Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 11 lipca 2003, 15:44

autor: Włodarczak Adam

Half-Life 2 - zapowiedź - Strona 6

Half-Life 2 to sequel wyśmienitej gry akcji (FPS) z roku 1998. Za jego stworzenie odpowiada ten sam producent, co w przypadku części pierwszej, tj. zespół Valve Software, zaś w pracach nad scenariuszem brał udział Marc Laidlaw...

Przeczytaj recenzję Half-Life 2 - recenzja gry

Generalnie efekty graficzne, jak i same krajobrazy „City 17”, powalają na kolana. Tutaj nie ma co za dużo opisywać – widać to doskonale na obrazkach oraz, naturalnie, filmach. Nowy system teksturowania, w połączeniu z niezwykłą dbałością o szczegóły, składają się na twór tak zachwycający, jak nigdy dotąd.

Rewelacja i rewolucja w jednym

Równie zaskakującym faktem są sugerowane wymagania sprzętowe. Zdaniem panów z Valve, gierka ruszy już na sprzęcie z procesorem 700 MHz, co ucieszy zapewne posiadaczy słabszych maszyn. Aby jednak „Source” rozwinął w pełni swe skrzydła, powinniśmy zaopatrzyć się co najmniej w procesor z zegarem 2 GHz oraz dobrą kartę graficzną. Jak na takie efekty, wymagania są bardzo niskie, ale oczywiście na słabszym sprzęcie nie ujrzymy wszystkich fajerwerków i wodotrysków.

Mimo że fabuła jest raczej liniowa (tzn. gracz ma do wyboru praktycznie jedną drogę), nie odczujemy tego na swojej skórze. Elastyczność wrogich jednostek, niekonwencjonalne reakcje na nasze ruchy oraz nietuzinkowe zwroty akcji pozwolą zapomnieć o liniowości i cieszyć się przednią rozgrywką. Do pokonania oddane zostanie całe 12 epizodów, a na każdy z osobna przewiduje się blisko 2-3 godziny grania. Fani jednodniowych produkcji mogą poczuć się zawiedzeni.

Zazwyczaj większość gier zapowiadanych jako produkcje rewolucyjne i łamiące wszelkie schematy okazuje się wielką klapą. Podchodzę więc do tego typu zapowiedzi z dużym dystansem. Tym razem sprawa wygląda jednak zgoła odmienne - wiadomo już dziś, że Half Life 2 będzie grą przełomową, wyznaczającą nowe standardy. Dlaczego tak twierdzę? Obejrzałem prostu film prezentujący możliwości silnika „Source” i szczerze powiedziawszy – czegoś takiego jeszcze świat nie widział. Szkoda, że Valve nie przewiduje wypuszczenia wersji demonstracyjnej gry. Może jednak to i dobrze – panowie mogą skupić się na dopracowaniu wersji finalnej. A kiedy premiera? Nie uwierzycie, ale już 30 września bieżącego roku. Wielkie odliczanie do godziny „zero” rozpoczęte...

Adam „Speed” Włodarczak

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.