Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 lutego 2014, 13:00

autor: Przemysław Zamęcki

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - Strona 7

Odpowiadamy na wszystkie pytania dotyczące Divinity: Grzech pierworodny, klasycznego RPGa od belgijskiego studia Larian.

Walka

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - ilustracja #1

W jakim systemie rozgrywane są walki w grze? W czasie rzeczywistym z aktywną pauzą czy w turach?

Przez większość czasu gry akcja rozgrywa się w czasie rzeczywistym, zaś w chwili rozpoczęcia walki przechodzi ona w tryb turowy.

Czy kolejność aktywowania postaci w drużynie jest dowolna, jak na przykład w grze Might & Magic X: Legacy?

Nie. Kolejność, w której następuje aktywacja postaci zależna jest od czynnika Inicjatywy. Na inicjatywę postaci można wpływać poprzez inwestowanie w rozwój atrybutów lub korzystanie z odpowiedniego ekwipunku.

Czy kolejność wykonywania działań aktywną postacią jest dowolna?

Każda z postaci dysponuje punktami akcji. Podejmowane przez nią działania mogą być wykonywane w dowolnej kolejności. Punkty niewykorzystane w jednej turze przechodzą na turę kolejną.

Czy przeszkody terenowe mają wpływ na walkę?

Tak i to zasadniczy - wpływają na widoczność celu i blokują drogę ataku. Nawet magiczna kula ognia może odbić się od zbyt wysokiego kamiennego muru lub utknąć w konarach drzewa. Stojąc zbyt blisko, osoba rzucająca zaklęcie sama może ulec jego destrukcyjnemu wpływowi.

Czy można zranić postacie z drużyny?

Tak. Jeżeli któraś z postaci z drużyny zasłoni sobą przeciwnika, strzelec może chybić i postrzelić sprzymierzeńca. Również nierozważne stosowanie magii jest zagrożeniem dla sojuszników.

Czy z walki da się wycofać?

Tak. Istnieje możliwość ucieczki. Drużyna zostaje wtedy przetransportowana do najbliższego odkrytego wcześniej punktu nawigacyjnego.

Jak działa magia w walce?

System magii nie wykorzystuje punktów magii czy many. Każdy czar posiada współczynnik cooldown - po minięciu określonej liczby tur można go ponownie użyć. Zaklęcia zapisane w zwojach są jednorazowego użytku.

Warto także zwracać uwagę na elementy otoczenia, których trafienie przynosi dodatkowe korzyści. Beczka z olejem może eksplodować po potraktowaniu jej ofensywnym zaklęciem ognia, woda dobrze przewodzi prąd, co sprawia, że zaklęcie porażenia działa obszarowo i ze zwiększoną efektywnością, wodę można zamrozić, tworząc lodowisko, na którym będą się przewracać osoby chcące przedostać sie na drugą stronę, a zaklęcie deszczu gasi ogień, przez co wpływa na istoty się nim posługujące. Co ważne, niektóre efekty zaklęć nie znikają zaraz po walce i utrzymują się jeszcze przez jakiś czas po niej.

Wszystko, co chcieliście wiedzieć o Divinity: Original Sin - czy będzie to RPG grzechu wart? - ilustracja #2

Czy członek drużyny może zginąć bez możliwości wskrzeszenia?

Nie ma raczej takiej możliwości. Poza tym postacie mogą nauczyć się zaklęcia zmartwychwstania, kupić stosowny zwój lub po prostu skorzystać z usługi u NPC-ów. Zwłoki do czasu wskrzeszenia zawsze pozostają przy ostatnim punkcie nawigacyjnym.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.