Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

DLC i dodatki do gry Half-Life 2 (PC)

PC
Half-Life 2: Episode Two
Half-Life 2: Episode Two

dodatek do gry10 października 2007

Drugie oficjalne rozszerzenie do gry Half-Life 2, w którym śledzimy dalsze losy dwójki znanych z poprzednich odsłon postaci – Gordona Freemana oraz Alyx Vance. Tym razem akcja gry koncentruje się na tajnych danych, które nasi bohaterowie zdobyli podczas ucieczki z cytadeli obcych. W kolejnym epizodzie zwiedzamy znacznie bardziej zróżnicowane lokacje (jak lasy, baza wojskowa czy opuszczona kopalnia). Twórcy oddali też do dyspozycji graczy nowy 2-osobowy pojazd i zupełnie nową broń, a unikalny Gravity Gun zyskał niedostępne wcześniej możliwości. Możemy je wykorzystać np. w konfrontacji z nowym rodzajem przeciwników, reprezentowanym przez niewielkich, ale dość kłopotliwych Łowców. Zarówno pod względem technicznym, jak i w kwestii mechaniki rozgrywki, Episode Two nie wnosi żadnych istotnych zmian, wykorzystując sprawdzone rozwiązania z poprzednich odsłon cyklu. Warto jednak odnotować zauważalne zwiększenie poziomu trudności zagadek, z którymi musimy uporać się w trakcie zabawy.

Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode One

dodatek do gry1 czerwca 2006

Pierwszy z dodatków do gry Half-Life 2, rozgrywający się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwowzoru i rozszerzający fabułę gry o kolejne wątki. Wcielamy się ponownie w głównego protagonistę serii: Gordona Freemana, któremu towarzyszy nieodłączna Alyx Vance, zaś zadaniem pary bohaterów jest wydostanie się z cytadeli obcych, czyli miejsca, w którym kończyła się akcja „podstawki”. W toku rozgrywki spotykamy całą masę postaci znanych z poprzednich odsłon serii i stawiamy czoła nie tylko żołnierzom Kombinatu, ale także nowym rodzajom przeciwników. Pod względem mechaniki w grze zawarto wszystkie elementy, które zdecydowały o sukcesie Half-Life 2, w tym odpowiednią dawkę akcji, wymagające zagadki logiczne oraz przerywniki filmowe, ukazujące rozwój fabuły. Znakomity silnik Source wzbogacono zestawem nowych efektów, wpływających na ogólną jakość oprawy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, rozszerzenie nastawione jest przede wszystkim na rozgrywkę single player.

Half-Life 2: Episode Three
Half-Life 2: Episode Three

dodatek do gryprace wstrzymane

Trzeci z planowanych dodatków do jednej z najbardziej kultowych strzelanin FPS w historii, opracowanej w 2004 roku przez firmę Valve. Pierwotnie Half-Life 2: Episode Three miał pojawić się bezpośrednio po dwóch wydanych w latach 2006-07 epizodach cyklu, jednakże prace nad nim z niewiadomych przyczyn wstrzymano, a sam tytuł nigdy się nie ukazał. Pod względem fabularnym gra stanowić miała kontynuację wydarzeń ukazanych w obu wcześniejszych epizodach, wieńcząc jednocześnie wiele niewyjaśnionych wątków z całej trylogii (np. wydarzenia związane z legendarnym statkiem Borealis i znalezioną na nim technologią, których zniszczeniem miał zająć się bohater cyklu, Gordon Freeman). Podczas kończącej epizod drugi sceny pojawia się śmigłowiec, którym Freeman i jego towarzyszka Alyx lecą na Antarktykę, aby w planowanym trzecim epizodzie gry dowiedzieć się, co zaszło w znajdującej się tam bazie, zaatakowanej przez siły Kombinatu.