Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 lutego 2014, 13:00

autor: Przemysław Zamęcki

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - Strona 8

Odpowiadamy na wszystkie pytania dotyczące Divinity: Grzech pierworodny, klasycznego RPGa od belgijskiego studia Larian.

Ekwipunek i handel

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - ilustracja #1

Czy w grze istnieją sklepy z ekwipunkiem?

Oczywiście. Towary nabywamy poprzez rozmowę ze sprzedawcą i wybór odpowiedniej ikony.

Czy można handlować z napotykanymi NPC-ami?

Z większością tak, chociaż niektórzy nie posiadają przy sobie interesujących przedmiotów lub pieniędzy. Istnieje za to możliwość wymiany przedmiotów o porównywalnej wartości.

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - ilustracja #2

W jaki sposób odbywa się wymiana przedmiotów pomiędzy postaciami z drużyny?

W wersji alfa trzeba otworzyć ekwipunek, złapać myszką interesujący nas przedmiot i przenieść go na ikonę z lewej strony przedstawiającą wizerunek odpowiedniego członka drużyny.

Czy rozdzielenie pieniędzy lub różnego rodzaju ekwipunku pomiędzy postacie z drużyny ma jakiś wpływ na rozgrywkę?

Tak. W przeciwieństwie do wielu gier, gdzie ekwipunek jest wspólny dla wszystkich członków drużyny, w Grzechu pierworodnym ma to znaczenie. Postać bez pieniędzy czy przedmiotów na wymianę nie będzie miała czym handlować. Ponadto postać nie posiadająca w swoim ekwipunku przedmiotu, będącego częścią jakiegoś zadania nie będzie mogła poinformować NPC-a o jego wykonaniu.

Czy każda postać może używać dowolnej broni czy też istnieją jakieś ograniczenia?

Każdy może korzystać z dowolnej broni o ile spełnia wymagania danego oręża, np. posiada odpowiedni współczynnik siły lub inteligencji. Niemniej nie znaczy to, że w każdych rękach ta sama broń będzie równie skuteczna.

Czy broń ulega degradacji?

Tak. Każda z broni opisana jest współczynnikiem zużycia. Broń naprawić można u NPC-ów lub własnymi narzędziami, przy odpowiednio wysokim poziomie umiejętności.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.