God Of War: Magiczne Dłuto - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry God of War znajduje się opis przejścia zadania Magiczne Dłuto dotyczącego poszukiwań tytułowego artefaktu. W solucji informujemy m.in. jak dotrzeć do dłuta, jak pokonać pierwszego Wędrowca, jak rozwiązać zagadkę z porami roku, jak zdobyć kawałek dłuta, jak wyeliminować mroźnego trolla oraz jak pokonać bossów Magni i Modi.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami Mimira, aby dotrzeć do dłuta
 - Zdobądź kawałek dłuta
 - Porozmawiaj z Sindrim
 - Znajdź drogę do młota
 - Pokonanie Wędrowca - mini-boss
 - Uwolnij pas
 - Zagadka z porami roku
 - Udaj się do dłuta
 - Zdobądź kawałek dłuta
 - Mroźny troll - pojedynek z mini-bossem
 - Walka z bossami - Magni i Modi
 
Postępuj zgodnie z instrukcjami Mimira, aby dotrzeć do dłuta

Zjedź windą na dół i wejdź do łodzi. Kieruj się do znacznika - dotrzesz do krat. Zacumuj na plaży obok i otwórz bramę.

Płyń do brzegu - czekają tu na ciebie nowi wrogowie Wulvery. Ci wrogowie są silni, wytrzymali (strzały nie robią nich wrażenia) i mają mocne ataki. Uważaj więc na nich i staraj się je zabijać pojedynczo.

Po walce, strzel w czerwony kryształ na palcu i przesuń pierścień w prawo - zgarnij czerwoną skrzynkę i przesuń pierścień w lewo. Odsłonisz przejście dalej - kontynuuj drogę.
W środku znajdziesz komnatę identyczną do ukrytych komnat, które możesz w tle odkrywać. Póki co ją zostaw ją, wejdź na górę, otwórz czerwoną skrzynię i pnij się łańcuchem do góry.
Zdobądź kawałek dłuta

Kawałek dalej znów czekają na ciebie wulvery - pokonaj je i pozwiedaj okolicę - znajdziesz sporo drobiazgów na ziemi i trochę rzeczy do zdobycia: m.in. czerwoną skrzynię i możliwość zamknięcia szczeliny.
Kolejna czerwona skrzynia ukryta jest za kratami - musisz odnaleźć trzy runy.

Gdy już zdobędziesz wszystko co chcesz, udaj się w kierunku głowy giganta.
Czekają tu na ciebie wrogowie - w tym ogr. Bój może być dość zacięty, w razie czego pomóż sobie szałem spartan.
Porozmawiaj z Sindrim

Po walce, wejdź łańcuchem na górę, gdzie spotkasz Sindriego. Krasnolud ulepszy Lewiatana i zleci przysługę, którą możesz wykonać w wolnej chwili.
Znajdź drogę do młota

Musisz teraz wycelować w czerwone kryształy, na warkoczykach olbrzyma, by zniszczyć kamienie. Przeskocz na drugą stronę i biegnij przed siebie.
Pokonanie Wędrowca - mini-boss
Taktykę walki podczas pojedynków z Wędrowcami (kolejnych spotyka się w dalszej części gry) opisaliśmy również na stronie Pierwszy Wędrowiec z rozdziału Bossowie.

Po chwili dotrzesz do drzwi - otwórz je, a trafisz na wędrowca, nowego i silnego wroga. Jest on opancerzony i dość potężny - jeden cios mieczem zadaje masę obrażeń. Dodatkowo wróg ma tarczę na plecach, która blokuje ataki. Musisz postawić na kontry i spokojnie punktować wroga.
Po walce, wysuń blok skalny na środek sali, obróć drewniany znak i wskocz na niego. Następnie zgarnij łup ze skrzyni i zeskocz na dół.

Idź na balkon, który odsłoniłeś odsuwając blok skalny. Idź nim i przeskocz na drugą stronę - wspinaj się w prawo, a dotrzesz do wielkiego czerwonego kamienia zawieszonego na pasku.
Rozhuśtaj kamień i strzel w niego dwukrotnie, a zniszczysz lód i odsłonisz sobie dalsze przejście. Idź w prawo, strzel w kryształ i otwórz czerwoną skrzynię.

Wskocz teraz na pasek i wspinaj się do góry. Czeka się intensywna wspinaczka, jednak jest ona dość prostolinijna i nie wymaga opisywania.
Uwolnij pas

Na górze, podejdź do łańcucha i zrzuć go w dół, by zwolnić młot.
Zagadka z porami roku

Wylądujesz na dole. Otwórz drzwi i zajrzyj do czerwonej skrzyni. Idź dalej i pozwól Atreusowi podejść do kolejnej misy z zagadką.
Do rozwiązania jest zagadka z porami roku i jej założeniem jest rzucanie toporem w małe tarcze po to żeby na tabliczkach pokazywały się prawidłowe symbole reprezentujące kolejne pory roku - od wiosny do zimy. Rozwiązanie zagadki prezentuje powyższy obrazek - prawidłowe symbole to (począwszy od lewej) liść, słońce, kwiat i płatek śniegu.
Udaj się do dłuta

Aktywujesz windę. Jak się łatwo domyślić, zaraz zjawią się wrogowie. Tym razem jest pewne utrudnienie - masz bowiem ograniczenie czasowe i musisz jak najszybciej pokonać wrogów, nim czas dojdzie do końca.
Najlepiej wykorzystać to, że jesteś blisko krawędzi i strącić bestie w przepaść.
Czekają cię trzy runy walk z wrogami. Każda jest trochę trudniejsza niż poprzednia, więc staraj się dobrze rozdysponować siły.
Na koniec, wyceluj w dwa czerwone kryształy i zniszcz je, zabijając przy tym dwóch przeciwników.

Idź przed siebie, wejdź na krawędź i idź w prawo. Następnie przepchnij głaz i obejrzyj efektowną cutscenkę.
Zdobądź kawałek dłuta
Na dole, wskocz na krawędź i przejdź do czerwonej skrzyni. Następnie idź w lewo, wejdź na platformę i wspinaj się do góry.

Idź dalej, aż dotrzesz do drzwi. Otwórz je i wejdź do środka. Wyceluj w żyrandole i zdetonuj czerwone kryształy. Czerwony odłamek rzuć również w czerwoną skrzynię - niedługo ją otworzysz.
Mroźny troll - pojedynek z mini-bossem

Podnieś teraz czerwony kryształ i wyceluj w lodowe cele przed sobą. Musisz zniszczyć trzy z nich - z pierwszej wyskoczą wulvery, z drugiej ogr, a ostatnia skrywa mroźnego trolla! Zniszcz wszystkich wrogów.
Walka z bossami - Magni i Modi
Idź odsłoniętym przejściem i porozmawiaj z Sindrim. Postaraj się ulepszyć sprzęt i wykonać ulepszenia, bo przed tobą walka z dwoma bossami.
Idź dalej ścieżką, otwórz czerwoną skrzynię i przejdź krawędzią do magicznego dłuta. No cóż... spotkanie z synami Thora zwiastują jedno - nie obędzie się bez krwawej jatki.
Konfrontację z dwoma synami boga Thora dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Magni i Modi znajdującej się w rozdziale Bossowie naszego poradnika.

To starcie jest dość unikatowe. bo walczysz z dwójką braci - z Magnim i Modim. Obaj synowie Thora mają inne ataki i oddzielne paski zdrowia.
Magni ma wielki miecz, którym wykonuje silnie i powolne ataki. Dość łatwo przed nimi umknąć i wystosować kontrę.
Modi ma tarczę i jednoręczny topór - jest przeciwieństwem swojego brata. To mobilny boss, choć zadaje mniej obrażeń przy celnym ciosie.
Najlepiej skupić się na jednym bracie - nasza rekomendacja to atakowanie Magniego, który staje się podatny na ciosy w trakcie swoich szarż.

Gdy odbierzesz obu postaciom ćwierć zdrowia, zakończy się faza 1 pojedynku. Dookoła zapanuje mgła - musisz obrócić swoją postać w kierunku znacznika ataku i sparować cios.
Po wszystkim, czeka cię druga faza walki. Wygląda ona tak samo jak poprzednio - pokonaj jednego z braci i zabierz się za atakowanie drugiego.
Po tej fazie ponownie musisz blokować ciosy wrogów.

Ostatecznie czas na rundę trzecią - uważaj na ataki obszarowe wrogów, które zadają sporo obrażeń. Musisz w miarę jednocześnie powalić obu braci, gdyż mogą się "cucić" nawzajem.

Po walce, zbierz przedmioty i podejdź do kryształu i zabierz fragment dłuta. Zadanie zakończone!
0
- God Of War - poradnik do gry
- Poradnik do gry
	
- Opis przejścia
		
- God Of War: Wszystkie zadania - lista
 - God Of War: Oznaczone drzewa - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Droga w kierunku góry - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Poza granicami świata - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Światło Alfheimu - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Wnętrze Góry - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Nowy Cel Podróży - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Magiczne Dłuto - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Za zamkniętymi drzwiami - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Choroba - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Czarna Runa - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Wróć na szczyt - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Ucieknij z Helheimu - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Droga do Jotunheimu - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Między Światami - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Jotunheim w zasięgu ręki - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Prochy Matki - solucja, opis przejścia
 - God Of War: Powrót do domu - solucja, opis przejścia
 
 
 - Opis przejścia
		
 
 - Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
szymix45 Junior
jest mi ktoś w stanie pomóc bo nie wiem gdzie znajduje się ostatni sklep broka na szczycie góry chciałem ukończyć grę na 100 procent ale ten sklep mi to uniemożliwia
danielj2 Junior
Witam, mam problem z powrotem do czarnego tchnienia po ukończeniu światła Alfheimu. Ten ostatni gnijący pal (przy wieży do wejścia) cały czas pyli (mimo że jest opleciony pnączami wiedźmy). Nie mogę przez to wrócić do gry (nijak nie potrafię go obejść). Coś pominąłem czy błąd?
Troxu Junior
Moim zdaniem to było jedno z łatwiejszych zadań w grze
user6 Junior
hej mam ogromny problem mianowicie chodzi o legendarna skrzynie w górze którą można zdobyć podczas misji wróć na szczyt gdy dostanie się platformą do góry,tyle że nie zdołałem zrobić jej podczas misji można tam jakoś wrócić bo niestety nie ma już platformy która była wcześniej przy ponownym wejściu na górę
szymoon1205 Junior
Witam. Jak można się dostać do szczeliny w lokalizacji zwłoki Thamura po ukończeniu fabuły. Podobno można wszędzie się dostać a z tą lokalizacją mam problem.
wieslawaz Junior
Rzeczna przełęcz - jak pokonać draugów, którzy strzelają ognistymi kulami?
konradg25 Junior
Czy po ukończeniu wróć na szczyt mogę tam jeszcze wrócić ?
user96567748ad Junior
Jak dostać się do trolla w Alkhain, moje przejście jest pokryte piaskiem
Tom3szek Junior
Czy można dostać się do Legendarnej Skrzyni w Regionie Góra (tej, gdzie trzeba użyć wichrołapu) pod ukończeniu fabuły ?
Chciałem wrócić, ale windy są już zniszczone.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
