Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

The Crew Przed premierą

Przed premierą 9 kwietnia 2014, 17:00

autor: ElMundo

Graliśmy w The Crew - samochodowe RPG z otwartym światem

Posucha w temacie samochodowych sandboksów zdaje się powoli zmierzać ku końcowi – The Crew to tytuł, który może nieźle namieszać w swoim gatunku i pokazać swoim rywalom tylne zderzaki w akompaniamencie pisku opon.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry The Crew - Test Drive Unlimited w USA

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

The Crew w skrócie:
  • rozbudowane opcje sieciowe;
  • kompletny, przeznaczony do dowolnej eksploracji teren USA;
  • kampania fabularna podzielona na sześć części;
  • Skille i wyzwania;
  • rozbudowany tuning i bogaty zestaw licencjonowanych samochodów;
  • system rozwoju postaci.

Choć ostatnie próby pokazania graczom, czym tak naprawdę jest prawdziwy samochodowy sandbox (wystarczy przywołać tutaj kontynuację TDU czy Fuel prosto od Codemasters) były raczej niezbyt udane, to wraz z The Crew ekipa studia Ivory Tower chce na nowo zdefiniować pojęcie otwartości świata i swobody w grach wyścigowych. No i wydaje się, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Miłośnicy sieciowych rywalizacji, którzy nad realizm przekładają bardziej różnorodność trybów rozgrywki oraz zabawę w ulepszanie swojego wozu powinni wypatrywać nowej produkcji sygnowanej logiem Ubisoftu.

CarPG, czyli samochodowy „rolplej” od twórców TDU

Z każdą kolejną chwilą spędzoną z testową wersją gry na dwugodzinnym pokazie w Paryżu miałem coraz silniejsze wrażenie, że z tą produkcją będzie można spędzić zdecydowanie więcej czasu niż w niejednym rasowym, wielowątkowym RPG-u. Całą akcja The Crew toczyć się będzie na terenie USA – nie jednego czy dwóch stanów. Swoje działania przeprowadzimy na przestrzeni wszystkich pięćdziesięciu jednostek administracyjnych. Na mapie znajdą się wszystkie najważniejsze miasta – Los Angeles, San Francisco, Miami czy Nowy Jork, każde z nich zostanie odtworzone w możliwie jak najdokładniejszych detalach z zachowaniem wszystkich charakterystycznych punktów. Oczywiście nie możemy oczekiwać, że wirtualne makiety poszczególnych metropolii będą przypominać te rzeczywiste w identycznej skali: rzecz jasna projekty miast okażą się znacznie mniejsze, ale i tak obszar możliwy do przebycia w tej grze robi wrażenie. Jak podali twórcy, czas potrzebny na przejechanie całych Stanów Zjednoczonych od wybrzeża do wybrzeża średniej klasy wozem to nieco ponad półtorej godziny zabawy, z kolei przy wykorzystaniu najszybszego dostępnego modelu ze wszelkimi ulepszeniami czas ten redukuje się do czterdziestu pięciu minut. I to wszystko w linii prostej.

Kto tworzy The Crew?

Graliśmy w The Crew - samochodowe RPG z otwartym światem - ilustracja #2

Ivory Tower to studio z siedzibą we francuskim Lyonie, powstałe w 2007 roku. Składa się ono głównie z byłych pracowników Eden Games, odpowiedzialnego za obie części serii Test Drive Unlimited, oraz osób pracujących nad seriami V-Rally i Need for Speed. W produkcję The Crew zaangażowani są też weterani ze studia Ubisoft Reflections (seria Driver).

The Crew pozwala na pełną i praktycznie niczym nieskrępowaną eksplorację terenu. Co prawda w testowej wersji do dyspozycji otrzymaliśmy tylko teren wschodniej połówki USA, ale w przeciągu tych kilkudziesięciu minut nie udało mi się znaleźć na mapie miejsca, do którego nie można byłoby wjechać (oprócz budynków rzecz jasna). Twórcy odtworzyli siatkę najważniejszych amerykańskich dróg (ze słynną Route 66 na czele), a możliwość dojechania w praktycznie każdy zakątek stworzonego świata z pewnością zawróci w głowie niejednemu fanowi motoryzacji. Co ważne, poruszanie się po kolejnych fragmentach mapy nie jest przerywane przez ekrany ładowania – wszystko generowane jest w czasie rzeczywistym.

Graliśmy w The Crew - samochodowe RPG z otwartym światem - ilustracja #3
W trakcie zadań przemierzamy nie tylko główne arterie miast, ale i ich peryferia oraz dzielnice przemysłowe.
Testujemy grę BeamNG.drive - takich kraks nie ma nawet Burnout
Testujemy grę BeamNG.drive - takich kraks nie ma nawet Burnout

Przed premierą

Gry samochodowe od lat zmagają się z problemem realistycznego przedstawienia uszkodzeń pojazdów. W parze z coraz lepszą grafiką nie idzie bowiem fizyka odpowiedzialna za wizualne przedstawienie wszelkich uszkodzeń. BeamNG.drive robi to inaczej.

Testujemy Next Car Game - godnego następcę serii FlatOut
Testujemy Next Car Game - godnego następcę serii FlatOut

Przed premierą

Oto Next Car Game, następca FlatOutów, jeden z tegorocznych kandydatów do miana najlepszej gry wyścigowej. Rynek na chwilę odetchnie od kolejnego Need for Speed, więc może... teraz Finlandia!

Graliśmy w polskie Agony – najlepsza wizja piekła w grach wideo?
Graliśmy w polskie Agony – najlepsza wizja piekła w grach wideo?

Przed premierą

Polskie Agony zabiera nas do piekła, bynajmniej nie na herbatkę z demonami. Twórcom z MadMind udało się w bardzo sugestywny sposób oddać domniemany klimat podziemnego królestwa.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.04.2014 17:59
stach122
43
Pretorianin

I teraz weź tu zrób wyścig przez całe USA :D 2 godzinny :P

09.04.2014 19:21
odpowiedz
damianyk
65
Pretorianin

czy gry jeszcze kiedykolwiek wrócą do starej konwencji, czy każda już będzie sandboxem z otwartym światem?

09.04.2014 19:50
odpowiedz
techtrance
49
Centurion

The Crew daje nadzieję tym, którzy zakochali się w Undergroundach, ale nie oszukujmy się ten klimat już nigdy nie wróci :( Dla mnie na zawsze idealną wyścigówką będzie połączenie Underground z Most Wanted z grafą Frostbite 3,4,5... Dzisiaj z samochodówek starają się zrobić portale społecznościowe, zamiast zrobić ciekawą fabułę. EA jeszcze nie skreśliłem chociaż to hieny $$$. Trzymam kciucki za The Crew, bo jako jedyna wniosła jakiś powiew nadzieji dla wyścigów :) Chociaż jeśli najnowszy Dragon Age okaże się sukcesem, to może EA zacznie naprawiać NFS i powstanie Underground 3, chociaż jeśli ma być taki jak Most Wanted 2012, wolę pozostać przy wspomnieniach :)

09.04.2014 20:01
👍
odpowiedz
JohnyWol
15
Chorąży

Już widzę odpowiednik wyścigu dookoła wyspy z TDU. Tam zajmowało to niemal godzinę. W the Crew Tour of America też mógłby trwać podobną ilość czasu, a może nawet nieco dłużej licząc jakiś ciekawszy i trudniejszy wariant trasy

09.04.2014 20:10
odpowiedz
piotr_HQT
6
Legionista

@JohnyWol - o ile pamiętam , z tego co wyczytałem w Q&A na oficjalnym forum The Crew, przejazd DOOKOŁA USA ma w grze zająć porządnym samochodem... 4 godziny :) Godzinę zajmie Ci jakieś 65% drogi z zachodu na wschód :)

09.04.2014 21:22
odpowiedz
Kafcyk
7
Centurion

A teraz weź wytłumacz żonie że nie da rady włączyć pausy xD Zapowiada się długo rozgrywka:D

09.04.2014 21:28
odpowiedz
JohnyWol
15
Chorąży

@piotr_HQT - Chodziło mi o wyścig z jednego wybrzeża na drugie. Przejazd dookoła Stanów mógłby być jednak zbyt czasochłonny, w czasach gdy większość graczy nie może poświęcić jednorazowo takiej ilości czasu. Ale sam pomysł jak najbardziej ciekawy i mógłby zostać dodany dla najbardziej wytrwałych :)

09.04.2014 23:52
odpowiedz
NamOta
14
Legionista

Pamiętam Gran Turismo 2 i Endurace' y, mam nadzieję, że tutaj to wskrzeszą. :)

10.04.2014 00:51
odpowiedz
piotr_HQT
6
Legionista

ponoć będzie wyścig 4h w grze :P gdzieś czytałem o tym jakiś czas temu ;d będzie miazga - zapowiada się naprawdę świetna gra, która skłoni mnie do zakupu ps4 (albo XOne jeśli E3 okaże się dla XONE takie jak zapowiada MS) :)

10.04.2014 01:15
odpowiedz
szyszka_PC
50
Generał

Szkoda, że moi znajomi nie przepadają za grami wyścigowymi :(

10.04.2014 02:57
odpowiedz
yadin
98
Senator

Następne posraństwo z samochodami. Strzelanki i fury robi się od zawsze tuzinami.

10.04.2014 07:12
odpowiedz
Assassinek06
34
Centurion

Tego jeszcze nie było. Samochodowe RPG. Będzie można odgrywać rolę samochodu. :O

10.04.2014 08:30
😊
odpowiedz
Seboolek
128
Ssak Naczelny

Niech jeszcze wprowadzą tankowanie wozu a będzie wtedy element strategiczny. Możesz mieć najszybsze auto ale tankować trzeba często a inny jedzie wolniej ale dłużej. To by było coś. Ostatni raz tankowanie samochodu w grze wyścigowej widziałem chyba na Amidze. Cóż, ogólnie zapowiada się ciekawie i chętnie ta grę sprawdzę.

10.04.2014 09:27
odpowiedz
techonpl
1
Junior

Tak i quick time event o myciu szyby ^.^, nie lepiej już pograć w gta online, niż to ?

10.04.2014 12:06
odpowiedz
filip_550
32
Pretorianin

No nareszcie coś co mnie zainteresowało na PS4 :) Konsola stoi od nowości i się tylko kurzy bo nic nie ma ciekawego :) i co ja bym dał za nową wersię TDU lub underground 2 w piękniej, lśniącej grafice. Rozmarzyłem się.

10.04.2014 14:47
odpowiedz
fraghunter18
19
Legionista

To i Project CARS zmiotą konkurencje. Czekam z gier wyścigowych tylko na te 2 gry. :)

10.04.2014 15:58
odpowiedz
PUNISHER2908
12
Legionista

Nie mogę doczekac się tej gry! W koncu będzi pożądna wyscigówka z otwartym światem i pożądnym tuningiem... Jedyne co mnie przeraża to jakie będą wymagania na kompa:P

10.04.2014 16:14
odpowiedz
Marcus64
35
Pretorianin

JA straciłem nadzieje bo w grze mają być mikrotransakcję a to jak każdy wie ostro psuję zabawę.
http://www.videogamer.com/ps4/the_crew/news/the_crews_microtransactions_let_you_buy_performance_parts_with_real_world_cash.html

12.04.2014 02:19
odpowiedz
xand
50
Pretorianin

Wszystko cacy w grze poza elementem o którym wspomniał kolega wyżej ... gdyby to jeszcze było kupowanie konkretnych nic nie znaczących elementów, tylko do ozdoby samochodu to ok, ale oni chcą wymieniać kasę na główną walutę w grze. Trzymam kciuki bo już od ponad 6 miesięcy czytam nowinki o tej grze i mam na nią chrapkę ale te mikropłatności ... no zobaczymy, oby wyszło dobrze.

28.05.2014 15:45
odpowiedz
norbiw13
5
Junior

TDU byl moja ulubiona gra wyscigowa, wszystko tam bylo dopracowane. Pokladam wielkie nadzieje w The Crew ze to bedzie taka gra jaka NFS THe Run powinien byc, jezeli naprawde ta mapa bedzie duza albo przeogromna to zrobie pre-order jednakze jezeli wprowadza mikro-transkacje wtedy bede musial sie zastanowic czy chece kolejnego NFS World.

A tak poza tym, w Mafia 2 trzeba bylotankowac auta

Sorry, za brak Polskiej czcionki

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze