Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 stycznia 2006, 10:44

autor: Michał Bobrowski

Ojciec chrzestny - test przed premierą - Strona 7

Znajdujemy się w Hell's Kitchen, części nowojorskiej dzielnicy Queens – w miejscu, gdzie w roku 1920 urodził się Mario Puzo. To tu pracował główny bohater najsławniejszej książki Puzo – Vito Andolini, późniejszy wielki Ojciec Chrzestny nowojorskiej mafii.

Dźwięk

Z mojego punktu widzenia oprawa muzyczna tej gry może być jej bardzo mocnym atutem. Została ona bowiem w znacznej mierze oparta na doskonałym soundtracku, jaki do filmowej adaptacji napisał Nino Rota. To po prostu klasa sama w sobie. Bardzo wysoko oceniam również jakość dialogów, wśród których uwagę przykuwa rewelacyjnie odwzorowany głos filmowego Ojca Chrzestnego – Marlona Brando. Jak wiecie, początkowo to on sam miał podkładać głos pod komputerowego Vito Corleone. Jednak fatalna jakość nagrań wykonanych już w trakcie ciężkiej choroby aktora sprawiła, że autorzy nie zdecydowali się na ich umieszczenie w grze. Widać jednak że i one na coś musiały się przydać, gdyż kwestie wypowiadane przez Ojca Chrzestnego na ekranie brzmią niezwykle przekonywująco.

EA znakomicie odwzorowała charakterystyczną barwę głosu filmowego Vito Corleone.

Na zakończenie...

Co mogę powiedzieć w podsumowaniu – tygodniowa rozgrywka każe mi wysnuć następujący wniosek – ten tytuł ma naprawdę duży potencjał i prezentuje wiele bardzo interesujących rozwiązań. Pozostaje jednak pytaniem otwartym, czy do czasu premiery jego twórcom uda się usunąć większość niedoróbek i błędów, a oprawa graficzna zyska wymiar, na jaki zasługuje tytuł wydawany w roku 2006. W jednym z ostatnich wywiadów, jakie czytałem w Sieci, David DeMartini, producent wykonawczy Godfathera, stwierdził, że aktualnie cała uwaga skupiona jest na polerowaniu wszystkich elementów gry. Jako wielki miłośnik Ojca Chrzestnego mam dużą nadzieję, że owo polerowanie zniweluje zasygnalizowane przeze mnie błędy i niedoróbki, zaś gracze na całym świecie doczekają naprawdę wielkiego tytułu. Tytułu godnego nosić nazwę The Godfather.

24 marca, w dniu premiery, gracze będą mogli przekonać się, czy Ojciec Chrzestny spełni ich oczekiwania.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.