Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Evil Within - poradnik do gry

The Evil Within - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within poradnik The Evil Within

Rozdział 14: Ukryte Motywy

Szafka z zielonym żelem i amunicją, a nad nią statuetka z Kluczem. - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Szafka z zielonym żelem i amunicją, a nad nią statuetka z Kluczem.

Gdy odzyskasz kontrolę, zbierz Zielony Żel i Amunicję [Strzelba] z szafek przy lewej ścianie, a następnie spójrz w górę - nad tobą powinno być wgłębienie, a w nim statuetka z Kluczem. Następnie odwróć się o 180 stopni i wejdź do pomieszczenia przez białe drzwi - jest tu trochę przedmiotów (a także pułapka!), a także Fragment Mapy [fragment nr 26]. Wyjdź z pomieszczenia, a następnie podejdź do "ruchomych" schodów - na lewo od nich znajdziesz zakrwawione drzwi prowadzące do szpitala. Wewnątrz pomieszczenia znajdziesz Dokument Osobisty [Wiadomość od Myry]. Przejdź przez lustro i zbierz Gazetę [Pożar w biurze] ze stojaka, oraz Zdjęcie zaginionej osoby [Ivan] z tablicy ogłoszeń. Ulepsz postać i wykorzystać klucze, zapisz grę i wróć przez lustro, wyjdź z pomieszczenia i zbiegnij schodami na dół.

Czeka cię tu trójka wrogów - jeden leżący na ziemi (podniesie się, gdy tylko podejdziesz), drugi, Klon Ruvika, patrolujący schody po lewej stronie, a także wróg przybity do ściany na dole wspomnianych schodów. Gdy uporasz się z wrogiem na podłodze, poczekaj, aż Klon Ruvika zacznie schodzić na dół (podczas patrolowania nie wchodzi on do pomieszczenia z trupem na ziemi, gdzie właśnie jesteś) i załatw go po cichu. Wykończ przybitego do ściany wroga i zbierz dwa Harpuny [Kusza Agonii], którymi był przybity.

Wystrzelaj wszystkich ze snajperki. - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Wystrzelaj wszystkich ze snajperki.

Rozbrój pobliską bombę i przejdź przez dwie bramy, otwierając je uprzednio. Trafisz do tunelu metra - jest tu kilku wrogów, a że teren jest otwarty i oświetlony, nie dasz rady się przekraść. Idź do wagonu stojącego przy prawej ścianie, zbierz Amunicję [Karabin snajperski], a następnie za pomocą snajperki zlikwiduj wszystkich wrogów. Klon Ruvika prawdopodobnie wejdzie do wagonu tym samym wejściem, co ty, więc przygotuj Strzelbę i poczęstuj go z bliska. Gdy będziesz chciał zbliżyć się do wagonu w którym byli wrogowie, rozlegnie się alarm i przybędzie dostawa mięsa armatniego. Rozpraw się z nimi i wbiegnij do wagonu - uważaj jednaj, gdyż na jego końcu jest wróg z bronią palną.

Statuetka w oknie, na końcu wagonu. - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Statuetka w oknie, na końcu wagonu.

Gdy wyjdziesz po drugiej stronie wagonu, dojdziesz do kolejnego - nie wchodź jednak do środka, gdyż jest on wypełniony pułapkami, a w środku jest przeciwnik. Poczekaj, aż dojdzie on do którejś z pułapek a następnie ją wysadź, by się go pozbyć. Zdetonuj resztę pułapek z bezpiecznej odległości i przejdź przez wagon. Dojdziesz do słabo oświetlonego wagonu - gdy zbliżysz się do jego końca, ujrzysz prowizoryczny most, do którego musisz dotrzeć. Odwróć się natychmiast, gdyż za tobą jest wróg. Zlikwiduj go, skręć w przejście na lewo, a następnie odwróć się w prawo - w jednym z okien na końcu wagonu jest statuetka z Kluczem. Gdy go zbierzesz, odwróć się o 180 stopni, podejdź do wyjścia z wagonu (w prawo), zbierz Strzykawkę na fotelu leżącym przy nim i opuść go.

Chyba lepiej nie wstawać... - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Chyba lepiej nie wstawać...

Dojdziesz do ściany zarośniętej czymś, co przypomina pajęczynę - przepal się przez nią zapałką i kontynuuj. Miń wroga, który dobija się w siatkę by dotrzeć do korytarza z wrogami na ziemi. W pobliżu znajduje się pułapka, która w momencie aktywacji obudzi wszystkich wrogów. Biegnij korytarzem naprzód, aż dotrzesz do elektrycznej blokady. Przejdź pod nią, a następnie przeciągnij dźwignię, by przedostać się przez druga. Wkrótce dojdziesz do kolejnej elektrycznej blokady - aktywuj dźwignie i przebiegnij przez przejście, zanim dziwna narośl je zablokuje. Po lewej stronie znajdziesz zakrwawione drzwi - w środku znajdziesz Dokument Osobisty [Wpis w pamiętniku - grudzień 2012]. Zbierz go i przejdź przez lustro.

Kogoś mi przypomina... - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
"Kogoś mi przypomina..."

W szpitalu są dwie rzeczy do znalezienia - Zdjęcie zaginionej osoby [Tatiana], jak zwykle na tablicy ogłoszeń, oraz Gazeta [Sprawa szpitala zamknięta], która jednak zmieniła lokum. Znajdziesz ją na ziemi, za ladą, za którą normalnie stoi pielęgniarka. Zbierz obie, wykorzystaj żel i klucze, zapisz grę i wróć przez lustro. Wyjdź z pomieszczenia i skręć w prawo - po chwili z zamkniętej dotąd wentylacji wyskoczy przeciwnik. Załatw go, przejdź przez wentylację i wskocz do wody. Zignoruj przeciwnika, gdyż zostanie on zaraz porwany przez mackę.

Statuetka z Kluczem i trochę przedmiotów do zebrania. - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Statuetka z Kluczem i trochę przedmiotów do zebrania.

Dotrzesz wkrótce do długiego korytarza. Poruszaj się powoli i staraj się zlokalizować pułapkę pod wodą - gdy ją aktywujesz, uruchomią się elektryczne pułapki, a po chwili do pomieszczenia wbiegnie kilku wrogów. Gdy wróg wejdzie w pułapkę, tobie także sie oberwie (solidnie!), gdyż woda przewodzi prąd. Gdy aktywowałeś pułapkę, a nie chcesz otrzymywać obrażeń, zabij wrogów zanim dotrą do pułapki. Po ubiciu wszystkich 4 z nich pułapka się wyłączy. Podejdź kawałek do przodu i skręć w przejście po prawe stronie - przepal pajęczynę, a za nią znajdziesz statuetkę z Kluczem. Zbierz go i wróć do poprzedniego korytarza i kontynuuj naprzód.

Zbierz wszystkie okoliczne przedmioty, a także wyciągnij Bezpiecznik ze skrzynki, przez co dezaktywujesz elektryczne pułapki. Obróć się do tyłu, przekręć zawór po lewej stronie, a gdy woda opadnie przejdź przez nowo otwarte przejście. Po wdrapaniu się po drabinie na górę ujrzysz kolejnego wroga, którego wciągnie macka. Wdrap się po kolejnej drabinie. Przepal się przez kolejną pajęczynę i przeciśnij się przez przejście, by trafić do kolejnego pomieszczenia wypełnionego przeciwnikami.

Burn! - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Burn!

Musisz przedostać się na drugą stronę pomieszczenia i wyciągnąć ze skrzynki kolejny Bezpiecznik. Gdy to zrobisz, pomieszczenie ulegnie metamorfozie, oraz pojawią się kolejni wrogowie. Gdy sie przez nich przebijesz, dojdź do zaworu po lewej stronie, a następnie go przekręć. Odwróć się o 180 stopni i przejdź przez nowo osuszone przejście, po prawej stronie. Idź przez korytarz, cały czas patrząc na sufit - znajdziesz tam "głowę" przypominającą tę Obcego z serii filmów Obcy. Strzel w dziwne coś, a następnie idź do końca tunelu.

Przedostatni w grze fragment mapy. - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Przedostatni w grze fragment mapy.

Wdrap się po schodach, gdzie znajdziesz całą masę amunicji, a także zakrwawione drzwi. Wewnątrz pomieszczenia znajdziesz Fragment mapy [fragment nr 27]. Zbierz znajdźkę, a następnie przejdź przez lustro. Nie ma tu nic do zebrania, jednak wkrótce czeka cię walka z bossem, więc warto się przygotować. Wykorzystaj żel i klucze, zapisz grę i wróć przez lustro. Wyjdź z pomieszczenia i idź wzdłuż korytarza, by dotrzeć do generatora i panelu kontrolnego.

Zanim cokolwiek przy tym pomajstrujesz, idź do końca korytarza, gdzie znajdziesz ostatni Bezpiecznik. Wróć do panelu kontrolnego - musisz wsadzić bezpieczniki w odpowiedniej kolejności:

  • Bezpiecznik "trójkierunkowy" wsadź w gniazdo po lewej stronie.
  • Bezpiecznik "pionowy" wsadź w gniazdo na środku.
  • Bezpiecznik "dwukierunkowy" (prawo i góra) wsadź w gniazdo po prawej stronie.

W ten sposób powinny zapalić się wszystkie lampki. Podejdź następnie do generatora i aktywuj go, by rozpoczęła się scena, a po niej walka z bossem.

Boss - Quell

Jeden z prostszych bossów w grze, Quell. - Rozdział 14 - Ukryte Motywy | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Jeden z prostszych bossów w grze, Quell.

Jak nietrudno się domyślić, czeka cię starcie z ośmiornico-podobnym stworem, który na twoich oczach porwał dwójkę Nawiedzonych. Jest to przedostatni boss w grze, więc możesz śmiało wykorzystać zapasy amunicji - przydadzą się tutaj zarówno Magnum i snajperka, jak i specjalne bełty do Kuszy Agonii.

Cała walka podzielona jest na dwa etapy - pierwszym z nich jest faza, w którym wróg będzie cały czas na ciebie szarżował (jest to zarazem praktycznie jedyny jego atak). Gdy będzie to robił, odskocz w bok i daj mu się wyminąć, a potem właduj w niego kilka strzałów. Nie atakuj, gdy wróg szarżuje, gdyż jest spora szansa, że cię trafi. Druga faza rozpoczyna się, gdy wróg otrzyma odpowiednią ilość obrażeń - wycofa się on wtedy, by schować się w jednym z tuneli przy suficie, bądź przyklei się do ściany i wykorzysta swój kamuflaż, przez co będzie niewidoczny. By namierzyć wroga w sytuacji, gdy staje się niewidzialny, wykorzystaj larwy, które co jakiś czas wypuszcza, by cię zaatakowały - gdy go namierzysz, wystarczy jeden strzał, by wyleciał z kryjówki. Pamiętaj, by nie zbliżać się do niego, gdy ten jest ukryty - boss może się wtedy na ciebie rzucić i zabić jednym atakiem.

Nie licząc zwykłych ataków wroga, będzie cię on nękał wspomnianymi larwami - działają one tak samo, jak te, które wypuszczał pająk podczas 11 rozdziału. Zadają znikome obrażenia, a rozwalone wyrzucają amunicję, więc warto jest skupić na nich swoją uwagę, gdy je dostrzeżesz. Jeśli masz z nim problemy, wykorzystaj Zamrażające Bełty, by go unieruchomić, a gdy nie dajesz rady go zlokalizować, gdy ten zniknął, poczekaj kilkanaście sekund, a wyjdzie on z ukrycia.

Po ubiciu wroga aktywuj ponownie generator. Zanim jednak wejdziesz do windy, wejdź do pomieszczenia na prawo od panelu z bezpiecznikami - jest tam cała masa amunicji. Wyjdź z pokoju i skręć w lewo, miń miejsce, w którym zebrałeś trzeci Bezpiecznik i przejdź pod elektryczną pułapką. Znajdziesz tutaj kolejną statuetkę z Kluczem. Zbierz go i udaj się wreszcie do windy.

Gdy wyjedziesz na górę, popatrz na prawo - przy wagonie, na gruzowisku, znajdziesz ostatnią statuetkę z Kluczem. Rozwal ją i zbierz cenne znalezisko. Następnie zeskocz na dół i wejdź do pociągu-mostu, który widziałeś kilkanaście minut temu. Po chwili pojawi się Ruvik, który będzie ciskał metalowe pręty w pociąg - kontynuuj wędrówkę, gdyż nic ci one nie zrobią. Wkrótce czeka cię etap "biegany", po którym trafisz do nowej, choć znanej lokacji.

Przejdź korytarzem do pomieszczenia, w którym rozmawiają duchy. Gdy rozmowa dobiegnie końca, będziesz musiał rozprawić się z trójką przeciwników, tak jak kilka rozdziałów temu - nie możesz ich zabić, a po prostu musisz ich powalić na ziemie i wydrzeć łańcuch przytwierdzony do ich tułowia. Po załatwieniu całej trójki rozdział dobiegnie końca.