Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 lutego 2014, 13:00

autor: Przemysław Zamęcki

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - Strona 4

Odpowiadamy na wszystkie pytania dotyczące Divinity: Grzech pierworodny, klasycznego RPGa od belgijskiego studia Larian.

Postacie

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - ilustracja #1

Jakimi współczynnikami opisane są postacie?

Każda z postaci opisana jest kilkoma podstawowymi współczynnikami oraz współczynnikami dodatkowymi. Współczynniki podstawowe wzrastają w miarę zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia, ale to gracz decyduje, które z nich chce podwyższyć.

Do współczynników podstawowych należą:

  1. Siła - determinuje szansę trafienia celu, wpływa na udźwig ekwipunku i możliwość podnoszenia różnych przedmiotów.
  2. Zręczność - wpływa na trafienie orężem korzystającym z tego parametru.
  3. Inteligencja - im wyższa, tym więcej punktów umiejętności postać otrzymuje na każdy zdobyty poziom doświadczenia. Zwiększa obrażenia zaklęć bojowych opartych na żywiołach i zmniejsza zużycie punktów akcji potrzebnych na wykorzystanie którejś ze zdolności specjalnych w czasie walki.
  4. Budowa ciała - od tego współczynnika zależy liczba punktów akcji odzyskiwanych po każdej z tur walki oraz całkowita liczba punktów życia.
  5. Szybkość - wpływa na szybkość poruszania się postaci, liczbę punktów akcji na początku każdej z walk oraz współczynnik Inicjatywy.
  6. Postrzeganie - determinuje szansę na trafienie krytyczne, wykrywanie pułapek i celność w przypadku używania broni dystansowej.

Współczynniki dodatkowe opisujące postać:

  1. Wzrok - wpływa na możliwość zauważenia innych postaci.
  2. Słuch - im wyższy, z tym większej odległości do postaci docierają wszelkie odgłosy.
  3. Ruch - odległość, jaką postać przemierzy w walce, wykorzystując jeden punkt akcji.
  4. Inicjatywa - wpływa na kolejność aktywowania postaci w trakcie walki.
  5. Żywotność - liczba punktów życia.
  6. Punkty akcji - liczba punktów pozwalających wykonywać czynności w trakcie walki podczas jednej tury.
  7. Reputacja - wskazuje jak postrzegana jest postać przez otoczenie.

Odporności wyrażane są w punktach procentowych i odpowiadają za zmniejszenie wpływu żywiołów ognia, wody, ziemi i powietrza oraz na trucizny i ataki określane mianem Blackrock.

Jakie umiejętności posiadają postacie?

Awansując na kolejny poziom doświadczenia, możemy rozdać punkty umiejętności zebrane w cztery grupy, odpowiadające za walkę (Warrior), czarowanie (Wizard), zdolności łotrzykowskie (Survivor) i socjalne (Social). Każda z grup zawiera kilka pozycji do wyboru, jak na przykład walkę bronią jedno- lub dwuręczną, korzystanie z tarczy, naprawę, szkoły magii, skradanie się, kradzież kieszonkową czy zastraszenie.

Czym są talenty?

Każda z postaci posiada jakieś dodatkowe talenty, które w sobie odkrywa podczas eksploracji świata. Talentów jest ponad czterdzieści. Zwiększają one szanse postaci na odniesienie sukcesu, na przykład talent Gladiator pozwala na częstsze trafienie przeciwnika w trakcie walki, talent Braveheart uodparnia w 50% na strach, a Grease Monkey zwiększa umiejętności naprawy uszkodzonego oręża.

Czym są cechy?

Postacie w drużynie opisane są też przez różne cechy związane z ich zachowaniem, które mogą się zwiększać lub zmniejszać wraz z postępami w grze lub poprzez dyskusje pomiędzy członkami drużyny. Cech jest czternaście, a wśród nich można wyróżnić, takie jak prawość, pragmatyzm, romantyzm, egoizm, altruizm czy niezależność. Cechy wpływają na umiejętności postaci, przykładowo romantyzm zwiększa szczęście, egoizm umiejętności targowania się ze sprzedawcami, a altruizm charyzmę.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.