EVE Online - poradnik do gry

EVE Online - poradnik do gry

EVE Online - poradnik do gry

EVE w Edenie EVE Online poradnik to najlepsze porady i wskazówki na start gry, do tworzenia i rozwoju postaci, walki oraz zarabiania. Opisujemy wymagania sprzętowe i sterowanie.

Ostatnia aktualizacja: 13 października 2021

Niniejszy poradnik do gry EVE Online jest dużym kompendium wiedzy na temat tej osadzonej w konwencji science fiction symulacyjnej gry MMO. Szczegółowe informacje oraz porady zawarte w naszym poradniku pozwolą Wam poznać wszystkie najważniejsze mechaniki gry i nauczą podstaw rozgrywki.

Pierwszym dużym rozdziałem tego poradnika jest swego rodzaju przewodnik po podstawach gry EVE Online. Rozdział ten otwiera strona z przydatnymi poradami na start, z którymi powinni zaznajomić się wszyscy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tą oryginalną grą MMO. Na osobnych stronach tego rozdziału poruszamy także inne istotne kwestie, jak np. tworzenie postaci, ważne elementy interfejsu wraz z opisem, umiejętności i rozwój postaci, statki na start wraz z podstawowymi konfiguracjami, rynek, agenci kariery, aktywności i zawody, słownik pojęć, przydatne linki i pogramy.

Drugim rozbudowanym rozdziałem niniejszego poradnika jest FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Na osobnych stronach w szczegółowy sposób wyjaśniamy m.in. czy w EVE Online można grać za darmo, co daje Abonament Omega, jak sprzedawać przedmioty na rynku, jak dołączyć do Korporacji, jak działa System Bezpieczeństwa (Security System) oraz czy w EVE Online można grać na kontrolerze.

Pieniądze (ISK - InterStellar Kredit) w grze EVE Online są bardzo ważne, dlatego w niniejszym poradniku poświęciliśmy temu zagadnieniu osobny rozdział. Na oddzielnych stronach podpowiadamy, jak zarobić na kilku podstawowych aktywnościach: górnictwo, misje PvP i PvE.

Nasz poradnik zamyka Aneks, w którym znajdziecie m.in. wykaz sterowania, wymagania sprzętowe PC gry EVE Online, opis ustawień graficznych oraz informacje na temat wersji językowych.

EVE Online: Szybkie porady na start

  1. Frakcje: w grze EVE Online możecie wybrać pomiędzy 4 głównymi frakcjami. Wybierzcie tę, która najlepiej pasuje do Waszych preferencji, ponieważ każdą z nich możecie osiągnąć te same cele;
  2. Tworzenie postaci: opcje dostępne w kreatorze nowej postaci w grze EVE Online mają znaczenie wyłącznie z perspektywy odgrywania określonej roli (RPG);
  3. Tutorial: jeśli jest to Wasza pierwsza styczność z grą EVE Online, zachęcamy do przejścia samouczka, z którego nauczycie się podstaw rozgrywki, zyskacie cenne informacje, a także dodatkowe nagrody;
  4. Stacje: nie wszystkie stacje, które napotkacie w trakcie rozgrywki są wyposażone w zaplecze naprawcze;
  5. Agencje: agencje oferują Graczom dodatkowe aktywności (misje) w New Eden. Agent określa cele misji i nagrody za jej wykonanie, np. zlecenie wydobycia określonej ilości rudy;
  6. Korporacje: w grze EVE Online istnieje wiele korporacji, które są kontrolowane przez Graczy i oferują wiele korzyści w zamian za lojalność. Jeśli chcecie, możecie do jednej z nich dołączyć;
  7. Rynek: zanim zdecydujecie się na zakup przedmiotu na rynku, upewnijcie się, że w trakcie podróży po zakupiony towar nie będziecie musieli przelecieć przez obszar o niskim poziomie bezpieczeństwa;
  8. Zarabianie: w grze EVE Online Gracze mogą podejmować się różnych zadań, aby zarobić ISK, główną walutę świata New Eden. Początkujący mogą spróbować swoich sił w górnictwie, skanować przestrzeń kosmiczną w poszukiwaniu danych (Data) i reliktów (Relic) lub wykonywać niezbyt złożone misje PvE - zagrożenie przy wykonywaniu takich zadań jest niewielkie.

Więcej porad związanych z grą EVE Online znajdziecie na stronie: Porady na start.

EVE Online: FAQ - Mam problem i szukam odpowiedzi

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o grze EVE Online, przejrzyjcie poniższe pytania, które odpowiadają na kluczowe zagadnienia związane z tą produkcją MMO. Odpowiedzi na inne ważne zagadnienia znajdziecie na osobnych stronach naszego poradnika w rozdziale FAQ.

  1. Free-to-play - czy można grać za darmo?: z tej strony naszego poradnika dowiecie się, czy w EVE Online można grać bez dodatkowych opłat;
  2. Abonament Omega - co daje?: w EVE Online można wykupić specjalny abonament Premium, który odblokowuje wiele dodatkowych funkcji. Z tej strony dowiecie się, czym różni się konto Alpha od Omega;
  3. Rynek - jak sprzedawać?: rynek w grze EVE Online kieruje się zasadą popytu i podaży, a wszystkie przedmioty, które tam znajdziecie, są wyprodukowane przez Graczy. Z tej strony dowiecie się, jak wystawić przedmioty na sprzedaż;
  4. Security System - jak działa?: Nowy Eden składa się z kilku tysięcy układów słonecznych, ale żaden z nich nie jest tak do końca bezpieczny. Obszerny świat gry EVE Online został podzielony na Systemy Bezpieczeństwa i warto wiedzieć, w które rejony lepiej nie zapuszczać się bez wsparcia, zwłaszcza na początku;
  5. Gra na kontrolerze - czy jest możliwa?: na tej stronie odpowiadamy na pytanie, czy w EVE Online można grać na kontrolerze;
  6. Liczba aktywnych Graczy - ile osób gra w 2021?: jeśli zastanawiacie się, jak bardzo zaludnione są serwery gry EVE Online w 2021 roku, koniecznie zajrzyjcie na tę stronę;
  7. Korporacja - jak dołączyć?: w świecie New Eden funkcjonuje bardzo duża liczba Korporacji prowadzonych przez Graczy, jednak nie wszystkie są wartościowe, dlatego warto wiedzieć, jak znaleźć tę odpowiednią;
  8. Drony - czy atakują automatycznie?: z tej strony dowiecie się, jak działają drony i czy będą automatycznie bronić Waszego statku, gdy zostaniecie zaatakowani przez innych Graczy lub przeciwników NPC.

EVE Online: Przewodnik po grze

W naszym przewodniku po podstawach gry EVE Online poruszamy wiele istotnych kwestii, które mogą być problematyczne dla początkującym Graczy i wyjaśniamy podstawowe mechaniki rozgrywki.

  1. Słownik: na tej stronie poradnika znajdziecie pojęcia i skróty, z którymi możecie spotkać się w trakcie rozgrywki w EVE Online lub przy przeglądaniu niniejszego poradnika;
  2. Tworzenie postaci: ta strona zawiera informacje na temat tworzenia nowego bohatera w EVE Online przy użyciu wbudowanego w grę kreatora;
  3. Ważne elementy interfejsu: na tej stronie opisujemy wszystkie najważniejsze okna interfejsu użytkownika, do których warto zaglądać od samego początku swojej przygody z grą EVE Online;
  4. Przydatne linki i programy: w tym miejscu zebraliśmy wszystkie przydatne linki i aplikacje, które umożliwią Wam utrzymywanie kontroli nad kontem i postacią;
  5. Rynek: z tej strony dowiecie się, jak szukać przedmiotów na rynku gry EVE Online, a także jak najkorzystniej kupić potrzebne przedmioty;
  6. Umiejętności, rozwój postaci: w grze EVE Online można rozwinąć bohatera na bardzo wiele różnych sposobów. Jeśli jednak nie jesteście pewni, jaki obrać kierunek, na tej stronie podpowiadamy, na jakie umiejętności warto zdecydować się w pierwszej kolejności;
  7. Agenci kariery: na tej stronie znajdziecie informacje na temat wszystkich agentów kariery, a także dowiecie się, jakie łańcuchy misji możecie dla nich wykonać;
  8. Aktywności, zawody: w tym miejscu zebraliśmy i opisaliśmy wszystkie aktywności, których mogą podjąć się początkujący Gracze EVE Online, aby zarobić ISK;
  9. Statki na start, podstawowe konfiguracje: na tej stronie znajdziecie gotowe konfiguracje statków, które są polecane dla początkujących Graczy.

EVE Online: Zarabianie gotówki

  1. Porady ogólne: na tej stronie znajdziecie garść informacji na temat ISK, a także spis aktywności, które przynoszą w EVE Online największy zysk;
  2. Misje PvE: podstawowe zajęcie, które polega na wypełnianiu misji zlecanych przez Agentów NPC. Nie wymaga dodatkowych umiejętności ani zaawansowanych statków;
  3. Górnictwo: proste i bezpieczne zajęcie, które nie wymaga dużej wiedzy i umiejętności, więc idealnie sprawdzi się w przypadku nowych Graczy;
  4. PvP: jeśli zdobyliście już nieco doświadczenia w EVE Online i jesteście gotowi podjąć się bardziej wymagających i ryzykownych zadań, walki PvP mogą przypaść Wam do gustu. Na tej stronie podpowiadamy, jak przygotować się do starć z innymi Graczami.

EVE Online: Wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 7 SP1 64-bit;
  2. Procesor: Intel Dual Core 2.0 GHz / AMD Dual Core 2.0 GHz;
  3. Karta graficzna: AMD Radeon 2600 XT / NVIDIA GeForce 8600 GTS;
  4. Pamięć RAM: 4 GB;
  5. Miejsce na dysku: 23 GB.

Więcej informacji m.in. na temat zalecanych wymagań sprzętowych gry EVE Online na PC znajdziecie na stronie: Wymagania sprzętowe.

EVE Online: Wersje językowe

W grze EVE Online można włączyć dubbing w 6 różnych językach. Napisy również przetłumaczono na 6 języków.

Więcej na ten temat przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Polska wersja gry.

Informacje o EVE Online - poradnik do gry

Autorzy : Dawid "Kthaara" Zgud, Łukasz "Qwert" Telesiński

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 14, ilustracje: 19 .

Popularne strony w EVE Online - poradnik do gry