Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 lipca 2003, 15:44

autor: Włodarczak Adam

Half-Life 2 - zapowiedź - Strona 3

Half-Life 2 to sequel wyśmienitej gry akcji (FPS) z roku 1998. Za jego stworzenie odpowiada ten sam producent, co w przypadku części pierwszej, tj. zespół Valve Software, zaś w pracach nad scenariuszem brał udział Marc Laidlaw...

Przeczytaj recenzję Half-Life 2 - recenzja gry

Jedną z kluczowych postaci będzie córka naukowca Eli, który wraz ze swoją małżonką występował w „sieczce” w Black Masa – wówczas pani doktor niestety zginęła, natomiast sympatyczny uczony cudem uniknął śmierci. Owoc miłości tejże pary to Alyx Vance - atrakcyjna i rządna zemsty, niezwykle zapatrzona w Gordona dziewczyna. Ze znanych postaci z poprzednich części warto wymienić jeszcze strażnika Barneya, którego znają zwłaszcza fani dodatku Blue Shift. W heroicznej batalii udział będą brali rzecz jasna komandosi z City 17 oraz inne jednostki personalne, jak na przykład służba zdrowia. Bitwy toczyć będziemy tylko na Ziemi – nic nie wiadomo o wypadach na obce planety.

Wszystko to tworzy wyjątkowo smakowicie zapowiadający się obraz gry, który wraz z kolejnymi etapami dostarczać będzie nam niespodziewanych wątków i zwrotów akcji. Zapewne autorzy przygotowują dla nas całą masę nieprzewidzialnych wydarzeń, które podobnie jak w „jedynce” uczynią ten tytuł produkcją ponadczasową i jedyną w swoim rodzaju. O solidność walorów fabularnych jestem więc jak najbardziej spokojny.

W rolach głównych

Zanim przejdziemy do kwestii technicznych, przyjrzyjmy się głównym bohaterom gry. Wspomniałem wcześniej, że HL2 swą konstrukcją przypominać będzie nowoczesny, w pełni interaktywny film. Jeśli mowa o jakiejkolwiek ekranizacji, niezbędni są wyborowi i co najmniej utalentowani aktorzy. Artystami w naszym przypadku są wirtualne postacie, o których mowa była w powyższym akapicie. Czas przyjrzeć się im odrobinę bliżej...

Jak zapewne się domyślacie, newralgicznym ogniwem będzie sam Gordon Freeman (czyli potencjalny gracz). W HL2 pan Freeman jest czymś w rodzaju jednoosobowej armii, która z kolei jest na usługach tajemniczego G-Mana. Najtwardsi gracze pamiętają, że pod koniec HL1 mieliśmy dwie możliwości do wyboru - teleportację w środek monstrualnego stada obcych (co równoznaczne było z natychmiastową śmiercią) lub podjęcie pracy właśnie u tego zagadkowego pana. W części drugiej pracujemy bez względu na wcześniejszy wybór na zlecenie enigmatycznego biznesmena. Kim właściwie jest G-Man? Teoretycznie jest to dobra dusza, dla której uczciwie pracujemy. Powszechnie wiadomo, iż praktyka a teoria to dwie odmienne rzeczy – tak więc czy można zaufać tak zagadkowej postaci? Naturalnie to tylko i wyłącznie moje, prywatne spostrzeżenia; jak będzie w rzeczywistości – przekonamy się już niebawem.

Dużą rolę odegra rodzinka Vince’ów. Ważniejsza mimo wszystko będzie Alyx, która ma być drugą – zaraz po Gordonie - bohaterką całej gry. Gracz nie będzie mógł wcielić się w jej rolę, jednakże miła pani, wyraźnie zachwycona Gordonem, niemal przez cały czas będzie nam skutecznie i wydatnie pomagać. Zapowiada się iście wybuchowy duet!

Z pozostałych postaci, stojących po naszej stronie, raz jeszcze wymienię Barneya Calhouna oraz, naturalnie, ojca wspomnianej niewiasty – Eli Vance. Ponadto w grze spotkamy około dwustu unikalnych i niepowtarzalnych postaci, z naukowcami na czele. Co ciekawe, każdy człowiek, z którym przyjdzie nam przeprowadzić krótki wywiad, będzie obdarzony własną twarzą, budową ciała, sposobem zachowania się, itp. Doprawdy godne podziwu!

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.