Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Evil Within - poradnik do gry

The Evil Within - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within poradnik The Evil Within

Rozdział 6: Utrata Samokontroli

Gazeta, którą możesz zebrać na początku rozdziału. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Gazeta, którą możesz zebrać na początku rozdziału.

Rozdział rozpoczyna się serią scen. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, zbierz Gazetę [W kościele zapadła się podłoga] znajdującą się na biurku. Gdy to uczynisz, zbadaj zdjęcia leżące w miejscu gazety - po chwili zgasną światła, więc wyciągnij swoją lampę, by zorientować się w sytuacji.

Pamiętaj, iż znajdujesz się w szpitalu - w sąsiednim pomieszczeniu jest kostnica, w której możesz otwierać szafki, jeśli masz wymagany Klucz. Nie ma w tym momencie niczego więcej do zrobienia, tak więc udaj się do lustra, które znajduje się na końcu korytarza, tam gdzie zwykle - pamiętaj też, iż możesz także ulepszyć swoją postać, jeśli dysponujesz odpowiednią ilością Zielonego Żelu.

Wdrap się po pudłach, by przedostać się do kolejnej lokacji. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Wdrap się po pudłach, by przedostać się do kolejnej lokacji.

Przy lustrze spostrzeżesz znajomą pielęgniarkę - udaj się za nią po schodach na niższy poziom, a po chwili teren ulegnie zmianie. Nie możesz wejść do żadnego z pomieszczeń, więc udaj się na sam jego koniec. Za jedynymi otwartymi drzwiami spotkasz Leslie, a po chwili czekają cię kolejne przenosiny. Wdrap się po pudłach i przeskocz przez dziurę w ścianie. Zbierz Harpun [Kusza Agonii] i udaj się po schodach na górę, by wyjść z budynku.

Klucz znajduje się za zwłokami. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Klucz znajduje się za zwłokami.

Podążaj ścieżką, aż dotrzesz do budynku po prawej stronie. Na górnym piętrze budynku, na które dostaniesz się po drabinie, znajdziesz Amunicję [Rewolwer]. Dodatkowo, zwróć uwagę na pudła wiszące przy suficie - zestrzel je, a ze środka wypadną przedmioty do zebrania. Wybiegnij z domu i kontynuuj wzdłuż drogi, by po chwili dotrzeć do kolejnego budynku, tym razem znajdującego się na lewo od drogi. Wewnątrz znajdziesz takie same pudełka wiszące pod sufitem. Zlokalizuj zwłoki wiszące przy jednym z okien - uderz w nie za pomocą ataku wręcz, by wypadł z nich Klucz.

Wybuchowe beczki pozwolą ci zaoszczędzić amunicję. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Wybuchowe beczki pozwolą ci zaoszczędzić amunicję.

Gdy zbierzesz wszystkie przedmioty, wybiegnij z budynku i podążaj drogą do bramy. Otwórz ją, a gdy scena dobiegnie końca, będziesz musiał bronić swojego partnera, nim ten otworzy przejście. Wrogowie będą wchodzić na piętro przez te same okna, którymi przed chwilą weszła wasza dwójka, więc nie będziesz się musiał martwić atakiem w plecy. Dodatkowo, do dyspozycji masz dwie wybuchowe beczki - wykorzystaj je, by rozwalić kilku wrogów na raz. Jeśli masz możliwość, poczekaj, aż do pomieszczenia wejdzie kilku przeciwników i dopiero wysadź beczkę - zaoszczędzisz w ten sposób sporo amunicji. Gdy przejście się otworzy, pozbieraj wszystkie przedmioty, które mogły wypaść z wrogów, oraz Zapałki i Amunicję [Rewolwer] z szafki i stołu w rogu pomieszczenia i udaj się za partnerem.

Gdy przejdziesz przez nowo otwarte przejście i zeskoczysz ze zniszczonych schodów, odwróć się i podnieś słoik z Zielonym Żelem. Na ziemi powinna leżeć także Strzykawka - nie będzie tu żadnego wroga, więc warto także przeładować broń, poświęcić czas na wytworzenie amunicji do Kuszy Agonii, czy po prostu złapać oddech. Gdy wkroczysz do nowego pomieszczenia, czekać cię będzie kolejna, podobna walka, z tym, że wrogowie będą wskakiwać przez sufit. Ponownie możesz - i powinieneś - wykorzystać beczki, by się z nimi rozprawić. Gdy twój partner otworzy drzwi, jak najszybciej udaj się za nim. Drzwi zostaną zamknięte, a wy wylądujecie na świeżym powietrzu.

Wykorzystaj ten czas, by się podleczyć i przeładować broń, a także zebrać Karabin Snajperski ze skrzynki na stole. To potężna broń, skuteczna na dalekim dystansie i przeciwko dużym przeciwnikom, w których łatwo jest wycelować. Niestety, nie bardzo nadaje się do walki na bliskim dystansie, z chmarami wrogów - można co prawda trafić "bez przybliżenia", jednak jest to znacznie utrudnione, a dodatkowo trzeba przeładować broń po każdym strzale. Zbierz także Strzykawkę, leżącą obok snajperki, a następnie przejdź przez pobliskie lustro, by przenieść się do szpitala.

Nie ma w tym momencie niczego, co możesz tu zebrać, jednak możesz wykorzystać niedawno zdobyty Klucz, zapisać grę, a także zużyć trochę Zielonego Żelu (np - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry

Nie ma w tym momencie niczego, co możesz tu zebrać, jednak możesz wykorzystać niedawno zdobyty Klucz, zapisać grę, a także zużyć trochę Zielonego Żelu (np. do ulepszenia nowej broni). Gdy wszystko wykonasz, wróć przez lustro do poprzedniej lokacji. W okolicy znajduje się Klucz - by go dosięgnąć, stań przy dziurze w ścianie, tuż obok skrzyni z której wyciągnąłeś snajperkę i, używając lunety wspomnianej broni, zniszcz statuetkę znajdującą się na wieży, o której przed chwilą rozmawiali bohaterowie (obrazek powyżej pokazuje wspomniane miejsce). Klucz podniesiesz później, gdy będziesz opuszczał lokację.

Możesz wyeliminować większość wrogów po cichu. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Możesz wyeliminować większość wrogów po cichu.

Udaj się przejściem na prawo od twojej aktualnej pozycji i podążaj w stronę wspomnianej wieży - staraj się poruszać powoli i po cichu, by nie ściągnąć na siebie hordy potworów. Eliminuj wrogów pojedynczo i przesuwaj się naprzód. Wdrap się po drabinie na górę, gdzie czekać będzie dwójka wrogów. Przy murku, tuż obok kładki, znajdziesz Elektryczny Bełt [Kusza Agonii]. Zbierz amunicję i przejdź przez wspomnianą kładkę, gdzie czekają kolejni przeciwnicy. Na ścianie znajdziesz także minę zbliżeniową - przebiegnij koło niej, a po kilku sekundach podejdź powoli, rozbrój i wyciągnij Części Pułapki.

Po chwili dojdziesz do podwójnych schodów - zejdź po jednych na niższy poziom, załatw pobliskiego przeciwnika, a po chwili pojawią się nowi wrogowie, wyposażeni w broń dystansową. Twoje zadanie jest proste - musisz złapać za snajperkę i zlikwidować operatorów wyrzutni strzał. Jest ich trzech - poślij każdemu z nich kulkę w łeb. Do momentu, aż nie zlikwidujesz operatorów, przeciwnicy będą cały czas się odradzać.

Stary znajomy z piłą powraca! - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Stary znajomy z piłą powraca!

Pokonałeś ich? To nie koniec atrakcji! Do gry wkracza stary znajomy - przeciwnik z piłą mechaniczną. Lepiej nie spotkać się z tym wrogiem twarzą w twarz (z oczywistych powodów), więc postaraj się utrzymać go na dystans. Wykorzystaj Elektryczne, bądź Zamrażające Bełty do Kuszy Agonii, by ogłuszyć na chwilę przeciwnika, a następnie wpakuj w niego tyle naboi, ile tylko dasz radę. Możesz także wykorzystać liczne wybuchowe beczki, jeśli masz chęci trochę poganiać i zaoszczędzić amunicję. Gdy wróg padnie, ponownie otworzą się drzwi. Zbierz zestrzelony wcześniej Klucz (będzie leżał przy wejściu, u stóp wieży, do której masz się udać). Pozbieraj wszystkie przedmioty w okolicy, a następnie przejdź przez drzwi pod wieżą.

Jedna ze znajdziek w okolicy windy. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Jedna ze znajdziek w okolicy windy.

Winda nie działa, więc musisz wejść po schodach. Po drodze zbierz Amunicję [Rewolwer], a następnie spal zwłoki, które blokują windę. Zanim do niej wejdziesz, obejdź ją od prawej strony, gdzie znajdziesz Fragment mapy [fragment nr 11]. Następnie przejdź przez niebieskie drzwi i podnieś Dokument Osobisty [Wpis w pamiętniku - maj 2006 r.]. Teraz przejdź przez nowo otwarte lustro. Otwórz szafkę w kostnicy, zbierz Gazetę [Zaginęła oficer policji] ze stojaka z gazetami (byłeś już tam kilka razy), ulepsz postać, zapisz grę i wróć przez lustro.

Wybij wrogów, zanim zetną Josepha. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Wybij wrogów, zanim zetną Josepha.

Wbiegnij do windy, a po przejażdżce przebiegnij przez most, gdzie czeka cię scenka. Musisz teraz ratować tyłek swojemu durnemu towarzyszowi. Udaj się w lewo, zbierz amunicję do snajperki, stań na pomoście i zlikwiduj dwójkę przeciwników, którzy chcą ściąć Josepha. Przejdź przez most, który zrzuci twój towarzysz, a po krótkiej scenie będziesz musiał go znów chronić. Wrogowie będą nadciągać z mostu, którym przed chwilą przyszedłeś. Masz dwie możliwości, jeśli chodzi o ich eksterminację - możesz poczekać, aż dojdą do ciebie i zbiją się w grupę, co pozwoli ci ich wyeliminować kilkoma celnymi Wybuchowymi Bełtami. Możesz także szybko pobiec na most i użyć Harpunów - znakomicie sprawdzają się do eliminacji celów poruszających się gęsiego.

Za tymi skrzyniami znajdziesz Klucz. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Za tymi skrzyniami znajdziesz Klucz.

Po przejściu do następnej lokacji możesz wyluzować - nie ma tu wrogów. Przeładuj bronie i się wylecz, a następnie dokładnie przeszukaj okolicę. Prócz masy skrzynek, które można rozwalić by znaleźć coś użytecznego, wala się tutaj cała masa amunicji. Dodatkowo, przy jednym z kupieckich straganów, wzdłuż prawej ściany, znajdziesz Nagranie [Ernesto Victoriano]. Kawałek dalej, także przy prawym murze, znajdziesz kilka skrzynek - zniszcz je, a następnie przeczołgaj się przez wnękę, a tam znajdziesz statuetkę, po rozbicie której zdobędziesz kolejny Klucz. Wróć przez wnękę, wyczyść resztę terenu, a następnie opuść targ.

Fragment mapy nr 12. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Fragment mapy nr 12.

Po krótkiej scenie wylądujesz w nowym budynku. Zbierz Fragment mapy [fragment nr 12], znajdujący się na klatce obok stołu, a także pozbieraj wszystkie "mniejsze" przedmioty. Następnie aktywuj i przejdź przez lustro do szpitala. Udaj się do recepcji, zbierz ze stojaka kolejną Gazetę [Śledztwo w sprawie kościoła], a z tablicy ogłoszeń po przeciwnej stronie pomieszczenia Zdjęcie Zaginionej Osoby [Pastor Graciano]. Nie zapomnij wykorzystać Klucza, ulepszyć postaci i zapisać gry - gdy to uczynisz, przejdź ponownie przez lustro.

Po wyjściu z budynku twój partner się od ciebie odłączy, a ty będziesz teraz podróżował sam. Gdy tylko spróbujesz zejść po schodach, zostaniesz zaatakowany - na wschód od ciebie znajduje się nawiedzony ze strzelbą. Wyjmij snajperkę i pozbądź się wroga. Po animacji ukazującej przycisk otwierający drzwi, zostaniesz otoczony przez wrogów - nie trać jednak amunicji i przejdź przez bramę. Po drugiej stronie czeka cię walka z bossem.

Boss - Zehn i Neun

Ogłuszanie lub zamrażanie wrogów znacznie ułatwia tą walkę. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Ogłuszanie lub zamrażanie wrogów znacznie ułatwia tą walkę.

Czeka cię starcie z dwójką olbrzymów - w początkowej fazie będziesz walczył z jednym z nich, drugi przyłączy się po kilkunastu sekundach, przebijając się przez ścianę. Dwójka wrogów jest dość ślamazarna (jeśli akurat za tobą nie szarżują), jednak ich ataki potrafią znacznie uszczuplić twoje zdrowie. Sprawę komplikuje fakt, iż będziesz walczył na terenie, który przypomina labirynt - nie ma więc zbyt dużo miejsca do manewrowania.

Jeśli wróg zapędzi cię w róg i nie będziesz miał możliwości przed nim uciec, wykorzystaj Zamrażające i/lub Elektryczne Bełty, by unieszkodliwić przeciwnika na kilka sekund, co pozwoli ci bezpiecznie obok niego (lub nich) przebiec. Bełty te są najskuteczniejszą metodą walki z parą bossów - gdy przeciwnicy są ogłuszeni, wykorzystaj swoje konwencjonalne uzbrojenie (rewolwer, strzelbę, harpuny z Kuszy Agonii, czy, jeśli masz wystarczająco miejsca, snajperkę), by zadawać im obrażenia. Po odniesieniu odpowiedniej ilości obrażeń, wrogowie padną na ziemie, co pozwoli ci w łatwy sposób strzelać w ich głowy. Po kilku takich atakach wróg padnie na ziemię, tym razem martwy. Nie zapomnij zebrać sporej ilości Zielonego Żelu (po 3,500), który wypada z obu olbrzymów.

Dokument leżący u nóg twojego partnera. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Dokument leżący u nóg twojego partnera.

Po pokonaniu wrogów czeka cię krótka scena. Gdy odzyskasz kontrolę, zbadaj dokładnie labirynt i zbierz wszelką amunicję. Następnie udaj się w stronę swojego partnera, który znajduje się przy rzeźbach koni - tuż obok niego znajdziesz także Dokument [Notatka z cmentarza]. Porozmawiaj z towarzyszem, po czym zostaniesz przeniesiony do szpitala. Nie ma tu żadnych znajdziek, więc po prostu ulepsz postać, zapisz grę i wróć przez lustro.

Klucz podwieszony pod zwłoki. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Klucz podwieszony pod zwłoki.

Trafisz do podziemi - udaj się tunelem, aż dotrzesz do pomieszczenia z czterema stołami. Podejdź do stołu po lewej stronie i przeciągnij dźwignie. Następnie zwróć uwagę na zwłoki, które poruszają się na taśmociągu - jedne z nich będą mieć figurkę przywieszoną u boku. Poczekaj, aż statuetka znajdzie się nad suchym gruntem i strzel w nią, by zdobyć Klucz.

Rysunek na ścianie pokazuje kolejność stołów. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Rysunek na ścianie pokazuje kolejność stołów.

Zanim opuścisz to pomieszczenie, będziesz musiał rozwiązać małą łamigłówkę. W pomieszczeniu znajdują się cztery stoły, wraz z czterema dźwigniami obok nich. Twój partner stoi koło ściany, na której narysowane są cztery cyfry - trzy (3,5 i 9) przekreślone, oraz 7 bez przekreślenia. Stoły 3 i 5, te, które znajdują się przy wyjściu, oraz stół 9, ten, który jest za stołem 3 (koło niego przełączałeś właśnie dźwignie) muszą być ustawione tak, by leżały na nich zwłoki - dźwignie sterują mechanizmem, który umieszcza na nich ciała. Stół 7 musi być ustawiony tak, by nie było na nim nic. Gdy ustawisz je w ten sposób, możesz bez strachu przejść przez wyjście - gdyby było inaczej, zostałbyś podziurawiony kolcami.

Dokument schowany obok zwłok. - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
Dokument schowany obok zwłok.

Wyjedź windą na górę, a następnie przejdź korytarzem, by dotrzeć do swego rodzaju laboratorium. Jest tu do zebrania Dokument [Notatka z laboratorium na cmentarzu nr 1]. Zbierz resztę przedmiotów i udaj się drugim korytarzem. Dotrzesz do klatki, jednak jeszcze do niej nie wchodź - przy zwłokach znajdziesz kolejny Dokument [Notatka z laboratorium na cmentarzu nr 2]. Przeładuj wszystkie bronie, wytwórz amunicję do Kuszy Agonii, wylecz się i udaj się w kierunku klatki. Wejdź do tunelu obok niej, stań na przycisku na końcu i przejdź do kolejnej lokacji. Podejdź do zamkniętej bramy - twój towarzysz ją otworzy, a ciebie czeka starcie z kolejnym bossem.

Boss - Sentinel

Szczeniaczek wkracza do akcji! - Rozdział 6 - Utrata Samokontroli | Opis przejścia The Evil Within - The Evil Within - poradnik do gry
"Szczeniaczek" wkracza do akcji!

Walka z tym stworzeniem podzielona jest na dwa etapy - w pierwszym "zabicie" potwora jest obowiązkowe, w drugim możesz po prostu uciec. Wróg zadaje olbrzymie obrażenia i jest morderczo mobilny, przez co trudno jest go trafić. Korzystanie z Kuszy Agonii z załadowanymi bełtami Zamrażającymi i/lub Elektrycznymi jest tu praktycznie obowiązkowe - chyba, że chcesz wywalić całą tonę amunicji w powietrze.

Po trafieniu wyżej wspomnianymi bełtami, wróg zostanie ogłuszony na krótką chwilę, dając ci wystarczająco czasu, by władować w jego głowę kilka celnych strzałów, po czym kontynuuje on swoją szarżę. Kilka takich rundek a boss padnie na ziemie nieprzytomny. Dodatkowym manewrem bossa jest ukrywanie się w gęstwinie - po szarży wróg schowa się w krzakach, by po kilku sekundach z nich wyskoczyć, dlatego też powinieneś cały czas starać się zachować bezpieczny dystans.

Gdy obezwładnisz wroga, czeka cię krótka scenka, po której będziesz miał zadanie odzyskania okularów Josepha. Znajdują się one praktycznie na środku areny walki. I w tym momencie masz wybór - możesz je odzyskać i dać nogi za pas, ignorując bossa, lub też zdecydować się pokonać go raz na zawsze. W drugim wariancie otrzymasz potężny zastrzyk Zielonego Żelu, więc gra jest warta zachodu. Walka wygląda podobnie, z tą różnicą, że uwagę wroga odciągał będzie Joseph, co ułatwi ci trochę zadanie. Ponownie wykorzystaj swoje Elektryczne i/lub Zamrażające bełty, a po zadaniu odpowiedniej ilości obrażeń wróg padnie na ziemię martwy.

Po walce udaj się w kierunku kościoła, a rozdział zostanie zakończony - zanim do niego dotrzesz, przeszukaj okolicę, by znaleźć dodatkowe przedmioty poukrywane po kątach i wewnątrz skrzyń.