Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Attila - poradnik do gry

Total War: Attila - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Koordynacja ataków w Total War Attila | Wojna poradnik Total War: Attila

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Koordynacja ataków

Jeśli posiadasz sojusz wojskowy z innym państwem oraz obaj walczycie z tym samym przeciwnikiem, na ekranie dyplomacji aktywne staną się trzy do tej pory niedostępne przyciski, znajdujące się w lewej, dolnej części listy znanych przez ciebie państw - Koordynacja ataków w Total War Attila | Wojna - Total War: Attila - poradnik do gry

Jeśli posiadasz sojusz wojskowy z innym państwem oraz obaj walczycie z tym samym przeciwnikiem, na ekranie dyplomacji aktywne staną się trzy do tej pory niedostępne przyciski, znajdujące się w lewej, dolnej części listy znanych przez ciebie państw. Te przyciski stanowią jedyne narzędzie do przeprowadzania skoordynowanych ataków wraz z sojusznikami.

Z pomocą pierwszej ikony od lewej zaznaczasz dowolne, widzianą przez siebie osadę, wysłannika bądź armię wroga, których zniszczeniem lub zdobyciem jesteś szczególnie zainteresowany. Ikona druga pozwala anulować wskazanie, zaś trzecia przybliżyć ekran do już wskazanego celu. Zaznaczona osada lub armia zyskują dla sojuszników status priorytetowych. Oznacza to, że jeśli będą w stanie, skierują swoje armie lub floty przeciwko nim. Co oznacza "kiedy będą w stanie" nie jest pewne, gdyż sojusznik nie udzieli ci informacji, kiedy i jaką siłą postanowi ruszyć ci na pomoc.

Opcja ta pozwala na dwie rzeczy. Po pierwsze, na pośrednie kierowanie siłami sojuszników w celu niszczenia wrogich armii oraz zajmowania ważnych strategicznie osad. Co prawda nie wiadomo, kiedy sojusznik wyśle swoje siły we wskazane miejsce, czy wygra i co po fakcie zrobi z pokonanymi, ale lepsze to niż nic. W najgorszym wypadku przegra i będziesz zmuszony dokończyć dzieła, co z kolei pozwala na złośliwą taktykę, w której czekasz, aż sojusznik zaatakuje wroga i poczekasz na wynik bitwy. Jeśli sojusznik przegra, dokończysz dzieła. Jeśli wygra, to właśnie udało ci się osiągnąć sukces bez strat.

Po drugie, wskazanie osady, którą aktualnie oblega twoja armia, daje pewną szansę na dokonanie szturmu z pomocą sojuszniczych jednostek. Wystarczy, że sojusznicza armia znajdzie się odpowiednio blisko, a stanie się automatycznie częścią sił biorących udział w szturmie. Po wydaniu rozkazu szturmu sojusznik nie zostanie zapytany o zdanie, tylko pojawi się wraz z tobą na polu walki. To otwiera przed tobą szereg dodatkowych korzyści, patrz rozdział bitwa -> bitwy wielostronne.

Mimo oferowanych przez opcję możliwości lepiej na niej nie polegać. Nigdy nie wiadomo, kiedy i jakie siły sojusznik wyśle ci z pomocą oraz jak zakończy się jego wyprawa. Wskazując mu wrogie osady możesz doprowadzić do tego, że zajmie upatrzoną przez ciebie prowincję, zanim zdołasz do niej dotrzeć. Korzystaj, jeśli masz okazję, ale nie zdziw się, jeśli sojusznik postąpi nie po twojej myśli.