autor: Przemysław Zamęcki
Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - Strona 8
Odpowiadamy na wszystkie pytania dotyczące Divinity: Grzech pierworodny, klasycznego RPGa od belgijskiego studia Larian.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Divinity: Original Sin - klasyczny, turowy RPG warty grzechu
Ekwipunek i handel
Czy w grze istnieją sklepy z ekwipunkiem?
Oczywiście. Towary nabywamy poprzez rozmowę ze sprzedawcą i wybór odpowiedniej ikony.
Czy można handlować z napotykanymi NPC-ami?
Z większością tak, chociaż niektórzy nie posiadają przy sobie interesujących przedmiotów lub pieniędzy. Istnieje za to możliwość wymiany przedmiotów o porównywalnej wartości.
W jaki sposób odbywa się wymiana przedmiotów pomiędzy postaciami z drużyny?
W wersji alfa trzeba otworzyć ekwipunek, złapać myszką interesujący nas przedmiot i przenieść go na ikonę z lewej strony przedstawiającą wizerunek odpowiedniego członka drużyny.
Czy rozdzielenie pieniędzy lub różnego rodzaju ekwipunku pomiędzy postacie z drużyny ma jakiś wpływ na rozgrywkę?
Tak. W przeciwieństwie do wielu gier, gdzie ekwipunek jest wspólny dla wszystkich członków drużyny, w Grzechu pierworodnym ma to znaczenie. Postać bez pieniędzy czy przedmiotów na wymianę nie będzie miała czym handlować. Ponadto postać nie posiadająca w swoim ekwipunku przedmiotu, będącego częścią jakiegoś zadania nie będzie mogła poinformować NPC-a o jego wykonaniu.
Czy każda postać może używać dowolnej broni czy też istnieją jakieś ograniczenia?
Każdy może korzystać z dowolnej broni o ile spełnia wymagania danego oręża, np. posiada odpowiedni współczynnik siły lub inteligencji. Niemniej nie znaczy to, że w każdych rękach ta sama broń będzie równie skuteczna.
Czy broń ulega degradacji?
Tak. Każda z broni opisana jest współczynnikiem zużycia. Broń naprawić można u NPC-ów lub własnymi narzędziami, przy odpowiednio wysokim poziomie umiejętności.
Przemysław Zamęcki | GRYOnline.pl