Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 3 lutego 2006, 12:13

autor: Krzysztof Gonciarz

Frater - przed premierą - Strona 2

Frater to polski hack & slash, który pozostaje w bardzo bliskim związku z klasyką spod znaku Blizzarda. Mieliśmy okazję pograć w demko i porozmawiać z developerami. Oto, czego udało nam się dowiedzieć.

Przeczytaj recenzję Frater - recenzja gry

Przez cały czas penetrowania „dungeonów” mamy możliwość ekspresowego wycofania się do bazy – siedziby dbającego o nasze zaplecze bractwa. Nie ma więc konieczności męczenia się z wariacjami na temat Town Portalu, po prostu klikamy na stosowną ikonkę w GUI i jesteśmy na miejscu. Praktyczne. Poza standardowym zestawem sklepików, bractwo ma nam do zaoferowania jedną ciekawą innowację – łączenie przedmiotów. W ramach tego procesu wrzucamy do umownego „kociołka” kilka części ekwipunku w nadziei, że produkt końcowy okaże się bardziej przydatny od jego składników.

Kluczowa dla całej gry okaże się oczywiście jej grywalność. Na tym etapie niemożnością jest ocenienie jej, gdyż wersja demonstracyjna składała się praktycznie tylko z jednego, wielkiego poziomu „lochów” (cudzysłów stąd, że nie były to podziemia, a tereny otwarte), nie wspartego praktycznie od strony fabularnej ani questowej. Trzeba więc czekać, aż prace osiągną stadium bardziej zaawansowane. My tymczasem wzięliśmy na spytki przedstawicieli firmy Rebelmind i dowiedzieliśmy się kilku istotnych informacji z pierwszej ręki. Oto wszystko, co udało nam się z nich wydobyć. :-)

Przeciwników na pewno nie zabraknie.

GOL: „Click, click, click...” – tak w skrócie opisuje Diablo IGN. Aby gracz klikał, klikał, klikał bez końca, musi mieć po temu wyraźne powody oraz motywację. Chęć rozwoju bohatera? Zdobycie jak najlepszych, unikalnych przedmiotów? Pokonanie opcjonalnych bossów, wymagających o wiele wyższego skilla niż grzeczne podążanie głównym wątkiem fabularnym? Co będzie wg Was tym czynnikiem, który przykuje nas do monitorów i zamknie w czasoprzestrzennej pętli klikania na kolejnych potworkach?

Jarek Zakrzewski (główny programista, designer): Frater ma z pewnością wiele mocnych stron:

  • Walka w naszej grze daje bardzo dużo satysfakcji, a jej charakter jest ściśle dopasowany do wybranej postaci;
  • Bardzo innowacyjny jest system rozwijanych w trakcie rozgrywki pomocników oraz postaci, które czasowo dołączać się będą do naszego bohatera;
  • Wprowadziliśmy też łączenie przedmiotów, co pozwoli graczowi na swobodne komponowanie ekwipunku;
  • Duża różnorodność przedmiotów i cech dodatkowych;
  • Dodatkowo gracz będzie rozwijał się polepszając swoje umiejętności, ucząc się czarów oraz przechwytując demony, które następnie będzie mógł wykorzystać w walce;
  • Bardzo ciekawym elementem są zmieniające się pory dnia, które będą miały wpływ na zachowanie i siłę wrogów;
  • Grafika jest również jedną z cech które wyróżniają Fratra. Połączone jest to z bardzo małymi wymaganiami (GeForce2 MX).
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?