Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 lutego 2014, 13:00

autor: Przemysław Zamęcki

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - Strona 3

Odpowiadamy na wszystkie pytania dotyczące Divinity: Grzech pierworodny, klasycznego RPGa od belgijskiego studia Larian.

Kreacja postaci

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - ilustracja #1

Czy gra narzuca zabawę gotowymi postaciami?

Nie, to od gracza zależy jacy bohaterowie pojawią się na starcie w drużynie. Jednak bez względu na wybór profesji, osobowości bohaterów zawsze pozostają te same.

Ile postaci może stworzyć gracz?

Gracz może na początku stworzyć dwóch bohaterów. Są to dwie osoby, wokół których obracać się będzie wątek główny.

Czy drużyna musi składać się z mężczyzny i kobiety? Czy można grać dwoma mężczyznami lub dwiema kobietami?

Obecnie nie ma takiej możliwości. Gra narzuca wybór obu płci. W kreatorze postaci znajdują się ikony pozwalające wybrać płeć, ale w wersji alfa są one nieaktywne. Być może zmieni się to w pełnej wersji, w co raczej można wątpić, jako że twórcy od początku twierdzili, że będzie to opowieść o herosie i heroinie.

Czy gracz może decydować o początkowym wyglądzie postaci?

W drobnym zakresie. Kreator oferuje kilka predefiniowanych strojów, które można przypisać do slotów torsu, rąk i stóp. Nie da się manipulować wyglądem twarzy.

Czy w czasie kreacji można w dowolny sposób wydać punkty na różne współczynniki postaci?

Po wyborze profesji punkty atrybutów, zdolności i talentów są już odpowiednio rozlokowane, jednak gra pozwala je także modyfikować według własnego uznania.

Jakie profesje oferuje kreator postaci?

W testowanej wersji umieszczono sześć profesji. Dwie nastawione na walkę wręcz (Knight i Warrior), dwie postacie łotrzykowskie (Rogue i Survivor) oraz dwie postacie parające się magią (Wizard i Cleric).

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.