God Of War: Światło Alfheimu - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry God of War znajduje się opis przejścia zadania Światło Alfheimu dotyczącego zdobycia Światła mogącego rozproszyć każdy mrok. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak znaleźć drogę do Światła, jak uwolnić łódź, gdzie znaleźć wejście do świątyni, jak pokonać Pradawnego, gdzie znaleźć Światło w gnieździe i jak pokonać bossa Svartaljofurra w drodze do wyjścia.
- Znajdź drogę do Światła
- Uwolnij łódź
- Dostań się do okrągłej świątyni
- Znajdź wejście do świątyni
- Konfrontacja z Pradawnym - mini-boss
- Wejdź do świątyni
- Znajdź inne wejście do świątyni
- Dostań się do gniazda i je zbadaj
- Zniszcz gniazdo i zdobądź Światło
- Wydostań się ze świątyni
- Skorzystaj z dźwigu
- Svartaljofurr - boss Alfheim
- Wróć do świątyni Tyra
- Rozprosz czarne tchnienie
Znajdź drogę do Światła

Podejdź do świecącej na czerwono rośliny. Musisz w nią rzucić toporem, by utorować sobie przejście dalej.
Powtórz sztuczkę i idź dalej. Otwórz drobną skrzynkę po prawej i zniszcz kolejną roślinkę.

Idź przed siebie, a natkniesz się na nowych wrogów - mroczne elfy. To oni będą twoimi przeciwnikami w tym świecie. Są szybcy, atakują szarżą i umykają przed ciosami. Musisz zachować szczególną uwagę, bo wrogowie potrafią napsuć sporo krwi.
Po walce, zniszcz roślinę i idź przed siebie. Otwórz fioletową skrzynię po prawej stronie i idź w lewo. Zobaczysz Sindriego - idź do kowala i jeśli chcesz, skorzystaj z jego usług.
Uwolnij łódź

Aby wydostać się w wyspy, musisz uwolnić łódź - ustaw się tak, by trafić za jednym zamachem trzy roślinki i zniszcz je.
Po uwolnieniu, udaj się do łodzi i rozpocznij wiosłowanie.
Dostań się do okrągłej świątyni

Płyń w kierunku celu (używaj kompasu).
Po drodze natkniesz się na światło na gałęzi - podpłyń pod nie i zerwij owoc. Na stałe zwiększysz współczynnik czasu odnowienia o 2.

Wpłyń głębiej - trafisz do otwartej lokacji, gdzie możesz m.in. eksplorować pomniejsze wysepki i zbierać dodatkowe przedmioty. Warto się pofatygować m.in. po skrzynię Norn.
Udaj się teraz w kierunku światła, prosto do wejścia świątyni. Most zostanie wyłączony i pojawi się chmara elfów - walcz z przeciwnikami.

Skorzystaj teraz z kołowrotka i przesuń bramę.
Pokonaj kolejnych wrogów i użyj drugiej dźwigni, a utworzysz runę.
Znajdź wejście do świątyni

Wsiądź do łodzi i podpłyń do urny z piaskiem.
Niech Atreus ją rozszyfruje, a odsłonisz tajemne przejście do świątyni.

Na dole czeka komitet powitalny - ponownie czeka cię konfrontacja z grupką mrocznych elfów.
Idź przed siebie, a ponownie zaatakują cię elfy. Tym razem jednak, pojawi się również opancerzony draugr dla urozmaicenia.

Nieopodal znajdziesz kolejną skrzynkę Norn.
Musisz wykorzystać mechanizm i zamrozić go, by dotrzeć do wszystkich run.

Użyj mechanizmu i przejdź podziemnym tunelem.
Następnie wdrap się na krawędź, a zostaniesz pochwycony przez wrogów. Użyj szału spartan i pokonaj przeciwników. Po walce, zrzuć głaz na wrogów.

Na drugiej stronie, czekają kolejni wrogowie - szybko zrób z nimi porządek.
Następnie zeskocz niżej i zniszcz roślinki, by utworzyć duchowy most.
Konfrontacja z Pradawnym - mini-boss

Przejdź nim dalej i wespnij się na platformę powyżej, a napotkasz kolejną falę wrogów. Co więcej, napotkasz kamiennego Pradawnego, który jest dość wymagającym przeciwnikiem.
Musisz czekać, aż wróg odsłoni światło na środku, co robi głównie przy ataku. Gdy zobaczysz otwarcie rzuć kilka razy toporem, a wróg straci trochę zdrowia i zrzuci wybuchowe fragmenty na ziemię. Podnieś je i ciśnij we wroga, a odbierzesz mu trochę zdrowia i go ogłuszysz.
Uważaj na laser przeciwnika, który jest bardzo mocny i zadaje masę obrażeń. W odpowiednim momencie wykonaj przewrót, a unikniesz obrażeń.
W rozdziale Bossowie naszego poradnika znajduje się strona Pierwszy Pradawny w Alfheim, która dokładniej opisuje powyższą konfrontację, a także zawiera wskazówki odnośnie kolejnych starć z Pradawnymi.

Po wszystkim, zniszcz rdzeń na środku, a odsłonisz kolejny duchowy most. Przejdź nim i kieruj się do świątyni.
Wejdź do świątyni

Wsiądź do windy i jedź do góry.
Idź na most i spróbuj otworzyć wrota - niestety, są one zamknięte i musisz znaleźć inne wejście.
Znajdź inne wejście do świątyni

Idź w lewo, a natkniesz się na drzwi, które zostały oplecione czerwonymi roślinami.
Musisz tak wycelować, by zniszczyć wszystkie na raz, a odblokujesz przejście do skrzyni Norn.

Aby otworzyć kufer musisz zlokalizować i rzucić toporem w trzy dzwony.
Udaj się teraz w prawo i zrób zakupy u kowala. Wejdź w szczelinę obok i przejdź dalej. Przed tobą wybuchowi wrogowie - korzystaj z łuku i rzutów toporem, by uniknąć niepotrzebnych obrażeń.
Kawałek dalej spotkasz bardzo silne mroczne elfy, które są na dodatek całkiem mobilne. Bój może być dość zacięty, więc zachowaj czujność. Niepodal możesz również zdobyć czerwoną skrzynię, niszcząc rośliny.

Wskocz na ścianę i przejdź krawędzią dalej - będziesz świadkiem śmierci egzekucji jasnego elfa. Walcz z wrogami i pokonaj oprawców nieszczęśnika.
Po wszystkim, zniszcz rdzeń i utwórz kolejny most światła. Pokonaj grupkę samobójczych bestii i przejdź dalej.
Zniszcz kolejny rdzeń i kieruj się dalszym szlakiem do świątyni.
Dostań się do gniazda i je zbadaj

Musisz zniszczy rośliny dookoła - pamiętaj, że musisz zniszczyć trzy na raz, by zostały trwale wyeliminowane.
Wspinaj się po ścianach gniazda i kieruj się wąskimi przejściami, a szybko dostaniesz się do centrum gniazda.
Zniszcz gniazdo i zdobądź Światło

Podejdź do rdzenia i zniszcz go, a zacznie atakować cię chmara elfów.
Musisz przedrzeć się przez wrogów - są oni słabi, choć nadrabiają dużą liczebnością. Staraj się przedostać do kolejnej roślinki i szybko zniszcz ją.

Wejdź w światło.
Czeka na ciebie osobliwa sekwencja, w której Kratos będzie biegł przed siebie i wspominał niektóre wydarzenia z przeszłości.
Wydostań się ze świątyni

Na szczęście, Atreus ocalił Kratosa i nie jesteś już więźniem dawnych wspomnień. Podejdź do chłopaka, a odblokujesz nową umiejętność Atreusa - może on teraz używać duchowych strzał, by tworzyć nowe przejścia.
Przejdź mostem dalej i zejdź niżej. Podejdź do kryształu na ziemi i umieść go pod czerwoną skrzynią - nakaż Atreusowi strzelić w kryształ specjalną strzałą i otwórz kufer.

Zabierz niebieski kryształ i umieść go na drugim piedestale. Stwórz duchowy most i przejdź dalej.
Ustaw się pod właściwym kątem, zniszcz roślinki i otwórz pomniejszą skrzynkę.

Przejdź kolejnym mostem, pokonaj wroga i aktywuj kryształ.
Zniszcz teraz rośliny, by móc przejść dalej.

Wróć teraz do źródła światła na górnej platformie i rozpraw się z zastępem mrocznych elfów.
Strzel w kryształ i przejdź utworzonym mostem dalej.

Pokonaj wrogów, spójrz do góry i strąć kryształ na ziemię. Podnieś go i idź z nim schodami na prawo.
Umieść kryształ w wolnym miejscu i aktywuj go z pomocą strzały.

Wejdź na utworzony most i zniszcz rośliny, by odsłonić kolejny otwór.
Możesz teraz otworzyć czwartą i zaraz ostatnią skrzynię Norn w Alfheim.

Gdy otworzysz skrzynię, przenieś kryształ na odblokowany otwór i pomóż Atreusowi wejść do góry.
Chłopak odczyta kolejną zagadkę z kamiennej misy i odblokuje przejście dalej. Przejdź wrotami dalej, a będziesz świadkiem scenki, w której jasne elfy zasiedlą świątynię.
Skorzystaj z dźwigu

Udaj się teraz do dźwigu i ponownie udaj się do podziemnego kompleksu.
Na dole, otwórz pomniejszą skrzynkę i przejdź dalej.

Niestety, przejście się zatrzaśnie i jesteśmy uwięzieni pod wodą. Pokonaj wrogów i strzel w niebieski kryształ. Wyeliminuj nowych przeciwników, cofnij się i rozświetl kolejny kryształ.
Trafisz do pokoju z celami - spójrz do góry i strąć kryształ. Pokonaj wrogów, którzy wyszli z celi i podnieś kryształ. Zanieś go do pokoju po drugiej stronie, umieść go w piedestale i rozświetl.

Czeka cię mała łamigłówka - musisz ustawić znaki tak, by były zgodne z tymi na drzwiach. Powyższy obrazek prezentuje prawidłowe rozwiązanie zagadki.

Zabierz teraz kryształ i umieść go w holu, by stworzyć most i móc przejść dalej.
Przeszukaj okoliczne cele i skorzystaj z misy, a rozpoczniesz starcie z bossem Svartaljofurrem.
Svartaljofurr - boss Alfheim

Walka z bossem Svartaljofurrem mocno przypomina potyczkę z klasycznymi elfami. Jest on szybki, odskakuje i wykonuje szarże.
Nowością są wybuchy na ziemi - jeśli w nie wpadniesz, dostaniesz sporo obrażeń i na chwilę dookoła zapanuje mrok. Musisz wtedy zachować czujność, bo wróg może łatwo cię trafić.

Najlepiej postawić na taktykę: wróg szarżuje -> odskakujesz -> kontrujesz i powtarzasz do skutku.
W tle, cały czas każ Atreusowi strzelać we wroga.

Na koniec, wykonaj egzekucję i obejrzyj krótką scenkę. Czy faktycznie pomogliśmy właściwej stronie konfliktu?
Pojedynek z bossem z Alfheim dokładniej opisaliśmy na stronie Svartaljofurr - elf z Alfheim w rozdziale Bossowie.
Wróć do świątyni Tyra

Po walce, użyj windy i udaj się na powierzchnię. Wróć do sklepu Sindirego - krasnolud zleci ci przysługę (wszystkie dostępne przysługi opisaliśmy w osobnym rozdziale poradnika).
Wróć do komnaty z drzewem światów i wróć do Midgardu. Porozmawiaj z Brokiem, a wzmocni twój topór.
Rozprosz czarne tchnienie

Wyjdź na zewnątrz świątyni Tyra i biegnij wielkim mostem przed siebie. Możesz w tym momencie wykonać przysługę dla Sindriego, lub kontynuować wątek główny.
Musisz dotrzeć do czarnego dymu, który kiedyś uniemożliwił ci dalszą drogę. Po drodze, spotkasz sporo wrogów, jednak powinieneś sobie poradzić bez większych problemów.
Gdy dotrzesz do czarnego tchnienia, skorzystaj ze światła, które zdobyłeś w Alfheim. W końcu udało ci się zyskać dostęp do góry - czas kontynuować podróż na szczyt!
- God Of War - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Opis przejścia
- God Of War: Wszystkie zadania - lista
- God Of War: Oznaczone drzewa - solucja, opis przejścia
- God Of War: Droga w kierunku góry - solucja, opis przejścia
- God Of War: Poza granicami świata - solucja, opis przejścia
- God Of War: Światło Alfheimu - solucja, opis przejścia
- God Of War: Wnętrze Góry - solucja, opis przejścia
- God Of War: Nowy Cel Podróży - solucja, opis przejścia
- God Of War: Magiczne Dłuto - solucja, opis przejścia
- God Of War: Za zamkniętymi drzwiami - solucja, opis przejścia
- God Of War: Choroba - solucja, opis przejścia
- God Of War: Czarna Runa - solucja, opis przejścia
- God Of War: Wróć na szczyt - solucja, opis przejścia
- God Of War: Ucieknij z Helheimu - solucja, opis przejścia
- God Of War: Droga do Jotunheimu - solucja, opis przejścia
- God Of War: Między Światami - solucja, opis przejścia
- God Of War: Jotunheim w zasięgu ręki - solucja, opis przejścia
- God Of War: Prochy Matki - solucja, opis przejścia
- God Of War: Powrót do domu - solucja, opis przejścia
- Opis przejścia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
szymix45 Junior
jest mi ktoś w stanie pomóc bo nie wiem gdzie znajduje się ostatni sklep broka na szczycie góry chciałem ukończyć grę na 100 procent ale ten sklep mi to uniemożliwia
danielj2 Junior
Witam, mam problem z powrotem do czarnego tchnienia po ukończeniu światła Alfheimu. Ten ostatni gnijący pal (przy wieży do wejścia) cały czas pyli (mimo że jest opleciony pnączami wiedźmy). Nie mogę przez to wrócić do gry (nijak nie potrafię go obejść). Coś pominąłem czy błąd?
Troxu Junior
Moim zdaniem to było jedno z łatwiejszych zadań w grze
user6 Junior
hej mam ogromny problem mianowicie chodzi o legendarna skrzynie w górze którą można zdobyć podczas misji wróć na szczyt gdy dostanie się platformą do góry,tyle że nie zdołałem zrobić jej podczas misji można tam jakoś wrócić bo niestety nie ma już platformy która była wcześniej przy ponownym wejściu na górę
szymoon1205 Junior
Witam. Jak można się dostać do szczeliny w lokalizacji zwłoki Thamura po ukończeniu fabuły. Podobno można wszędzie się dostać a z tą lokalizacją mam problem.
wieslawaz Junior
Rzeczna przełęcz - jak pokonać draugów, którzy strzelają ognistymi kulami?
konradg25 Junior
Czy po ukończeniu wróć na szczyt mogę tam jeszcze wrócić ?
user96567748ad Junior
Jak dostać się do trolla w Alkhain, moje przejście jest pokryte piaskiem
Tom3szek Junior
Czy można dostać się do Legendarnej Skrzyni w Regionie Góra (tej, gdzie trzeba użyć wichrołapu) pod ukończeniu fabuły ?
Chciałem wrócić, ale windy są już zniszczone.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
