Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

The Outer Worlds Przed premierą

Przed premierą 2 sierpnia 2019, 15:00

autor: DM

Strzelam i jeżdżę – wirtualnie i w realu. Później o tym piszę – krytycznie lub z zachwytem.

Graliśmy w The Outer Worlds – RPG takie jak dawniej

Duchowy spadkobierca Fallout: New Vegas – tak o swojej grze mówią wprost jej twórcy. The Outer Worlds sporo czerpie ze swojego pierwowzoru, ale klimat ma już zupełnie inny – i z miejsca potrafi wciągnąć!

Zapowiadana premiera gry: październik 2019.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

THE OUTER WORLDS W SKRÓCIE:
  1. duchowy spadkobierca Fallouta: New Vegas;
  2. kilka większych lokacji zamiast jednego otwartego świata, a co za tym idzie...
  3. ...ekrany loadingu na porządku dziennym;
  4. ogromna swoboda w wykonywaniu questów;
  5. zamiast superbohatera postać z wadami i słabościami;
  6. przejście gry powinno zająć średnio około 30 godzin.

Nie ocenia się książki po okładce i nie ocenia się gier wyłącznie za warstwę wizualną. Zaliczając kilka questów w niedokończonym jeszcze The Outer Worlds studia Obsidian Entertainment, nie zachwyciłem się praktycznie niczym w szacie graficznej. I nie tyle mam na myśli jej jakość, co sam styl artystyczny – zbyt kolorowy i niespójny. To wszystko schodzi jednak na dalszy plan, gdy zabierzemy się za jakiekolwiek zadanie fabularne, a nawet drobny quest poboczny. Zamiast skupiać się na zewnętrznej warstwie gry – tej „outer”, od razu dajemy się pochłonąć jej wewnętrznemu światu – z jego frakcjami, mieszkańcami, ich problemami czy koneksjami oraz z wszechobecnym humorem.

The Outer Worlds to RPG pełną gębą, w którym nie tylko możemy postępować tak, jak chcemy, ale nawet mówić tonem, na jaki akurat mamy ochotę – i to w większości dialogów. Od nas tylko zależy, czy będziemy szlachetnym bohaterem, pyskatym brutalem, podstępnym kłamcą, a może zwykłym idiotą. Od nas zależy też, czy zadanie skończy się szybko, czy może rozwinie się w zupełnie inną historię – i to naprawdę wciąga! Nowa gra Obsidianu nie jest tak wyczekiwanym Falloutem, ale być może dzięki temu otrzyma szansę, by bardziej rozwinąć skrzydła, stworzyć swoje własne uniwersum, godne duchowego spadkobiercy New Vegas – bo tak o The Outer Worlds wyrażają się jego twórcy.

Graliśmy w The Outer Worlds - RPG brzydkie, ale takie jak dawniej - ilustracja #1
Stylistyka planet w The Outer Worlds jest dość specyficzna.

Pobudka kolonisty

Na krótkim pokazie gry miałem również okazję zagrać w sam jej początek, o którym niestety nie mogę za dużo opowiedzieć – głównie, by nie zepsuć nikomu frajdy z samodzielnego wsiąkania w ten świat. Nie zdradzę jednak zbyt wiele, jeśli napiszę, że czeka Was całkiem zabawny, długi i wciągający wstęp. Tajemnicą nie jest natomiast zarys fabularny The Outer Worlds. Niczym w filmie Pasażerowie jesteśmy jednym z uśpionych kolonistów na statku kosmicznym zmierzającym w stronę nowego domu, systemu Halcyon, najbardziej odległej od Ziemi kolonii założonej przez ludzkość.

Los chciał jednak, że statek bardziej dryfuje, niż posuwa się we właściwym kierunku, a życiem tych konkretnych osadników nikt się już nie przejmuje. Nikt, z wyjątkiem pewnej postaci o osobowości równie barwnej jak jej imię. Phineas Wells wybudza nas i prosi o pomoc w ocaleniu pozostałych tysięcy. Trafiamy do świata gry rządzonego przez potężne korporacje, do miejsc, gdzie każdy stara się jakoś związać koniec z końcem. Czy biorąc pod uwagę swobodę dokonywania wyborów, pod koniec zabawy nadal będzie chodzić tylko o kolonistów? „I tak, i nie” – usłyszałem od jednego z deweloperów.

Graliśmy w The Outer Worlds - RPG brzydkie, ale takie jak dawniej - ilustracja #2
Gdy zagłębimy się w samą esencję gry - wciąga nas od razu.
Graliśmy w The Outer Worlds - RPG brzydkie, ale takie jak dawniej - ilustracja #3
Kłamstwo, zastraszanie, a może głupota? W The Outer Worlds możemy być tym, kim chcemy.

Prochy przemycałeś, ale w co się obrócisz?

Nie wiadomo jeszcze, jak potoczy się główna fabuła The Outer Worlds, ale mieliśmy już okazję zobaczyć przebieg różnych zadań i questów. Rzuceni na głęboką wodę, czyli do jednej z kilku większych lokacji (nie będzie jednego dużego otwartego świata, a kilka mniejszych), mogliśmy wybierać i przebierać w ofertach, zależnie od spotkanych postaci niezależnych. Jednej z nich, zwanej Nelsonem, zależało na odzyskaniu „prochów”, przemycanych za pomocą całkiem słodko wyglądających tutejszych zwierzaków.

Dzięki sile perswazji mogliśmy na początku wymóc wielokrotnie wyższą nagrodę za zlecenie – lub zgodzić się potulnie na pierwszą, groszową ofertę. Gdy wróciliśmy z towarem, pojawiła się opcja, aby skłamać i zostawić sobie cenny ładunek, zakończyć zlecenie lub drążyć temat dalej, bo rzeczony Nelson coś nie mógł się doliczyć swoich fantów. Dalszy ciąg to spotkanie z kolejną zaskakującą postacią i kolejne decyzje – załatwić sprawę delikatnie, a może siłą? Wykiwać Nelsona na końcu, czy dotrzymać słowa? Wytrzymać jego trajkotanie, a może pacnąć z piąchy, żeby „zszedł na ziemię”?

Graliśmy w The Outer Worlds - RPG brzydkie, ale takie jak dawniej - ilustracja #4
Walka po prostu jest. Na razie nie wzbudziła we mnie entuzjazmu.

LEGENDY DWIE

Pracami nad grą kieruje dwóch ludzi dobrze znanych fanom RPG. Pierwszy z nich to Tim Cain, producent pierwszego Fallouta, odpowiedzialny także za Arcanum, a w sporej części również za Vampire: The Masquerade – Bloodlines i pierwsze Pillars of Eternity.

Drugi to Leonard Boyarsky. On z kolei przy pierwszym Falloucie pracował jako dyrektor artystyczny, później także współtworzył Arcanum i Bloodlines, a jeszcze później zaliczył przygodę z Blizzardem, gdzie zajmował się kreacją świata i pisaniem tekstów do Diablo III oraz dodatku Reaper of Souls.

TWOIM ZDANIEM

Wolisz gry RPG w klimatach fantasy czy science-fiction?

Fantasy
66%
Science-fiction
27,1%
W zasadzie to wolę te historyczne
7%
Zobacz inne ankiety
Outer Worlds to najlepszy Fallout: New Vegas 2, na jakiego możecie liczyć
Outer Worlds to najlepszy Fallout: New Vegas 2, na jakiego możecie liczyć

Przed premierą

Czekacie jeszcze na sequel Fallouta: New Vegas? Nie czekajcie, szanse są nikłe. Zamiast tego zainteresujcie się nowym RPG od Obsidian Entertainment – The Outer Worlds. Grą, która ma prawie wszystkie cechy kultowego F:NV… wygląda nawet podobnie drewnianie.

Cyberpunk 2077 na chłodno – analiza nadchodzącej gry CDPR
Cyberpunk 2077 na chłodno – analiza nadchodzącej gry CDPR

Przed premierą

CD Projekt Red jeszcze raz zaprosił nas na pokaz rozgrywki z Cyberpunka 2077, który widzieliśmy w Los Angeles. Wiedząc już, czego mamy się spodziewać, pojechaliśmy przygotowani, by sceptycznym okiem wyławiać szczegóły i odkrywać sekrety gry.

Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?
Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?

Przed premierą

Wiedzieliśmy, że Baldur's Gate powróci. Teraz, kiedy wiemy, że robi to Larian Studios, możemy odetchnąć. Jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, by pogdybać i pomarzyć o tym tytule. W końcu to gra, bez której wielu z nas by tu nie było.

Komentarze Czytelników (76)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
02.08.2019 15:30
Newfolder
😂
12
Newfolder
23
Centurion

"Zbyt kolorowy" - no tak, przecież dorosły i ambitny gracz musi mieć grę w ciemnych barwach. Kolorowe więc powinno od razu trafić do grupy gier "dla dzieci".

Dobrze, że chociaż inne elementy zostały zauważone bo już się bałem, że przez cały artykuł będzie krążyło widmo kolorów :P.

Generalnie kolejne zapowiedzi niczym nie zaskakują - ale to nic złego. Może i lepiej, że wszystko to co zapowiedziano - będzie w grze. Nie będzie żadnych elementów, o których ktoś kiedyś wspomniał (CP2077 - wybór idola z dzieciństwa), ale w międzyczasie się ich pozbyto.

Najgorsze w odbiorze gry jest takie 'przyzwyczajenie się' graczy do pewnych rzeczy. Na przykład do otwartego świata, do pojazdów. Generalnie do WIELKOŚCI gry, w której króluje Bethesda. The Outer Worlds skupia się na innych aspektach... i nie ukrywam, że te aspekty mnie się bardziej podobają - różne możliwości rozwiązywania zadań, testy umiejętności, rozwój postaci, który ma wpływ nie tylko na walkę. Ja się tej gry nie mogę doczekać. Wolę mniejsze lokacje z treścią niż duże lokacje do wałęsania się. PoE2: Deadfire pokazał, że Obsidian umie zrobić questy z wyborami i konsekwencjami więc to może będzie podobnie. Oczywiście nie wszystkim musi się to podobać - nie bez przyczyny Skyrim jest uważany za jednego z lepszych RPGów.... Role-Playing Game - ten termin już chyba nic nie znaczy :(.

post wyedytowany przez Newfolder 2019-08-02 15:47:54
02.08.2019 15:30
Newfolder
😂
12
Newfolder
23
Centurion

"Zbyt kolorowy" - no tak, przecież dorosły i ambitny gracz musi mieć grę w ciemnych barwach. Kolorowe więc powinno od razu trafić do grupy gier "dla dzieci".

Dobrze, że chociaż inne elementy zostały zauważone bo już się bałem, że przez cały artykuł będzie krążyło widmo kolorów :P.

Generalnie kolejne zapowiedzi niczym nie zaskakują - ale to nic złego. Może i lepiej, że wszystko to co zapowiedziano - będzie w grze. Nie będzie żadnych elementów, o których ktoś kiedyś wspomniał (CP2077 - wybór idola z dzieciństwa), ale w międzyczasie się ich pozbyto.

Najgorsze w odbiorze gry jest takie 'przyzwyczajenie się' graczy do pewnych rzeczy. Na przykład do otwartego świata, do pojazdów. Generalnie do WIELKOŚCI gry, w której króluje Bethesda. The Outer Worlds skupia się na innych aspektach... i nie ukrywam, że te aspekty mnie się bardziej podobają - różne możliwości rozwiązywania zadań, testy umiejętności, rozwój postaci, który ma wpływ nie tylko na walkę. Ja się tej gry nie mogę doczekać. Wolę mniejsze lokacje z treścią niż duże lokacje do wałęsania się. PoE2: Deadfire pokazał, że Obsidian umie zrobić questy z wyborami i konsekwencjami więc to może będzie podobnie. Oczywiście nie wszystkim musi się to podobać - nie bez przyczyny Skyrim jest uważany za jednego z lepszych RPGów.... Role-Playing Game - ten termin już chyba nic nie znaczy :(.

post wyedytowany przez Newfolder 2019-08-02 15:47:54
02.08.2019 15:41
arianrod
😐
odpowiedz
4 odpowiedzi
arianrod
10
Centurion

Muszę przyznać, że po ogromnym rozczarowaniu jakim było "Pillars of Eternity", brzydkiej sytuacji z Chrisem Avellone'em i przejęciu firmy przez Microsoft, jakoś nie mam zaufania do Obsidianu.

02.08.2019 15:41
Jane's
😉
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Jane's
8
USS Cheyenne

...gdzie zajmował się kreacją świata i pisaniem tekstów do Diablo III...

Ale tym to raczej nie powinien się chwalić.

Co do meritum, zapowiada się bardzo fajny tytuł. Tylko czemu tak utalentowane studio, połasiło się na kasę od Epicu? Pillarsy 2 chyba faktycznie nie sprzedały się za dobrze.

02.08.2019 15:42
odpowiedz
3 odpowiedzi
dark_souls_fanatic
1
Legionista

nie umiem tego wyjaśnić, ale jakoś biednie mi to wygląda. Coś jak horizon - generyczna gra jakich milion, już mi sie nie chce tego przechodzić... za dużo tego

02.08.2019 15:47
Mr. JaQb
odpowiedz
Mr. JaQb
49
Diego

Chętnie sprawdzę duchowego następcę Fallout: New Vegas. Byleby nie była "zbyt" drewniana. Fajnie, że na premierę wyląduje w game passie - pewnie tak też ją ogram.

02.08.2019 16:06
DM
odpowiedz
4 odpowiedzi
DM
155
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

"Zbyt kolorowy" - no tak, przecież dorosły i ambitny gracz musi mieć grę w ciemnych barwach. Kolorowe więc powinno od razu trafić do grupy gier "dla dzieci".

A co mają dzieci do brzydkiej grafiki? Gry dla dzieci zwykle bardzo sprawnie wykorzystują szeroką paletę kolorów, The Outer Worlds w akcji wygląda zupełnie inaczej niż na bullshotach - większość lokacji jest brzydka po prostu, a przypadkowa mieszanina żółtego, brązowego i czerwonego w niczym nie pomaga.

02.08.2019 16:21
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
BeF1990
25
Legionista

Problem z Obsidianem dla mnie jest taki, że nie wiem, czy oni osłabli, czy osłabło moje podejście do gier ogólnie. Kiedyś myślałem, że to studio po prostu nie może rozwinąć skrzydeł, że wydawcy ich ograniczają, terminy gonią itp i przez to wszystko ich gry nie są tak dobre jak mogłby być. Po PoE czar prysł... I nie chodzi o to, że gra była zła. Nie uważam tak. Wszystko niby tam zagrało - strona wizualna, mechaniczna itp niczym nie odbiegały od najlepszych w klasyce gatunku. W wielu aspektach nawet ich przerastajac. Jednak czegoś tam ewidentnie zabrakło, gra była dobra ale nie tak dobra jak oczekiwałem. Jakiś bliżej nieokreślony pierwiastek X się w niej nie pojawił. Trochę przez to wszystko nie czuję już ekscytacji ich nowym tytułem, ale mam nadzieję, że będzie dobry i wart zagrania.

02.08.2019 16:34
kęsik
😒
2
odpowiedz
kęsik
93
Legend

Obsidian ma u mnie od dawna olbrzymi kredyt zaufania. KotOR 2 genialny, lepszy niż jedynka, New Vegas świetne, dużo lepsze niż Fallout 3 i 4, Alpha Protocol perełka, i naprawdę bardzo dobre drugie Pillarsy (w jedynkę nie grałem). Gra oczywiście wygląda trochę drewnienie no ale to jest dokładnie to czego się spodziewałem.
No ale z wiadomych względów trochę minie zanim to kupię...

post wyedytowany przez kęsik 2019-08-02 16:36:32
02.08.2019 18:25
odpowiedz
1 odpowiedź
toyminator
19
Konsul

Dostaniemy świetnego RPG, i technologicznego potworka ;D Ale jestem przyzwyczajony. Jak coś ma dobrą fabułę, eksplor ,i dialogi. To już tą archaiczność jakoś przeboleję. Byleby to nie była archaiczność gier z lat 2000-2004.

02.08.2019 19:47
odpowiedz
3 odpowiedzi
dotes
26
Chorąży

wszystko fajnie, ale ta cena.... założyłem konto na Epic Games tylko dla tej gry i jak zobaczyłem po raz pierwszy cenę i to w przedsprzedaży to mną wstrząsnęło. 260 złotych polskich to "lekkie" przegięcie

02.08.2019 19:55
odpowiedz
7 odpowiedzi
Serge89
24
Legionista

Jak dla mnie Obsidian od NV nie stworzył mocnego fabularnie RPGa. Już pomijając kulawe mechaniki, ich historie zostały pozbawione jakiegokolwiek pazura. Wtórne, sztucznie wyniosłe, bez ikry i z postaciami bez duszy. Nie wygląda na to, by Outer Worlds miało być krokiem naprzód.

post wyedytowany przez Serge89 2019-08-02 19:56:45
02.08.2019 20:36
SpecShadow
1
odpowiedz
19 odpowiedzi
SpecShadow
70
Silence of the LAMs

Animacje twarzy beznadziejne.
Pomyśleć że ta ekipa zrobiła w 2004 roku VtM Bloodlines które nawet dzisiaj robi wrażenie...

I tak ląduje na mojej liście „do ogrania w GamePass" co by nie zawracać sobie gitary z EGS.

Ludzie gadają że gra wygląda przestarzale. No i co z tego, gry Bethesdy też są przestarzałe a ludzie się zagrywają bez opamiętania i schodzą jak ciepłe bułeczki.
Gra zalatuje momentami Fallout New Vegas co jest dla mnie dużym plusem bo gra miażdży wydmuszki Bethesdy na każdym kroku:]

[1]
też nie czaję tego zarzutu o zbytnią kolorowość, nawet Diablo3 nie był zły pod tym względem (a Diablo2 do mrocznych nie należał, jak na ironię :] ).

post wyedytowany przez SpecShadow 2019-08-02 20:58:29
02.08.2019 20:46
odpowiedz
futureman16
35
Senator

Ciekawe co z tego wyjdzie. Dobrze że odmiana w 3d bo wcześniejsza forma już się przestarzała.

02.08.2019 21:00
.kNOT
😜
odpowiedz
.kNOT
180
Progresor

Pewnie kiedyś zagram. Może za jakieś dwa, trzy lata, gdy jako tako załatają swój gropodobny wyrób w opakowaniu zastępczym. Troika, Obsidian, szajs to synonimy...

02.08.2019 22:19
Paffcioo
odpowiedz
1 odpowiedź
Paffcioo
19
Pretorianin
8.0

@Newfolder Wybór idola nie został usunięty, wyewoluował w coś innego. Coś lepszego, związanego mocniej z rozgrywką.
Nie wiem czemu miałoby być to postrzegane za coś złego.

02.08.2019 22:24
Angemona
2
odpowiedz
Angemona
17
Pretorianin

Jak był artykuł o tym, że Larian robi BG3 to był lament, że Obsydian lepszy. Teraz jest lament, że Obsydian be i też za kolorowo. Weźcie sobie pograjcie w Return of the Obra Dinn tam jest kolorów w sam raz dla was.

03.08.2019 00:03
hubert43
odpowiedz
hubert43
22
Centurion

Oby Obsidian niebył typowym Obsidianem...czyli BUUUGI.

03.08.2019 10:27
Sir Xan
odpowiedz
Sir Xan
96
Legend

@Newfolder -> Ja też mam podobne zdanie. Wolę mniejszy RPG, ale za to bardziej rozbudowany i ciekawszy. Co to za przyjemność zwiedzanie po wielkim świecie, skoro nie mogę coś innego zrobić? Chcę prawdziwe przygody, a nie "symulator spaceru z nudne walki".

03.08.2019 15:58
odpowiedz
karvimaga
105
Generał
Wideo

Fragment z polskiej wersji jezykowej.

https://youtu.be/kihcg7qDtbc

03.08.2019 18:15
Cyberpsychoza
odpowiedz
Cyberpsychoza
1
Legionista

W Cyberpunk też płakali, że to nie Neon Noire...

04.08.2019 03:11
darkpalladinPL
😃
odpowiedz
darkpalladinPL
35
Centurion
9.0

Myśle że będzie świetną gierą :) Dla fanów Fallouta 1-3 (bez crapu 4 i 76) i Gothiców,Risenów i Elexa :) obowiązkowy tytuł :) na bank mi się spodoba :)

04.08.2019 17:18
Maze
😐
odpowiedz
Maze
4
Legionista

Wygląda to strasznie topornie, szczególnie te rozmowy i animacje, nie wspominając już o losowym slow motion czy sztucznej inteligencji zarówno naszych towarzyszy jak i przeciwników. Nie chcę się zbytnio rozpisywać, bo bym zapewne powielił opinię innych odnośnie rozgrywki, ale jak dla mnie Outer Worlds wydaje się być podrasowanym klonem FNV, z tymi samymi bolączkami. Wnioskując z gameplay'u przedstawionego przez twórców, to jak dla mnie taka gra mogłaby być hitem może kilka lat temu. Spodziewałem się czegoś innego, ale kto wie - może po premierze okaże się, że wcale nie jest tak źle. Czas pokaże.

post wyedytowany przez Maze 2019-08-04 17:22:25
05.08.2019 05:57
odpowiedz
modoc
35
Centurion
5.5

Ja się boję ich tego jechania na sloganie cyklu duchowego New Vegas. Czyli albo nic nie mają tak naprawdę do zaoferowania albo lecą na starym hiciorze a wyjdzie jak z F76.

Poza tym z falloutem nie ma to zupełnie nic wspólnego więc to co tam się podobało i wciągało graczy, tutaj może wręcz odpychać.

post wyedytowany przez modoc 2019-08-05 05:59:22
06.08.2019 02:53
maromach
odpowiedz
maromach
15
Centurion

Graficy w obsidianie nie słyszeli chyba o teorii kolorów.

06.08.2019 19:27
odpowiedz
2 odpowiedzi
Olekrek
28
Centurion

Czy misje zaznaczone sa na mapie? Tzn. wykonując zadanie wiemy gdzie mamy sie udać czy jak w starych RPGach, sami musimy przeanalizować gdzie dana postać sie znajduje? Czekam już ładnych kilka lat na takiego RPGa, ale przez popularność sandboxów nikt nie zrobi tak fabuły, bo mapy są za wielkie. Tytuł posta wskazuje, że w końcu ktoś zrobi RPGa, a nie interaktywny film.

07.08.2019 13:35
odpowiedz
Olekrek
28
Centurion

Czyli nie jest "Jak dawniej". A szkoda, bo liczyłem, że będzie trzeba samemu ogarnąć gdzie trzeba iść. System małych lokacji nadaje się do wprowadzenia takiej mechaniki.
Jak będzie w promocji, to sprawdze.

07.08.2019 15:24
odpowiedz
al m18
0
Legionista

Moim zdaniem grafika wygląda bardzo ładnie nie wiem dlaczego wszyscy uważają że jeśli nie ma mrocznej i ciemnej grafiki to od razu gra dla dzieci. Gra zapowiada się świetnie mam tylko nadzieję że poprawią tą walkę ...

16.08.2019 11:39
odpowiedz
qrosawa
16
Chorąży

.

post wyedytowany przez qrosawa 2019-08-16 11:40:43
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze