Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 grudnia 2005, 12:13

autor: Jacek Hałas

Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen - zapowiedź - Strona 3

Druga część Spellforce’a zapowiada się nadzwyczaj dobrze. Poczynione przez producentów zmiany powinny cieszyć. Co prawda doświadczonych strategów mogą co prawda irytować planowane uproszczenia...

Zupełnie inaczej potraktują je zapewne sympatycy sieciowych potyczek, ze szczególnym uwzględnieniem fanów ostatniego Warcrafta. Im tego typu zmiany powinny być świetnie znane. Podobnie jak wcześniej, będziemy mogli decydować się na wiele różnych typów jednostek – preferujących walki wręcz, atakujących z powietrza, specjalizujących się w niszczeniu budynków, czy też wspierających sojusznicze jednostki rzucanymi czarami. Na uwagę zasługują planowane zmiany w sferze sterowania poszczególnymi oddziałami na polu bitwy. Autorzy gry planują niezbyt skomplikowany, ale jednocześnie oferujący wiele możliwości interfejs. Większość poleceń opartych zostanie najprawdopodobniej na ikonach symbolizujących różnorakie zagrania taktyczne. Na uwagę zasługuje również planowana opcja replay. Trzeba przyznać, iż jest to dość niecodzienny pomysł. Dzięki powtórkom będziemy mogli dokładnie przeanalizować zakończone już bitwy. Co więcej, pojawi się możliwość zapisywania i wysyłania innym graczom powtórek własnych pojedynków.

Tak najprawdopodobniej będzie wyglądał ekran inwentarza głównej postaci...

Do dyspozycji każdej ze wspomnianych już wcześniej frakcji oddanych zostanie dwanaście typów jednostek. Jak można się więc łatwo domyślić, w drugiej części Spellforce’a będziemy w sumie mieli do czynienia z 36 rodzajami oddziałów. Na chwilę obecną producenci zapowiadanej pozycji opublikowali jedynie listę jednostek wchodzących w skład Alliance of Light. Będą to między innymi wykorzystywani do konstruowania budynków i zbierania surowców robotnicy, specjalizujący się w walkach wręcz paladyni, czy też reprezentujący rasę krasnoludów świetnie opancerzeni obrońcy. Na uwagę zasługują także machiny oblężnicze, dzięki którym będzie można sprawniej niszczyć napotykane na mapie świata bazy wroga. Autorzy gry pozostawią oczywiście znane z pierwszej części serii dodatkowe umiejętności, którymi poszczególne jednostki będą mogły być obdarzone. W zależności od typu oddziału będą to mogły być zdolności zarówno aktywne (jak chociażby kamuflaż), jak i czysto pasywne (np. zdolność do częściowego blokowania określonych typów ataków). Co ciekawe, nie zabraknie również tytanów, czyli wyjątkowo potężnych jednostek, z usług których będziemy mogli w określonych sytuacjach korzystać. W przygotowywanej przez producentów gry kampanii singleplayer spotkamy wiele różnych typów potworów. Spora część z nich pojawiła się już wcześniej, jak np. nieumarli czy ludzie-bestie. Korzystając z okazji warto również wspomnieć o planowanych udoskonaleniach poziomu sztucznej inteligencji przeciwników. O ostatecznej jakości tego elementu gry przekonamy się oczywiście dopiero po oficjalnej premierze Spellforce’a 2.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.