Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 lutego 2006, 12:13

autor: Krzysztof Gonciarz

Frater - przed premierą - Strona 5

Frater to polski hack & slash, który pozostaje w bardzo bliskim związku z klasyką spod znaku Blizzarda. Mieliśmy okazję pograć w demko i porozmawiać z developerami. Oto, czego udało nam się dowiedzieć.

Przeczytaj recenzję Frater - recenzja gry

Równie łatwo jak dodatkowej broni będziemy mogli użyć pomocników, których w każdej chwili będziemy mogli przywołać klikając na odpowiednią ikonę (lub wybierając skrót klawiszowy).

Bardzo znaczącą zmianą jest swobodny dostęp do Pracowni (Bazy) – możemy się do niej przenieść w każdej chwili, bez konieczności używania czarów czy szukania teleportów. Dzięki tej łatwości nie gromadzimy w plecaku ogromnych ilości niepotrzebnych przedmiotów.

Otton Laskowski: Po pierwsze musieliśmy je rozbudować – Frater ma dużo więcej możliwości niż Diablo i trzeba je było wszystkie obsłużyć. Wymienię może tylko dowolne łączenie przedmiotów i przyzywanie pojmanych demonów. Poza tym oczywiście wprowadziliśmy pewne usprawnienia obsługi – np. aby wyleczyć Bohatera nie trzeba zawczasu przygotować eliksirów życia – mamy bezpośredni dostęp do wszystkich mikstur, które gracz niesie w plecaku.

Desperacka obrona Kamieniec City.

Krzysztof Krawczyk: Wszyscy porównują nasz interfejs do Diablo. Koronnym przykładem podobieństwa jest umieszczony z lewej strony czerwony pojemnik/wskaźnik zdrowia a z prawej niebieski – many. Schemat całego GUI przypomina ten, który zazwyczaj spotyka się w grach tego typu. Po prostu gracze się do niego przyzwyczaili i dla ich wygody nie tworzyliśmy nowych, rewolucyjnych rozwiązań. Kilka nowości jednak się znajdzie.

GOL: Nie jest to Wasze pierwsze starcie z gatunkiem action-RPG. Znając jego podwaliny bardzo dobrze, jaki dalszy rozwój owego trendu przewidujecie? Każdy genre musi w pewnym momencie ewoluować i odejść od żelaznej klasyki – gdy stanie się to z hack’n’slashami, w którą stronę się one zwrócą?

Jarek Zakrzewski: Obecnie zauważyć można dwa kierunki, w których podąża ten gatunek. Jeden to ukłon w stronę RPG – ze wszystkimi statystykami – gdzie gracz ma pełną kontrolę nad rozwojem bohatera (np. Diablo). Drugi zaś to uproszczenie elementów RPG i skierowanie się w stronę RTS-ów, w których gracz koncentruje się na dowodzeniu całą grupą postaci (np. Dungeon Siege).

Otton Laskowski: To jest dobre pytanie. Ja widzę kilka kierunków, w których ten gatunek już ewoluuje. Na pewno jeszcze większego znaczenia nabierze rozgrywka sieciowa. Nastąpi uproszczenie statystyk postaci i wzrost znaczenia fabuły, questów. Wszystkiego, co mi chodzi po głowie, nie mogę powiedzieć, bo pomysły to w tej branży czyste złoto – poczekajcie na nasze następne tytuły to sami zobaczycie. :-)

Jest graficznie.

Krzysztof Krawczyk: Trudno wyrokować, w którą stronę pójdzie hack’n’slash. Według mnie gry zmierzają do unifikacji wszystkich gatunków. Być może nie będziemy musieli się zastanawiać, jaki to gatunek, a po prostu czy to fajna gra.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?