EVE Online: Interfejs - ważne elementy
Na tej stronie poradnika do EVE Online wymieniamy i opisujemy istotne okna interfejsu użytkownika.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry EVE Online znajdziecie opis najważniejszych elementów interfejsu użytkownika.
EVE Online może przytłaczać nowych Graczy mnogością opcji i różnych okien z informacjami i statystykami, dlatego warto wiedzieć, na jakie elementy interfejsu zwracać uwagę od samego początku.
- Karta postaci i kolejka umiejętności
- Agencja (The Agency)
- Ekwipunek (Inventory)
- Rynek (Market)
- Wyposażenie statku (Fitting)
- Mapa
Karta postaci i kolejka umiejętności

Karta postaci to główne źródło informacji o Waszym bohaterze w grze EVE Online. Aby otworzyć kartę postaci wystarczy kliknąć w portret bohatera widoczny w lewym górnym rogu ekranu.
Przełączając się pomiędzy poszczególnymi zakładkami okna postaci, znajdziecie m.in. informacje na następujące tematy:
- Umiejętności (Skills): lista umiejętności wraz z kolejką treningową;
- Atrybuty (Attributes): w grze EVE Online można wyróżnić 5 głównych atrybutów - Perception, Memory, Will Power, Charisma, Intelligence;
- Modyfikacje (Augmentation): mieszkańcy świata New Eden mogą modyfikować swoje ciała poprzez implanty, które mogą wzmocnić ich atrybuty, a także ulepszać ich umiejętności, np. wzrost wyrządzanych obrażeń czy większa siła tarcz;
- Biografia (Biography): w tej zakładce możecie napisać historię Waszego bohatera;
- Historia (History): znajdziecie tutaj listę wszystkich Korporacji, do których przyłączyła się Wasza postać, a także historię wyszkolonych umiejętności;
- Stacja Dom (Home Station): w tej zakładce możecie sprawdzić, gdzie znajduje się Wasza Stacja Dom, a także jaka odległość w skokach (Jumps) dzieli Was od tej destynacji. Jeśli chcecie, możecie w tym miejscu zmienić swoją Stację Dom na inną;
- Reputacja (Standings): bardzo ważna zakładka, w której znajdziecie informacje na temat aktualnych stosunków Waszej postaci z innymi Frakcjami, Korporacjami i poszczególnymi agentami. Reputację zyskujecie poprzez wykonywanie misji dla agentów i rozprawianie się z wrogami nacji na jej terenie w bitwach PvP. Tracicie ją natomiast poprzez niszczenie ich okrętów, zarówno w PvE jak i PvP. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że wrogo nastawione Frakcje natychmiast zaczną do Was strzelać, gdy tylko pojawicie się w ich Systemach, a agenci tych Frakcji nie będą chcieli przydzielić Wam żadnych misji. Z drugiej strony, gdy macie wysoką Reputację, możecie liczyć na mniejsze podatki i lepsze nagrody za misje, a nawet na pozwolenie budowy tzw. POS-a (Player Owned Station).
W dolnej części karty postaci znajdziecie wyżej wspominaną kolejkę skilli, wraz z informacjami na temat aktualnie szkolonej umiejętności i czasie, który pozostał do zakończenia nauki. Czas nauki umiejętności w grze EVE Online zależy od jego poziomu, jego rangi oraz poziomu atrybutów, jakie mają na niego wpływ.
- Poziom umiejętności określa, ile punktów trzeba zdobyć, by nauczyć się danego poziomu umiejętności;
- Ranga umiejętności to liczba w nawiasie za jego nazwą (np. x3). Określa mnożnik, przez jaki należy przemnożyć podane wyżej wartości dla danego skilla;
- Każdy skill ma dwa atrybuty, które mają na niego wpływ. Ogólny wzór dla poziomów atrybutów głównego A i pobocznego B wygląda następująco: (A + (1/2)*B)/minutę.
Agencja (The Agency)

W oknie Agencji (The Agency) znajdziecie wiele różnych misji (eksploracja, walka, górnictwo), których możecie podjąć się w trakcie rozgrywki w EVE Online. Agencja to miejsce, do którego powinni zajrzeć wszyscy początkujący Gracze, aby zdobyć nieco więcej doświadczenia i zarobić pokaźne sumy ISK.
Więcej informacji na temat agentów kariery w grze EVE Online znajdziecie na stronie: Agenci kariery.
Ekwipunek (Inventory)

W ekwipunku przechowujecie wszystkie posiadane przedmioty (surowce, modyfikacje do statków), a także statki. Okno ekwipunku w grze EVE Online zostało podzielone na następujące zakładki:
- Aktywny statek (Active Ship): ta zakładka zawiera widok ładowni Waszego okrętu oraz listuje dodatkowe ładownie np. na drony, na minerały czy rudę. Do takich dodatkowych ładowni możecie włożyć wyłącznie przedmioty, na które jest przeznaczona, czyli nie włożycie np. minerałów do ładowni na drony, nawet jeśli jest pusta;
- Hangar na okręty (Ship Hangar): w tym miejscu znajdziecie listę wszystkich statków, które aktualnie posiadacie na danej stacji;
- Hangar na przedmioty (Item Hangar): tutaj przechowujecie wszelkie przedmioty, jakie posiadacie na danej stacji. Do hangaru na przedmioty muszą trafić wszystkie itemy, które chcecie wystawić na rynku;
- Skarbiec PLEX (PLEX Vault): w tej zakładce możecie m.in. kupić specjalną walutę PLEX i aktywować Abonament Omega.
Rynek (Market)

Rynek w grze EVE Online jest ewenementem na skalę wszystkich gier MMO. Kieruje się zasadą popytu i podaży, a praktycznie wszystko, co się na nim znajduje, zostało wyprodukowane przez Graczy.
Więcej informacji o rynku w grze EVE Online znajdziecie na stronie: Rynek.
Wyposażenie statku (Fitting)

W tym oknie możecie skonfigurować (Fitt) swój statek, a więc uzbroić go i zabezpieczyć tarczami ochronnymi. Znajdziecie tutaj ogromną ilość informacji, a wszystkie mają niebagatelne znaczenie dla Waszego bezpieczeństwa i sukcesu w otwartej przestrzeni kosmicznej.
Statki Amaru i Gallente mają zwykle więcej slotów LOW niż MEDIUM ze względu na fity opierające się na "tankowaniu" pancerzem, natomiast statki Caldarskie i Minmataru mają slotów MEDIUM i LOW mniej więcej tyle samo ze względu na obronę tarczą energetyczną.
Więcej informacji na temat przykładowych początkujących konfiguracji statków w grze EVE Online znajdziecie na stronie: Statki na start, podstawowe konfiguracje.
Nigdy nie wylatujcie w przestrzeń okrętem, jeśli nie będziecie mogli odkupić go z całym wyposażeniem po ewentualnej klęsce. W grze EVE Online istnieje bardzo ważna zasada - nie latajcie czymś, na co nie stać Was po stracie.
Mapa

Mapa w EVE Online służy do różnych celów, ponieważ można ją konfigurować w zależności od własnych preferencji. Pojedynczym Graczom służy głównie do wyznaczania tras przelotu, a dla wielkich sojuszy trzymających władzę w systemach Null Security jest mapą działań wojennych. Co jakiś czas w pewnym spokojnym systemie dochodzi do ogromnej bitwy z udziałem setek graczy.
0
- EVE Online - poradnik do gry
- EVE Online - poradnik dla początkujących
- Podstawy
- EVE Online: Porady na start
- EVE Online: Jak grać, krok po kroku
- EVE Online: Tworzenie postaci
- EVE Online: Interfejs - ważne elementy
- EVE Online: Słownik
- EVE Online: Przydatne linki i programy
- EVE Online: Rynek (Market)
- EVE Online: Agenci Kariery (Career Agents)
- EVE Online: Aktywności, zawody (Jobs)
- EVE Online: Statki na start, podstawowe konfiguracje
- EVE Online: Umiejętności, rozwój postaci
- EVE Online: Samouczek 2021
- Podstawy
- EVE Online - poradnik dla początkujących
Komentarze czytelników
tornado_57002 Junior
Niestety to gra dla typowych hejterów.
Dlaczego hejterów ? Ponieważ sami autorzy tej gry zapowiadają że sami gracze będą dla siebie żerem i ofiarami. Nie ma w tej zapowiedzi przesady. Grupa graczy która wystarczająco wcześnie zaczęła grać , poznała jej niezwykle skomplikowany mechanizm i uzbroiła się po zęby terroryzuje pozostałych nazywając ich raciarzami, górnikami lub zwyczajnie nobami.
Bez przykładów nie ma powodów by mi wierzyć.
Więc tylko dwa
1 gra sprzyja piratom i ich obrońcom. (hejt przeciw raciarzom)
Pomimo że pozornie gra zachęca i nagradza tępienie piratów ( w grze to raty), to jest to zwykła obłuda - bo jeśli raty zwalczasz to pojawienie się w tej walce gracza który chce zabić ciebie powoduje że to on ma poparcie piratów a nie ty. W efekcie nie masz szans bo masz kilka, kilkanaście statków piratów i jeszcze dodatkowo gracza – cwaniaka, który to wykorzystuje. Mało tego, gracze hejterzy organizują bojówki , które wpadają na pola walki z piratami aby tym łatwiej zabić nie raty ale gracza który je zwalcza.
2. gra bez przerwy psuje zastałą mechanikę gry oraz zasady.(Nerfienie)
Najlepszym przykładem jest kompletne zniszczenie lotniskowców. To bardzo wytrzymałe i skuteczne statki dysponujące trzema eskadrami liczącymi po 9 myśliwców każda. Są oczywiście bardzo drogie, ale warto było poświęcić czas i zasoby aby taki statek zdobyć. Zwykle to miesiące gry czasu rzeczywistego. Niestety autorzy poprzez t.z.w. patche, czyli kolejne zmiany w mechanice oraz zasadach gry sprowadzili je do całkowicie nieskutecznych i bezbronnych kolosów.
Kiedy po kilku miesiącach gry z użyciem mojego lotniskowca zarobiłem sporo kasy ( ponad 20 bilionów ISK, przy 1.5 mln skillpoint) i grę zawiesiłem na ponad rok to już do niego nie mogłem wejść !
Wszystkie moje umiejętności ( sille w grze) zostały albo unieważnione, albo stały się niewystarczające albo trzeba było zupełnie innych. Po mozolnym uporaniu się z tymi przykrymi nowalijkami wsiadłem w końcu do carriera i okazało się że jego możliwości zniknęły i jest bezwartościowy.
Tak zrobili z większością statków a najgorsze że również z zasadami gry. Te zasady również poddawane są patch’om czyli krótko mówiąc generalnemu psuciu gry.
To permanentne psucie gry poprzez kolejne patch’e doczekało się nawet nazwy wśród graczy to jest mianowicie nerfienie gry, czy statku .
Rekapitulując
Bardzo dobry pomysł w roku 2003 został do roku 2020 sprowadzony do piaskownicy dla hejterów.
W dodatku firma z Reykjaviku sprzedała grzę komu ? Koreańczykom, którzy nie zostawili suchej nitki na pierwotnym klimacie i zasadach gry. Wprowadzili oni sztuczki z pojawiającymi się światami które odpala się za pomocą petardy ze sklepu ze sztucznymi ogniami ( filamenty) oraz setkami zasad całkowicie niszczącymi posiadane doświadczenie dotychczasowych graczy.
Teraz już nigdzie w tym świecie nie da się pograć spokojnie, każdy przelot do innego systemu to groźba ataku na bramie między systemami, kiedyś to rzadkość obecnie „campa na gejcie” to normalka - właśnie opanowanie gry przez hejterów powoduje że każda taka bramka jest non stop okupowana przez grupę hejterów którzy nic innego nie robią w grze oprócz polowania na innych graczy zgodnie z zapowiedzią autorów. Co innego można robić w grze ? - produkcja , eksploatacja planet, handel, zwalczanie piratów na zlecenie CONCORD ( system walki z piratami), misje różnego rodzaju zlecane przez agentów .Ale to nie dla hejterów, oni tym gardzą .To wszystko jest głęboko niemoralne i tym karmią się hejterzy.
Jeden raz powróciłem do gry, ale po tym co zastałem ostatnio juz nigdy nie wrócę.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
