Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 grudnia 2005, 12:13

autor: Jacek Hałas

Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen - zapowiedź - Strona 5

Druga część Spellforce’a zapowiada się nadzwyczaj dobrze. Poczynione przez producentów zmiany powinny cieszyć. Co prawda doświadczonych strategów mogą co prawda irytować planowane uproszczenia...

Wizualnie zapowiadana produkcja prezentuje się nadzwyczaj dobrze. Co tu dużo mówić... wystarczy zapoznać się z opublikowanymi do tej pory screenami, aby osobiście przekonać się o ogromnych możliwościach napędzającego tę pozycję engine’u. Co ciekawe, właściwa rozgrywka nie ulegnie poważniejszym zmianom. Główne postaci w dalszym ciągu przez znaczną część gry będziemy zmuszeni obserwować z większej odległości, dowolnie manipulując przy tym kamerą. Podstawowe usprawnienia objęły przede wszystkim wygląd otoczenia. Będzie ono nie tylko wyjątkowo zróżnicowane, ale i najprawdopodobniej bardziej interaktywne. Tyczy się to oczywiście toczonych na ekranie monitora walk. Mnie osobiście cieszy również obecność licznych jednostek latających (gryfy, gargoyle...), których obecność w znacznym stopniu powinna uatrakcyjnić przebieg rozgrywki. Spellforce 2 będzie oczywiście obsługiwał większość dodatkowych efektów oferowanych przez współczesne karty graficzne. Autorzy zapowiadanej pozycji planują jednak odpowiednio zoptymalizować engine, tak aby posiadacze słabszych komputerów również mogli nacieszyć się ich produkcją. Trzeba przyznać, iż stwierdzenia te mogą się wydawać nieco zaskakujące, zapowiadana gra ma bowiem umożliwiać komfortową rozgrywkę na kartach pokroju GeForce’a 3!! Miłośników tworzenia własnych poziomów ucieszy też zapewne obietnica dodania rozbudowanego edytora map, dzięki któremu równie dobrze będziemy mogli zaprojektować pojedynczą mapę, jak i rozbudowaną kampanię.

Rozbudowa bazy będzie przebiegała w znacznie szybszy sposób.

Druga część Spellforce’a zapowiada się nadzwyczaj dobrze. Poczynione przez producentów zmiany powinny cieszyć. Bardziej doświadczonych strategów mogą co prawda irytować planowane uproszczenia (przyśpieszenie produkcji budynków i jednostek), aczkolwiek w moim przekonaniu jest to dobre posunięcie. Pierwsza część gry momentami toczyła się bowiem w ślamazarnym tempie. Niestety, na zapowiadaną produkcję przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Spellforce 2 powinien trafić do sklepów w pierwszych miesiącach 2006 roku. Pozostaje też mieć nadzieję, iż na jego polską premierę nie będziemy musieli zbyt długo czekać...

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • spora liczba planowanych zmian, głównie w sferze RTS;
  • oprawa wizualna gry na chwilę obecną zdaje się prezentować bardzo wysoki poziom wykonania.

OBAWY:

  • oby tylko zapowiadane przyśpieszenie tempa rozgrywki nie odbiło się zbytnio na poziomie jej skomplikowania... pierwszy Spellforce był dość wymagającym tytułem i tak też powinno pozostać.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.