Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 lipca 2003, 15:44

autor: Włodarczak Adam

Half-Life 2 - zapowiedź - Strona 3

Half-Life 2 to sequel wyśmienitej gry akcji (FPS) z roku 1998. Za jego stworzenie odpowiada ten sam producent, co w przypadku części pierwszej, tj. zespół Valve Software, zaś w pracach nad scenariuszem brał udział Marc Laidlaw...

Przeczytaj recenzję Half-Life 2 - recenzja gry

Jedną z kluczowych postaci będzie córka naukowca Eli, który wraz ze swoją małżonką występował w „sieczce” w Black Masa – wówczas pani doktor niestety zginęła, natomiast sympatyczny uczony cudem uniknął śmierci. Owoc miłości tejże pary to Alyx Vance - atrakcyjna i rządna zemsty, niezwykle zapatrzona w Gordona dziewczyna. Ze znanych postaci z poprzednich części warto wymienić jeszcze strażnika Barneya, którego znają zwłaszcza fani dodatku Blue Shift. W heroicznej batalii udział będą brali rzecz jasna komandosi z City 17 oraz inne jednostki personalne, jak na przykład służba zdrowia. Bitwy toczyć będziemy tylko na Ziemi – nic nie wiadomo o wypadach na obce planety.

Wszystko to tworzy wyjątkowo smakowicie zapowiadający się obraz gry, który wraz z kolejnymi etapami dostarczać będzie nam niespodziewanych wątków i zwrotów akcji. Zapewne autorzy przygotowują dla nas całą masę nieprzewidzialnych wydarzeń, które podobnie jak w „jedynce” uczynią ten tytuł produkcją ponadczasową i jedyną w swoim rodzaju. O solidność walorów fabularnych jestem więc jak najbardziej spokojny.

W rolach głównych

Zanim przejdziemy do kwestii technicznych, przyjrzyjmy się głównym bohaterom gry. Wspomniałem wcześniej, że HL2 swą konstrukcją przypominać będzie nowoczesny, w pełni interaktywny film. Jeśli mowa o jakiejkolwiek ekranizacji, niezbędni są wyborowi i co najmniej utalentowani aktorzy. Artystami w naszym przypadku są wirtualne postacie, o których mowa była w powyższym akapicie. Czas przyjrzeć się im odrobinę bliżej...

Jak zapewne się domyślacie, newralgicznym ogniwem będzie sam Gordon Freeman (czyli potencjalny gracz). W HL2 pan Freeman jest czymś w rodzaju jednoosobowej armii, która z kolei jest na usługach tajemniczego G-Mana. Najtwardsi gracze pamiętają, że pod koniec HL1 mieliśmy dwie możliwości do wyboru - teleportację w środek monstrualnego stada obcych (co równoznaczne było z natychmiastową śmiercią) lub podjęcie pracy właśnie u tego zagadkowego pana. W części drugiej pracujemy bez względu na wcześniejszy wybór na zlecenie enigmatycznego biznesmena. Kim właściwie jest G-Man? Teoretycznie jest to dobra dusza, dla której uczciwie pracujemy. Powszechnie wiadomo, iż praktyka a teoria to dwie odmienne rzeczy – tak więc czy można zaufać tak zagadkowej postaci? Naturalnie to tylko i wyłącznie moje, prywatne spostrzeżenia; jak będzie w rzeczywistości – przekonamy się już niebawem.

Dużą rolę odegra rodzinka Vince’ów. Ważniejsza mimo wszystko będzie Alyx, która ma być drugą – zaraz po Gordonie - bohaterką całej gry. Gracz nie będzie mógł wcielić się w jej rolę, jednakże miła pani, wyraźnie zachwycona Gordonem, niemal przez cały czas będzie nam skutecznie i wydatnie pomagać. Zapowiada się iście wybuchowy duet!

Z pozostałych postaci, stojących po naszej stronie, raz jeszcze wymienię Barneya Calhouna oraz, naturalnie, ojca wspomnianej niewiasty – Eli Vance. Ponadto w grze spotkamy około dwustu unikalnych i niepowtarzalnych postaci, z naukowcami na czele. Co ciekawe, każdy człowiek, z którym przyjdzie nam przeprowadzić krótki wywiad, będzie obdarzony własną twarzą, budową ciała, sposobem zachowania się, itp. Doprawdy godne podziwu!

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.