Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 kwietnia 2014, 14:59

autor: Jerzy Bartoszewicz

Graliśmy w Murdered: Śledztwo zza grobu – co nam się podoba, a co może nie wypalić? - Strona 7

W Murdered intryga zaczyna się od śmierci głównego bohatera – nowej produkcji studia Airtight Games nie można odmówić oryginalności. Mieliśmy okazję wreszcie zagrać i przekonać się, czy ciekawy pomysł wystarczy, by gra była dobra.

Technicznie przyzwoicie, choć bez rewelacji

Graliśmy w Murdered: Śledztwo zza grobu – co nam się podoba, a co może nie wypalić? - ilustracja #1

Podczas pokazu miałem okazję zagrać w Murdered: Śledztwo zza grobu w wersji na konsolę PlayStation 4. Trzeba przyznać, że gra wygląda na niej bardzo dobrze, lecz jednocześnie nie będzie to zdecydowanie tytuł, który będzie mógł aspirować do miana najładniejszej obecnie gry na next-geny. Zdecydowanie najlepiej wypada bogata w detale i ciekawie zaprojektowana postać głównego bohatera. Dobra jakość tekstur stanowi atut podczas oglądania różnorakich zdjęć, dokumentów, poszlak rozrzuconych po okolicy… oraz tatuaży Ronana. Dzięki zachowaniu odpowiedniego poziomu detali różne ciekawostki możemy dostrzec po prostu przyglądając się leżącym tu i ówdzie przedmiotom.

Z drugiej strony, odniosłem wrażenie, że projekty niektórych postaci pobocznych są trochę zbyt uproszczone i nie zapadają dostatecznie w pamięć. Kręcący się wokół miejsca zbrodni gapie różnili się od siebie, ale byli tak mało charakterystyczni, że w pewnym sensie wyglądali jak klony ubrane w różnokolorowe swetry. Nieco zbyt surowy wydawał się też wystrój niektórych pomieszczeń, które potrafiły świecić pustkami, chociaż było to zależne od miejsca. Zazwyczaj tam, gdzie musiałem szukać wskazówek, walało się mnóstwo różnorakich drobiazgów, skutecznie utrudniających dostrzeżenie tego, co trzeba było znaleźć.

Czekamy na pełną wersję!

Charyzmatyczny bohater, mroczne miejsce akcji i intrygująca, pełna tajemnic fabuła zdają się jednak przyćmiewać wspomniane przeze mnie wady, dzięki czemu produkcja studia Airtight Games zapowiada się całkiem świeżo i ciekawie. Docenią ją zapewne zwłaszcza fani przygodówek, którzy nie są ostatnimi czasy rozpieszczani przez producentów i wydawców gier wideo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.