczne Dłuto - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Za zamkniętymi drzwiami - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Choroba - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Czarna Runa - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Wróć na szczyt - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Ucieknij z Helheimu - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Droga do Jotunheimu - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Między Światami - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Jotunheim w zasięgu ręki - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Prochy Matki - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Powrót do domu - solucja, opis przejścia
 
 
 - Opis przejścia
		
 
 - Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
szymix45 Junior
jest mi ktoś w stanie pomóc bo nie wiem gdzie znajduje się ostatni sklep broka na szczycie góry chciałem ukończyć grę na 100 procent ale ten sklep mi to uniemożliwia
danielj2 Junior
Witam, mam problem z powrotem do czarnego tchnienia po ukończeniu światła Alfheimu. Ten ostatni gnijący pal (przy wieży do wejścia) cały czas pyli (mimo że jest opleciony pnączami wiedźmy). Nie mogę przez to wrócić do gry (nijak nie potrafię go obejść). Coś pominąłem czy błąd?
Troxu Junior
Moim zdaniem to było jedno z łatwiejszych zadań w grze
user6 Junior
hej mam ogromny problem mianowicie chodzi o legendarna skrzynie w górze którą można zdobyć podczas misji wróć na szczyt gdy dostanie się platformą do góry,tyle że nie zdołałem zrobić jej podczas misji można tam jakoś wrócić bo niestety nie ma już platformy która była wcześniej przy ponownym wejściu na górę
szymoon1205 Junior
Witam. Jak można się dostać do szczeliny w lokalizacji zwłoki Thamura po ukończeniu fabuły. Podobno można wszędzie się dostać a z tą lokalizacją mam problem.
wieslawaz Junior
Rzeczna przełęcz - jak pokonać draugów, którzy strzelają ognistymi kulami?
konradg25 Junior
Czy po ukończeniu wróć na szczyt mogę tam jeszcze wrócić ?
user96567748ad Junior
Jak dostać się do trolla w Alkhain, moje przejście jest pokryte piaskiem
Tom3szek Junior
Czy można dostać się do Legendarnej Skrzyni w Regionie Góra (tej, gdzie trzeba użyć wichrołapu) pod ukończeniu fabuły ?
Chciałem wrócić, ale windy są już zniszczone.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
