Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen - zapowiedź - Strona 5
Druga część Spellforce’a zapowiada się nadzwyczaj dobrze. Poczynione przez producentów zmiany powinny cieszyć. Co prawda doświadczonych strategów mogą co prawda irytować planowane uproszczenia...
Przeczytaj recenzję Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen - recenzja gry
Wizualnie zapowiadana produkcja prezentuje się nadzwyczaj dobrze. Co tu dużo mówić... wystarczy zapoznać się z opublikowanymi do tej pory screenami, aby osobiście przekonać się o ogromnych możliwościach napędzającego tę pozycję engine’u. Co ciekawe, właściwa rozgrywka nie ulegnie poważniejszym zmianom. Główne postaci w dalszym ciągu przez znaczną część gry będziemy zmuszeni obserwować z większej odległości, dowolnie manipulując przy tym kamerą. Podstawowe usprawnienia objęły przede wszystkim wygląd otoczenia. Będzie ono nie tylko wyjątkowo zróżnicowane, ale i najprawdopodobniej bardziej interaktywne. Tyczy się to oczywiście toczonych na ekranie monitora walk. Mnie osobiście cieszy również obecność licznych jednostek latających (gryfy, gargoyle...), których obecność w znacznym stopniu powinna uatrakcyjnić przebieg rozgrywki. Spellforce 2 będzie oczywiście obsługiwał większość dodatkowych efektów oferowanych przez współczesne karty graficzne. Autorzy zapowiadanej pozycji planują jednak odpowiednio zoptymalizować engine, tak aby posiadacze słabszych komputerów również mogli nacieszyć się ich produkcją. Trzeba przyznać, iż stwierdzenia te mogą się wydawać nieco zaskakujące, zapowiadana gra ma bowiem umożliwiać komfortową rozgrywkę na kartach pokroju GeForce’a 3!! Miłośników tworzenia własnych poziomów ucieszy też zapewne obietnica dodania rozbudowanego edytora map, dzięki któremu równie dobrze będziemy mogli zaprojektować pojedynczą mapę, jak i rozbudowaną kampanię.

Druga część Spellforce’a zapowiada się nadzwyczaj dobrze. Poczynione przez producentów zmiany powinny cieszyć. Bardziej doświadczonych strategów mogą co prawda irytować planowane uproszczenia (przyśpieszenie produkcji budynków i jednostek), aczkolwiek w moim przekonaniu jest to dobre posunięcie. Pierwsza część gry momentami toczyła się bowiem w ślamazarnym tempie. Niestety, na zapowiadaną produkcję przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Spellforce 2 powinien trafić do sklepów w pierwszych miesiącach 2006 roku. Pozostaje też mieć nadzieję, iż na jego polską premierę nie będziemy musieli zbyt długo czekać...
Jacek „Stranger” Hałas
NADZIEJE:
- spora liczba planowanych zmian, głównie w sferze RTS;
- oprawa wizualna gry na chwilę obecną zdaje się prezentować bardzo wysoki poziom wykonania.
OBAWY:
- oby tylko zapowiadane przyśpieszenie tempa rozgrywki nie odbiło się zbytnio na poziomie jej skomplikowania... pierwszy Spellforce był dość wymagającym tytułem i tak też powinno pozostać.