Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 lipca 2003, 15:44

autor: Włodarczak Adam

Half-Life 2 - zapowiedź - Strona 6

Half-Life 2 to sequel wyśmienitej gry akcji (FPS) z roku 1998. Za jego stworzenie odpowiada ten sam producent, co w przypadku części pierwszej, tj. zespół Valve Software, zaś w pracach nad scenariuszem brał udział Marc Laidlaw...

Przeczytaj recenzję Half-Life 2 - recenzja gry

Generalnie efekty graficzne, jak i same krajobrazy „City 17”, powalają na kolana. Tutaj nie ma co za dużo opisywać – widać to doskonale na obrazkach oraz, naturalnie, filmach. Nowy system teksturowania, w połączeniu z niezwykłą dbałością o szczegóły, składają się na twór tak zachwycający, jak nigdy dotąd.

Rewelacja i rewolucja w jednym

Równie zaskakującym faktem są sugerowane wymagania sprzętowe. Zdaniem panów z Valve, gierka ruszy już na sprzęcie z procesorem 700 MHz, co ucieszy zapewne posiadaczy słabszych maszyn. Aby jednak „Source” rozwinął w pełni swe skrzydła, powinniśmy zaopatrzyć się co najmniej w procesor z zegarem 2 GHz oraz dobrą kartę graficzną. Jak na takie efekty, wymagania są bardzo niskie, ale oczywiście na słabszym sprzęcie nie ujrzymy wszystkich fajerwerków i wodotrysków.

Mimo że fabuła jest raczej liniowa (tzn. gracz ma do wyboru praktycznie jedną drogę), nie odczujemy tego na swojej skórze. Elastyczność wrogich jednostek, niekonwencjonalne reakcje na nasze ruchy oraz nietuzinkowe zwroty akcji pozwolą zapomnieć o liniowości i cieszyć się przednią rozgrywką. Do pokonania oddane zostanie całe 12 epizodów, a na każdy z osobna przewiduje się blisko 2-3 godziny grania. Fani jednodniowych produkcji mogą poczuć się zawiedzeni.

Zazwyczaj większość gier zapowiadanych jako produkcje rewolucyjne i łamiące wszelkie schematy okazuje się wielką klapą. Podchodzę więc do tego typu zapowiedzi z dużym dystansem. Tym razem sprawa wygląda jednak zgoła odmienne - wiadomo już dziś, że Half Life 2 będzie grą przełomową, wyznaczającą nowe standardy. Dlaczego tak twierdzę? Obejrzałem prostu film prezentujący możliwości silnika „Source” i szczerze powiedziawszy – czegoś takiego jeszcze świat nie widział. Szkoda, że Valve nie przewiduje wypuszczenia wersji demonstracyjnej gry. Może jednak to i dobrze – panowie mogą skupić się na dopracowaniu wersji finalnej. A kiedy premiera? Nie uwierzycie, ale już 30 września bieżącego roku. Wielkie odliczanie do godziny „zero” rozpoczęte...

Adam „Speed” Włodarczak

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.